Manta 1971 + C20XX + TIC

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja export »

Juuri sama manta, nokat oli väärinpäin niin sai päivän sahata käyntiin. Startti kuumeni ja päivän kruunas haljennu bensaletku ja siitä leimahti pieniin liekkeihin.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15814
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Jäi vain vaivaamaan että kenekähän se oli. Kaikki vanhat opelit jää aina mieleen. :-)
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2847
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja Keme »

?! kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:Jääpähän varaa parantaa(ja selittää).
Mitenkäs se ahtimen merkki jättää varaa parantaa(tai selittää) vartti ajossa?
Mietin samaa. Tosin eiköhän toi peilaannu siihen, että GTI&Tuning-lehdissä on jo joku tovi toitotettu kuulalaakeriturboja ja niiden ylivoimaisuutta kaikeessa muussa paitsi hinnassa.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15814
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Keme kirjoitti:
?! kirjoitti:
Juho M-P kirjoitti:Jääpähän varaa parantaa(ja selittää).
Mitenkäs se ahtimen merkki jättää varaa parantaa(tai selittää) vartti ajossa?
Mietin samaa. Tosin eiköhän toi peilaannu siihen, että GTI&Tuning-lehdissä on jo joku tovi toitotettu kuulalaakeriturboja ja niiden ylivoimaisuutta kaikeessa muussa paitsi hinnassa.
Niin aina on varaa parantaa autoa ei aikaa. Ja huonoa menestystä voi selitellä sitten jollain... :lukko:
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Video ekasta vedosta porissa..
Vauhtia 224km/h toisessa vedossa ja aika 10.6

Kuva
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja ?! »

Hienosti kulkee kyllä!
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja export »

Alustan kans paljon säätelyä mutta eniten ongelmia tuli kun läppäristä loppu akku eikä saatu rajotinta ylemmäksi. 3 vai 4 vetoa meni perseelleen kun meni rajottajalle ja nokka-anturi nokka-anturi anto sekavaa signaalia. Seuraavaks hall anturi nokalle ja pientä säätöä.

Ajettiin pienemmillä ennakoilla ja loppuun nostettiin pari astetta takasi mut ei saatu ehjiä vetoja.

10.6/226 tais olla parhaat ajat.

Nooh, edellinen noteeraus vartilla 12.4 että johonkin suuntaan menty.

Kiitoksia Teukalle videosta, siitä näkee aika hyvin miten se EI toimi :)
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12738
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Pitoa tuntuu ainakin olevan hyvin?
Tulit vastaan tällä yks päivä ääsjoella, tulin farkku hastralla kärry peräs siinä ohitustyömään kohdilla käsi pystys vastaan :D Tunnisti tän mantan jo kaukaa ja ihan positiivises mieles siis :thumbsup:
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

export kirjoitti: Kiitoksia Teukalle videosta, siitä näkee aika hyvin miten se EI toimi :)
Tossa toisessa vedossa oli se parempi aika mutta lähtö aika huono kun pomppi aika rajusti :)

Kuva
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

export kirjoitti:Alustan kans paljon säätelyä mutta eniten ongelmia tuli kun läppäristä loppu akku eikä saatu rajotinta ylemmäksi. 3 vai 4 vetoa meni perseelleen kun meni rajottajalle ja nokka-anturi nokka-anturi anto sekavaa signaalia. Seuraavaks hall anturi nokalle ja pientä säätöä.

Ajettiin pienemmillä ennakoilla ja loppuun nostettiin pari astetta takasi mut ei saatu ehjiä vetoja.

10.6/226 tais olla parhaat ajat.

Nooh, edellinen noteeraus vartilla 12.4 että johonkin suuntaan menty.

Kiitoksia Teukalle videosta, siitä näkee aika hyvin miten se EI toimi :)

tuo nokka-anturi homma itellekki tuttu n.50m rajottajaa vasten maaliin ajaneena. en tiiä/ oo lukenu mikä moottoriohjaus sulla mut tatechilla tuli joku overlap tjn. ilmotus ja auto sammu sen jälkeen. seuraava veto niin et otti nokka-anturin pois käytöstä ja pelkällä kampianturilla ajoin ni se ei "valittanu" tuosta ja auto toimi vaikka ajo rajotinta vasten.

jos pakolämpö joka sylinterillä tasanen pelkällä kampiakselin anturilla ni onko tuosta nokka-anturista hyötyä?? yks vikapaikka vähemmän jos kone "balanssissa"...

nopeahan tuo on penkissä kokeilla pelkällä kampianturilla heittääkö pakolämmöt..
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
leutoranta
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1495
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Luvia

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja leutoranta »

Äkäinen on Manta! :peukku:

Tämmönen tarttui kameraan:

Kuva
Opel Mokka 1.4T 4x4
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2847
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja Keme »

UUUUUUUIIIIIIIIIIIIIII!! Asiallisen raaka peli!
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
juzze
OCF Member 2020
Viestit: 2792
Liittynyt: 03 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja juzze »

leutoranta kirjoitti:Äkäinen on Manta! :peukku:

Tämmönen tarttui kameraan:

Kuva
Hyvähän se myötätuuleen.. :D. Hyvin kyllä huilaa! -(z)-
Astra J sport tourer 2.0cdti A
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja export »

aksu8225 kirjoitti:
export kirjoitti:Alustan kans paljon säätelyä mutta eniten ongelmia tuli kun läppäristä loppu akku eikä saatu rajotinta ylemmäksi. 3 vai 4 vetoa meni perseelleen kun meni rajottajalle ja nokka-anturi nokka-anturi anto sekavaa signaalia. Seuraavaks hall anturi nokalle ja pientä säätöä.

Ajettiin pienemmillä ennakoilla ja loppuun nostettiin pari astetta takasi mut ei saatu ehjiä vetoja.

10.6/226 tais olla parhaat ajat.

Nooh, edellinen noteeraus vartilla 12.4 että johonkin suuntaan menty.

Kiitoksia Teukalle videosta, siitä näkee aika hyvin miten se EI toimi :)

tuo nokka-anturi homma itellekki tuttu n.50m rajottajaa vasten maaliin ajaneena. en tiiä/ oo lukenu mikä moottoriohjaus sulla mut tatechilla tuli joku overlap tjn. ilmotus ja auto sammu sen jälkeen. seuraava veto niin et otti nokka-anturin pois käytöstä ja pelkällä kampianturilla ajoin ni se ei "valittanu" tuosta ja auto toimi vaikka ajo rajotinta vasten.

jos pakolämpö joka sylinterillä tasanen pelkällä kampiakselin anturilla ni onko tuosta nokka-anturista hyötyä?? yks vikapaikka vähemmän jos kone "balanssissa"...

nopeahan tuo on penkissä kokeilla pelkällä kampianturilla heittääkö pakolämmöt..
Mulle vaihtu Tatechin 38 poksi ja mahdollisesti siihen tulee pientä muutosta niin että poksi käyttää nokan anturia vain käynnistykseen ja sen jälkeen mennään pelkällä kammenanturille. Aikasemmin Hestecillä mulla oli käytössä pelkkä kammenanturi ja toimi ihan hyvin.

Ajetaan varmaan rullilla tässä joku päivä kun saadaan peräpää takas nippuun. Takana oli 325 lbs jouset niin se selittää aika paljon tuota kengurumaista menoa.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Re: Manta 1971 + C20XX + TIC

Viesti Kirjoittaja export »

Aikakortteja ei oo saanu Porista mut videolta katoin ajat:

60ft 1.674
402m 10,601
226,42 km/h

Pientä selvyyttä tullu miksi ei ollu vetoja, tuossa vedossa tais olla 5 astetta ennakkoa pois. Äkkiä sen sata heppaa on potkua kateissa noilla myöhästyksillä.

Jos Kalajoelle pääsee ajamaan niin siellä hyvä koittaa parannella.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Vastaa Viestiin