Manta 1971 + C20XX + TIC
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Mitäs kaikkea tämän Mantan xe ompi syönyt, ts. sisältää?
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Mitenkäs se ahtimen merkki jättää varaa parantaa(tai selittää) vartti ajossa?Juho M-P kirjoitti:Jääpähän varaa parantaa(ja selittää).
Manta on kyllä magee!
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Koneessahan ei oo oikeastaan mitään ihmeellistä, vakiomitoilla kaikki alakerran liikkuvat osat.
Vanha NE-lohko jossa 16V kampiakseli ja vahvikerauta alakerrassa, SPM-kiertokanget + 87mm wössnerin männät. Puristukset 8.5 tienoilla.
Kansi tehty Oulussa paikallisen kyläsepän tallissa. Sama kyläseppä teki imusarjankin johon ite vaan sorvasin työkalun imutorvien prässäämiseen.
Virtasen Maurin nokka-akselit, tehty ekotekin nokista, jäykät tuplajouset, ekotykin hydrauliset paininkupit.
Ite tehty pakosarja pienestä 33mm putkesta ja ahtimena muokattu Holsetti 67/67 siivillä #20 pakopesällä, pakoputkena 3.5" alkupätkä ja loppuosa 3".
Välijäähdytin kokoluokkaa 600x450x100mm
Ruiskuna tästä viikosta lähtien Tatechin poksi, aikasemmin oli hestecin 32.
Ahtopainetta 2.5 bar
Tänään ajettu pyörätehoa 667hv
Vanha NE-lohko jossa 16V kampiakseli ja vahvikerauta alakerrassa, SPM-kiertokanget + 87mm wössnerin männät. Puristukset 8.5 tienoilla.
Kansi tehty Oulussa paikallisen kyläsepän tallissa. Sama kyläseppä teki imusarjankin johon ite vaan sorvasin työkalun imutorvien prässäämiseen.
Virtasen Maurin nokka-akselit, tehty ekotekin nokista, jäykät tuplajouset, ekotykin hydrauliset paininkupit.
Ite tehty pakosarja pienestä 33mm putkesta ja ahtimena muokattu Holsetti 67/67 siivillä #20 pakopesällä, pakoputkena 3.5" alkupätkä ja loppuosa 3".
Välijäähdytin kokoluokkaa 600x450x100mm
Ruiskuna tästä viikosta lähtien Tatechin poksi, aikasemmin oli hestecin 32.
Ahtopainetta 2.5 bar
Tänään ajettu pyörätehoa 667hv
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
8800rpm rajottajalle
https://youtu.be/ng1Tt9XdM4k
Dyno-ohjelmiston suodatukset minimiin niin näkyy paremmin pienetkin muutokset
Nokan anturille pikainen asennusteline
Pari autoa dynossa tänään
https://youtu.be/ng1Tt9XdM4k
Dyno-ohjelmiston suodatukset minimiin niin näkyy paremmin pienetkin muutokset
Nokan anturille pikainen asennusteline
Pari autoa dynossa tänään
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Hmm, tuolla paineella pitäs olla jo 1000hp erästä keskustelua lainatakseni
Hyvin laulaa kone kyllä. Oliko tää vielä bensalla? Mitkä venajouset sulla on ja onko vakio-ohjurikumit? Mikäs oli syynä moottorinohjauksen vaihtoon?
Toivottavasti tää olis Porissa ensi viikonloppuna niin näkis livenäkin!
Hyvin laulaa kone kyllä. Oliko tää vielä bensalla? Mitkä venajouset sulla on ja onko vakio-ohjurikumit? Mikäs oli syynä moottorinohjauksen vaihtoon?
Toivottavasti tää olis Porissa ensi viikonloppuna niin näkis livenäkin!
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Kent camsin tuplajouset tais olla. Ohjurikumet on vakiot.
Ja etanolilla ajetaan tottakai kun sitä nykyään saa täältäkin suunnalta
Poksin vaihtoon oli useampi syy, suurimpana syyny säädettävyys täällä ja tatechin sisäinen seosmittaus. Loppu muuten huohotus samantien. Ennen sai olla tyhjentämässä huohotin säiliötä joka vedon jälkeen vaikka seokset näytti kahden plx:n mukaan ihan ookoota.
Tarkotus on tulla Poriin ajamaan lauantaina. Jonku verran vielä fiksailtavaa autossa, toiv. ehdin tekemään ne kaikki...
Ja etanolilla ajetaan tottakai kun sitä nykyään saa täältäkin suunnalta
Poksin vaihtoon oli useampi syy, suurimpana syyny säädettävyys täällä ja tatechin sisäinen seosmittaus. Loppu muuten huohotus samantien. Ennen sai olla tyhjentämässä huohotin säiliötä joka vedon jälkeen vaikka seokset näytti kahden plx:n mukaan ihan ookoota.
Tarkotus on tulla Poriin ajamaan lauantaina. Jonku verran vielä fiksailtavaa autossa, toiv. ehdin tekemään ne kaikki...
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Mullakin oli ihme juttu kun PLX näytti 1500rpm 14-14,5 afr mutta päästömittauksessa HC oli kuitenkin luokkaa 1000 Mulla ei kyllä ole huohotinpönttöön tullut kuin vettä.
Eli siis sulla vielä hydrot? Miksi Ecotecin kupit, jotain eroa XE:n vastaaviin?
Täytyy tulla tarinalle ja katsomaan kentälle jos tuut Poriin, taidan silti itsekin ajaa tolla OPC:lla vaikkei se mihkää kuljekkaan
Eli siis sulla vielä hydrot? Miksi Ecotecin kupit, jotain eroa XE:n vastaaviin?
Täytyy tulla tarinalle ja katsomaan kentälle jos tuut Poriin, taidan silti itsekin ajaa tolla OPC:lla vaikkei se mihkää kuljekkaan
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Eikös E85 afr kuulu olla 10 paikkeilla??vectraTBO kirjoitti:Mullakin oli ihme juttu kun PLX näytti 1500rpm 14-14,5 afr mutta päästömittauksessa HC oli kuitenkin luokkaa 1000 Mulla ei kyllä ole huohotinpönttöön tullut kuin vettä.
voi johtua siitä toi korkea hc kun ollut niin laihalla...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Kyllä AFR menee ihan bensan luvuilla koska toi PLX on ohjelmoitu bensan arvoille. Eli lambda 1 on AFR 14,7. Etanolilla ahdoilla AFR 12 ja tyhjiksellä 14,5.
Sitten jos on onnistunut ohjelmoimaan mittariinsa etanolin arvot tai ostanut varta vasten etanoli laajakaistamittarin niin sitten on eri asia.
Sitten jos on onnistunut ohjelmoimaan mittariinsa etanolin arvot tai ostanut varta vasten etanoli laajakaistamittarin niin sitten on eri asia.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Ok,omassa plx on valikko mistä voi valita mitä mitataan, tuli vaan siitä mieleen...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Ei mullakaan vielä 2 bar paineilla tullu huohotinpönttöön juuri mitään, 2.3-2.4 bar tienoilla sitä alkoikin sitte tulla reilummin. Mitään muuta syytä sillä ei oo kun että seos ollu liian paksulla kun aikasemmin säädetty plx:n mukaan. Nyt oli 2.5 bar eikä vieläkään tullu mitään. Koitettiin nostaa ahtoja vieläkin mutta pompsahti 2.8 bariin ja Tatechin mappi riittää tällä hetkellä vain siihen niin arveltiin että jätetään nyt tälle kesää tuohon. Tehokäyrä ois muuttanu vielä mukavasti kurssiaan ylöspäinvectraTBO kirjoitti:Mullakin oli ihme juttu kun PLX näytti 1500rpm 14-14,5 afr mutta päästömittauksessa HC oli kuitenkin luokkaa 1000 Mulla ei kyllä ole huohotinpönttöön tullut kuin vettä.
Eli siis sulla vielä hydrot? Miksi Ecotecin kupit, jotain eroa XE:n vastaaviin?
Täytyy tulla tarinalle ja katsomaan kentälle jos tuut Poriin, taidan silti itsekin ajaa tolla OPC:lla vaikkei se mihkää kuljekkaan
Koitappa säätää päästömittaukseen afr näyttämään 15-15.5 plx:n mukaan niin näkee onko eroa HC:ssä.
Tämän kesän mulla on vielä hydrauliset paininkupit ja nuo miedot 275 asteiset 11.1mm nostolla olevat nokat. Ne uudemmat paininkupit on muistaakseni 10g kevyemmät ja rakenteeltaan ontot. Näyttää kestävän kierrättää melko hyvin kun on vaan jäykät venttiilijouset. Lähdössä en kuitenkaan viiti nostaa paineita kovin ylös.
Alavudella lähtörajotin oli 6000rpm ja ahdot just plussan puolella. Porissa nostetaan lähtörajotin 6500rpm ja ahdot ~0.4 bar. Jos ei renkaissa riitä pito niin tiputetaan kierroksia hivenen.
Tuuppa nykimään hihasta Porissa lauantaina
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Tää täytys nähdä paikan päällä! On se kumma juttu, kun noillakin tehoilla kestää vaan ilman ongelmia. Tehty jotain oikein?
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Tehty liian hyvin Kyllä täs näkee et asiat tehty vankalla asiantuntemuksella ku osat kestää ja kestää ja ennenkaikkea tuntuu toimivan moitteitta.
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Ei se nyt ihan noinkaan ole
On tässä tapahtunu monenlaista vuosien aikana.
Välillä on kiertokankien yläsilmät menny soikeiksi, öljynpaineet kadonnu, pako-ohjuri haljennu ja tippunu männän päälle, nokka-akselit laitettu väärin päin, bensalinja halkes ja kuuma startti sytytti konehuoneen palamaan, kytkinasetelman pultit löystyny ja kaikkea sellasta Osasta näistä on aikaa 5-7 vuotta...
Kuvista niitä ei vaan aina nää, en oo vaan aina muistanu mainita kaikesta täällä mutta mitä niitä olla kertomattakaan. Kaikkien ei tarvi tehä samoja virheitä Kaikesta jää aina jotain mieleen ja koittaa sen mukaan tehdä paremmin. Sen oon huomannu että jos ei jotain asiaa osaa ite tehä niin kannattaa teetättää jollain toisella joka osaa paremmin. Esim. tänään perän shimmaus paikallisella osaajalla...
Oli muuten haljennu lautaspyörästä yhdestä hampaasta pala irti.
Paljon on vielä tekemistä että auto kulkis vartilla kovia aikoja, tänään sain kuulla Porin radan erikoisuuksista pitojen suhteen niin sekin vielä uus haaste saada alusta pelaamaan eri radoilla.
On tässä tapahtunu monenlaista vuosien aikana.
Välillä on kiertokankien yläsilmät menny soikeiksi, öljynpaineet kadonnu, pako-ohjuri haljennu ja tippunu männän päälle, nokka-akselit laitettu väärin päin, bensalinja halkes ja kuuma startti sytytti konehuoneen palamaan, kytkinasetelman pultit löystyny ja kaikkea sellasta Osasta näistä on aikaa 5-7 vuotta...
Kuvista niitä ei vaan aina nää, en oo vaan aina muistanu mainita kaikesta täällä mutta mitä niitä olla kertomattakaan. Kaikkien ei tarvi tehä samoja virheitä Kaikesta jää aina jotain mieleen ja koittaa sen mukaan tehdä paremmin. Sen oon huomannu että jos ei jotain asiaa osaa ite tehä niin kannattaa teetättää jollain toisella joka osaa paremmin. Esim. tänään perän shimmaus paikallisella osaajalla...
Oli muuten haljennu lautaspyörästä yhdestä hampaasta pala irti.
Paljon on vielä tekemistä että auto kulkis vartilla kovia aikoja, tänään sain kuulla Porin radan erikoisuuksista pitojen suhteen niin sekin vielä uus haaste saada alusta pelaamaan eri radoilla.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Oliko tämä se Manta joka meinas palaa Motorsetin penkkiin?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)