Manta 1971 + C20XX + TIC
Manta 1971 + C20XX + TIC
Olipa tarkotus laittaa projektista esille vasta kun se alkais valmistumaan. Alunperin piti saada ajoon tänä kesänä mutta tavotteet on muuttunu että otan siitä savut kesän aikaan vaikka polttamalla auton.
Manta ollu mulla 2005 keväästä lähtien ja se löytyi eräästä kuolinpesän huutokaupasta ja sinne oli laitettu 19E + L-jetronic. Välillä laitoin siihen nelikymppistä tuplaa ja koitin mekaskuirttiaki mutta laittaminen jäi vähemmälle kun oli hieman tärkeämpääkin tekemistä. Ja oli tarkotus pitääki se sillä tekniikalla mutta mieli muuttuu... Nyt sitten viime syksynä alotin hieman touhuamaan mantan kimpussa, käytin sitä korigrillissä ja puhalsin ja maalasin taka-akselia, etuakseli löyty haapaveden suunnalta valmiina niin säästi vaivaa/aikaa aika paljon.
Koria on edellisen omistajan pojan toimesta hitsattu järkyttävän paljon ja edelleenki hitsamista löytyy mut oon koittanu poistaa kohtia missä on kolmessa kerroksessa peltiä...Tarinan mukaan mantalla ei olla ajettu selvinpäin ja tarinan mukaan se on tosi juttu... paitsi mitä nyt ite oon ajanu n.500m + vedetty autoa reilu 100km
Omegasta löyty C20NE lohko ja hezzulta välilaippa että sai bmw getrag 260:n ohc koneen perään. Koneeseen mulla löyty valmiina hieman parempia osia sekä 16V kansi. Koska wössnerin männillä puristukset hieman tippuu, enkä oo innostunu alle 8 sylinterisistä vaparikoneista niin seuraksi konehuoneeseen piti laittaa pieni puhallin jotta saisi perusmukavanvääntävän moottorin. Imusarjan ja suuttimet ostin valmiina Madilta.
Nyt aluks laitan aika pienen ahtimen ja säädetään ruisku pienille paineille jotta käyttömukavuus säilyisi ja mahdollisesti auton saisi leimaankin joskus 10 vuoden sisällä.
Kuvat on pääsääntösesti huonolaatusia kännykkäkamerakuvia, ihan senkin takia ettei työn huono jälki näkyisi niin selvästi.
Navetan kätköissä
koneen kasaamisesta muutama kuva, vähä pinnapulttia, öljyruiskua upotettu ja vahvikerautaa alakertaan.
Kasausta
kori nyt ei ulkoisesti kiiltele mut hienoja tarroja oon onnistunu laittamaan ikkunoihin ja madallus suoritettiin plasmaleikkurilla.
Koppa
pakosarjaa tehdessä taisin olla ottanu muutaman oluen liikaa kun se tuli noin ihmeelliseen paikkaan mutta ei se nyt kuitenkaan niin kaukana oo koneesta kun nämä ameriikan taka-akseliturbo viritykset.
Pakosarja
Konehuoneeseen sitte koitin sovitella jäähytintä ja coorelia ja ahtoputketki löysi reittinsä jollain tapaa. Peltiä on joutunut vähä laittaan lokareihin ja tulipeltiin ja vielä on pellittämistä jäljellä.
Konehuone
Sitte pientä lisävarusteita mitä kulkeutunu talliin, vähissä on lisävarustelista vielä mutta lisätään sinne tarpeen tullen jotain.
Muuta shittiä
Tämmöistä pakettia oon tässä vuoden verran rakennellu ja osia oon hommaillu jo usean vuoden ajan mutta nyt vasta päässyt työn touhuun tietyistä syistä. Tekemistä riittää vielä ihan liikaa mutta katotaan jos savut irtoaisi loppukesästä. Monia asioita ois voinu tehdä erilailla mutta koitetaan nyt saada tämä kehitysversio aluksi toimimaan tavalla tai toisella
Manta ollu mulla 2005 keväästä lähtien ja se löytyi eräästä kuolinpesän huutokaupasta ja sinne oli laitettu 19E + L-jetronic. Välillä laitoin siihen nelikymppistä tuplaa ja koitin mekaskuirttiaki mutta laittaminen jäi vähemmälle kun oli hieman tärkeämpääkin tekemistä. Ja oli tarkotus pitääki se sillä tekniikalla mutta mieli muuttuu... Nyt sitten viime syksynä alotin hieman touhuamaan mantan kimpussa, käytin sitä korigrillissä ja puhalsin ja maalasin taka-akselia, etuakseli löyty haapaveden suunnalta valmiina niin säästi vaivaa/aikaa aika paljon.
Koria on edellisen omistajan pojan toimesta hitsattu järkyttävän paljon ja edelleenki hitsamista löytyy mut oon koittanu poistaa kohtia missä on kolmessa kerroksessa peltiä...Tarinan mukaan mantalla ei olla ajettu selvinpäin ja tarinan mukaan se on tosi juttu... paitsi mitä nyt ite oon ajanu n.500m + vedetty autoa reilu 100km
Omegasta löyty C20NE lohko ja hezzulta välilaippa että sai bmw getrag 260:n ohc koneen perään. Koneeseen mulla löyty valmiina hieman parempia osia sekä 16V kansi. Koska wössnerin männillä puristukset hieman tippuu, enkä oo innostunu alle 8 sylinterisistä vaparikoneista niin seuraksi konehuoneeseen piti laittaa pieni puhallin jotta saisi perusmukavanvääntävän moottorin. Imusarjan ja suuttimet ostin valmiina Madilta.
Nyt aluks laitan aika pienen ahtimen ja säädetään ruisku pienille paineille jotta käyttömukavuus säilyisi ja mahdollisesti auton saisi leimaankin joskus 10 vuoden sisällä.
Kuvat on pääsääntösesti huonolaatusia kännykkäkamerakuvia, ihan senkin takia ettei työn huono jälki näkyisi niin selvästi.
Navetan kätköissä
koneen kasaamisesta muutama kuva, vähä pinnapulttia, öljyruiskua upotettu ja vahvikerautaa alakertaan.
Kasausta
kori nyt ei ulkoisesti kiiltele mut hienoja tarroja oon onnistunu laittamaan ikkunoihin ja madallus suoritettiin plasmaleikkurilla.
Koppa
pakosarjaa tehdessä taisin olla ottanu muutaman oluen liikaa kun se tuli noin ihmeelliseen paikkaan mutta ei se nyt kuitenkaan niin kaukana oo koneesta kun nämä ameriikan taka-akseliturbo viritykset.
Pakosarja
Konehuoneeseen sitte koitin sovitella jäähytintä ja coorelia ja ahtoputketki löysi reittinsä jollain tapaa. Peltiä on joutunut vähä laittaan lokareihin ja tulipeltiin ja vielä on pellittämistä jäljellä.
Konehuone
Sitte pientä lisävarusteita mitä kulkeutunu talliin, vähissä on lisävarustelista vielä mutta lisätään sinne tarpeen tullen jotain.
Muuta shittiä
Tämmöistä pakettia oon tässä vuoden verran rakennellu ja osia oon hommaillu jo usean vuoden ajan mutta nyt vasta päässyt työn touhuun tietyistä syistä. Tekemistä riittää vielä ihan liikaa mutta katotaan jos savut irtoaisi loppukesästä. Monia asioita ois voinu tehdä erilailla mutta koitetaan nyt saada tämä kehitysversio aluksi toimimaan tavalla tai toisella
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
se oli oikeastaan ainut vaihtoehto sen jälkeen ku ahdin oli tungettu noin epämääräseen paikkaan.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Olen käynyt läpi samanlaisen ajatus- ja toteutusketjun.export kirjoitti:se oli oikeastaan ainut vaihtoehto sen jälkeen ku ahdin oli tungettu noin epämääräseen paikkaan.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
yritä säilyttää into loppuun asti!! näyttää todella lupaavalta paketilta ja erilaiselta toteutukselta!
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
jep, hyvä suunta todellakin pikkuhiljaa hyvä tulee!!
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Hieno peli on kyllä tulossa . Hienoon sävyyn kirjotettu esittelykin ku koin positiivisen yllätyksen katottuani kuvat vasta sen jälkeen ku olin lukenu tekstin .
Todennäköisesti väärässä.
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
On tuo A-Mantan kori kyllä yksi opelin hienoimmista,vielä kun on tulossa asiallisella tekniikalla
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Komppaan täysin!Tunari-82 kirjoitti:On tuo A-Mantan kori kyllä yksi opelin hienoimmista,vielä kun on tulossa asiallisella tekniikalla
Himottaa niin älyttömästi noi XE tekniikat wanhaan kalustoon. Kiitos vaan Villelle Mikkeliin
Minulla kun ei näistä rakennetuista turposeteistä ole mitn kokemusta, niin valaiskaa (Keme) nyt viisaampana tyhmälle, että mistä luovasta keksinnöstä nyt oikein on kyseKeme kirjoitti:Tosta ahtoputkitoteutuksesta ei voi olla pitämättä.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Tästä varmaan kyse.mikkis kirjoitti:Komppaan täysin!Tunari-82 kirjoitti:On tuo A-Mantan kori kyllä yksi opelin hienoimmista,vielä kun on tulossa asiallisella tekniikalla
Himottaa niin älyttömästi noi XE tekniikat wanhaan kalustoon. Kiitos vaan Villelle Mikkeliin
Minulla kun ei näistä rakennetuista turposeteistä ole mitn kokemusta, niin valaiskaa (Keme) nyt viisaampana tyhmälle, että mistä luovasta keksinnöstä nyt oikein on kyseKeme kirjoitti:Tosta ahtoputkitoteutuksesta ei voi olla pitämättä.
http://export.kapsi.fi/manta/konehuone/kone3.jpg
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Ahtoputket tuli vedettyä kuskin puolelle lokarin läpi ettei tarvis mitään mega jyrkkiä mutkia käyttää.
Moottorin johtosarjan virkaa saa hoitaa toistaiseks vectran vanha ja poksinahan mulla siinä oli hestec niin on säädötkin jo sinnepäin. Suuttimet tais olla 788cc:t
Menee vaan tää kesäkuun loppu muissa hommissa niin konehuoneen maalaushommat ja niputushommat siirtyy heinäkuulle.
Summerpartyjen aikaan ois tullu sopivasti talkooväkeä Kuortaneelle mut en oo ite tuona viikonloppuna paikkakunnalla
Moottorin johtosarjan virkaa saa hoitaa toistaiseks vectran vanha ja poksinahan mulla siinä oli hestec niin on säädötkin jo sinnepäin. Suuttimet tais olla 788cc:t
Menee vaan tää kesäkuun loppu muissa hommissa niin konehuoneen maalaushommat ja niputushommat siirtyy heinäkuulle.
Summerpartyjen aikaan ois tullu sopivasti talkooväkeä Kuortaneelle mut en oo ite tuona viikonloppuna paikkakunnalla
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Todella asiallisen näköistä väkerrystä. Ahdettuja wanhuksia ei ole ikinä liikaa!
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Totuus on kuvia karumpaa, sen takia kuvat onki kännykällä otettuja
Pitää koittaa ottaa parempia kuvia tässä joku päivä...
Pitää koittaa ottaa parempia kuvia tässä joku päivä...
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Sen verran pääsi edistymään että sain pohjamaalit ruiskutettua konehuoneeseen, ens viikolla mustaa väriä pintaan.
Näin jälkeenpäin harmittaa kun tuli jätettyä edellisen suharin peltiä konehuoneeseen. kuvan alareunassa näkyy sitä vanhaa...
En varmaan kauheasti vaivaudu pakkeloimaan että pääsis kasaamaan nopeammin Laiska mikä laiska...
Pohjamaalissa
Varikkomopedeita pitää olla mitä voi laitella kun autojen laittaminen ei nappaa
Honda 3-pyöränen
140cc monkey
Näin jälkeenpäin harmittaa kun tuli jätettyä edellisen suharin peltiä konehuoneeseen. kuvan alareunassa näkyy sitä vanhaa...
En varmaan kauheasti vaivaudu pakkeloimaan että pääsis kasaamaan nopeammin Laiska mikä laiska...
Pohjamaalissa
Varikkomopedeita pitää olla mitä voi laitella kun autojen laittaminen ei nappaa
Honda 3-pyöränen
140cc monkey
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
on kyllä asiallinen prokkis ja tutun näköinen harmaassa pohjamaalissa oleva camino yhessä kuvassa,alusta taitaa olla sininen...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...