Manta 1971 + C20XX + TIC
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Huomenna Kauhavalle taas porukkaa kahtomaan ja jututtamaan. Klo 15 alkaen ollaan siellä paikkeilla vaikkei päästäkään ajamaan vasta kun illalla joskus.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
- Paikkakunta: kaustinen
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Mitenkäs ilta ajot meni kauhavalla? Joutu lähteen vähän aikasemmin pois ni en kerinny nähä? Nokkaa ainaki oli nostanu kuvista päätellen
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Ei menny nämä kaksi testikertaa ihan niinkuin ois halunnut mutta paljon enempää ei ois voinu olettaakaan kun auto niputettiin aika vauhdilla. Sinällään tavotteena oli vain päästä North Blacklistille ja sitä kautta Kauhavalle ajamaan lauantain yökisaan niin tämä onnistui
Tuossa vedossa kaasu oli 100% 1 vaihteen ja kakkosen puolivälin jälkeen poksin mukaan 0% niin ajelin loppupätkän 1.6-1.7 bar ahdoilla 2.7 bar sijasta.
Seuraavana päivänä vika oli korjattu ja eka vedossa ahtoletku pamahti niin se oli sitten siinä. Joku otti hieman kipeää kun lähtöpaukku ei enää toiminu niin en saanut lähtemään viivalta.
Ehkäpä tässä mietiskellään seuraava puoli vuotta nyt mitä tehdään.
Tuossa vedossa kaasu oli 100% 1 vaihteen ja kakkosen puolivälin jälkeen poksin mukaan 0% niin ajelin loppupätkän 1.6-1.7 bar ahdoilla 2.7 bar sijasta.
Seuraavana päivänä vika oli korjattu ja eka vedossa ahtoletku pamahti niin se oli sitten siinä. Joku otti hieman kipeää kun lähtöpaukku ei enää toiminu niin en saanut lähtemään viivalta.
Ehkäpä tässä mietiskellään seuraava puoli vuotta nyt mitä tehdään.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Oot kyllä tehny hienoa kehitystä Mantan kans Kiva seurata miten kovaa tää tulee vielä kulkemaan.
Todennäköisesti väärässä.
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Onhan se tietysti menny vähän eteenpäin kun ensimmäisten vuosien testipäivien ajat oli 13.88 ja seuraavaan parannusta jo 12.40. Siinä välissä taisi mennä jokunen vuosi ja sitten mentiin 10.06. Kummasti nuokin vuodet menee kun ei muista vuosilukujakaan millon ne on ajettu.
btw. tuossa fhra live streamipätkässä sanotaan että mun aika 9.13 ajettu lentokentällä niin Alastarolla se on ajettu ja lentokentällä meni Seinäjoella n. 9.3. Ens vuonna helpompaa parannella ennätyksiään lentokenttäradalla kun eikös tuo Kauhavan kenttä tavallaan ole lentokentällä
btw. tuossa fhra live streamipätkässä sanotaan että mun aika 9.13 ajettu lentokentällä niin Alastarolla se on ajettu ja lentokentällä meni Seinäjoella n. 9.3. Ens vuonna helpompaa parannella ennätyksiään lentokenttäradalla kun eikös tuo Kauhavan kenttä tavallaan ole lentokentällä
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Vähissä on ollu päivitykset auton osalta. Jotain pientä päästiin tekemään nyt keväällä. Peltiä piti taas leikata keulilta että sai mahtumaan isomman vesicoolerin. Sama imusarja muokattiin kolmannen kerran. Kokonaan uusi moottori tulee kunhan viimeiset osat saapuu. Vanha moottori jää varalle tai jos joku haluaa sen ostaa niin sekin mahdollista. Tuskin ehditään vielä Porin wcsc avaukseen mikä oli alunperin tavoitteena.
Ahtoputkia vasta mallailtu sen takia näyttää niin typeriltä nuo kulmat.
Vesicoolerin toinen päätykin vielä tekemättä.
Ehkä sitä Elokuussa päästään taas koittamaan
Ahtoputkia vasta mallailtu sen takia näyttää niin typeriltä nuo kulmat.
Vesicoolerin toinen päätykin vielä tekemättä.
Ehkä sitä Elokuussa päästään taas koittamaan
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Kuinkas tuo pakosarja on pysynyt ehjänä?
Väriseekö/resonoiko paljonkin?
Väriseekö/resonoiko paljonkin?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Ei ainakaan tällä käytöllä oo vielä ratkennu mistään. 2-3pv ajettu dynossa ja muutama varttilähtö ettei kyllä käyttöäkään oo paljoa ollu
Siinähän on tuet sekä ylä- että alapuolelta. Kuvissa ei oo kun osat paikallaan vain sovittamista varten.
Siinähän on tuet sekä ylä- että alapuolelta. Kuvissa ei oo kun osat paikallaan vain sovittamista varten.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Tämäkin saatiin käymään jo yhdellä kaasuläpällä. Sähköinen ei vielä toiminnassa. Ajamaan koitetaan päästä Seinäjoen Wcsc:ssä 8.6.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
-
- 'Admiral'
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20 Maalis 2013, 12:31
- Paikkakunta: kaustinen
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Mukava päästä näkemään miten liikahtaa
rekord coupe 2,5 -70
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
senator A1 3,0 -78
omega 3000 12v -89
Calibra 4x4 turbo
Omega 3000 24v
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
viime vuodelta kaks vee pojun kanssa. Huomaa Aino pupu rajanarussa tukena
ja nytkin tullaan mutta ilman Aino pupua
ja nytkin tullaan mutta ilman Aino pupua
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
2020 vuosi jäi väliin niin koitetaan paremmalla menestyksellä päästä ajamaan tulevana kesänä. Vanha moottori otettiin ehjänä pois ja uutta tilalle. Pari vuotta osat odotellu paikkaansa ja nyt alakerta jo kasassa. Veivit 5mm vakiota pidemmät ja männät matalemmat. Puristussuhde laskee 9.4:1 -> alle 8 kun kannentiivisteeksi tulee 2.0mm liekkirengastiiviste. Kansi Poikkimäen tekemä 1mm isommilla venttiileillä.
Muuten kokoonpano pysyy samana. Alustan säädöt isoimmassa roolissa että lähtisi viivalta vakaammin. Viivalle saattaa tulla kemiallisia apuja
Tarkoitus ajaa edelleen vain 1/8 mailin vetoja pääosin wcsc:n kisoissa.
Muuten kokoonpano pysyy samana. Alustan säädöt isoimmassa roolissa että lähtisi viivalta vakaammin. Viivalle saattaa tulla kemiallisia apuja
Tarkoitus ajaa edelleen vain 1/8 mailin vetoja pääosin wcsc:n kisoissa.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Hyvä jotta hommat edistyy.
Mitäs "parempaa" haetaan uudella moottorilla?
Isommalla ahtopaineella enemmän huipputehoa?
Vai onko kaasujen kanssa vähempi ruttua vaan parempi?
Mitäs "parempaa" haetaan uudella moottorilla?
Isommalla ahtopaineella enemmän huipputehoa?
Vai onko kaasujen kanssa vähempi ruttua vaan parempi?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Manta 1971 + C20XX + TIC
Ennakonkestoa ja enemmän ahtopainetta lisätehon toiveissa. Kaasuja olisi ajatus käyttää vain lähdössä kun kovalla kytkimellä kierrokset pääsee laskemaan ja moottori aika hengetön pienemmillä kierroksilla
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut