Astra OPC

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Kiitos mielipiteestäsi. Toivottavasti tulee auto kuntoon.
Todennäköisesti väärässä.
Masq
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Elo 2012, 08:20
Paikkakunta: Akaa

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Masq »

Jos ostetaan tällänen "sporttiauto" ja sitä hieman lisää viritellään niin eiköhän se oo tiedostettu asia että jossain vaiheessa ongelmia tulee. Niinkun tästä topicista huomaa niin onhan niitä vikoja tullu, niitä on ihmetelty ja korjailtu. Saanen myös epäillä että tämä yksilö ei ole ainot missä virittämisen jälkeen on tullu ongelmia. Tietysti jos ajaa jollain perus kadetilla tai omegalla niin ei niissä maamoottoreissa hirveemmin (toivottavasti) vikoja ole, mutta eihän ne rutkut mihinkään kuljekkaan. Enkä myöskään syytä että alpha olis mulle paskan auton myyny, kyllä noi huoltodokumentit sen kertoo mulle että autoa on huollettu ja korjattu asiallisesti. Mutta hienoa huomata että tältäkin foorumilta löytyy selvännäkijä, ainot huono puoli asiassa on se että kristallipallo ja ne selvännäkijän taidot puuttuu tältäkin jantterilta.
Insignia OPC
Ex:Astra OPC, Astra GTC
Avatar
Tubbe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2071
Liittynyt: 12 Loka 2007, 23:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Tubbe »

Menee vähä ohi aiheen, mutta huvittavinta tässä on lukea näitä omega16t ainaisia vänkäämisiä joka asiassa. Se on ihan yleisessä tiedossa että tuo vakio opc ahdin riittä vähintäänkin 300hp saakka. Netistä löytyy kasapäin tietoa näistä kaikista opc vehkeistä, onhan niille ihan oma sivustokin. En mä ainakaan kehtaisi alkaa väittämään vastaan, kun netti on pullollaan yli 300hp H astroja (OPC) missä vakio ahdin :roll: Ja se että jostain volkkarin 1.8t ei saa tehoa ulos samalla lailla, niin voi johtua jostain aivan muusta.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Ströbä
OCF Member 2021
Viestit: 434
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 18:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Ströbä »

Jokohan riittäis? Keskitytään ongelman ytimeen. Autetaan miestä mäessä kun ei kulje riittävästi.
Astra Z20LEH x2
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Tuli tossa mieleen et minkämoinen ilmanotto täs on. Ettei ota lämpöstä ilmaa mistään? Ja mites hukkaportinkello jaksaako pitää paineet siellä missä kuuluukin? Ja jos tulppia syö ni seokset? Tollaset itellä tulee ekana mieleen mistä vois ongelmia alkaa pärvöttämään.
Snike
'Senator'
'Senator'
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Kesä 2011, 16:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Snike »

jarkkis kirjoitti:Tuli tossa mieleen et minkämoinen ilmanotto täs on. Ettei ota lämpöstä ilmaa mistään? Ja mites hukkaportinkello jaksaako pitää paineet siellä missä kuuluukin? Ja jos tulppia syö ni seokset? Tollaset itellä tulee ekana mieleen mistä vois ongelmia alkaa pärvöttämään.
Ilmanotto ja hukkapostinkello riittää heittämällä. Seokset voi hyvinkin olla keturallaan.
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Rikkaalla taitaa käydä, CDti boksi ei ime kuin n.700kg/h. Testataan vakioboksilla ja tarkistetaan hukkis. Maffi ja fööni todnäk ihan ok. Sit en oikein keksi muuta kuin jos katti on tukossa. Tai voi toki BCS:t tai lambdat olla paskana, mutta tulis varmaan vikakoodeja. Eikä noita kait voi testata muuten kun vaihtamalla.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Snike
'Senator'
'Senator'
Viestit: 306
Liittynyt: 08 Kesä 2011, 16:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Snike »

Alpha kirjoitti:Rikkaalla taitaa käydä, CDti boksi ei ime kuin n.700kg/h. Testataan vakioboksilla ja tarkistetaan hukkis. Maffi ja fööni todnäk ihan ok. Sit en oikein keksi muuta kuin jos katti on tukossa. Tai voi toki BCS:t tai lambdat olla paskana, mutta tulis varmaan vikakoodeja. Eikä noita kait voi testata muuten kun vaihtamalla.
Vakio boxi on cdti boxia ahtaammin hengittävä. Cdti riittää 350hv asti hyvin. Kannattais noi jutut tarkistaa mistä jo aikaisemmin huomautin. Kummallista on, että auto ei heitä mitään vikakoodia. Nämä moottorit kuitenkin heittävät todella herkästi koodia jos jossain on vähänkin häikkää.
Ratas
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Joulu 2013, 12:19

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Ratas »

Onko tuo moottori toiminut koskaan tuon virittämisen jälkeen kun kattelin tuota dynolappua muutaman sivun takaa ja aika sahavaaltahan tuo näytti,että olisiko jo sillon ollut hämminkiä koneessa ja nytten ongelma kärjistynyt. Vai onko tuo uusi mittaus eri penkistä, eikä tulosta voikkaan verrata edelliseen.
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Ratas kirjoitti:Onko tuo moottori toiminut koskaan tuon virittämisen jälkeen kun kattelin tuota dynolappua muutaman sivun takaa ja aika sahavaaltahan tuo näytti,että olisiko jo sillon ollut hämminkiä koneessa ja nytten ongelma kärjistynyt. Vai onko tuo uusi mittaus eri penkistä, eikä tulosta voikkaan verrata edelliseen.
Öö, tarkennatko mistä lähtien? Viimenen dynolappu 282/462 on motorbitiltä, jolloin oli vielä nokka kiinni. Sittemmin nokka on otettu veke, eikä ole sen jälkeen dynottu ja toimi minusta ihan normaalisti koko talven 2013-2014. Nyt on eri mestasta uusin dynolappu.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Ratas
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Joulu 2013, 12:19

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Ratas »

Alpha kirjoitti:
Ratas kirjoitti:Onko tuo moottori toiminut koskaan tuon virittämisen jälkeen kun kattelin tuota dynolappua muutaman sivun takaa ja aika sahavaaltahan tuo näytti,että olisiko jo sillon ollut hämminkiä koneessa ja nytten ongelma kärjistynyt. Vai onko tuo uusi mittaus eri penkistä, eikä tulosta voikkaan verrata edelliseen.
Öö, tarkennatko mistä lähtien? Viimenen dynolappu 282/462 on motorbitiltä, jolloin oli vielä nokka kiinni. Sittemmin nokka on otettu veke, eikä ole sen jälkeen dynottu ja toimi minusta ihan normaalisti koko talven 2013-2014. Nyt on eri mestasta uusin dynolappu.
Juuri tuota 282hp lappua katselin mutta jos tuohon on moottoriin on muutoksia tehty niin mitä tehoja masq sieltä odotti. ja jos eri penkissä vielä ajettu niin tehoja ei voi verrata mihinkään.
FinBastard
OCF Member 2015
Viestit: 569
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja FinBastard »

Masq, mulle on tulossa samoja virihärpäkkeitä omaan LEHiin ja jos mullakin alkaa temppuilemaan auto, niin et oo yksin ;)
Masq
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Elo 2012, 08:20
Paikkakunta: Akaa

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Masq »

Nyt vaihdettu toi cdti boksi pois ja vakio opc boksi paikallaan, eds softa myös vaihdettu. Eilen otettiin testivetoja niin tuntuu ainakin pirteemmältä, katotaan vielä alphan kanssa viikonloppuna lisää. Cdti boksilla mitattiin Boschin testerillä imetyn ilmanmäärää joka oli luokkaa 600kg/h, Opc boksilla eilen max määrä oli 817kg/h.
Insignia OPC
Ex:Astra OPC, Astra GTC
Avatar
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1866
Liittynyt: 28 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Alpha »

Käytiin ajamassa useita vetoja diagnostiikan kanssa. EDS:n softa sisässä, iridium seiska tulpat, vakio ilmanotolla.

Imua 850kg/h, overboosti 1,48bar ja 5000rpm jälkeen pitää 1,2-1,1bar välissä. Imuilman lämpötila max 25c.

Hyvältä näyttää. Tän jälkeen vilkastiin sitten nakuja, ja sieläpäs tuleekin overboostin jälkeen jopa 12 astetta pudotusta joka sylinterissä. Seos kokoajan rikkaalla. Toisessa vedossa 7-8 astetta.

Vaihdettiin sitten vakiosofta ja sama testi. 0,9bar nelosella ja 1,1bar vitosella, imua 830kg/h ja nakuja ei lainkaan tai hetkellisesti yhdessä sylinterissä 4 astetta.

Lambdan voltit käyskentelee nollan ja 900mv välillä.

Näillä näkymin itse omalla rajoittuneella tietoudellani vetäisin seuraavat johtopäätökset:
- Maf, turbo ja bcs:t toimii kuten pitääkin. Imuilman kautta laskettu teoreettinen max teho 327,8hv.
- Bensapuolella ei ainakaan syöttöhäikkää, koska kokoajan rikkaalla.
- Lambdat ehjät, koska seos ei heittele ja mittausarvot seikkailee siellä missä pitääkin.

Voitte esittää muita mielipiteitä, mutta pitäisin EDS:n softan sytkän ennakkoja ja/tai ahtopyytöä tässä syypäänä. Toki viime kädessä vakion dynollahan sen näkisi.

Hyvää juhannusta kaikille, myös Omegat:lle.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Masq
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Elo 2012, 08:20
Paikkakunta: Akaa

Re: Astra OPC

Viesti Kirjoittaja Masq »

Tosiaan jos jollain on jotain hajua niin mielellään otetaan apu vastaan. Lähetin nuo lokit yhdelle jantterille kuka astraan lupautui custom softan tekemään.

Tänään tuli vähän putsailtua autoo, näytin ajovaloille kiillotuskonetta ja muuten kävin auton läpi pienpoistolla ja savella. Lopuksi päälle sutasin bilthamberin finish wax:ia. Kuvassa myös nuo kalvotkin paikallaan, 35% kalvot on siis kaikissa paitsi tuulilasissa.
KLIKS
Insignia OPC
Ex:Astra OPC, Astra GTC
Vastaa Viestiin