jos en väärin muista niin tarviit myös tuon uudemman mallin imuputken. Uudemmissa tais olla ovaali se liitäntä kun vanhemmissa on pyöreäMikkoV6 kirjoitti:Koko pumppu on halki niin täytyy tilata huomenna se x20xev/z20let pumppu.
Vectra 4x4 Turbo
Re: Vectra 4x4 Turbo
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Vectra 4x4 Turbo
sekään ei käy suoraan c20lettiin niin ajattelin tehdä koko putken uusiksi.
Vectra Turbo 4x4
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Re: Vectra 4x4 Turbo
Onko xev motissa aina tuo uudempi ovaali imuputki?DEAD kirjoitti:jos en väärin muista niin tarviit myös tuon uudemman mallin imuputken. Uudemmissa tais olla ovaali se liitäntä kun vanhemmissa on pyöreäMikkoV6 kirjoitti:Koko pumppu on halki niin täytyy tilata huomenna se x20xev/z20let pumppu.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Vectra 4x4 Turbo
Mulla ei ole tuohon antaa vastausta.
Vectra Turbo 4x4
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra 4x4 Turbo
X20xev rinnastetaan c18xe koneeseen usein ja siinä on pyöreä imuputki.valmistettuna 12/93 sekä 95vm c18xel on pyöreällä imuputkella. Löytyy ehjä 299tkm ajettu c18xe pumppu ylimääräisenä sekä imuputki. Eri asia onko mitenkään järkevää laittaa käytettyä kun uusia saa jopa satasella. Jonkin merkkipumpun laittaisin.
Eikös tristhle thunderissa ollut teräsrattaat ja nailonventtiili pumpussa?
Eikös tristhle thunderissa ollut teräsrattaat ja nailonventtiili pumpussa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra 4x4 Turbo
Ei. Ainakin Calibrassa, Vectra-A:ssa ja Astra-F:ssä xevin öljypumppu vanhempaa mallia.?! kirjoitti:Onko xev motissa aina tuo uudempi ovaali imuputki?DEAD kirjoitti:jos en väärin muista niin tarviit myös tuon uudemman mallin imuputken. Uudemmissa tais olla ovaali se liitäntä kun vanhemmissa on pyöreäMikkoV6 kirjoitti:Koko pumppu on halki niin täytyy tilata huomenna se x20xev/z20let pumppu.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Vectra 4x4 Turbo
Ei oo. Noihin xeveihin tais siinä vaiheessa tulla kun jakopää vaihtu eli oisko mallivuoteen 98/99?! kirjoitti:Onko xev motissa aina tuo uudempi ovaali imuputki?DEAD kirjoitti:jos en väärin muista niin tarviit myös tuon uudemman mallin imuputken. Uudemmissa tais olla ovaali se liitäntä kun vanhemmissa on pyöreäMikkoV6 kirjoitti:Koko pumppu on halki niin täytyy tilata huomenna se x20xev/z20let pumppu.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Vectra 4x4 Turbo
Tarvikkeena otin pumpun, muokkasin imuputken ja tein laipan, helppo juttu.
Pumppaa kylmänä 4,5bar ja kuumanakin päälle kolmen!
Vanha pumppu jaksoi juuri ja juuri pumpata kuumana 2bar. Nuo paineet siis tyhjäkäynnillä. Nyt öljynä 5w-40 kun aikasemmin oli 10w-60.
Pumppaa kylmänä 4,5bar ja kuumanakin päälle kolmen!
Vanha pumppu jaksoi juuri ja juuri pumpata kuumana 2bar. Nuo paineet siis tyhjäkäynnillä. Nyt öljynä 5w-40 kun aikasemmin oli 10w-60.
Vectra Turbo 4x4
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Re: Vectra 4x4 Turbo
omassa paineet kylmällä koneelle tuon 4.5baria ja kuumana hiukan alle kolmen. Öljyinä valvoline vr1 10-60 ja pumppuna 220t ajettu cletin orkkis joka tarkastettu n.25t sitten kun oli tuo kone levällään. Aiemmin oli castrolin muistaakseni 5w-40 öljyt noilla tuppas kuumalla koneelle tippumaan paineet kun kovemmin kurvaili ja tyhjäkäynnillä paineet oli ehkä puolisen baria pienemmät kuin nyt.
Tiedä sitten nousko ratkaisevasti paineet kun ensin alko tihkumaan öljyä siitä mikä ventiili se nyt mikä aukeaa jos suodatin menee tukkoon. Tuohon kun tiivisteen vaihto niin asettu niin sitten alko hikoilemaan suodattimen ja koiven välistä.
Tiedä sitten nousko ratkaisevasti paineet kun ensin alko tihkumaan öljyä siitä mikä ventiili se nyt mikä aukeaa jos suodatin menee tukkoon. Tuohon kun tiivisteen vaihto niin asettu niin sitten alko hikoilemaan suodattimen ja koiven välistä.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
Re: Vectra 4x4 Turbo
Etujarrut on nyt 308mm malliset, opelin satulat ja aero saabin kannakkeet. Mistä alkais takajarrut tekemään jäähdytetyiksi?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vectra Turbo 4x4
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra 4x4 Turbo
Jossakin saabissa oli takana jäähdytetyt levyt. 293mm aero kenties?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra 4x4 Turbo
Meille tuli omegaan 9-5 v6 (turbo?)mallin jäähdytetyt levyt,tais olla tasan 300mm
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Vectra 4x4 Turbo
Mulla on Vectrassa Omegan jäähdytetyt levyt ja 42mm satulat. Omegan levyt tarvii tietty Omegan navatkin.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: Vectra 4x4 Turbo
Menikös ne b omegan jäähdytetyille levyille olevat satulat kanssa bolt on?
Se alkaa pienestä. Ensiautoksi hommaat Astran ja eräänä päivänä tajuat että ei saatana...