Edessä 8,5x18" ja takana 10x18". Kumeina muistaakseni 235/40/18 ja 265/35/18.Kaddu87 kirjoitti:Speksit vanteista niin tietää katella omaan siis ei mallia vaan koko jne
Omega B1 Sport -99
Re: Omega B1 Sport -99
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Omega B1 Sport -99
No leveydet on kohdallaan ainakin takana
Re: Omega B1 Sport -99
Lisää huolia tämän auton kanssa. Taitaa olla lämppärin kenno uusimiskunnossa kansipahvin lisäksi Eilen taas haiskahti kovasti jäähdytysneste sisällä. Joutsassa oli samaa ongelmaa. Vuotoa siellä on siis jossain, koska nestettäkin häviää runsaasti. Katsotaan nyt, kuinka kauan kestää, kun eilen lisäsin alarajavaroituksen takia nesteen oikealle tasolle. Näytti muuten melko jännältä se paisarissa jäljellä ollut neste. Oli sellaista kermamaista, vaaleanruskeaa sakkaa.
Ei taida olla tuo lämppärin kennon vaihtaminen mikään pikkuhomma, jos kerran koko koetaulun joutuu purkamaan. Eikös se kenno ole jossain siellä hanskalokeron takana?
Ei taida olla tuo lämppärin kennon vaihtaminen mikään pikkuhomma, jos kerran koko koetaulun joutuu purkamaan. Eikös se kenno ole jossain siellä hanskalokeron takana?
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Omega B1 Sport -99
Taitaa kansipahvi olla tosi loppu jos sotkee jo nesteet. Mulla meni omegasta kansipahvi kans joku vuosi sitten ja nimenomaan sotki vedet ja öljyt.
Olikohan 1.sylinterin ja vesikanavan välillä ohut kohta josta tiiviste petti... Kannattaa laittaa kuntoon ennenkuin kunnolla keittää.
Olikohan 1.sylinterin ja vesikanavan välillä ohut kohta josta tiiviste petti... Kannattaa laittaa kuntoon ennenkuin kunnolla keittää.
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Re: Omega B1 Sport -99
Kyllähän se tässä nyt ihan ensimmäisten asioiden listalla on, mutta kun ei ole oikein paikkaa, missä tehdä. Varmaan kuitenkin kansi kannattaisi käyttää koneistamolla samalla kertaa. Ja jos vain löytyisi myös avuksi joku, joka osaa homman, kun itse en tuota ole kertaakaan vielä tehnyt. Yritän kuitenkin nyt kesään asti kestää ja lisäilen nestettä sitä mukaa kun häviää. Lämpöjen kanssa ei kuitenkaan ole ollut ongelmia. Ovat pysyneet mittarin mukaan normaaleissa lukemissa.
Itse olen kuullut, että vuotoa on ollut myös kolmospytyn kohdilla. Ja muistaakseni viimeksi liikkeessä tehdyn painemittauksen mukaan kolmospytyssä olisi vuotoa.
Itse olen kuullut, että vuotoa on ollut myös kolmospytyn kohdilla. Ja muistaakseni viimeksi liikkeessä tehdyn painemittauksen mukaan kolmospytyssä olisi vuotoa.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Omega B1 Sport -99
Voiskohan siellä kuitenkin vuotaa se kuuluisa kolmitieventtiili kennon sijasta? Sen vaihtaminen ei kuitenkaan taida olla ihan niin vaikea homma kuin tuon lämppärin kennon, vai? Eikös se siellä jossain moottorin ja tulipellin välissä sijaitse? Näkeekö ja pääseekö sinne käsiksi alakautta? Aloin vaan tossa miettimään, että jos olis kennossa vuoto, niin kai se jotain nesteitä jalkotiloihin laskis. Mulla kun ei oo matot märkinä ollenkaan...
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
- timok
- OCF Luisukunkku 2012
- Viestit: 2197
- Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: Keski-suomi
- Viesti:
Re: Omega B1 Sport -99
Nalen kirjoitti:Voiskohan siellä kuitenkin vuotaa se kuuluisa kolmitieventtiili kennon sijasta? Sen vaihtaminen ei kuitenkaan taida olla ihan niin vaikea homma kuin tuon lämppärin kennon, vai? Eikös se siellä jossain moottorin ja tulipellin välissä sijaitse? Näkeekö ja pääseekö sinne käsiksi alakautta? Aloin vaan tossa miettimään, että jos olis kennossa vuoto, niin kai se jotain nesteitä jalkotiloihin laskis. Mulla kun ei oo matot märkinä ollenkaan...
jos se venttiili vuotaa luulis jättävän lätäkön alle...
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Re: Omega B1 Sport -99
Eipä sitä juuri tuolla hangessa huomaa... Tai en ainakaan ole huomannut katsoa. Pitää nostaa sunnuntaina auto ylös ja katsella sammakkoperspektiivistä.timok kirjoitti:Nalen kirjoitti:Voiskohan siellä kuitenkin vuotaa se kuuluisa kolmitieventtiili kennon sijasta? Sen vaihtaminen ei kuitenkaan taida olla ihan niin vaikea homma kuin tuon lämppärin kennon, vai? Eikös se siellä jossain moottorin ja tulipellin välissä sijaitse? Näkeekö ja pääseekö sinne käsiksi alakautta? Aloin vaan tossa miettimään, että jos olis kennossa vuoto, niin kai se jotain nesteitä jalkotiloihin laskis. Mulla kun ei oo matot märkinä ollenkaan...
jos se venttiili vuotaa luulis jättävän lätäkön alle...
Mielellään kyl laittaisin sen kansipahvin uusiks ennen ku alan lämppärin kennoo vaihtamaan. Josko vaikka kansipahvi olis suurin syypää...
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Omega B1 Sport -99
Sinuna hommaisin sen auton kansiremonttiin HETI jos kerran on toffeeta paisarissa,vähän lisää ajoa ja sitä toffeeta on öljytikussakin, ja voin kertoa että ei ole mieto homma putsata sellaista konetta suuremmin purkamatta.
Re: Omega B1 Sport -99
No prkl. Kuka tekee mulle sen kansirempan erittäin halvalla? Ei oo oikein fyrkkaa heittää mihinkään korjaamolle. Pyytää aika suolasia hintoja
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Omega B1 Sport -99
Ja ota sekin sitte huomioon, et jos siellä on öljyä jäähdytysveden seassa, niin se öljy sitten haurastuttaa niitä vesiletkuja. Eli ne alkaa jossain vaiheessa porsimaan...
Jäähdytysjärjestelmä on siis syytä puhdistaa/pestä todella hyvin tuon kansiremontin jälkeen, ja sitten uusia noita letkuja.
Jäähdytysjärjestelmä on siis syytä puhdistaa/pestä todella hyvin tuon kansiremontin jälkeen, ja sitten uusia noita letkuja.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Omega B1 Sport -99
Tuli taas tänään yritettyä sitä vaihdevälinlyhentimen asennusta. Ei vain millään tahdo irrota se vanha osa siitä kepistä Melkein tunnin varmaan sitä hakkasin. Pitää varmaankin vain hankkia sitten toinen keppi, josta kokeilla irroittaa sitä osaa...
Samalla siinä sitten katselin autoa muutenkin altapäin. Taisin löytää sen kolmitieventtiilin. Jos se on sellanen kohta mihin liittyy kaksi letkua yhdestä suunnasta ja yksi toisesta sekä yksi ohut alipaineletku kolmannesta suunnasta. On melko hyvin näkyvillä kun alta päin katsoo. Ei näkynyt siinä minkäänlaista vuotoa. Huomasin myös tänään ajaessa, että se glykolin haju tulee aina silloin tällöin sinne kabiinin puolelle. Ei siis haise koko ajan. Lasit menevät kuitenkin melko herkästi huuruun. Ajoin lämpimästä hallista noin kilsan ja jätin auton pakkaseen reiluksi tunniksi, jonka jälkeen joka lasi oli kovassa huurussa
Tarkastelin myös paisaria eikä siellä enää sitä toffeeta näkynyt. Ei, vaikka kuinka yritin pohjalta kaivella. Olenkohan sitten väärin nähnyt tuolla pimeässä, kun nestettä silloin täyttelin
Mietin tuossa myös väliaikaiseksi korjaukseksi tuota syylärin paikkausainetta... Jos sitä nyt yhden kerran käyttäisi, että suurimmat/pienimmät lämppärin kennon vuodot saisi tukittua. Tuskin siellä siis kovin pahaa vuotoa on, koska ei lattiatkaan ole märät. Kai se aine sinne lämppärin kennollekin asti menee ja "korjaa" sieltä vuodot samalla tavalla kuin syylärissä?
Tässä vielä pari kuvaa auton talvivanteista. Eipä ole vaihtunut edelliskesästä...
Tosiaan nyt noilla 7x16" vanteilla 205/55-16 nastakumit ja ei pullota kovinkaan pahasti.
Tuli myös menneellä viikolla käytyä mankeloimassa noi takakaaret, että kesäkumit mahtuu pyörimään varmasti hankaamatta. Käänsivät siis sen kantin sisään-/ylöspäin. Ruostettakin on kiitettävästi
Samalla siinä sitten katselin autoa muutenkin altapäin. Taisin löytää sen kolmitieventtiilin. Jos se on sellanen kohta mihin liittyy kaksi letkua yhdestä suunnasta ja yksi toisesta sekä yksi ohut alipaineletku kolmannesta suunnasta. On melko hyvin näkyvillä kun alta päin katsoo. Ei näkynyt siinä minkäänlaista vuotoa. Huomasin myös tänään ajaessa, että se glykolin haju tulee aina silloin tällöin sinne kabiinin puolelle. Ei siis haise koko ajan. Lasit menevät kuitenkin melko herkästi huuruun. Ajoin lämpimästä hallista noin kilsan ja jätin auton pakkaseen reiluksi tunniksi, jonka jälkeen joka lasi oli kovassa huurussa
Tarkastelin myös paisaria eikä siellä enää sitä toffeeta näkynyt. Ei, vaikka kuinka yritin pohjalta kaivella. Olenkohan sitten väärin nähnyt tuolla pimeässä, kun nestettä silloin täyttelin
Mietin tuossa myös väliaikaiseksi korjaukseksi tuota syylärin paikkausainetta... Jos sitä nyt yhden kerran käyttäisi, että suurimmat/pienimmät lämppärin kennon vuodot saisi tukittua. Tuskin siellä siis kovin pahaa vuotoa on, koska ei lattiatkaan ole märät. Kai se aine sinne lämppärin kennollekin asti menee ja "korjaa" sieltä vuodot samalla tavalla kuin syylärissä?
Tässä vielä pari kuvaa auton talvivanteista. Eipä ole vaihtunut edelliskesästä...
Tosiaan nyt noilla 7x16" vanteilla 205/55-16 nastakumit ja ei pullota kovinkaan pahasti.
Tuli myös menneellä viikolla käytyä mankeloimassa noi takakaaret, että kesäkumit mahtuu pyörimään varmasti hankaamatta. Käänsivät siis sen kantin sisään-/ylöspäin. Ruostettakin on kiitettävästi
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Omega B1 Sport -99
oho, yllättävän paljo iskeny korroosio
ja tuo oven kohdalla oleva pokkaus on se mihin itellä ottaa vieläki kiinni rengas, pitäs tehä sille jotai taitoin ihan ylös kaaret omasta.
ja tuo oven kohdalla oleva pokkaus on se mihin itellä ottaa vieläki kiinni rengas, pitäs tehä sille jotai taitoin ihan ylös kaaret omasta.
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: Omega B1 Sport -99
Mullakin siis taitettiin ylös noi pokkaukset. Oli vaan niin kaponen rako kumiin tossa kaaren korkeimmassa kohdassa. Muualta ei pitäis ottaa. Pitää viel sit keväällä säädättää kulmat oikein ja katsoa ottaako silloin mihinkään. Jos ottaa, niin auto takas, missä kantit käännettiin ja ne tekee lisää kääntöä.
Ja toi korroosion määrä on mun mielestä vähäinen. Ainoastaan toi toinen kaari ja sit toiselta puolelta oven alareunassa peukalon kokoinen kukka ja mitä nyt pari pienempää siellä täällä
Ja toi korroosion määrä on mun mielestä vähäinen. Ainoastaan toi toinen kaari ja sit toiselta puolelta oven alareunassa peukalon kokoinen kukka ja mitä nyt pari pienempää siellä täällä
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Omega B1 Sport -99
katoin tuossa omassa ettei ottas kii mut joustossa ottaa siihen nurkkaan oven vieressä, siinä on vissii useempi pelti päällekkäin eikä oikeen kääntyny, tuoki sillon vaa ku on porukkaa kyydissä. just tuo missä näkyy tuo 2cm kaistele suoraa kaarta, mulla tosin eri rengastus ja leveempi vanne, ehkä madallustaki hiukan enempi.. no mut sen näkee sitte ku kumit alla ja pääsee testailee
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW