Omega B1 Sport -99

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
samsa87
OCF Member 2015
Viestit: 3228
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 10:31
Paikkakunta: 03

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja samsa87 »

Eikö nuo takakaarien kantit ois kannattanu jo rälläköidä pois ni ois päässy suurimmasta ruosteestakin eroon..? Nuo on melkein pahemmat kun mun omegassa :D
Kuva
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Timonen »

iHenkkaZ kirjoitti:katoin tuossa omassa ettei ottas kii mut joustossa ottaa siihen nurkkaan oven vieressä, siinä on vissii useempi pelti päällekkäin eikä oikeen kääntyny, tuoki sillon vaa ku on porukkaa kyydissä. just tuo missä näkyy tuo 2cm kaistele suoraa kaarta, mulla tosin eri rengastus ja leveempi vanne, ehkä madallustaki hiukan enempi.. no mut sen näkee sitte ku kumit alla ja pääsee testailee :)
Samaa teki mulla A-Vecussa, raapi just tuosta kohdasta, ei ylhäältä. Ja vain silloin, kun oli yksikin ihminen takapenkillä istumassa. Vähän liian suuri tai pieni ET-luku alkuperäiseen nähden... Tai liian iso vanne... :D
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja jariz »

Mulla samaa ongelmaa ompussa. Ottaa siihen lokarin etuosaan vaikka on rälläköity minimiin ja vähän oven kumiinkin. Täytyy varmaan säätää kulmat niin että ei ota :peukku:
Jaakko.H
OCF Member 2017
Viestit: 1903
Liittynyt: 05 Loka 2005, 21:39

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Jaakko.H »

Kumit näyttää kyllä ihan sopivalta joten kai ne pitää omaanki tommoset 55 ostaa. :peukku:
Avatar
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viestit: 2197
Liittynyt: 14 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Keski-suomi
Viesti:

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja timok »

siitä takaoven kulmasta ottaa rengas helpoiten kiinni koriin, kannattaa leikata mahdollisimman paljon pois siitä.
tai jos teet samalla tavalla kun mulla, siirrä koko pokkausta sentin ulospäin :lol:
10*20vanne et30, kumilla 275/30/20 ei ottanu kiinni vaikkei ollu juosiakaan välissä ollenkaan
Kuva
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Pidetään mielessä tuo kohta ja katsotaan sitten, mihin ottaa kiinni, kun renkaat laitetaan alle ja kulmat säädetään.

Tuli sitten tänään testattua kaikkien valojen toiminta matkalla Helsinki-Röykkä-Helsinki.
Pitkillä xenoneilla näkee kyllä melko mukavasti, mutta saisivat mun mielestä näyttää hiukan enemmän eteenpäin. Aika paljon on siis valoa siinä heti auton edessä, joka taas vaikuttaa omaan kaukonäköön. No onhan mulla kiinni vielä nuo Depo:n umpiot... :roll: Ehkä joku päivä vielä saan ne Hella:n alkuperäiset tummina keulille...
Itse kelin takia näkyvyys oli kuitenkin lähellä nollaa ja melko mielenkiintoista oli siis ajella pimeällä, mutkaisella ja mäkisellä 80:n tiellä :D
Matkaa kertyi siis noin 80km ja kotipihassa huomasin hauskan yllätyksen :D

Kuva
Kuva
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Simo »

Täytyy tänne kommentoida kun nähnyt nyt livenä pikaisesti.. :) Hyvän näköinen omppu, nätti väri ja näytti olevan just sopivasti madallettu eli ei sellanen lintan näkönen mitä useimmista isommista autoista helposti tulee jos liikaa madaltaa. Ja kun merkit ym krumeluurit poistettu niin oli siisti senkin puoleen :peukku:
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Kiitoksia Simo! Aika paljon menee käytännöllisyys tossa edelle, joten ei tule tippumaan tuon enempää, koska nyt jo ottaa joissakin paikoissa pohja kiinni kuten kotipihaan ajettaessa näin talvikelillä :-? . Kuitenkin käyttöautona pitäisi palvella. Hankitaan se asvaltinnuolija sitten joskus kakkosautoksi (tai vaihtoehtoisesti rallivehje :D ). Minunkin mielestäni tuo on siis riittävästi madallettu ja kun sinne nuo 18" kesävanteet tulevat, niin näyttää tarpeeksi hyvältä minun silmääni.
Väri on mikä on. Välillä tykkään, välillä en. Maalipintakaan ei ole parhaassa kuosissa. Saa kuitenkin kelvata.

Kansiremonttia varten on jo uusi kansi pois hakemista vaille valmiina. Olen myös muita tarvittavia osia hankkinut tai selvittänyt niiden saantia. Kansipultit hain Motonetistä, merkkinä elring. Yläpään tiivistesarjaa vielä etsin. Automuovilta saisi "alkuperäisen" elring:n sarjan 130€. Motonetistä taas tajottiin 70€ jotain brittivalmistajan tiivisteitä, en muista merkkiä. Pihliksen varaosasta taas saisi Victor Reinz:n tiivistesarjan hintaan 105€.
Kannattaako panostaa tuohon tiivistesarjaan ostamalla tuon elring:n sarja vai onko tuo Motonetin brittitekele yhtä luotettava?

Myös lämppärin kennoa olen etsinyt. Nissensin kennoa en ole ostamassa, vaikka halpa onkin. Ei lukemani mukaan sovi heittämällä paikoilleen, vaan joutuu muokkaamaan alkuperäisen osista sopivan. Alkuperäisen GM:n kennon saisi Automuovilta parilla sadalla, mutta Pihliksen varaosasta löytyisi halvemmalla ainakin Hellan ja muistaakseni AVIP:n kennot. Kummatkin noin satasen. Onko kellään kokemuksia noista kahden viimeksi mainitsemani valmistajan kennoista, vai pitääkö tyytyä ostamaan varmasti sopiva alkuperäinen?

Niin, ja tulihan tänään sitten myös hankittua kesää varten ehostetta auton sisälle :D :ruoska:
Kuva
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Tuo Reinz on myös laatumerkki.


Mitäs sä tuolle kannelle meinaat tehdä? Viedä Kansisettiin? :D
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Juu, tiedän tuon Reinzin itsekin entuudestaan. Se maksaa kuitenkin 35€ enemmän kuin se Motonetin brittitarvike. Voi olla, että tyydyn tuohon halpikseen tai sitten haen Reinzin sarjan. Vielä ei ole kiire.

En mä tiedä, mitä mä tolle nykyiselle kannelle teen. Varmaan pistän myyntiin. Pitää tehdä hommat bolt-off, bolt-on -tyylillä, koska aikaa kansipahvin vaihtoon on vain 6-7h. "Uusi" kansi siis laitetaan tuon nykyisen sijasta paikoilleen. Se pitää kuitenkin ennen hommia käydä plaanaamassa.
Eli ei mitään viriviri sähellyksiä tohon aleta tekemään. Jätetään ne tehojen hifistelynysväys keräämiset johonkin tulevaan autoon.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Kuinkas muuten tuo Z/C20LET:n metallinen kannentiiviste käy tuohon XEV:hen? Onko paljon eroa paksuudessa? Varmaan kuitenkin kestäisi paremmin kuin alkuperäinen massatiiviste...
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Nalen kirjoitti:Kuinkas muuten tuo Z/C20LET:n metallinen kannentiiviste käy tuohon XEV:hen? Onko paljon eroa paksuudessa? Varmaan kuitenkin kestäisi paremmin kuin alkuperäinen massatiiviste...
En tiedä kyseisen osan sopivuudesta mutta alkuperäinen tai reinzi kestää varmasti +200tkm aivan huoletta mikäli vakio moottori.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Juzzi kirjoitti:
Nalen kirjoitti:Kuinkas muuten tuo Z/C20LET:n metallinen kannentiiviste käy tuohon XEV:hen? Onko paljon eroa paksuudessa? Varmaan kuitenkin kestäisi paremmin kuin alkuperäinen massatiiviste...
En tiedä kyseisen osan sopivuudesta mutta alkuperäinen tai reinzi kestää varmasti +200tkm aivan huoletta mikäli vakio moottori.
Vakiohan tuo on... Mutta mikä sitten on alkuperäinen valmistaja? Elring:n satsia ne mulle Automuovilta tarjosivat, siitä ainakin se GM:n tarra löytyi.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Nalen kirjoitti:
Juzzi kirjoitti:
Nalen kirjoitti:Kuinkas muuten tuo Z/C20LET:n metallinen kannentiiviste käy tuohon XEV:hen? Onko paljon eroa paksuudessa? Varmaan kuitenkin kestäisi paremmin kuin alkuperäinen massatiiviste...
En tiedä kyseisen osan sopivuudesta mutta alkuperäinen tai reinzi kestää varmasti +200tkm aivan huoletta mikäli vakio moottori.
Vakiohan tuo on... Mutta mikä sitten on alkuperäinen valmistaja? Elring:n satsia ne mulle Automuovilta tarjosivat, siitä ainakin se GM:n tarra löytyi.
ENpä osaa sanoa mutta jos haluat varmasti hyvän niin osta se reinz.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Juzzi kirjoitti:
Nalen kirjoitti:
Juzzi kirjoitti:
Nalen kirjoitti:Kuinkas muuten tuo Z/C20LET:n metallinen kannentiiviste käy tuohon XEV:hen? Onko paljon eroa paksuudessa? Varmaan kuitenkin kestäisi paremmin kuin alkuperäinen massatiiviste...
En tiedä kyseisen osan sopivuudesta mutta alkuperäinen tai reinzi kestää varmasti +200tkm aivan huoletta mikäli vakio moottori.
Vakiohan tuo on... Mutta mikä sitten on alkuperäinen valmistaja? Elring:n satsia ne mulle Automuovilta tarjosivat, siitä ainakin se GM:n tarra löytyi.
ENpä osaa sanoa mutta jos haluat varmasti hyvän niin osta se reinz.
Komppaan.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vastaa Viestiin