Omega B1 Sport -99

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Terracid kirjoitti:Rinnankytkennäs plussa plussaa, miinus miinukseen ja sarjassa taas plussa miinukseen jne.

Mulla on samalla lailla jalkatilanvalot toteutettu kuin sulla.
Niin siis meinasit että ne vahvistinkotelon valot vilkkuvat musiikin tahdissa or what ? Se onnistuu kun kytket valot rinnan subbarin/kaiuttimen piuhoihin :wink: Toki sit pitää olla sitä volumea enemmän että ne näkyy/loistaa kunnolla.

Tuohon että miks sulaketta polttaa nii ainakaan äkkikseltään en ossaa sanoa. Millaset valot sulla siinä on ? Ainakaan äkkikseltään en usko et ne kuitenkaan niin paljoa ottas virtaa et sulaketta laukos sen takia, etenkään jos siellä on ledit tms. Minkä kokonen sulake sulla siellä on ? Voishan siihen koittaa vaihtaa isompaa sulaketta, tai sit vaihtoehtosest otat vaan plussan siitä kontin valon katkasijasta ja miinus sit suoraan runkoon, niin vois toimia. Sit vaikkapa niille vahvistinkotelon valoille oma sulake siihen plussaan katkasijan jälkeen. Ei ois sit niin riskaabelia auton muita sähkölaitteit kohtaan, kun itse kuitenkin aina hieman vierastan tuota isomman sulakkeen vaihtamista. Zekkaa nyt kuitenkin vielä se kytkentä siellä kontin valojen piuhoissa. Kun ei sitä koskaan tiedä.
Siis juurikin noin mä sen kytkin sinne kontin lampun kantoihin. Työnsin vaan johdot sinne latta-abikojen väliin. Ja tarkoitus siis saada vaan ne kotelon valot syttymään samaan aikaan kuin kontin oma valo, ettei turhaan pala siellä kontissa, kun kontti on kiinni.
Meinasin, että jollain kytkimellä vois tehdä ihan omaan virtapiiriinsä, mutta jaksaako sitä aina manuaalisesti kytkimestä valoja päälle kääntää...
Ja kaikki ylimääräiset valot ovat lednauhoja. Virrankulutuksista ei ole tietoa, mutta eikös noi yleisesti kuluta alle watin per nauha.

Toi sulake numero 12, mikä paukkui, on 20A:n sulake. Enkä mä uskalla sinne suurempaa laittaa, kun niin paljon kaikkea sen alla. Tosiaan jonkun oman sulakkeen voisin ehkä sitten vääntää valoille.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Terracid
'Senator'
'Senator'
Viestit: 811
Liittynyt: 16 Heinä 2010, 16:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Terracid »

Nalen kirjoitti:
Terracid kirjoitti:Rinnankytkennäs plussa plussaa, miinus miinukseen ja sarjassa taas plussa miinukseen jne.

Mulla on samalla lailla jalkatilanvalot toteutettu kuin sulla.
Niin siis meinasit että ne vahvistinkotelon valot vilkkuvat musiikin tahdissa or what ? Se onnistuu kun kytket valot rinnan subbarin/kaiuttimen piuhoihin :wink: Toki sit pitää olla sitä volumea enemmän että ne näkyy/loistaa kunnolla.

Tuohon että miks sulaketta polttaa nii ainakaan äkkikseltään en ossaa sanoa. Millaset valot sulla siinä on ? Ainakaan äkkikseltään en usko et ne kuitenkaan niin paljoa ottas virtaa et sulaketta laukos sen takia, etenkään jos siellä on ledit tms. Minkä kokonen sulake sulla siellä on ? Voishan siihen koittaa vaihtaa isompaa sulaketta, tai sit vaihtoehtosest otat vaan plussan siitä kontin valon katkasijasta ja miinus sit suoraan runkoon, niin vois toimia. Sit vaikkapa niille vahvistinkotelon valoille oma sulake siihen plussaan katkasijan jälkeen. Ei ois sit niin riskaabelia auton muita sähkölaitteit kohtaan, kun itse kuitenkin aina hieman vierastan tuota isomman sulakkeen vaihtamista. Zekkaa nyt kuitenkin vielä se kytkentä siellä kontin valojen piuhoissa. Kun ei sitä koskaan tiedä.
Siis juurikin noin mä sen kytkin sinne kontin lampun kantoihin. Työnsin vaan johdot sinne latta-abikojen väliin. Ja tarkoitus siis saada vaan ne kotelon valot syttymään samaan aikaan kuin kontin oma valo, ettei turhaan pala siellä kontissa, kun kontti on kiinni.
Meinasin, että jollain kytkimellä vois tehdä ihan omaan virtapiiriinsä, mutta jaksaako sitä aina manuaalisesti kytkimestä valoja päälle kääntää...
Ja kaikki ylimääräiset valot ovat lednauhoja. Virrankulutuksista ei ole tietoa, mutta eikös noi yleisesti kuluta alle watin per nauha.

Toi sulake numero 12, mikä paukkui, on 20A:n sulake. Enkä mä uskalla sinne suurempaa laittaa, kun niin paljon kaikkea sen alla. Tosiaan jonkun oman sulakkeen voisin ehkä sitten vääntää valoille.
Joo ei noi ledinauhat kuluta juuri mitään, eli en usko että siitä johtuu. Jeah, en itsekään suurempaa sulaketta laittais. Tuo katkaisin taas että ihan miten ite tykkäät, oma sulake noille valoille kyl vois olla ihan hyvä.
Vectra C 1.8 -08
ex: Astra G 1.8 sport -01
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

sotkiko sulla madallus tota ajovalojen korkeudensäätöä?? tuntuu itellä et toi kääntää noi valot ihan miten sattuu ja näyttää metrin eteenpäin... oliks sulla taka-akselilla sitä korkeuden säätö moottoria?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Ei sotkenu ainakaan mun mielestä. Tosin oon manuaalisesti ne säätäny kohdilleen madalluksen jälkeen. Ja kyllä löytyy tasoanturit sekä edestä että takaa.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

itellä on jotain häröä tossa kyl.. umpiot on manuaalisesti ruuvattu nii ylös ku menee mut silti näyttää metrin päähän..
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Kokeilepa liikkuuko valokuvio, kun käännät niitä antureita. Sulla saattaa olla vaan anturi sökönä. Uus maksaa muistaakseni alta satasen.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

otin kyl tangon irti ja liikuttelin.. kyl sielt rutinaa kuulu mut ei mun mielestä kyl normaalisti liikkunu.. mitenhän ton sais nyt todettua että on ehjä
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Jos valokuvio ei liikkunu, vaikka liikuttelit sekä etu- että taka-anturia, mutta surinaa sen sijaan kuului, niin luulisin että korkeudensäätömoottori siellä umpiossa on rikki tai sitten on jotain irtonaisena umpion sisällä. Ota nyt ainakin umpiot irti ja tarkista, että kaikki on kiinni siellä kuten kuuluukin.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Tälläkin tullut vain ajeltua viime aikoina... Huolettomia kilometrejä kertyy koko ajan mittariin :)
Vahvistinkotelon valojen kytkentään en ole jaksanut vielä perehtyä. Pieniä pintanaarmuja tuli paikkailtua tällä viikolla. Takaovien sisäkoristelistat pitäisi vaihtaa. Kaikki muut "jalopuu"koristeosat on jo vaihdettu itse maalattuihin tummanruskeisiin. Käsijarrun ja vaihdekepin pussit tilasin mikrokuitukankaisina ja vaaleanruskealla tikkauksella JAS Designilta (tikkaus tosin olisi voinut olla tummanruskea, mutta puhe oli vain ruskeasta...).

Nyt olisi kuitenkin tämä yksilö taas myynnissä pienoisen autokuumeen vuoksi. Tarjotkaa, niin katsotaan sitten mihin suuntaan hintaa hiotaan ;)
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Nalen »

No nyt on tämäkin auto menossa kiertoon. Vihdoin autokuume sai arvoistansa lääkettä ja uutta kulkinetta on tulossa pihaan. Kerron myöhemmin lisää ja esittelykin siitä varmaan jossain vaiheessa pitää raapustaa, mutta sen verran paljastan, että on tehokkaampi ja merkissä pysytään toistaiseksi 8)

Omegasta tulee kuitenkin vielä parit kuvat viimeisimmistä sisustamuutoksista, mitkä tuli jo jokin aika sitten tehtyä.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Avatar
hudu79
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 2727
Liittynyt: 16 Heinä 2006, 16:01
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja hudu79 »

Nalen kirjoitti:No nyt on tämäkin auto menossa kiertoon. Vihdoin autokuume sai arvoistansa lääkettä ja uutta kulkinetta on tulossa pihaan. Kerron myöhemmin lisää ja esittelykin siitä varmaan jossain vaiheessa pitää raapustaa, mutta sen verran paljastan, että on tehokkaampi ja merkissä pysytään toistaiseksi 8)

Omegasta tulee kuitenkin vielä parit kuvat viimeisimmistä sisustamuutoksista, mitkä tuli jo jokin aika sitten tehtyä.
Jei,
Onnea uudesta kulkineesta!
Kuva
Avatar
Nalen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2742
Liittynyt: 07 Marras 2007, 21:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega B1 Sport -99

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Tuossa hifejä ja muita osia Omegasta purkiessa tuli vielä pari kuvaa räpsäistyä sisustan muutoksista. Eli jalopuukuvioiset säädinpaneeli, tuhkis ja ovien koristelistat maalattu Motonetistä ostetulla, silmäämiellyttävällä käläkäläruskealla.
Kuvissa näkyvät myös nuo mikrokuitukankaiset käsijarrun ja vaihdekepin pussit.
Kuva
Kuva
Kuva
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Vastaa Viestiin