Sivu 28/45

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 03 Syys 2012, 17:07
Kirjoittaja jarkkis
No niin asialukemiin loppu turha spekulointi ja lässytys :thumbsup:

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 03 Syys 2012, 17:31
Kirjoittaja jun3s
Kyllä nyt rupee oleen ajat kohillaan -(z)-

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 03 Syys 2012, 18:36
Kirjoittaja omega16T
aksu8225 kirjoitti:ja uutta tulosta pukkaa :o

11.737s

60jalkaa 1.887s

loppunopeus: 193,09
Onnittelut uudesta hienosta ennätyksestä :thumbsup:
Nyt on aika ja loppunopeuskin oikeassa suhteessa toisiinsa. 60-jalkaakin kohtuullinen, etuvetoiselle jopa aika hyväkin.

omega16T kirjoitti:ei sitten kannata heti ensimmäisenä etsiä tekniikasta vikaa jos Alastarossa loppunopeudet ei olekaan enää 200:n paikkeilla vaikka ajallisesti ennätys paranisi sinne korkean yhdentoista puolellekin.
Ezki80 kirjoitti:
tt__ kirjoitti:miksi kaikesta pitää aina itkeä?jos auto on nopea ja siinä vielä hyvä kuski nii onko hyvät ajat ja nopudet mahdottomia? miksi paperilla olevaa tekstiä ei voi uskoa?ainahan jostain pitää vika löytää jos vituttaa et jollain on nopea auto.itse seuraan tätä mielenkiinnolla ja nyt oli jo pakko kirjottaa tästä tyhjän itkemisestä....anteeksi häiriö.
Mä oon tt_:n kanssa ihan samaa mieltä. Ei muuta ku tsemppiä Alastaroon :peukku:
Noo...olisiko nyt mun vuoro kysyä että ketkä niitä tyhjän itkijöitä olikaan :wink: kun kuitenkin:
madi kirjoitti:Oli muuten puhetta niistä pudasjärven loppunopeuksista mittalaitteissa ollut kuulemma vika :(

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 03 Syys 2012, 19:19
Kirjoittaja tt__
omega16T kirjoitti:
aksu8225 kirjoitti:ja uutta tulosta pukkaa :o

11.737s

60jalkaa 1.887s

loppunopeus: 193,09
Onnittelut uudesta hienosta ennätyksestä :thumbsup:
Nyt on aika ja loppunopeuskin oikeassa suhteessa toisiinsa. 60-jalkaakin kohtuullinen, etuvetoiselle jopa aika hyväkin.

omega16T kirjoitti:ei sitten kannata heti ensimmäisenä etsiä tekniikasta vikaa jos Alastarossa loppunopeudet ei olekaan enää 200:n paikkeilla vaikka ajallisesti ennätys paranisi sinne korkean yhdentoista puolellekin.
Ezki80 kirjoitti:
tt__ kirjoitti:miksi kaikesta pitää aina itkeä?jos auto on nopea ja siinä vielä hyvä kuski nii onko hyvät ajat ja nopudet mahdottomia? miksi paperilla olevaa tekstiä ei voi uskoa?ainahan jostain pitää vika löytää jos vituttaa et jollain on nopea auto.itse seuraan tätä mielenkiinnolla ja nyt oli jo pakko kirjottaa tästä tyhjän itkemisestä....anteeksi häiriö.
Mä oon tt_:n kanssa ihan samaa mieltä. Ei muuta ku tsemppiä Alastaroon :peukku:
Noo...olisiko nyt mun vuoro kysyä että ketkä niitä tyhjän itkijöitä olikaan :wink:
en minä itkekään vaan minulla vituttaa toi sinun päteminen ja itkeminen joka asiaan ja topicciin.onneksi löytyy aina sinunlaisia ihmisiä jotka tietää kaikesta kaiken ja on aina oikeassa.minulle on ihan sama onko niissä mittalaitteissa vikoja vai ei mutta kaverilla on tulokset paperilla ja ajat vain paranee koko ajan ja nekin on paperilla nii kyllähän ne uskottavampia on ku esson baari jutut asioista.mutta sinä et näköjään usko yhtään mitään ja aina löytyy vika jostain tai se on vain yksinkertaisesti mahdotonta.

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 03 Syys 2012, 19:26
Kirjoittaja Kobbel
aksu8225 kirjoitti:ja uutta tulosta pukkaa :o

11.737s

60jalkaa 1.887s

loppunopeus: 193,09
Ja reippaasti alle 12s :peukku:

Muutama hevonen viellä pellin alle ja/tai alustan pohdintaa niin 200kmh rikkoontuu :yes: On se nopea vaan...

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 03 Syys 2012, 21:56
Kirjoittaja kosunen
Ja niinkuin jo olen edellä jonkun kerran todennut, niin nykyinen teho, mikäli pitää paikkaansa, auto menee sen 200km/h loppunopeuksia. Enempää se ei tarvitse siihen tehoa tuolla kokonaispainolla. Tuloksiin vaikuttaa myös paljon pidon lisäksi vastatuuli. En tiedä oliko myötä, vai vastatuuli viikonloppuna Alastarolla.

Yksi mikä tuli mieleen pidosta. Pienempi halkaisijainen vannekoko renkaan läpimitan pysyessä samana voisi auttaa pehmeytensä ansiosta, verrattuna matalaan ja jäykempään kuminrunkoon. Kannattaisi ehkä harkita kokeilemista.

Ja jos sinua kiinnostaa saada lisää voimaa ja ajettavuutta tuosta mosasta, niin soittele tännepäin. :wink: Minulla saattaisi löytyä kiinnostusta koneesi kehittämiseen. :thumbsup:

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 03 Syys 2012, 23:53
Kirjoittaja aksu8225
kiitos kaikille tasapuolisesti palautteista.
lisenssiajo meni täydellisesti järjestäjien mukaan.aikakin kertoo jo jotain ku luokan indeksi oli 12.000s ja lisenssin täyskaasulähdön aika oli 12.026s eli 26 tuhannesosa sekuntia oisin lujempaa saanu ajaa.tuossa video vedosta.

soololähdössä indeksin alituksella ei ollut merkitystä joten revin täysillä ja tältä se sitte näytti:


tuon jälkeen alko murheet.vedon lopussa kaasun löysäyksessä virranjakajan muovinen tappi joka tulee nokka-akseliin meni poikki.kiitos ttspeedin terolle jonka kanssa päästiin kärryle missä vika oli ja laitettiin ruiskutus pelkästään kampiakselin asentotunnistimella.
sen jälkeen pääsin taistelemaan semifinaalipaikasta ja näin kävi:


aika tosiaan 12.039s huonolla lähdöllä.
pupu tuli pöksyyn ku menin niin lähellä indeksiä joten päätettiin pudottaa rajotinta 7200-->7000rpm ja niinhän siinä kävi että rajotin löi reilusti ennen maalia ja loppunopeus tippui 20km/h verrattuna muihin vetoihin ollessa 171.59km/h.1000ft aikojen perusteella olisin voittanu tuon vedon jos ei olis tullu laskettua rajotinta, mutta jossitteluun ei ole varaa.eka kisa ja 3.sija lämmittää samalla ku aika parantu viime vuoteen verrattuna 1sekunnin ja 60ft 0.2s, joten tyytyväinen pitää olla omaan työhön unohtamatta jykä-84:n antamaa panosta.
video vielä tippumisesta:


kosunen kirjoitti:Ja niinkuin jo olen edellä jonkun kerran todennut, niin nykyinen teho, mikäli pitää paikkaansa, auto menee sen 200km/h loppunopeuksia. Enempää se ei tarvitse siihen tehoa tuolla kokonaispainolla. Tuloksiin vaikuttaa myös paljon pidon lisäksi vastatuuli. En tiedä oliko myötä, vai vastatuuli viikonloppuna Alastarolla.

Yksi mikä tuli mieleen pidosta. Pienempi halkaisijainen vannekoko renkaan läpimitan pysyessä samana voisi auttaa pehmeytensä ansiosta, verrattuna matalaan ja jäykempään kuminrunkoon. Kannattaisi ehkä harkita kokeilemista.

Ja jos sinua kiinnostaa saada lisää voimaa ja ajettavuutta tuosta mosasta, niin soittele tännepäin. :wink: Minulla saattaisi löytyä kiinnostusta koneesi kehittämiseen. :thumbsup:
tuulen suunnasta minulla ei oo hajuakaa saati sitte mistää mitä siellä tapahtu viikonlopun aikana, koska keskityin omaan suoritukseen...

pienempää vannetta ei voi jarrujen takia laittaa ja uudet renkaat on jo ostettu...

laitahan yv:tä ni voidaan paremmalla ajalla vaikka keskustella asiasta.laita vaikka puh.nro mulle yv:nä.

muutama kuva:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
telkkarista mtv3 kanavalta tulee ko kilpilu 2:ssa osassa.8.9 klo 11:25 ja 15.9 klo 11:55
tuolta löytyy sitte tuloksia:
http://www.fhra.fi/fi/drag+racing/tulok ... ults/2012/
itselle selvis vasta sunnuntai aamuna et lajittelu tehdään reaktioiden perusteella joten näin eteni omat reaktiot:
0.632s
0.535s
0.321s
0.267s
0.369s (myönnän et tässä jo vähän jalat tärisi lähdössä)

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 04 Syys 2012, 01:47
Kirjoittaja omega16T
aksu8225 kirjoitti: pupu tuli pöksyyn ku menin niin lähellä indeksiä joten päätettiin pudottaa rajotinta 7200-->7000rpm ja niinhän siinä kävi että rajotin löi reilusti ennen maalia
Mikäs idea tuossa oli? Eikös tuossa vaiheessa fiksumpaa olis ollut laittaa indeksiksi joku 11,700 tjsp. ja ajaa kaasu pohjassa koko matka? Jos olisit sattunutkin ajamaan jonkun 11,6xx ajan, niin tuskimpa se niin olis harmittanut kun ennätys olis kuitenkin parantunut. Vai oliks tossa joku sääntöjen sanelema juttu(kaarettomuus, luokkarajat yms.) jonka takia et voinut laittaa indeksiä alle 12 sekunnin?

Onnittelut vielä hyvästä sijoituksestakin ja vielä ekassa kisassa. Komee suoritus.

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 04 Syys 2012, 11:39
Kirjoittaja aksu8225
omega16T kirjoitti:
aksu8225 kirjoitti:pupu tuli pöksyyn ku menin niin lähellä indeksiä joten päätettiin pudottaa rajotinta 7200-->7000rpm ja niinhän siinä kävi että rajotin löi reilusti ennen maalia
Mikäs idea tuossa oli? Eikös tuossa vaiheessa fiksumpaa olis ollut laittaa indeksiksi joku 11,700 tjsp. ja ajaa kaasu pohjassa koko matka? Jos olisit sattunutkin ajamaan jonkun 11,6xx ajan, niin tuskimpa se niin olis harmittanut kun ennätys olis kuitenkin parantunut. Vai oliks tossa joku sääntöjen sanelema juttu(kaarettomuus, luokkarajat yms.) jonka takia et voinut laittaa indeksiä alle 12 sekunnin?

Onnittelut vielä hyvästä sijoituksestakin ja vielä ekassa kisassa. Komee suoritus.
aksu8225 kirjoitti:lisenssiajo meni täydellisesti järjestäjien mukaan.aikakin kertoo jo jotain ku luokan indeksi oli 12.000s ja lisenssin täyskaasulähdön aika oli 12.026s eli 26 tuhannesosa sekuntia oisin lujempaa saanu ajaa.tuossa video vedosta.
luokka indeksi tosiaan tuo 12.000s. olin set:ssä. kuulin ainaki et pet:ssä ois just samat säännöt ja siinä sais ajaa kovempaa.tietty 11.499s vaaditaan jo kaaret yms.

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 04 Syys 2012, 21:51
Kirjoittaja lowcali
Wohoo! :thumbsup:

Hienosti vedetty ja onnittelut. Kyllähän se on nähty jo ennenkin, että tämä opeli kulkee.

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 05 Syys 2012, 00:14
Kirjoittaja omega16T
aksu8225 kirjoitti:luokka indeksi tosiaan tuo 12.000s. olin set:ssä. kuulin ainaki et pet:ssä ois just samat säännöt ja siinä sais ajaa kovempaa.tietty 11.499s vaaditaan jo kaaret yms.
Joo, oli vähän sekavaa millä säännöillä on ajettu kun nuo ryhmät oli yhdistetty. Miltäs kisatouhu vaikutti noin yleisesti, joko ens kaudella ajat koko sarjan läpi?

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 05 Syys 2012, 17:51
Kirjoittaja xaa
Tervetuloa vaan ajamaan koko kausi läpi.Se on hyvin opettavaista ja haasteellista koettaa ajaa tuo 5n osakilpailun sarja läpi,mutta samalla saa erittäin hyvät perusteet drag racingiin ja pääsee ajamaan kunnolla liimattuu rataan.
Onnittelut D1-lisenssistä ja hyvin ajetusta kisasta.
Ajan itse tuota monenväristä Datsunia,joka oli sulla vastassa toisella rundilla.
Tuossa tuli omalla kohtaa taas hyvä esimerkki tuulen vaikutus tehottoman auton kulkuun.
Sunnuntaipäivällä alkanut myötätuuli teki sen tempun,että auto kulki normaalia kovemmin ja tämän kyllä myös huomasin ja jarrutin maaliviivalla,niin silti meni liian lujaa eli 0.025s alle indeksi.
Jos on nopean auton kuskista erikoista katsoa viivalla kun hitaampi auto lähtee matkaan ja kelaa vauhtia,niin on se myös sama toisin päin.
Omat loppunopeudet on hieman päälle 134-135kmh,niin sitä on myös katsottava tarkaan peilejä kun takana tulevalla on 50-100kmh enempi vauhtia viivalla.

T. xaa alias 120ZZZ alias PET1320

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 06 Syys 2012, 21:14
Kirjoittaja lowcali
Hienolta näytti Ascona livenä. :peukku:

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 06 Syys 2012, 21:56
Kirjoittaja Rizla^^
Aina vaan asiallinen =) Rupiaa vaan autokuume nouseen :D

Vois viikoloppuna pysähtyä ko ajellaa siitä raahen ohi niin jauhaan kakkaa jos neiti suostuu :lol:

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Lähetetty: 09 Syys 2012, 12:24
Kirjoittaja opel arska
1300m 248km/h 1609m 280km/h heh heh