Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
Lähetetty: 03 Syys 2012, 17:07
No niin asialukemiin loppu turha spekulointi ja lässytys
Opel-keskustelufoorumi
https://www.opelclubfinland.fi/keskustelu/
https://www.opelclubfinland.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=173748
Onnittelut uudesta hienosta ennätyksestäaksu8225 kirjoitti:ja uutta tulosta pukkaa
11.737s
60jalkaa 1.887s
loppunopeus: 193,09
omega16T kirjoitti:ei sitten kannata heti ensimmäisenä etsiä tekniikasta vikaa jos Alastarossa loppunopeudet ei olekaan enää 200:n paikkeilla vaikka ajallisesti ennätys paranisi sinne korkean yhdentoista puolellekin.
Noo...olisiko nyt mun vuoro kysyä että ketkä niitä tyhjän itkijöitä olikaan kun kuitenkin:Ezki80 kirjoitti:Mä oon tt_:n kanssa ihan samaa mieltä. Ei muuta ku tsemppiä Alastaroontt__ kirjoitti:miksi kaikesta pitää aina itkeä?jos auto on nopea ja siinä vielä hyvä kuski nii onko hyvät ajat ja nopudet mahdottomia? miksi paperilla olevaa tekstiä ei voi uskoa?ainahan jostain pitää vika löytää jos vituttaa et jollain on nopea auto.itse seuraan tätä mielenkiinnolla ja nyt oli jo pakko kirjottaa tästä tyhjän itkemisestä....anteeksi häiriö.
madi kirjoitti:Oli muuten puhetta niistä pudasjärven loppunopeuksista mittalaitteissa ollut kuulemma vika
en minä itkekään vaan minulla vituttaa toi sinun päteminen ja itkeminen joka asiaan ja topicciin.onneksi löytyy aina sinunlaisia ihmisiä jotka tietää kaikesta kaiken ja on aina oikeassa.minulle on ihan sama onko niissä mittalaitteissa vikoja vai ei mutta kaverilla on tulokset paperilla ja ajat vain paranee koko ajan ja nekin on paperilla nii kyllähän ne uskottavampia on ku esson baari jutut asioista.mutta sinä et näköjään usko yhtään mitään ja aina löytyy vika jostain tai se on vain yksinkertaisesti mahdotonta.omega16T kirjoitti:Onnittelut uudesta hienosta ennätyksestäaksu8225 kirjoitti:ja uutta tulosta pukkaa
11.737s
60jalkaa 1.887s
loppunopeus: 193,09
Nyt on aika ja loppunopeuskin oikeassa suhteessa toisiinsa. 60-jalkaakin kohtuullinen, etuvetoiselle jopa aika hyväkin.
omega16T kirjoitti:ei sitten kannata heti ensimmäisenä etsiä tekniikasta vikaa jos Alastarossa loppunopeudet ei olekaan enää 200:n paikkeilla vaikka ajallisesti ennätys paranisi sinne korkean yhdentoista puolellekin.Noo...olisiko nyt mun vuoro kysyä että ketkä niitä tyhjän itkijöitä olikaanEzki80 kirjoitti:Mä oon tt_:n kanssa ihan samaa mieltä. Ei muuta ku tsemppiä Alastaroontt__ kirjoitti:miksi kaikesta pitää aina itkeä?jos auto on nopea ja siinä vielä hyvä kuski nii onko hyvät ajat ja nopudet mahdottomia? miksi paperilla olevaa tekstiä ei voi uskoa?ainahan jostain pitää vika löytää jos vituttaa et jollain on nopea auto.itse seuraan tätä mielenkiinnolla ja nyt oli jo pakko kirjottaa tästä tyhjän itkemisestä....anteeksi häiriö.
Ja reippaasti alle 12saksu8225 kirjoitti:ja uutta tulosta pukkaa
11.737s
60jalkaa 1.887s
loppunopeus: 193,09
tuulen suunnasta minulla ei oo hajuakaa saati sitte mistää mitä siellä tapahtu viikonlopun aikana, koska keskityin omaan suoritukseen...kosunen kirjoitti:Ja niinkuin jo olen edellä jonkun kerran todennut, niin nykyinen teho, mikäli pitää paikkaansa, auto menee sen 200km/h loppunopeuksia. Enempää se ei tarvitse siihen tehoa tuolla kokonaispainolla. Tuloksiin vaikuttaa myös paljon pidon lisäksi vastatuuli. En tiedä oliko myötä, vai vastatuuli viikonloppuna Alastarolla.
Yksi mikä tuli mieleen pidosta. Pienempi halkaisijainen vannekoko renkaan läpimitan pysyessä samana voisi auttaa pehmeytensä ansiosta, verrattuna matalaan ja jäykempään kuminrunkoon. Kannattaisi ehkä harkita kokeilemista.
Ja jos sinua kiinnostaa saada lisää voimaa ja ajettavuutta tuosta mosasta, niin soittele tännepäin. Minulla saattaisi löytyä kiinnostusta koneesi kehittämiseen.
Mikäs idea tuossa oli? Eikös tuossa vaiheessa fiksumpaa olis ollut laittaa indeksiksi joku 11,700 tjsp. ja ajaa kaasu pohjassa koko matka? Jos olisit sattunutkin ajamaan jonkun 11,6xx ajan, niin tuskimpa se niin olis harmittanut kun ennätys olis kuitenkin parantunut. Vai oliks tossa joku sääntöjen sanelema juttu(kaarettomuus, luokkarajat yms.) jonka takia et voinut laittaa indeksiä alle 12 sekunnin?aksu8225 kirjoitti: pupu tuli pöksyyn ku menin niin lähellä indeksiä joten päätettiin pudottaa rajotinta 7200-->7000rpm ja niinhän siinä kävi että rajotin löi reilusti ennen maalia
omega16T kirjoitti:Mikäs idea tuossa oli? Eikös tuossa vaiheessa fiksumpaa olis ollut laittaa indeksiksi joku 11,700 tjsp. ja ajaa kaasu pohjassa koko matka? Jos olisit sattunutkin ajamaan jonkun 11,6xx ajan, niin tuskimpa se niin olis harmittanut kun ennätys olis kuitenkin parantunut. Vai oliks tossa joku sääntöjen sanelema juttu(kaarettomuus, luokkarajat yms.) jonka takia et voinut laittaa indeksiä alle 12 sekunnin?aksu8225 kirjoitti:pupu tuli pöksyyn ku menin niin lähellä indeksiä joten päätettiin pudottaa rajotinta 7200-->7000rpm ja niinhän siinä kävi että rajotin löi reilusti ennen maalia
Onnittelut vielä hyvästä sijoituksestakin ja vielä ekassa kisassa. Komee suoritus.
luokka indeksi tosiaan tuo 12.000s. olin set:ssä. kuulin ainaki et pet:ssä ois just samat säännöt ja siinä sais ajaa kovempaa.tietty 11.499s vaaditaan jo kaaret yms.aksu8225 kirjoitti:lisenssiajo meni täydellisesti järjestäjien mukaan.aikakin kertoo jo jotain ku luokan indeksi oli 12.000s ja lisenssin täyskaasulähdön aika oli 12.026s eli 26 tuhannesosa sekuntia oisin lujempaa saanu ajaa.tuossa video vedosta.
Joo, oli vähän sekavaa millä säännöillä on ajettu kun nuo ryhmät oli yhdistetty. Miltäs kisatouhu vaikutti noin yleisesti, joko ens kaudella ajat koko sarjan läpi?aksu8225 kirjoitti:luokka indeksi tosiaan tuo 12.000s. olin set:ssä. kuulin ainaki et pet:ssä ois just samat säännöt ja siinä sais ajaa kovempaa.tietty 11.499s vaaditaan jo kaaret yms.