ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO 285hv 400nm
eilen 11 aikaan saatiin savut opelista!!ajamaan ei päässy ku kauppalistasta jäi vaihelaatikon öljyt uupumaan.Denso Iridium tulpat ostettiin ku ollu tulpissa aina enemmän ja vähemmän vikaa!!oisha noitten hinnalla saanu 8 kierrosta normaali tulppia mutta pakko kokeilla, jos vaikka nuo kestäis vähän pidempään eikä lähtis palasia/kalkit kävelee!!imuilman lämpötila-anturiki löysi paikkansa(oli map:sta jo uutena rikki prkl.) ja pakopaine mittari ois asennettu...jos sais säädettyä vähä vähä paremmin ja näkee et kuinka tuo puhallin jarruttaa...
nyt ois niitä kuvia...
http://img142.imageshack.us/gal.php?g=img7730.jpg
nyt ois niitä kuvia...
http://img142.imageshack.us/gal.php?g=img7730.jpg
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 332
- Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
- Paikkakunta: Ruukki
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO (ex.285hv 400nm) uus 300hv 410n
Vastustaa, vastustaa Öljypohjan kans meinaa jo hermot mennä, vuotaa vuotaa. hommataan nyt tuommonen c18xe loiskelevy jossa on kuminen tiiviste pinta valmiina jos se pitäis.
Hukkaportin kalvorikki, uus jo tulossa
Meni ahtojen säätely penkissä vaikeaksi, nooh nyt kuitenkin säädetty 1,4 paineille ja penkkilappu otettu 1 bar paineilla tuo 300,8hv ja 410,2nm, aika loppu kesken.
Haetaan uus ku keritään.
Kovasti huutais tuo moottori kunnon nokka-akselia
Hukkaportin kalvorikki, uus jo tulossa
Meni ahtojen säätely penkissä vaikeaksi, nooh nyt kuitenkin säädetty 1,4 paineille ja penkkilappu otettu 1 bar paineilla tuo 300,8hv ja 410,2nm, aika loppu kesken.
Haetaan uus ku keritään.
Kovasti huutais tuo moottori kunnon nokka-akselia
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO (ex285hv 400nm) uus 300hv 410nm
Ripeä on, onkos leimassa, olis kiva tulla kurkkimaan seuraavaan katsastukseen sitä tööttirinkiä....
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO (ex285hv 400nm) uus 300hv 410nm
on voimassa oleva leima vielä ens kuun loppuun!...saat toki tulla kattoo ja pulla kahvit oottaa jos tuut!!..taitaa matka olla vähä pitkä (n.700km) ni jos otetaan vaikka valokuva ni näät täällä sitte että on tuore leima!!
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 332
- Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
- Paikkakunta: Ruukki
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO (ex285hv 400nm) uus 300hv 410nm
Ascoona lähti vaeltaan kohti pudasjärveä, harmi kun ei itte päässy mukaan
Öljypohja jumppaa vielä illan/yön päälle.
Toivottavasti ilmat ois hyvät. Jos vaan rata on kuiva niin luulis pitojakin huomenna löytyvän, viikko sittenhän sitä on liimattu moneen kertaan sm kisoja varten.
1 bar käppyrä
http://img149.imageshack.us/my.php?imag ... scona1.pdf
Öljypohja jumppaa vielä illan/yön päälle.
Toivottavasti ilmat ois hyvät. Jos vaan rata on kuiva niin luulis pitojakin huomenna löytyvän, viikko sittenhän sitä on liimattu moneen kertaan sm kisoja varten.
1 bar käppyrä
http://img149.imageshack.us/my.php?imag ... scona1.pdf
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO (ex285hv 400nm) uus 300hv 410nm
taisit ajella tänään pudasjärven keskustassa tällä autolla?? ainaki saman näköisen olin näkevinäänopel arska kirjoitti:Ascoona lähti vaeltaan kohti pudasjärveä, harmi kun ei itte päässy mukaan
Öljypohja jumppaa vielä illan/yön päälle.
Toivottavasti ilmat ois hyvät. Jos vaan rata on kuiva niin luulis pitojakin huomenna löytyvän, viikko sittenhän sitä on liimattu moneen kertaan sm kisoja varten.
1 bar käppyrä
http://img149.imageshack.us/my.php?imag ... scona1.pdf
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 332
- Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
- Paikkakunta: Ruukki
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO (ex285hv 400nm) uus 300hv 410nm
Joo Aki oli pudasjärvellä liikkeellä.
Asco vainaalle ei juuri parannusta.
13,482s
172,43km/h
2,300 60f
Viimesessä vedossa ois ollu paras 60 jalkanen tuolle autolle kautta aikaen mutta vaihelaatikosta särkyi 5 vaihde.
13,653s
138,62km/h
2,209 60f
Asco vainaalle ei juuri parannusta.
13,482s
172,43km/h
2,300 60f
Viimesessä vedossa ois ollu paras 60 jalkanen tuolle autolle kautta aikaen mutta vaihelaatikosta särkyi 5 vaihde.
13,653s
138,62km/h
2,209 60f
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO (ex285hv 400nm) uus 300hv 410nm
Kylläpä se nyt ascoa vastustaa. Toivotaan, että pelittää seuraavissa mittelöissä ja pysyy kasassa. Tuntuis että tuo kuudenkympin aika voisi olla noilla tehoilla pienempi, johtuuko tuosta vetotavasta vaiko lukon puutteesta? Hyvät oli kuitenkin vedot ja höpinät taas paikanpäällä Kiitoksia aiemmin esitetystä haasteesta, muuten en varmaan olisi lähetenyt Pudikselle. Siellähän oli tosiaankin ihan jees meininki, sade vaan varasti pääosan.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 332
- Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
- Paikkakunta: Ruukki
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO (ex285hv 400nm) uus 300hv 410nm
Johtuuhan se tuosta veto tavastakin, mutta on tässä niin paljon vielä asioita kesken joita pitää muuttaa.
Lukko edelleenkin uupuu, taakse vaihedettin jäykemmän iskarit. Ero oli vanhalla ja uudella aivan mieletön. Yhtä aikaa Vanhan ku linttas pohjaan niin uus oli muutaman sentin painunut.
Rata oli kuulemma armottoman pitävä, ainakin ennen sadetta.
Lukko edelleenkin uupuu, taakse vaihedettin jäykemmän iskarit. Ero oli vanhalla ja uudella aivan mieletön. Yhtä aikaa Vanhan ku linttas pohjaan niin uus oli muutaman sentin painunut.
Rata oli kuulemma armottoman pitävä, ainakin ennen sadetta.
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO (ex285hv 400nm) uus 300hv 410nm
joo pe-la välisenä yönä klo 2 sain öljypohjan vaihdettua(pimeässä ja märällä nurmikolla tunkin varassa) ja la aamuna klo 10 oli iskarit taakse vaihdettu.sitte sievästi ajellen pelipaikalle(50km n. 20min)...ja ohjaustehostin oli sillä matkalla päästäny taas öljyä pihalle.tehostin pois ja pohjaan suojapelti.tosiaan rajotin oli sinne mentäessä 6500rpm ja se löi 4 n. 30-40m ennen maalia niin että sammutin lensi vänkärin penkin eestä maton alta tulipeltiin.no sitä nostelin joka vedolla pikku hiljaa ja 6700rpm kohdalla päätin että vaihdan 5- vaihteen hyvissä ajoin.eka kerralla vaihtovirhe ja veto vituiks...toka kerralla vaihto onnistu ja tuli tuo ennätys aika ja 3 kerralla vaihtovirhe ja siinä meni 5 hampaat sileeksi.
otin vaihdelaatikon öljypohjan irti..metallihilut pois ja pohja takas. nyt sillä on ajettu kotia(170km) ja hyvin pelaa!!
tuosta ajan parantamisesta...realistisesti jos seuraavaan kisaan 2 viikon päästä oltais tulossa:eteen jäykemmät iskarit,ahdot 1.4bar(nyt oli n.1.1bar),koska se on sinne asti säädetty,yksi vaihteen vaihto jäis vähemmäksi...eli jos nyt viimeinen veto ois ollu n. 13.2s niin 13.0 ois realistinen tavote.siis jos löytyy vähän pidempi laatikko hyvissä ajoin.
rengas paineet pantiin mennessä 0.9bar ja parin vedon jälkeen ne oli 1.0bar ja sit laskettiin takas 0.9bar ja sillon tuli paras aika...vielä kokeillaan matalempia paineita!!
...kummissaki kisoissa ollu tankissa polttoainetta n. 50 litraa..eli sieltä vois vähä nipistää painoa pois...
otin vaihdelaatikon öljypohjan irti..metallihilut pois ja pohja takas. nyt sillä on ajettu kotia(170km) ja hyvin pelaa!!
tuosta ajan parantamisesta...realistisesti jos seuraavaan kisaan 2 viikon päästä oltais tulossa:eteen jäykemmät iskarit,ahdot 1.4bar(nyt oli n.1.1bar),koska se on sinne asti säädetty,yksi vaihteen vaihto jäis vähemmäksi...eli jos nyt viimeinen veto ois ollu n. 13.2s niin 13.0 ois realistinen tavote.siis jos löytyy vähän pidempi laatikko hyvissä ajoin.
rengas paineet pantiin mennessä 0.9bar ja parin vedon jälkeen ne oli 1.0bar ja sit laskettiin takas 0.9bar ja sillon tuli paras aika...vielä kokeillaan matalempia paineita!!
...kummissaki kisoissa ollu tankissa polttoainetta n. 50 litraa..eli sieltä vois vähä nipistää painoa pois...
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO (ex285hv 400nm) uus 300hv 410nm
Taitaa osua vaihdevälit niin, että jonkun aikaa kerää ahtoja vaihtaessa ylöspäin? Onko tarkoitus vielä puuttua moottorin vetoalueen laajentamiseen? Tiheämpää perää tuo tuntuisi kaipaava, kun nuo Omegat näyttää menevän yhtä kovaa samoilla tehoilla.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 332
- Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
- Paikkakunta: Ruukki
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO (ex285hv 400nm) uus 300hv 410nm
Ei kait täsä nyt kannata kovin hirveästi etu ja taka potkua verrata keskenään? Taka potkujen 60f useita kymppejä parempi ku meillä.
Minkälainen omppu 13.5s aikoja ajelee?
Katoppa tuota teho käppyrää niin melkein minkä vaihteen vaan tyrkkää nii alkaa vetämään. Tuo käppyrä on 5. vaihteella vedätetty.
Tuo välitys on nyt semmonen et 5. vaihdetta saa tyrkätä ennen 402m, on kait se jo liian tiheä
Minkälainen omppu 13.5s aikoja ajelee?
Katoppa tuota teho käppyrää niin melkein minkä vaihteen vaan tyrkkää nii alkaa vetämään. Tuo käppyrä on 5. vaihteella vedätetty.
Tuo välitys on nyt semmonen et 5. vaihdetta saa tyrkätä ennen 402m, on kait se jo liian tiheä
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO (ex285hv 400nm) uus 300hv 410nm
Kyllähän tuo varttimailin loppunopeus riippuu pitkälti konetehosta (ahdetussa moottorissa mielestäni vaikuttaa myös vetoalue ja tätä kautta ahtimen herääminen, joka on kalajoen tuloksissa huomattu muutamana vuotena). Lähtö voi mennä huonosti sutien ja aika olla huono, mutta loppunopeudet silti pyörii muutaman kilometrin sisällä. Ajattelin vain, että jos vanhalla 255hp koneella on ajettu jo 171 loppuja ja tuolla uudella 45 heppaa tehokkaammalla "vain" 172 niin mieleen tuli, että vaihdevälit saattavat olla liian pitkät (mutta näin ei ilmeisesti ole), jolloin kierrokset laskee vaihteen vaihdossa liikaa eli moottorin vetoalue ei sopisi välityksiin. Toinen ajatus oli, että vaihtaisi jo 6000 tuntumassa, kun teho alkaa laskea sen jälkeen, niin olisiko tällä vaikutusta tuloksiin? Erään laskuriohjelman mukaan tuo koneteho (255) näyttäisi passaavan juurikin 171 loppunopeuteen, kun asconan paino on siellä 1150kg paikkeilla kuskin kanssa, n. 10% tehohäviöllä.
Tietysti ratojen ajanottolaitteet vaihtelevat sekä keliolosuhteet puhumattakaan penkityksistä ja muista, joilla on vaikutusta noihin lukemiin. Ja Juzzin omegaan tuota vertasin (366hp ja 175 loppuja, n. 1500kg kuskin kanssa).
Tietysti ratojen ajanottolaitteet vaihtelevat sekä keliolosuhteet puhumattakaan penkityksistä ja muista, joilla on vaikutusta noihin lukemiin. Ja Juzzin omegaan tuota vertasin (366hp ja 175 loppuja, n. 1500kg kuskin kanssa).
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO (ex285hv 400nm) uus 300hv 410nm
edellinen 255hp moottori oli eri turbolla.siinä huipputeho oli 5700rpm kohdalla ja rajotin löi 6200rpm!siksi ainakin meillä loppunopeus oli suurinpiirtein sama koska isommalla turbolla jaksoi 4-vaihteella vetää sinne rajottimen tuntumaan.turbo oli nyt koko ajan mukana ja kaasu oli pohjassa vaihteen vaihdon ajan (2->3 , 3->4 ja 4->5)..siksi se ei nuukahda niinku 2007 pudasjärvellä nuukahti jo 2->3 vaihdettaessa!
...ilmotellaan auton paino noin kk sisään ku käytetään leimalla(tai ainaki akselimassat).
...itellä on jotenki perstuntuma et painaa yli 1150kg...kohta sen näkee...auton omamassa 1000kg ja autoahan ei oo mistään "riisuttu"...vielä!!
pitkö muuten juzzin vaihtaa 5-vaihde silmään kiihdyttäessä?sehän tässä nyt oli ongelma koska rajotin löi n.175km/h kohdalla mutta 4->5 vaihtoon menee aikaa ja vauhti ehtii tippua!!siksi vain tuo 172km/h!!!
...ilmotellaan auton paino noin kk sisään ku käytetään leimalla(tai ainaki akselimassat).
...itellä on jotenki perstuntuma et painaa yli 1150kg...kohta sen näkee...auton omamassa 1000kg ja autoahan ei oo mistään "riisuttu"...vielä!!
pitkö muuten juzzin vaihtaa 5-vaihde silmään kiihdyttäessä?sehän tässä nyt oli ongelma koska rajotin löi n.175km/h kohdalla mutta 4->5 vaihtoon menee aikaa ja vauhti ehtii tippua!!siksi vain tuo 172km/h!!!
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 332
- Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
- Paikkakunta: Ruukki
Re: ASCONA C 1.6S --- 2.0i TURBO (ex285hv 400nm) uus 300hv 410nm
Jos oot enemmänki perehtynyt tähän varttimaili tutkimukseen niin pystytkö/viittitkö selvittää et minkälaisia aikoja pitäis 350hv tehoilla päästä tai +180km/h /402m niin paljonkos tarvitaan tehoja?gse70 kirjoitti:Kyllähän tuo varttimailin loppunopeus riippuu pitkälti konetehosta (ahdetussa moottorissa mielestäni vaikuttaa myös vetoalue ja tätä kautta ahtimen herääminen, joka on kalajoen tuloksissa huomattu muutamana vuotena). Lähtö voi mennä huonosti sutien ja aika olla huono, mutta loppunopeudet silti pyörii muutaman kilometrin sisällä. Ajattelin vain, että jos vanhalla 255hp koneella on ajettu jo 171 loppuja ja tuolla uudella 45 heppaa tehokkaammalla "vain" 172 niin mieleen tuli, että vaihdevälit saattavat olla liian pitkät (mutta näin ei ilmeisesti ole), jolloin kierrokset laskee vaihteen vaihdossa liikaa eli moottorin vetoalue ei sopisi välityksiin. Toinen ajatus oli, että vaihtaisi jo 6000 tuntumassa, kun teho alkaa laskea sen jälkeen, niin olisiko tällä vaikutusta tuloksiin? Erään laskuriohjelman mukaan tuo koneteho (255) näyttäisi passaavan juurikin 171 loppunopeuteen, kun asconan paino on siellä 1150kg paikkeilla kuskin kanssa, n. 10% tehohäviöllä.
Tietysti ratojen ajanottolaitteet vaihtelevat sekä keliolosuhteet puhumattakaan penkityksistä ja muista, joilla on vaikutusta noihin lukemiin. Ja Juzzin omegaan tuota vertasin (366hp ja 175 loppuja, n. 1500kg kuskin kanssa).
Noissa 255hp ja 300hp koneissa ei oo yhtenäistä osaa kuin kansi ja cooleri
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti