ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
Lähetetty: 21 Kesä 2009, 23:11
Tämäkin on yhenlainen ikuisuus projekti
Rakennettu yhdessä aksu8225:n kanssa usean vuoden ajan.
2000-2004 ascona palveli perheen ykkös autona ja sitten se jäi/ostettiin/otettiin harrastus kohteeksi.
Alunperin tässä oli perus moottorina 1.6S ja on konehuoneessa vieraillut 1.8i(18S) ja 2.0(c20ne) lisää hevosvoimia hakiessa
Peltitöitä on tehty enempi ja vähempi tässä muutaman vuoden aikana ja lisää pitää tehä(lokasuojan kaaria ja tais ruostettakin olla)
-06 vuonna avattiin tuo c20ne motti ja otettiin siivu männän laelta poies, ostettiin garretin t03 turbo ja tekastiin sille pakosarja. Isommat suuttimet hankittiin ja pikku välijäähdytin. Ja kyllä hampaita nauratti kun eka kerran alkoi ascona kiihtyäkkin 3-5 vaihteilla eikä pelkästään ääni muuttunu pakoputkessa. Tehoja oli varmaan 150-180hv 0,5baarilla hyvin kesti kunnes turbosta laakeri hajos.
-07 vuonna motti uudestaan auki ja hankittiin calibran (let) männät, kanget ja suuttimet. Laitettiin bensanpaine säädin ja isompi cooleri. Säädettävä nokkapyörä ja garretin t04 turbo, kytkimeen 3 lapanen sintteri levy. Penkitettiin 255hv/310nm 0.6-0.7bar ja taas nauratti, varttimailia kokeiltiin normirenkailla 1-2 vaihteilla pirusti sutien 14,4 171km/h 2,6 60f.
Kesti kesän kunnes 3 pytyn mäntä suli ja lohkokin meni käyttökelvottomaksi.
Kaikki osat myytiin ja ruvettiin suunnitteleen lisää tehoja, kestävyyttä ja uutta pakosarjaa.
Alustaa ja jarruja on pävitetty tuossa jossain välissä mut vielä on parannettavaa
-08 vuosi rakennettiin uutta moottoria ja haalittin uusia osia
-09 tekniikan kokoonpanosta kerron kohtapuolin
Kuvia lähtö tilanteesta ja muista vaiheista laitamme jossakin välissä, muutaman kerran meinannu naurattaa tuo spikeyn tekemä viritys topicissa oleva turboahtimen jälkiasennus ohje.
Jotenkin niin osuvaa
Taitaa nyt olla menossa tuo stage 3-4
Linkissä muutama -07 kuva
http://img523.imageshack.us/gal.php?g=cimg2380.jpg
Rakennettu yhdessä aksu8225:n kanssa usean vuoden ajan.
2000-2004 ascona palveli perheen ykkös autona ja sitten se jäi/ostettiin/otettiin harrastus kohteeksi.
Alunperin tässä oli perus moottorina 1.6S ja on konehuoneessa vieraillut 1.8i(18S) ja 2.0(c20ne) lisää hevosvoimia hakiessa
Peltitöitä on tehty enempi ja vähempi tässä muutaman vuoden aikana ja lisää pitää tehä(lokasuojan kaaria ja tais ruostettakin olla)
-06 vuonna avattiin tuo c20ne motti ja otettiin siivu männän laelta poies, ostettiin garretin t03 turbo ja tekastiin sille pakosarja. Isommat suuttimet hankittiin ja pikku välijäähdytin. Ja kyllä hampaita nauratti kun eka kerran alkoi ascona kiihtyäkkin 3-5 vaihteilla eikä pelkästään ääni muuttunu pakoputkessa. Tehoja oli varmaan 150-180hv 0,5baarilla hyvin kesti kunnes turbosta laakeri hajos.
-07 vuonna motti uudestaan auki ja hankittiin calibran (let) männät, kanget ja suuttimet. Laitettiin bensanpaine säädin ja isompi cooleri. Säädettävä nokkapyörä ja garretin t04 turbo, kytkimeen 3 lapanen sintteri levy. Penkitettiin 255hv/310nm 0.6-0.7bar ja taas nauratti, varttimailia kokeiltiin normirenkailla 1-2 vaihteilla pirusti sutien 14,4 171km/h 2,6 60f.
Kesti kesän kunnes 3 pytyn mäntä suli ja lohkokin meni käyttökelvottomaksi.
Kaikki osat myytiin ja ruvettiin suunnitteleen lisää tehoja, kestävyyttä ja uutta pakosarjaa.
Alustaa ja jarruja on pävitetty tuossa jossain välissä mut vielä on parannettavaa
-08 vuosi rakennettiin uutta moottoria ja haalittin uusia osia
-09 tekniikan kokoonpanosta kerron kohtapuolin
Kuvia lähtö tilanteesta ja muista vaiheista laitamme jossakin välissä, muutaman kerran meinannu naurattaa tuo spikeyn tekemä viritys topicissa oleva turboahtimen jälkiasennus ohje.
Jotenkin niin osuvaa
Taitaa nyt olla menossa tuo stage 3-4
Linkissä muutama -07 kuva
http://img523.imageshack.us/gal.php?g=cimg2380.jpg