ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

momon penkki ja vyöt tilattu. penkki painaa 5.8kg ja on lasikuiturunkoinen.

Kuva
Kuva

vyöt tulee mustana.

sisustaa puunannu ja hionu et saa väriä niskaa ennen ku kaaret sinne laittaa.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Avatar
juzze
OCF Member 2020
Viestit: 2792
Liittynyt: 03 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: rovaniemi

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja juzze »

Paljo nykyset takaset painaa ja paljo viivalla? Nii ja koko myös.
Astra J sport tourer 2.0cdti A
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

15,1kg painaa nuo nykyiset/kpl. uus vanne 3.3kg ja kumi 3.4kg =7,7kg/rengas.

koko 15"x3.5"

http://www.tradeparts.info/components.a ... ls&ID=4073
http://www.tradeparts.info/components.a ... ls&ID=3258

itseasiassa ku tarkastin painot ni 16.8kg tulee noista kevennystä.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Avatar
juzze
OCF Member 2020
Viestit: 2792
Liittynyt: 03 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: rovaniemi

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja juzze »

No on ne sitte kyllä tosi keveät. Omat rialin 17-7 10/20 puolaset falkenin kumeilla paino henkilövaakalla noin 20kg/kpl, hieman alle mutta kuitenki, näppi tuntumalla hiacen renkaakkaan ei paljo enempää painanu.
Astra J sport tourer 2.0cdti A
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

keskinit mitkä oli alastarossa takana paino 22kg/kpl =44kg ja nyt tulee se 14.4kg eli n. 20kg kevennystä. eteen tulee vielä 1.5kg/kpl kevyemmät vanteet. 23kg pelkistä pyöristä painoa pois. tuommonen testi oli tehty renkaiden vaikutuksesta...

http://www.carcraft.com/projectbuild/11 ... omparison/
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

sisusta sai tänään väriä ylleen ja takalasit asensin. ei mikää näyttelyasteinen maalaus mut oli tuossaki jo hieromista ja peittelyä ettei sotke paikkoja maalatessa.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

konehuoneesta lakkauksen jälkeen ja pyöränkotelot, apurungot ja alatukivarret sai kans vähä väriä...eikä taas viimeistely oo iha näyttelyluokkaa :D

Kuva
Kuva
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

tuli rautaruukin lakko käytettyä hyväksi...

coolerin kääntöön tein tilaa jolloin ahtoputket lyhenee 1m. 4-valoja sovittelin... rumathan nuo on mut 2.4kg kevyemmät ja mahdollistaa coolerin käännön. takapäätä sain 1cm laskettua ku alkaa olla aika traktori. takavakaajaa testasin...ku tunkkas toista puolta 6.5cm ni vakaajan kans toinen puoli nousi 5mm ja ilman vakaajaa 3mm. todennäkösesti tuolla ei oo mitään merkitystä joten otin pois koko vakaajan. pitää joku jykevämpi hommata sit joskus ku tulee taas tieliikenteeseen. painoa lähti 7.4kg tämän päivän touhuissa taas.

Kuva

146.7kg ois nyt auto kevyempi ku ottaa huomioon ettei vänkärin penkkiä asenneta ja viivalla 16.8kg kevyemmät takarenkaat painoa on 163.5kg vähemmän.

tehopaino ennen: 0,358hp/kg,0.458nm/kg...tällä hetkellä jos löis kasaan 0,416hp/kg,0,532nm/kg (viivalla 0,424hp/kg,0,542nm/kg)
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7958
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja Woody »

Jämsäläinen konepeitto?
Avatar
J_J2
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2593
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 08:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja J_J2 »

On :)
Opel Insignia -20 Grand Sport Executive OPC Line D15XFL
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

Woody kirjoitti:Jämsäläinen konepeitto?
J_J2 kirjoitti:On :)
niin on.

uus turbo ja bp-säädin ois kotiutunu.
tuo turbo on rallicross auton viimevuoden moottorikokoonpanon varaturbo jolle ei ollu käyttöä. 550hp sillä on kuristimella jarrutettu ja olikoha 900nm.
bp-säädin vaihtuu siksi koska edellisessä oli lämpötilan mukaan peruspaineessa heittelyä.
Kuva
Kuva
Kuva

bensalinjoja sovittelin et pääsee tekee uudet letkut. huimat 1.2kg keveni siinä ja metrin ne siirty keulaan päin.

Kuva
Kuva

nyt ois kaarivärkitki tontilla...
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
VulvaS40T4

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja VulvaS40T4 »

Minkä kokosilla siivillä toi uus turbo on ja minkä kokonen pakopesä? :)
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

VulvaS40T4 kirjoitti:Minkä kokosilla siivillä toi uus turbo on ja minkä kokonen pakopesä? :)
ei oo hyllyturbo ja saan tarkempaa tietoa myöhemmin ko. ahtimesta.

vauhtipyörä tuli tilattua. edellinen valu painoi 5.5kg ja tuleva teräs 4kg. saa nähä mite vaikuttaa ku 4kg on aika minimi paino mitä "suositellaan".

http://www.ebay.de/itm/Schwungscheibe-S ... 4176c9b242
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

mittasin turbon siivet ni imu 57mm ja pako 63mm ku edellisessä imu 56.5mm ja pako 58.5mm. pakopesän tuumia en tiedä miten mitataan ku ko. lukemia pesässä ei ole. pakopesässä on ar .75. ja edellinen oli .63.

ei oo alakerran kans hurraamista...kampiakseli on totaalisen loppu...kiilaura hakkautunu leveeksi, jakopään hammaspyörän vaste linttaantunu kieroon, öljypumpun "tasot" hakkautunu ja murtunu, stefojen kaulat syöpyny/urilla ja runkolaakerit on ottanu rusketusta huimien tehojen myötä :lol:

nyt siis uutta takomallin kampiakselia hakemaan...jos jollain hyväkuntoinen löytyy ni saa tarjota.

jakopää kuvissa oikealla
Kuva
1 ja 2 runkolaakerit
Kuva
3 ja 4
Kuva
4 ja 5
Kuva
Kuva
Kuva

öljylauhduttimelle uus paikka (kuva päin p:tä ku näyttää et cooleri on vinossa mut ei oo..
Kuva

etusivulasit sain kiinnitettyä kans.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

öljypumpun rataski ottanu vähä osumaa ja välystä kampiakseliin ehkä vähän liikaa. ihme ettei pumput kestä ku 5-10tkm.
Kuva

http://youtu.be/e3LxpBR8fuA

onko tuossa kampiakselin päässä joku pinnote ku näyttäs niinku ois lohennu tuosta reunasta mistä kulunu yli 1mm?
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Avatar
rookie``
'Senator'
'Senator'
Viestit: 565
Liittynyt: 29 Huhti 2011, 17:03
Paikkakunta: Tampere

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja rookie`` »

Onkos tällä rintamalla tapahtunut mitään?
If you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!!
Vastaa Viestiin