ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Alkaa olla kyllä melkoinen suorituskyky tällä vempaimella ! Varttiaika oli hämmentävän kova ja nyt maili perään noin kovaa. :thumbsup: :thumbsup:
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja enne »

On kyllä mailinopeudetkin kohdillaan, ottaen huomioon tehojen määrän. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja telwin »

enne kirjoitti:On kyllä mailinopeudetkin kohdillaan, ottaen huomioon tehojen määrän. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Kyllä, eikä tuo Asconan ilmanvastuskerroinkaan taida mitään huippuluokkaa olla.

Good work! :thumbsup:
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

omega16T kirjoitti:
aksu8225 kirjoitti:ja uutta tulosta pukkaa :o

11.737s

60jalkaa 1.887s

loppunopeus: 193,09
Onnittelut uudesta hienosta ennätyksestä :thumbsup:
Nyt on aika ja loppunopeuskin oikeassa suhteessa toisiinsa. 60-jalkaakin kohtuullinen, etuvetoiselle jopa aika hyväkin.

omega16T kirjoitti:ei sitten kannata heti ensimmäisenä etsiä tekniikasta vikaa jos Alastarossa loppunopeudet ei olekaan enää 200:n paikkeilla vaikka ajallisesti ennätys paranisi sinne korkean yhdentoista puolellekin.
Ezki80 kirjoitti:
tt__ kirjoitti:miksi kaikesta pitää aina itkeä?jos auto on nopea ja siinä vielä hyvä kuski nii onko hyvät ajat ja nopudet mahdottomia? miksi paperilla olevaa tekstiä ei voi uskoa?ainahan jostain pitää vika löytää jos vituttaa et jollain on nopea auto.itse seuraan tätä mielenkiinnolla ja nyt oli jo pakko kirjottaa tästä tyhjän itkemisestä....anteeksi häiriö.
Mä oon tt_:n kanssa ihan samaa mieltä. Ei muuta ku tsemppiä Alastaroon :peukku:
Noo...olisiko nyt mun vuoro kysyä että ketkä niitä tyhjän itkijöitä olikaan :wink: kun kuitenkin:
madi kirjoitti:Oli muuten puhetta niistä pudasjärven loppunopeuksista mittalaitteissa ollut kuulemma vika :(
pitää vielä nostaa aihe pöydälle.
tuosta "Kuulemma" jutusta tuli sitten fakta?
alastarossa oli sama ongelma mikä pudasjärvellä 1 radan mittalaitteissa ja tuloksien todellisuuteen ko. vialla ei ole vaikutusta.
ihme juttu et 2 vuonna laitteet valehtelee mun ajolla loppunopeuden ja ku kuski vaihdetaan samaan autoon ni tulokset muuttuu todenmukaisiksi.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja omega16T »

aksu8225 kirjoitti: alastarossa oli sama ongelma mikä pudasjärvellä 1 radan mittalaitteissa ja tuloksien todellisuuteen ko. vialla ei ole vaikutusta.
ihme juttu et 2 vuonna laitteet valehtelee mun ajolla loppunopeuden ja ku kuski vaihdetaan samaan autoon ni tulokset muuttuu todenmukaisiksi.
Kerro yksikin asia miks mun olis syytä jotenkin vähätellä Asconan kulkua tai saati sitten sun tai jonkun muun ajosuorituksia kyseisellä autolla?

Tietääkseni en ole myöskään missään epäillyt aiempien tapahtumien tuloksiakaan sen enempää Asconan kuin muidenkaan osalta että syyttele siitä vaan ihan muita.
En myöskään ole sanonut että sun Asconan loppunopeus olis ollut ainut virheellisen oloinen tulos tuolla Pudiksella. Kuten mä jo aiemmin sanoin, niin:
Jokainen voi vertailla noita Pudiksen tuloksia muissa paikoissa ajettuihin tuloksiin ja katsoa itse onko loppunopeudet vertailukelpoisia keskenään.

Siihen nähden etten tiedä sun mielestä lajista yhtään mitään, niin mulla on ilmeisesti helvetin hyvät ennustajan lahjat, koska Alastarossa kävi juurikin kuten ennen finaaleja kirjoitin:
omega16T kirjoitti:ei sitten kannata heti ensimmäisenä etsiä tekniikasta vikaa jos Alastarossa loppunopeudet ei olekaan enää 200:n paikkeilla vaikka ajallisesti ennätys paranisi sinne korkean yhdentoista puolellekin.
Noita sun kirjoituksiasi lukiessa tulee väkisinkin mieleen että aika vähän sulla on lajista tietoa. Voisit sen muiden tietämyksen vähättelyn (Minä, Keme, Kosunen, ?!, vectra TBO ym.) sijaan itse tutustua lajiin paremmin niin voisit ehkä itsekin oppia kyseenalaistamaan linjasta poikkeavat tulokset. Mä en olis kovin yllättynyt että sä tai varsinkaan tässä topicissa päätään aukoneet nimimerkiltä mainitsemattomat urpot googlaamatta tietävät edes kuinka tuo loppunopeus mitataan.
Todennäköisesti väärässä.
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

vectraTBO kirjoitti:
aksu8225 kirjoitti:Reaktio: ,632s

60 jalkaa: 2,058s

1/4 maili: 12,026s

Loppunopeus: 191,58 km/h
Onneksi olkoon :thumbsup: Taitaa olla Suomen nopein etuveto Opel vartilla? Firges Corsa ajo joskus 12,4s/204kmh jos oikein muistan? Vai oliko muita nopeita Opel etuvetoja?

Loppunopeuksista vielä niin toi 191kmh näyttää kyllä todellisemmalta noille tehoille. Ja omien kokemuksien mukaan lähtö ei vaikuta loppuihin merkittävästi. itsellä kerran pomppas ykkönen pois päältä lähdössä ja vittuuntuneena lykkäsin vaihteen takas pesään ja kauheella kumin polttamisella matkaan :D . Aika oli noin 4sek enemmän kuin "normaali" aika mutta loput oli samoilla lukemilla kuin parhaissa vedoissa.
tuo vaihteen pois pomppaamisen aikana auto kulkee huomattavasti pidemmän matkan verrattuna siihen että pito karkais esim. 0.5-1s ajaksi esim. 1-2 vaihtaessa jos alkaa sutimaan ni veto on pilalla.
tuossa vielä lista esim. 25.8 näkyy 3 parasta vetoa jotka ajoin.sit vertaa niitä toisen henkilön ajamiin aikoihin ni nopeus kasvaa ku lähtö on huono.
numero 200 on ascona.
sama pätee muihinki kisoihin missä on käyty.eli onko se nyt sattumaa et huonolla lähdöllä loppunopeus on jokaisessa n.50 lähdössä isompi?
http://www.taivalkoskenmoot-kerho.fi/Ti ... loksia.php

mites omega16t minkälaisella kalustolla oot harrastanu 1/4milea?todennäköisesti sulla/teillä on ollut etuvetoinen,ahdettu,samallaisella teho/vääntöalueella oleva, manuaalilaatikolla, 1150kg kuskin kans painava auto ja siihen päälle saman välityssuhteen omaava laatikko ja 6vuotta vanhat loppuunajetut sliksit?
omega16T kirjoitti:Siihen nähden etten tiedä sun mielestä lajista yhtään mitään, niin mulla on ilmeisesti helvetin hyvät ennustajan lahjat, koska Alastarossa kävi juurikin kuten ennen finaaleja kirjoitin:

omega16T kirjoitti:ei sitten kannata heti ensimmäisenä etsiä tekniikasta vikaa jos Alastarossa loppunopeudet ei olekaan enää 200:n paikkeilla vaikka ajallisesti ennätys paranisi sinne korkean yhdentoista puolellekin.
eikös tuossa käynyt juurikin perustelemani juttu.eli lähtö parani eikä sutinu yhtään,MUTTA miks ei loppunopeus nyt tippunu jos teidän mielestä pudasjärven nopeudet ois pitäny olla lähempänä 190 ku 200?
voisinko olla asiassa oikeassa että huonolla alkupään pidolla nopeus kiihtyy 199km/h ja 0.8s paremmalla ajalla nopeus tippuu 193km/h?
tuossa pätee vielä seki et 0.1s 60ftssä on0.2s loppuajasta pois!vaikka on 3 vaihteenvaihtoa suorituksen aikana.eli aika ei itsestäänselvä oo viivalta lähdön jälkeen niinku takaveto automaattiautolla.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
mileStara
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Syys 2012, 17:32
Paikkakunta: hesa

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja mileStara »

Pudasjärven viime mailiajoissa mailin nopeus tulokset heittivät mailin kohdalla +21km/h. Ei ihme että monilla tuli yllätys suuria nopeuksia. Meillä autossa oli mittalaitteena normi navi sekä VBoxi (http://www.vbox.fi/#/vbox-3i/4533196689), jonka paikannustarkkuuus 0.1mm.
Joka vedolla järjestäjien mittalaitteet näytti 20-21km/h liikaa. :nerd:
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja omega16T »

aksu8225 kirjoitti:lähtö parani eikä sutinu yhtään,MUTTA miks ei loppunopeus nyt tippunu jos teidän mielestä pudasjärven nopeudet ois pitäny olla lähempänä 190 ku 200?
Kyllä tuo loppunopeus mun ymmärryksen mukaan tippui aika paljonkin:

Pudasjärvellä: 12,556/199,06
Alastarossa: 11,737/193,09

Jos sun mielestä tuossa Pudiksen loppunopeudessa ei ole mitään kummallista Alastaron tulokseen verrattuna niin sulla on varmaankin joku selitys sille miksi Alastarossa loppunopeus ei mennyt yli kahdensadan vaikka aika kuitenkin parani lähes sekunnilla?

Mistähän sä nuo logiikkasi kaivat oikein? Esimerkiksi sillä auton vetotavalla on yhtä paljon merkitystä kuin auton merkillä varttimailin tuloksiin. Ne on nuo fysiikan lait sellasia että ne ei tiedä sen enempää kuin kellokaan millä merkillä ja vetotavalla se lopputulos on tehty.
Todennäköisesti väärässä.
opel arska
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 332
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
Paikkakunta: Ruukki

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja opel arska »

Tämä on kyllä jo uskomatonta tunarointia paikallisilta järjestäjiltä! Ei mitään arvoa noilla tuloksilla. Usko hiipuu tuommoseen tehtailuun.
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja omega16T »

kosunen kirjoitti:Ja niinkuin jo olen edellä jonkun kerran todennut, niin nykyinen teho, mikäli pitää paikkaansa, auto menee sen 200km/h loppunopeuksia. Enempää se ei tarvitse siihen tehoa tuolla kokonaispainolla.
Toki nuo teholaskurit on vain suuntaa antavia ja muutama muukin asia vaikuttaa asiaan mutta 1150kg:n auto kuskeineen tarvitsisi ~380 heppaa pyörätehoa mennäkseen tasan 200 vartilla. Jo kilometrin lisäys vartilla loppunopeuteen vaatii noin 15 heppaa lisää tuon painoisessa autossa.
opel arska kirjoitti:Tämä on kyllä jo uskomatonta tunarointia paikallisilta järjestäjiltä! Ei mitään arvoa noilla tuloksilla. Usko hiipuu tuommoseen tehtailuun.
Joillakin muilla tässä viestiketjussa tuntuu kuitenkin usko riittävän sen verran hyvin että noiden tulosten perusteella pystyy siltikin syyttämään epäilijöitä turhan itkijöiksi ja lajista mitään tietämättömiksi. Pistää vähintäänkin kyseenalaistamaan heidän omat tietonsa lajista... :roll:
Todennäköisesti väärässä.
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

omega16T kirjoitti:
aksu8225 kirjoitti:lähtö parani eikä sutinu yhtään,MUTTA miks ei loppunopeus nyt tippunu jos teidän mielestä pudasjärven nopeudet ois pitäny olla lähempänä 190 ku 200?
Kyllä tuo loppunopeus mun ymmärryksen mukaan tippui aika paljonkin:

Pudasjärvellä: 12,556/199,06
Alastarossa: 11,737/193,09

Jos sun mielestä tuossa Pudiksen loppunopeudessa ei ole mitään kummallista Alastaron tulokseen verrattuna niin sulla on varmaankin joku selitys sille miksi Alastarossa loppunopeus ei mennyt yli kahdensadan vaikka aika kuitenkin parani lähes sekunnilla?

Mistähän sä nuo logiikkasi kaivat oikein? Esimerkiksi sillä auton vetotavalla on yhtä paljon merkitystä kuin auton merkillä varttimailin tuloksiin. Ne on nuo fysiikan lait sellasia että ne ei tiedä sen enempää kuin kellokaan millä merkillä ja vetotavalla se lopputulos on tehty.
eli juurikin niinku kirjotin.eli jos teidän epäilyt pitäis paikkansa niin pudasjärvellä loppunopeuden ois pitäny olla n.190km/h eikä 199km/h niinku mittalaitteet näytti.eli alastarossa lähtö ja aika parani mut loppunopeus kasvo n.3km/h joka ei mitenkää oo loogista koska kiihdyttämiseen jää vähemmän matkaa.itse kirjotin jo aika tyhjentävästi aikasemmin tuon miksi hyvällä lähdöllä ja nopeammalla ajalla loppunopeus jää aina pienemmäksi.joka tarkottaa sitä että 199km/h pitäis hyvinki kutinsa.
otetaan nyt vielä toinen esimerkki.eli viimevuoden ocf summerpartyilla eka veto normirenkailla jolloin loppunopeus 186.90km/h ja slikseillä loput oli n.178km/h 3 kertaa.eli mittalaitteet valehteli siinäki ku ne huomas et nyt tulee huono lähtö ni laitetaampa vähän enemmän nopeutta ni tulee kuskille hyvä mieli.
auton nro 203 23.7.2011.
eli miten viimevuonnaki loppunopeus kasvo 9km/h huonolla lähdöllä?
ja kato nyt vielä 13.8.2011 auton nro 224.
http://www.taivalkoskenmoot-kerho.fi/Ti ... loksia.php
mielestäni tässä ei pitäis olla edelleenkään mitään epäselvää?

eli väität että auton vetotavalla ei ole 60ft:iin eikä 330ft:iin mitään merkitystä?
kerrotko miksi takavetoisten ja etuvetoisten ajat ovat ihan eri sekuntiluvuilla?
jos tiedät miten etuvetoisella autolla päästään edes matalaan 8s aikaan ni lupaan mainita sun nimen joka lööpissä mihin pääsen.etuvetoisten euroopanennätys on 8.99s 259km/h lopuilla.

eli tarkotatko nyt että virtalan bmw ja mun ascona on samalla viivalla 1/4 milessa?
mileStara kirjoitti:Pudasjärven viime mailiajoissa mailin nopeus tulokset heittivät mailin kohdalla +21km/h. Ei ihme että monilla tuli yllätys suuria nopeuksia. Meillä autossa oli mittalaitteena normi navi sekä VBoxi (http://www.vbox.fi/#/vbox-3i/4533196689), jonka paikannustarkkuuus 0.1mm.
Joka vedolla järjestäjien mittalaitteet näytti 20-21km/h liikaa. :nerd:
olitkos toinen supramies?tai onko sulla matalat kumit ja kromivanteet?
http://www.taivalkoskenmoot-kerho.fi/Vieraskirja.php
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Mahdetaanko me enää puhua edes samasta asiasta :no:

Niinkuin mileStara kirjoitti niin jotain mätää on mailituloksissakin, helppo uskoa kun vartin lopparitkin heittää kympillä. 380hv autolla ei ajeta 280kmh maililla. Lainaus tästä topicista muutama sivua taaksepäin:
VulvaS40T4 kirjoitti:Nimimerkillä etuvetosella 285km/h 1609m matkalle ja 1000m samassa vedossa 255km/h.

Tuloslistan mukaan toi Imppu meni 550hp 277km/h mailille
^^Vulvalla varmasti hiukan enemmän potkua kuin 380hv.

2010 kun ajoin Volvo tapahtumassa Porissa niin yli 500hv S40 ajoi 1400m 266kmh ja maililla 281kmh, omalla 493hv Vectralla silloin 1400m/258kmh ja maililla 270kmh. Porissa tänä vuonna 500hv "Lotus Omega" 268kmh maililla. Esimerkkejä löytyy mielin määrin lisää.

Asconalla kuitenkin 1300m vain 248kmh. Semmosta...
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

vectraTBO kirjoitti:Mahdetaanko me enää puhua edes samasta asiasta :no:

Niinkuin mileStara kirjoitti niin jotain mätää on mailituloksissakin, helppo uskoa kun vartin lopparitkin heittää kympillä. 380hv autolla ei ajeta 280kmh maililla. Lainaus tästä topicista muutama sivua taaksepäin:
VulvaS40T4 kirjoitti:Nimimerkillä etuvetosella 285km/h 1609m matkalle ja 1000m samassa vedossa 255km/h.

Tuloslistan mukaan toi Imppu meni 550hp 277km/h mailille
^^Vulvalla varmasti hiukan enemmän potkua kuin 380hv.

2010 kun ajoin Volvo tapahtumassa Porissa niin yli 500hv S40 ajoi 1400m 266kmh ja maililla 281kmh, omalla 493hv Vectralla silloin 1400m/258kmh ja maililla 270kmh. Porissa tänä vuonna 500hv "Lotus Omega" 268kmh maililla. Esimerkkejä löytyy mielin määrin lisää.

Asconalla kuitenkin 1300m vain 248kmh. Semmosta...
eli se ei vaikuttanut asconan suorituskykyyn että nostin 6-vaihteen vaihdon jälkeen ahdot 1.3baarista 1.6 baariin?tekikö volvo ja ville saman tempun?
eli n.1000m kohdalla tuli voimaa lisää se 70hp/70nm!
mielestäni yhtäkään noista autoista ei voi verrata keskenään!?
muistan ville sun sanoneen et hyvin ascona kelaa nopeutta 3 ja 4 vaihteella.ja itse ainoana joka tuolla autolla on kiihdyttänyt 5 ja 6 vaihteella ni voin sanoa että kiihtyminen ei lopu isommilla vaihteilla.

kertoisko joku minkälaisilla vehkeillä muualla mitataan nopeuksia?
eli täyttääkö ne vaatimukset esim. guinnesin ennätystenkirjaan?
eli esim. poliisien tutka ei kelpaa sinne.

vectratbo varmaan selas kans ne tuloslistat mitkä linkitin?selittäkääpä nyt mullekki miksi 3 mun ajamaa lähtöä on loppunopeus 197.88km/h-199.06km/h ja kuski ku vaihdetaan ni nopeudet on 193.30km/h-197.55km/h?tuo yks 181.88km/h lopun selittää tämä jolla ois loppuun ajettuna tullu paras aika mitä pudiksella on ajettu.


villelle vielä iha vinkkinä ni se mitä tapahtuu esim. vaihteenvaihdon aikana vaikuttaa suorituskykyyn huomattavasti.eli sua idolina pitäneenä ja sun videoita katselleena ihmetelly aina et miks vaihdat vaihteet niin rauhallisesti?laitan tuohon linkin sun videoon ja mun videoon samalla paineella.omia huomioita:
-mulla 0-100km/h n.6s kun taas sulla n.10s
-mulla 0-200km/h n.14s kun taas sulla n. 20s
-kiihdytettävä matka lyhenee 100km/h vauhdilla 36m/s ja 200km/h vauhdilla 72m/s
-sulla 5 ja 6-vaihteella kiihdyttämiseen jää n.300m lyhyempi matka mitä mulla!

pointti:
-pelkällä voimalla ei auto kulje välttämättä nopeiten/lujimmin
-kuskilla on suuri merkitys jos ajetaan kelloa tai tiettyä matkaa vastaan
-suuri voimamäärä-->huono kiihtyvyys ja pitkä viive
-huom. tuossa mun videossa on jo lähdössä paukun testauksen takia imulämpö 65astetta ja ajo on suoritettu ennen säädätystä(voin laittaa login tuosta jos joku epäilee)

SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja madi »

Kyllä se on vaan totta nuo pudasjärven tulokset on pelkkää silmän lumetta :(
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
VulvaS40T4

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja VulvaS40T4 »

vectraTBO kirjoitti:
^^Vulvalla varmasti hiukan enemmän potkua kuin 380hv.

2010 kun ajoin Volvo tapahtumassa Porissa niin yli 500hv S40 ajoi 1400m 266kmh ja maililla 281kmh, omalla 493hv Vectralla silloin 1400m/258kmh ja maililla 270kmh. Porissa tänä vuonna 500hv "Lotus Omega" 268kmh maililla. Esimerkkejä löytyy mielin määrin lisää.

Asconalla kuitenkin 1300m vain 248kmh. Semmosta...
En vihtinny aiemmin kommentoida tätä ascon maili tulosta kun aika kummalista on että 1300m kohdalla on vauhtia tosiaan 248km/h ja tästä 309m matkalla kiihtyy 32km/h-> 280km/h.

Omassa vedossa 1261m kohdalla 270km/h ja 1571m kohdalla 285km/h ja tutka pisteessä 280km/h 1450m kohdalla. Tämä Hallissa mitattu 2012 +25'C kelissä 525hp/550nm tehoilla 1350kg+kuski painolla.

Videota omasta 0-280km/h vedosta:
http://www.youtube.com/watch?v=G6WBHoNT ... e=youtu.be

GPS 10hz dataa samasta aiheesta:
http://i119.photobucket.com/albums/o143 ... ration.jpg

Maililla ei oikeestaan muu kauheasti vaikuta kun se mitä menee tiehen tehoa ja jaksaako auto kelata vauhtia vitosella. Mulla ois tullu 3-5km/h lisää vauhtia maililla jos ois ollu vastaava lähtö kuin varttimaililla 12.9s@200km/h vedossa. Nyt siis kaasu pohjaan vasta kakkosen lopussa ja varttimaili n. 16s@187km/h.
Vastaa Viestiin