ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Nin, siis mullahan oli joskus tässä aikanaan myytävänä tämmönen 8v kansi rullanokalla höystettynä. Ois meinaan antanut sopivalla ahtimella varmaan sen, mitä tuo lohko ois kestänyt :D Eikä ois ollut varmasti niiden keinujen kanssa mitään ongelmia ja sillä setillä ois voinut kierrättää tarvittaessa +9000rpm:n.

Vaparina tällä kannella ois saanut +200hp ja sopivalla ahdolla sitten vaikka mitä -(z)- .
Avatar
Säpä
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 787
Liittynyt: 17 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja Säpä »

opel arska kirjoitti:
Säpä kirjoitti:
|vectraman| kirjoitti:
jarkkis kirjoitti: Sit kysymys, miksi käsijarruhilppeet pitää purkaa leiman jälkeen pois? Tuskin ainakaan painossa säästää niitä purkamalla.
Villinä veikkauksena, että tässä on leimalla normi vaijerilla toimiva käsijarru paikoillaan ja hydraulinen tulee takas tilalle kun on auto katsastettu. Käsittääkseni hydraulikässäri ei mene katsastuksesta lävite?
Pitäiskait se hydraulinen kässäri mennä katsastuksesta läpi mut se vaatii sen mekaanisen kässärin rinnalle.
Ei liiemmälti oo tilaa, pitäis nestekäppärille rakentaa teline vaihevivun viereen pystö malliseksi. Sais normi käppäri olla omalla paikoillaan.
Sais vaan olla tarkkana ettei vedä tohinassa vaihekepin sijasta käppäriä...
Tos yhtäkkiä muistelin et eikös yhdellä clubilaisella oo corsassa rakennettu samaan vakio käppäriin sekä hydraulinen et mekaaninen toiminto eli ekaks toimii hydraulinen ja jos se pettää toimii vasta mekaaninen ja saatu se sillein katsastettua. Olikohän tää jossain lehtiesittelyssä mainittu (gti tai tuning).
Frontera b 4x4 3.2 V6 -00, Vectra c 2.2 dti farkkupaku, 2 X Omega b MV6, Vectra A 4x4 -94, Vectra 2000 4x4, Ascona B 2.2E -77, 2x Ascona B -78 2.2E ja 2.0, Kadett C City -76.
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

kosunen kirjoitti:Nin, siis mullahan oli joskus tässä aikanaan myytävänä tämmönen 8v kansi rullanokalla höystettynä. Ois meinaan antanut sopivalla ahtimella varmaan sen, mitä tuo lohko ois kestänyt :D Eikä ois ollut varmasti niiden keinujen kanssa mitään ongelmia ja sillä setillä ois voinut kierrättää tarvittaessa +9000rpm:n.

Vaparina tällä kannella ois saanut +200hp ja sopivalla ahdolla sitten vaikka mitä -(z)- .
tuosta kannestahan oli puhetta sillon 2-3 vuotta sitten.loppu vaa valuutta kesken ni jäi ostamatta.muistaakseni joku oli jo puolet siitä sulle maksanu ni oisha sen voinu puoleen hintaan meille myydäkki?? :D
mihin päin maailmaa tuo kansi sitte lähti?jos suomeen ni pelottaa jo valmiiksi mitä on tulossa...
Säpä kirjoitti:
opel arska kirjoitti:
Säpä kirjoitti:
|vectraman| kirjoitti:
jarkkis kirjoitti: Sit kysymys, miksi käsijarruhilppeet pitää purkaa leiman jälkeen pois? Tuskin ainakaan painossa säästää niitä purkamalla.
Villinä veikkauksena, että tässä on leimalla normi vaijerilla toimiva käsijarru paikoillaan ja hydraulinen tulee takas tilalle kun on auto katsastettu. Käsittääkseni hydraulikässäri ei mene katsastuksesta lävite?
Pitäiskait se hydraulinen kässäri mennä katsastuksesta läpi mut se vaatii sen mekaanisen kässärin rinnalle.
Ei liiemmälti oo tilaa, pitäis nestekäppärille rakentaa teline vaihevivun viereen pystö malliseksi. Sais normi käppäri olla omalla paikoillaan.
Sais vaan olla tarkkana ettei vedä tohinassa vaihekepin sijasta käppäriä...
Tos yhtäkkiä muistelin et eikös yhdellä clubilaisella oo corsassa rakennettu samaan vakio käppäriin sekä hydraulinen et mekaaninen toiminto eli ekaks toimii hydraulinen ja jos se pettää toimii vasta mekaaninen ja saatu se sillein katsastettua. Olikohän tää jossain lehtiesittelyssä mainittu (gti tai tuning).
säpälle vastaus.jos katsot kuvia ni näät että hydraulinen käsijarrusylinteri on yhdellä sylinterillä.tarkoittaa sitä että takajarrut on yhdistetty jolloin niistä tulee laittomat.
lailliseksi tuo on helppo tehdä.ostaa kahdella sylinterillä olevan työsylinterin ja laittaa vaikka auton alkuperäisestä kahvasta työntötanko työsylinterille ja jättää vaijerit sen verran löysälle ettei ne ota ennen hydraulista jarrua tai saahan ne ottaa yhtäaikaakin.raha vaikuttanu tuohonki osaan tässä autossa.

kaikki joilla on ylimääräistä rahaa ni voi laittaa mun tilille ni tehdään tämä auto kerralla "valmiiksi" ni ei sit tarvi kysellä eikä mainita et miks on noin tehty ku vois tehdä paremminki.

mielestäni tässä autossa on paljon jo paranneltu vähän joka osaaluetta mut ei todellakaan mitään oo tehty niin hyvin etteikö paremmin vois tehdä.

kaikki toimii ja aina ku jotain ongelmia on tullu vastaan ni niitä on paranneltu...
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
opel arska
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 332
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
Paikkakunta: Ruukki

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja opel arska »

Järkyttävä lisenssi aika alastarolla vanhoilla renkailla :worship:
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

Reaktio: ,632s

60 jalkaa: 2,058s

1/4 maili: 12,026s

Loppunopeus: 191,58 km/h
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja madi »

Oli muuten puhetta niistä pudasjärven loppunopeuksista mittalaitteissa ollut kuulemma vika :(
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

aksu8225 kirjoitti:Reaktio: ,632s

60 jalkaa: 2,058s

1/4 maili: 12,026s

Loppunopeus: 191,58 km/h
Onneksi olkoon :thumbsup: Taitaa olla Suomen nopein etuveto Opel vartilla? Firges Corsa ajo joskus 12,4s/204kmh jos oikein muistan? Vai oliko muita nopeita Opel etuvetoja?

Loppunopeuksista vielä niin toi 191kmh näyttää kyllä todellisemmalta noille tehoille. Ja omien kokemuksien mukaan lähtö ei vaikuta loppuihin merkittävästi. itsellä kerran pomppas ykkönen pois päältä lähdössä ja vittuuntuneena lykkäsin vaihteen takas pesään ja kauheella kumin polttamisella matkaan :D . Aika oli noin 4sek enemmän kuin "normaali" aika mutta loput oli samoilla lukemilla kuin parhaissa vedoissa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Jos tuo teho pitää paikkansa, niin 202km/h loppunopeus vartille pitää kelata, olettaen että teho tulee käyttöön kokonaan tuolle matkalle. Ja se tarkoittaa myös sitä, että 60ft aika täytyy saada paremmaksi, jolloin myös puolivälin aika ja nopeus parantuvat molemmat. Se on ainut edellytys noihin päälle 200 loppuihin.

Etuveto on vaikea tapaus, muttei mahdoton.

Alustaa vaan parempaan kuosiin, niin sillä se tulee.
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4673
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Huh, kova aika etuveto-opelille :worship:
Johnny, la gente esta muy loca.
hote
OCF Member 2015
Viestit: 2166
Liittynyt: 13 Heinä 2008, 22:15

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja hote »

Hyvin on otettu tehoa 2.0 litrasesta :yes:
Omega A
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

ja uutta tulosta pukkaa :o

11.737s

60jalkaa 1.887s

loppunopeus: 193,09
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
MikkoV6
'Senator'
'Senator'
Viestit: 352
Liittynyt: 27 Kesä 2006, 22:10

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja MikkoV6 »

Mahtava suoritus!!

Jännä että kommentointi loppu tuohon... :D
Vectra Turbo 4x4
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja enne »

:worship:
Loistava suoritus.
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Avatar
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1298
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja levanen »

ISO :peukku:
VulvaS40T4

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja VulvaS40T4 »

Tulokset ratkaisee->selitykset katkaisee. :) Todella hieno aika kyllä, iso peukku. Siinä saa moni takavetokuski ihmetellä minne se läksi. :D
Vastaa Viestiin