ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
Selittäkääs nyt maalaiselle mistä tässä on kyse? Onko tämä ascona liian nopea 400m vai pitäisikö sen olla hitaampi?
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
aksu8225 kirjoitti:kunka monelle tän topicin lukijalle tulee gti-lehti??
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
minullekki tulee, tosin vaan sentakia ku halvalla sai...
Kadett D 83 1.2 S (nykyinen käyttis), Omega A 89 2.0 EX, Vectra B 96 2.0 (akalla käytössä), Corsa A 91 1.4 EX, Vectra B 99 1.8 EX, Astra G 98 1.6 EX, Ascona B 81 1,3->2.0 (harraste)
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
Oon vain kateellinen kun joku pääsee noin ahkeraan testaamaan kalustoaan ja kokeilemaan sen suorituskykyäaksu8225 kirjoitti:puretaampa nyt ajatuksia tänne...
tää manta vois olla hyvä esimerkki siitä mistä kirjotin just eli tehoja tuli lisää ja loppunopeus kasvo mut jostaki syystä jätit kertomatta kuukautta aikasemman 60ft ja loppuajan????? oisko aika aika lailla sama ja 60ft jopa parempi ollu???eli jos noin on ni siinä näkee et voimalla et näissä karkeloissa pärjää pelkästään.export kirjoitti:Vertailuna loppunopeuksiin heitän oman mantan mitä testasin viime kesänä kauhajoella.
Parhaassa vedossa aika tais olla 12.43 sek, 60ft 2,4 sek ja loppunopeutta 200 tai 202 km/h.
Muutama päivä aikasemmin siitä penkitettiin koneesta 460 hv.
Kuukautta aikasemmin kävin kokeilemassa samassa paikassa 380hv tehoilla ja loppuja kelas sillon 188km/h.
Auton paino arviolta 1000 kg ja perävälitys 3.67.
Toki ei mitään varmuutta kauhajoenkaan mittalaitteistosta ja niiden paikkaansapitävyydestä.
esim. viime vuonna ku alko sataa vettä ni annoin yhelle kaverille kyytiä samalla ku kuivattii ajolinjoja ni kellot oli päällä.60ft oli yli 3 sekuntia mut silti loppunopeus oli 190 15s ajalla!!!
Vertailuna heitin vain niitä omia aikoja ja loppunopeuksia, auton painot kutakuinkin samaa luokkaa ja samankokoinen moottori, tosin eri vetotapa ja eri määrä venttiilejä. Eli ei paljoa yhteistä
Renkaina oli välillä nankangit ja välillä toyo r888:t, sama lähtikö ykkösellä vai kakkosella, pitoja ei oikein meinannu olla. En muista aikaisemman kerran 60ft aikoja mutta aika tais olla jotain 13.88 sek
mutmut, eri voimansiirrolla 200+ loppunopeuksilla pystyy ajamaan jo alle 11 sek aikoja.
Tämän kesän kokeilut jäi kokonaan väliin, josko 2013 kesä tuo uusia mahdollisuuksia
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
joo ahkerasti oon päässy testaa ku toissa kerta oli 13.8.2011 ja heti perään 25.8.2012...eli ei ihan yhtä kertaa vuodessa oo varttimaililla tullu käytyä...export kirjoitti:Oon vain kateellinen kun joku pääsee noin ahkeraan testaamaan kalustoaan ja kokeilemaan sen suorituskykyä
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
eilen tuli jotain näpräiltyä.
käsijarruhilppeet lähti mäkeen ja tein tilalle semmosen kilven missä on vaan takajarrusatuloille kiinnitys.
polttoaineen keruusäiliö ois jo paikallaan ja siirtopumpulle ois teline tehty ja seki paikallaan.9 aikaa meen letkukauppaan ja käytän auto puntarilla jossa nään joka renkaalle tulevan painon joita voin verrata sitten 2010 vuoden katsastuksessa tehtyyn samanlaiseen punnitukseen.muistaakseni sillon oli etu 360kg/320kg ja taka 220kg/200kg jotenka 1100kg oli sillon painoa.punnitus tehdään akseli kerrallaan eli ei välttämättä oo todellinen tuo kokonaispaino.en muista oliko muutoksia tehty välissä ku romuliikkeen puntarilla auto paino 1060kg.
ray:kin sponsoroi tätä harrastusta...
käsijarruhilppeet lähti mäkeen ja tein tilalle semmosen kilven missä on vaan takajarrusatuloille kiinnitys.
polttoaineen keruusäiliö ois jo paikallaan ja siirtopumpulle ois teline tehty ja seki paikallaan.9 aikaa meen letkukauppaan ja käytän auto puntarilla jossa nään joka renkaalle tulevan painon joita voin verrata sitten 2010 vuoden katsastuksessa tehtyyn samanlaiseen punnitukseen.muistaakseni sillon oli etu 360kg/320kg ja taka 220kg/200kg jotenka 1100kg oli sillon painoa.punnitus tehdään akseli kerrallaan eli ei välttämättä oo todellinen tuo kokonaispaino.en muista oliko muutoksia tehty välissä ku romuliikkeen puntarilla auto paino 1060kg.
ray:kin sponsoroi tätä harrastusta...
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
aamulla kävin auton punnitsemassa ja paino oli pysynyt samana 1060kg,mutta nyt on kuskin kans molempien eturenkaiden paino 360kg.viime vuonna ero oli 90kg eli kuskin renkaalla oli 90kg enemmän painoa mitä vänkärin renkaalla.
unohtu sitte laitta flekti päälle ja näinhän siinä kävi:
eli vesiletku lähti irti jakokappaleesta ja päästiin jykä-84:n kans lattianpesu hommiin.no nyt on ainaki puhtaat vedet koneessa ku ei glykolia saa olla alastarossa.
auto painaa siis nyt kuskin kans 1120kg,mutta kiihdytyksessä on 15kg kevyempi eturengastus ja taakse vois vielä keksiä jotain ku 44kg painaa nyt takarenkaat.
tietty 12s voi olla jo nykyisellä kokoonpanolla vaarassa alittua ni jos jättäis ens vuoteen painon kevennykset.
talliin asconan kimppuun...
sadettaki luvannu alastaroon viikonlopuksi...
unohtu sitte laitta flekti päälle ja näinhän siinä kävi:
eli vesiletku lähti irti jakokappaleesta ja päästiin jykä-84:n kans lattianpesu hommiin.no nyt on ainaki puhtaat vedet koneessa ku ei glykolia saa olla alastarossa.
auto painaa siis nyt kuskin kans 1120kg,mutta kiihdytyksessä on 15kg kevyempi eturengastus ja taakse vois vielä keksiä jotain ku 44kg painaa nyt takarenkaat.
tietty 12s voi olla jo nykyisellä kokoonpanolla vaarassa alittua ni jos jättäis ens vuoteen painon kevennykset.
talliin asconan kimppuun...
sadettaki luvannu alastaroon viikonlopuksi...
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
Vähän huono tuo letkuliitos kun tuossa muoviosassa ei enään ole sitä huullosta, pullauttaa tuon letkun helpommin irti kun paine nousee järjestelmässä.
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
Telwinin kans samaa mieltä tuosta muovikauluksen puuttumisesta ja sen vaikutuksesta.
Sit kysymys, miksi käsijarruhilppeet pitää purkaa leiman jälkeen pois? Tuskin ainakaan painossa säästää niitä purkamalla.
Sit kysymys, miksi käsijarruhilppeet pitää purkaa leiman jälkeen pois? Tuskin ainakaan painossa säästää niitä purkamalla.
-
- OCF Member 2021
- Viestit: 6021
- Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
- Paikkakunta: Liminka
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
Villinä veikkauksena, että tässä on leimalla normi vaijerilla toimiva käsijarru paikoillaan ja hydraulinen tulee takas tilalle kun on auto katsastettu. Käsittääkseni hydraulikässäri ei mene katsastuksesta lävite?jarkkis kirjoitti: Sit kysymys, miksi käsijarruhilppeet pitää purkaa leiman jälkeen pois? Tuskin ainakaan painossa säästää niitä purkamalla.
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
Pitäiskait se hydraulinen kässäri mennä katsastuksesta läpi mut se vaatii sen mekaanisen kässärin rinnalle.|vectraman| kirjoitti:Villinä veikkauksena, että tässä on leimalla normi vaijerilla toimiva käsijarru paikoillaan ja hydraulinen tulee takas tilalle kun on auto katsastettu. Käsittääkseni hydraulikässäri ei mene katsastuksesta lävite?jarkkis kirjoitti: Sit kysymys, miksi käsijarruhilppeet pitää purkaa leiman jälkeen pois? Tuskin ainakaan painossa säästää niitä purkamalla.
Frontera b 4x4 3.2 V6 -00, Vectra c 2.2 dti farkkupaku, 2 X Omega b MV6, Vectra A 4x4 -94, Vectra 2000 4x4, Ascona B 2.2E -77, 2x Ascona B -78 2.2E ja 2.0, Kadett C City -76.
-
- OCF Member 2021
- Viestit: 6021
- Liittynyt: 24 Tammi 2007, 16:09
- Paikkakunta: Liminka
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
Niinvaan ko. yksilössä on laitettu katsastukseen mekaaninen käsijarru hydraulisen tilalle ja sen jälkeen pitänyt tehdä swappi toisinpäin joka ainakin vielä heinäkuussa oli tekemättä. Eli tarkoittaisko tuo sitä, että pitäisi se hydraulinen käppäri laitella takaisin paikoilleen. En tiedä, mä vaan luen tätä topicia ja sen perusteella tuli tuo johtopäätös tehtyä Milloinhan lie pääsisi taas Asconan kyytiin, viimeksi kun kyydissä kävi niin tämähän oli vielä "ihan mopo" vrt. mitä se nyt on
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 332
- Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
- Paikkakunta: Ruukki
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
kosunen kirjoitti:Siinä nostan hattua tälle porukalle, kun ovat valinneet aihioiksi 8v koneen, eikä 16v pataa .
OHC moottorissa piilee varsin paljon potentiaalia, kukaan sitä ei vaan ole viitsinyt alkaa tosissaan tuusaamaan .
Asiallista
Alakerta rakennettiin valmiiksi 16 v kannelle, jos ois joskus ollu tarvetta kokeilla sitä hommaa. Liikenne leimattuna vaan omat haasteensa
Suuttimet, sytkä ja muuta tekniikkaa lähettiin hakemaan +400hp tavoitteella jo jokunen vuosi sitten. Loppu tulos oli se että liian hilkulle meni mitoitukset ja laskelmat.
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 332
- Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
- Paikkakunta: Ruukki
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
telwin kirjoitti:Vähän huono tuo letkuliitos kun tuossa muoviosassa ei enään ole sitä huullosta, pullauttaa tuon letkun helpommin irti kun paine nousee järjestelmässä.
Aikonaan jouduttiin katkaisemaan tilan ahtauden ja huonon sijainnin vuoksi. Ois varmaan tehty heti uus putki, sattu vaan tuossa putkessa oleen 3 pikkusta sivu lähtöä, liekkö jäi sen takia tekemättä.
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 332
- Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
- Paikkakunta: Ruukki
Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)
Ei liiemmälti oo tilaa, pitäis nestekäppärille rakentaa teline vaihevivun viereen pystö malliseksi. Sais normi käppäri olla omalla paikoillaan.Säpä kirjoitti:Pitäiskait se hydraulinen kässäri mennä katsastuksesta läpi mut se vaatii sen mekaanisen kässärin rinnalle.|vectraman| kirjoitti:Villinä veikkauksena, että tässä on leimalla normi vaijerilla toimiva käsijarru paikoillaan ja hydraulinen tulee takas tilalle kun on auto katsastettu. Käsittääkseni hydraulikässäri ei mene katsastuksesta lävite?jarkkis kirjoitti: Sit kysymys, miksi käsijarruhilppeet pitää purkaa leiman jälkeen pois? Tuskin ainakaan painossa säästää niitä purkamalla.
Sais vaan olla tarkkana ettei vedä tohinassa vaihekepin sijasta käppäriä...
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti