ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

omega16T kirjoitti:
kosunen kirjoitti:Ja niinkuin jo olen edellä jonkun kerran todennut, niin nykyinen teho, mikäli pitää paikkaansa, auto menee sen 200km/h loppunopeuksia. Enempää se ei tarvitse siihen tehoa tuolla kokonaispainolla.
Toki nuo teholaskurit on vain suuntaa antavia ja muutama muukin asia vaikuttaa asiaan mutta 1150kg:n auto kuskeineen tarvitsisi ~380 heppaa pyörätehoa mennäkseen tasan 200 vartilla. Jo kilometrin lisäys vartilla loppunopeuteen vaatii noin 15 heppaa lisää tuon painoisessa autossa.
auto painaa siis nyt kuskin kans 1120kg,mutta kiihdytyksessä on 15kg kevyempi eturengastus ja taakse vois vielä keksiä jotain ku 44kg painaa nyt takarenkaat.
tietty 12s voi olla jo nykyisellä kokoonpanolla vaarassa alittua ni jos jättäis ens vuoteen painon kevennykset.

tuli vaa mielee et väärinhän tuon painon kirjotin...mut eihän painollakaa taida näissä hommissa olla merkitystä??
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

VulvaS40T4 kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti:
^^Vulvalla varmasti hiukan enemmän potkua kuin 380hv.

2010 kun ajoin Volvo tapahtumassa Porissa niin yli 500hv S40 ajoi 1400m 266kmh ja maililla 281kmh, omalla 493hv Vectralla silloin 1400m/258kmh ja maililla 270kmh. Porissa tänä vuonna 500hv "Lotus Omega" 268kmh maililla. Esimerkkejä löytyy mielin määrin lisää.

Asconalla kuitenkin 1300m vain 248kmh. Semmosta...
En vihtinny aiemmin kommentoida tätä ascon maili tulosta kun aika kummalista on että 1300m kohdalla on vauhtia tosiaan 248km/h ja tästä 309m matkalla kiihtyy 32km/h-> 280km/h.

Omassa vedossa 1261m kohdalla 270km/h ja 1571m kohdalla 285km/h ja tutka pisteessä 280km/h 1450m kohdalla. Tämä Hallissa mitattu 2012 +25'C kelissä 525hp/550nm tehoilla 1350kg+kuski painolla.

Videota omasta 0-280km/h vedosta:
http://www.youtube.com/watch?v=G6WBHoNT ... e=youtu.be

GPS 10hz dataa samasta aiheesta:
http://i119.photobucket.com/albums/o143 ... ration.jpg

Maililla ei oikeestaan muu kauheasti vaikuta kun se mitä menee tiehen tehoa ja jaksaako auto kelata vauhtia vitosella. Mulla ois tullu 3-5km/h lisää vauhtia maililla jos ois ollu vastaava lähtö kuin varttimaililla 12.9s@200km/h vedossa. Nyt siis kaasu pohjaan vasta kakkosen lopussa ja varttimaili n. 16s@187km/h.
eli tuo sun tulos on tutkalla mitattu???
en todellakaan anna arvoa noille tutkalukemille!!
paljonko nostit ahtoja loppumatkasta?
mites sulla tuo tehokäyrä?onko nouseva rajottajaan asti vai puutuuko moottori yläkierroksilla?
olikos myötä vai vasta tuuli?
vaikuttaako 15 astetta viileämpi ilma kulkemiseen mitenkään?
eihän 300kg vaikuta kulkemiseen mitenkään???
otappas volvoon 4 aikuista normaalipainoista ihmistä ni muuttuko kiihtyvyys ja kulku mitenkään???
tiesithän että vääntö on se jolla laitetaan ne renkaat pyörimään ja sulla nyt ei oo ku 70nm enemmän vääntöä mutta vääntö/painosuhde on sulla huomattavastai huonompi!!
eli sulla varmaan on laitteet näyttäny oikeen ku on 12.9s/200km/h???edelleenki mulla huomattavasti parempi tehopainosuhe ja vääntöpainosuhde!!

eli mulla ei voinu olla 12.5s/199km/h pudasjärvellä!!?? :no:
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4673
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Noihin mailin spekulaatioihin saa lopun kun tuot sen asconan etelään mailin vetoloille(Joensuu/LPR/Halli), missä ajaa monenlaista/tasosta kalustoa, vajaavetosta/4wd/kevyttä/painavaa watevö, sama se mitä nopeudet näyttää vaan verrattuna muihin peleihin samoissa olosuhteissa samoilla vehkeillä mitattuna.
Johnny, la gente esta muy loca.
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja omega16T »

aksu8225 kirjoitti:eli väität että auton vetotavalla ei ole 60ft:iin eikä 330ft:iin mitään merkitystä?
Kyllä, juuri näin väitän. Ja lisättäköön vielä kaupan päälle ettei se kello tiedä myöskään sitä minkälaisella vaihteistolla se suoritus on ajettu kun pääsi tuosta listasta sekin aiemmin unohtumaan. Jotain epäselvää?
aksu8225 kirjoitti:kerrotko miksi takavetoisten ja etuvetoisten ajat ovat ihan eri sekuntiluvuilla?
Voin kertoa. Kuten itsekin olet huomannut, etuvetoisissa on todellakin paljon vaikeampi saada se voima siirtymään tiehen kuin takavetoisissa koska paino tahto väkisinkin siirtyä pois etupyöriltä takapyörille. Tuon kun saa eliminoitua pois, niin kyllä silloin liiman ja sliksien avulla hyvin kumitetulla radalla mennään jo aika hiton kovaa. Ei pitäis olla sullekaan mikään mullistava uutinen.
Jos etuvetoisen alusta toimii kunnolla niin ainakin tuonne 8,99/259 asti etu- ja takavetoiset ovat yhtä nopeita. Todisteet siitä on laittamallasi videolla.
aksu8225 kirjoitti:jos tiedät miten etuvetoisella autolla päästään edes matalaan 8s aikaan ni lupaan mainita sun nimen joka lööpissä mihin pääsen.etuvetoisten euroopanennätys on 8.99s 259km/h lopuilla.
Ei tarvi huolestua, en usko pystyväni ikinä tekemään tuollaista suoritusta mutta on mulla pientä hajua siitä miten sellainen auto toteutetaan.
aksu8225 kirjoitti:eli tarkotatko nyt että virtalan bmw ja mun ascona on samalla viivalla 1/4 milessa?
En tarkoita ja miks tarkoittaisin? Mistä sä tollasen keksit?

aksu8225 kirjoitti:-kiihdytettävä matka lyhenee 100km/h vauhdilla 36m/s
No ilmankos täällä etelämmässä ollaan vähän hitaampia kun meillä päin on totuttu satasen vauhdissa etenemään vain 28 m/s.
aksu8225 kirjoitti:ja 200km/h vauhdilla 72m/s
Eikä meillä päin kahdensadan kyydilläkään mennä kuin 55,5 m/s.

Tuo varmaan on ollut syynä siihen että etelämmässä sulla oli hitaampi loppunopeus... :whack:
Todennäköisesti väärässä.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2845
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja Keme »

Kattelin tota VulvaS40T4:n graafia, niin siitä päätellen toi vaihteen vaihtoon käytetty aikahan ny o aika yks hailee. Pikkuvaihteilla ei oo vauhtia niin paljoo ja isoilla vaihteilla kiihtyvyys tippuu ts. loppunopeuden kannalta ihan sama kestääkö siinä 0.5sekuntia vai 2 sekuntia. Olen myös elänyt siinä käsityksessä, että mailin ajamisessa mitataan raakaa tiehen saatavaa voimaa ja siinä touhussa auton paino on aika merkityksetön seikka. 200++ vauhdeissa ilmanvastus taitaa olla melko iso tekijä.

Oli miten oli, mutta silti 11.7/193 o kova aika vartilla. Jos tällä foorumilla ois joku varttilistaus ooppeleista, ni toiha ois varmaa tän ajokauden top ykkösessä.
JEEEEEEEEEEEEE!
VulvaS40T4

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja VulvaS40T4 »

aksu8225 kirjoitti: eli tuo sun tulos on tutkalla mitattu???
en todellakaan anna arvoa noille tutkalukemille!!
paljonko nostit ahtoja loppumatkasta?
mites sulla tuo tehokäyrä?onko nouseva rajottajaan asti vai puutuuko moottori yläkierroksilla?
olikos myötä vai vasta tuuli?
vaikuttaako 15 astetta viileämpi ilma kulkemiseen mitenkään?
eihän 300kg vaikuta kulkemiseen mitenkään???
otappas volvoon 4 aikuista normaalipainoista ihmistä ni muuttuko kiihtyvyys ja kulku mitenkään???
tiesithän että vääntö on se jolla laitetaan ne renkaat pyörimään ja sulla nyt ei oo ku 70nm enemmän vääntöä mutta vääntö/painosuhde on sulla huomattavastai huonompi!!
eli sulla varmaan on laitteet näyttäny oikeen ku on 12.9s/200km/h???edelleenki mulla huomattavasti parempi tehopainosuhe ja vääntöpainosuhde!!

eli mulla ei voinu olla 12.5s/199km/h pudasjärvellä!!?? :no:
Kyllä tutkalla+gpsllä+moottorinohjainlaitteen tiedonkeruulla molemmat maili ja vartti mitattu kennoilla.
Tasanen 2.0bar ahtoa ja huippuvääntö 5200rpm ja huipputeho 7200rpm ja rajotin 8000rpm->ei siis kuole rajotimelle.
Sivutuuli.
15astetta tekee mulla RE85sella 7.5hp tehon lisän. Tuossa maili vedosa tehoa menetettiin imulämpöjen takia 30hp 5sen lopussa.
Paino ei juurikaan vaikuta koska ilmanvastus on isoin muuttuja 200kmh jälkeen.

Kysymys paljonko sulla oli kierroksia mailin vedon lopussa ja ilmeisesti 6.vaihteella? Tiedonkeruusta varmaan näet ton ja voit laskea pitääkö toi 280kmh nopeus paikkaansa kun vertaat sitä välitykseen. ;)
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja omega16T »

VulvaS40T4 kirjoitti:Videota omasta 0-280km/h vedosta:
http://www.youtube.com/watch?v=G6WBHoNT ... e=youtu.be
Komeesti sysää Vulva ja toimiikin kuin ajatus :yes:

Nyt täytyy kysyä ku mainitsit että sulla on polttoaineena tuo RE85, niin kun kattelin tota afr:ää niin eiks se pitäis olla tolla viinalla tehokkaimmillaan muistaakseni jollain alle kympin lukemilla. Näin muistan jostain lukeneeni. Sulla oli ton mittarin mukaan kuitenkin bensan arvoissa tuolla vetoalueella. Varmaankin tarkoituksella luulen, mutta miks? Kerro ihmeessä kun kiinnostaa... :food:
Todennäköisesti väärässä.
VulvaS40T4

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja VulvaS40T4 »

omega16T kirjoitti:[Komeesti sysää Vulva ja toimiikin kuin ajatus :yes:

Nyt täytyy kysyä ku mainitsit että sulla on polttoaineena tuo RE85, niin kun kattelin tota afr:ää niin eiks se pitäis olla tolla viinalla tehokkaimmillaan muistaakseni jollain alle kympin lukemilla. Näin muistan jostain lukeneeni. Sulla oli ton mittarin mukaan kuitenkin bensan arvoissa tuolla vetoalueella. Varmaankin tarkoituksella luulen, mutta miks? Kerro ihmeessä kun kiinnostaa... :food:
Kyl se hienosti on pelannu. :) PLX lambda ei osaa näyttää alle 10A/F tossa näytöllä niin se on sen takia bensan asteikolla. Targetti lambda siis 0.8 eli vastaava ku bensalla 11.7a/f ja 8a/f re85sella. Tuolla se palaa ilosesti ja kestää myös. :) Helpompi myös lukea tota bensa a/f asteikkoa ku jotain alle kympin sooseja joista kukaan ei ymmärrä mitään. :)
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Tää asia oli minullekin ihmetyksen aihe vielä vähän aikaa sitten, mutta sitten valkeni, että lambda mittaa vain jäännöshappea, ei seossuhdetta. Seossuhdelukema lasketaan seosmittarissa pumppubensan arvoilla anturin antamasta lambda-arvosta. Laajakaistamittarin voi yleensä kääntää myös näyttämään lambda-arvoa, jolloin mittaustapa on aikalailla yhteismitallinen kaikille litkuille. PLX:llä tuo näytön muuttaminen vaati yhden piuhan kytkemistä/irroittamista (ei voi muistaa..).
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

aksu8225 kirjoitti: eli se ei vaikuttanut asconan suorituskykyyn että nostin 6-vaihteen vaihdon jälkeen ahdot 1.3baarista 1.6 baariin?tekikö volvo ja ville saman tempun?
eli n.1000m kohdalla tuli voimaa lisää se 70hp/70nm!
Eli sulla siis 380hv/486nm ja 248kmh/1300m? Ja Vulvalla siis 525hv/550nm ja nopeus 270kmh/1261m. Kuitenkin mailin nopeus sulla 280kmh vs Vulva 285kmh? Eikö sun mielestä tuossa yhtälössä ole joku vialla? ihan sama vaikka olisit heittänyt kuperkeikkaa autossa niin toi yhtälö ei toimi.
aksu8225 kirjoitti: muistan ville sun sanoneen et hyvin ascona kelaa nopeutta 3 ja 4 vaihteella.ja itse ainoana joka tuolla autolla on kiihdyttänyt 5 ja 6 vaihteella ni voin sanoa että kiihtyminen ei lopu isommilla vaihteilla.
Niin, mikä oli pointti?
aksu8225 kirjoitti: vectratbo varmaan selas kans ne tuloslistat mitkä linkitin?selittäkääpä nyt mullekki miksi 3 mun ajamaa lähtöä on loppunopeus 197.88km/h-199.06km/h ja kuski ku vaihdetaan ni nopeudet on 193.30km/h-197.55km/h?tuo yks 181.88km/h lopun selittää tämä jolla ois loppuun ajettuna tullu paras aika mitä pudiksella on ajettu.
Kello huomas että sä ajat niin laitto sulle kovemman nopeuden? Kyllähän eri kuskeilla on eri ajotavat, vaihtokohat jne? Ja harva auto/kuski nyt pystyy joka kerta samaan loppunopeuteen? Minkä kokoiset on Asconan Hoosierit?
aksu8225 kirjoitti: villelle vielä iha vinkkinä ni se mitä tapahtuu esim. vaihteenvaihdon aikana vaikuttaa suorituskykyyn huomattavasti.eli sua idolina pitäneenä ja sun videoita katselleena ihmetelly aina et miks vaihdat vaihteet niin rauhallisesti?laitan tuohon linkin sun videoon ja mun videoon samalla paineella.omia huomioita:
-mulla 0-100km/h n.6s kun taas sulla n.10s
-mulla 0-200km/h n.14s kun taas sulla n. 20s
-kiihdytettävä matka lyhenee 100km/h vauhdilla 36m/s ja 200km/h vauhdilla 72m/s
-sulla 5 ja 6-vaihteella kiihdyttämiseen jää n.300m lyhyempi matka mitä mulla!

pointti:
-pelkällä voimalla ei auto kulje välttämättä nopeiten/lujimmin
-kuskilla on suuri merkitys jos ajetaan kelloa tai tiettyä matkaa vastaan
-suuri voimamäärä-->huono kiihtyvyys ja pitkä viive
-huom. tuossa mun videossa on jo lähdössä paukun testauksen takia imulämpö 65astetta ja ajo on suoritettu ennen säädätystä(voin laittaa login tuosta jos joku epäilee)

No kun sillä lähdöllä ei vartillakaan ole suurta merkitystä loppunopeuteen niin sen merkitys on lähes olematon maililla. Pikkuvaihteilla auto liikkuu niin hitaasti vielä. Paukulla lähtö on kaikista tyhmin veto lähteä ajamaan mailia, ihan turhaan lämmittää moottoria sillä. Maililla ratkaisee lähestulkoon pelkkä voima, painolla ei ole suurta merkitystä koska ilmanvastus kasvaa paljon 200kmh jälkeen niinkuin tässä on jo moni todennut. Turboviiveelläkään ei ole merkitystä jos moottori ei tipu vetoalueelta vaihteen vaihdossa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
TobyR
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1836
Liittynyt: 23 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja TobyR »

vectraTBO kirjoitti: No kun sillä lähdöllä ei vartillakaan ole suurta merkitystä loppunopeuteen niin sen merkitys on lähes olematon maililla. Pikkuvaihteilla auto liikkuu niin hitaasti vielä. Paukulla lähtö on kaikista tyhmin veto lähteä ajamaan mailia, ihan turhaan lämmittää moottoria sillä. Maililla ratkaisee lähestulkoon pelkkä voima, painolla ei ole suurta merkitystä koska ilmanvastus kasvaa paljon 200kmh jälkeen niinkuin tässä on jo moni todennut. Turboviiveelläkään ei ole merkitystä jos moottori ei tipu vetoalueelta vaihteen vaihdossa.
Tästä hyvä esimerkki on ajamani C36GET Senu Summerpartyillä. (Ahdot 0,3bar.)
-Taksikyltti katolla 2hlö. kuorma loppunopeus 220km/h
- Muuten kuin ensimmäisessä vedossa, mutta auto sammui puolivälissä n.400m matkan ajaksi. Loppunopeus 215km/h. (Ahdot yli 1,5bar.) :lollis:
- ilman taksikylttiä, 4 läskiä kyydissä loppunopeus 224km/h
- yksin ajettuna ilman taksikylttiä loppunopeus 227km/h

Mielestäni painolla oli melko pieni vaikutus loppunopeuteen, mutta suuri vaikutus jarrutusmatkaan.
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Ei paljoa paino vaikuta mutta Ei oo kyllä senussa noilla nopeuksilla ollu yli 300hv?
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

mileStara kirjoitti:Pudasjärven viime mailiajoissa mailin nopeus tulokset heittivät mailin kohdalla +21km/h. Ei ihme että monilla tuli yllätys suuria nopeuksia. Meillä autossa oli mittalaitteena normi navi sekä VBoxi (http://www.vbox.fi/#/vbox-3i/4533196689), jonka paikannustarkkuuus 0.1mm.
Joka vedolla järjestäjien mittalaitteet näytti 20-21km/h liikaa. :nerd:
olitkos toinen supramies?tai onko sulla matalat kumit ja kromivanteet?
http://www.taivalkoskenmoot-kerho.fi/Vieraskirja.php[/quote]

tähän ei vissiin vastausta saa?ja sori ku sekotin corveten supraan! :roll:
itselle muiden ku kahden corveten tulokset on uskottavia.
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

vectraTBO kirjoitti:
aksu8225 kirjoitti: eli se ei vaikuttanut asconan suorituskykyyn että nostin 6-vaihteen vaihdon jälkeen ahdot 1.3baarista 1.6 baariin?tekikö volvo ja ville saman tempun?
eli n.1000m kohdalla tuli voimaa lisää se 70hp/70nm!
Eli sulla siis 380hv/486nm ja 248kmh/1300m? Ja Vulvalla siis 525hv/550nm ja nopeus 270kmh/1261m. Kuitenkin mailin nopeus sulla 280kmh vs Vulva 285kmh? Eikö sun mielestä tuossa yhtälössä ole joku vialla? ihan sama vaikka olisit heittänyt kuperkeikkaa autossa niin toi yhtälö ei toimi.
aksu8225 kirjoitti: eli jos vulva ois saanu alussa vauhtia enemmän(lyhyemmällä matkalla) paremmalla lähdöllä,sivutuuli(?m/s)vaihdettais reiluun myötätuuleen,otettais vulvasta n.200kg pois,ilmanlämpötilaa pudotettais 15-20astetta,lisättäis ilmankosteutta ja ajettais 1609m,jolloin loppunopeus ois 290-300km/h(?) ni oisko tulokset sillon loogisempia?

muistan ville sun sanoneen et hyvin ascona kelaa nopeutta 3 ja 4 vaihteella.ja itse ainoana joka tuolla autolla on kiihdyttänyt 5 ja 6 vaihteella ni voin sanoa että kiihtyminen ei lopu isommilla vaihteilla.
Niin, mikä oli pointti?

pointti lähinnä se ku painolla ei oo merkitystä näissä hommissa vaa voima ratkasee ni miten ite ajoin n.150hv laiskemmalla autolla saman ajan ja lopun 1/4 maililla viimevuonna verrattuna sun vectraan?sillon sanoit et asconan on täytyny kelata nopeutta 3 ja 4 vaihteella, vaikka järki sanois et 150hv auto kiihtyy 100km/h-190km/h nopeammin vai mitä?


aksu8225 kirjoitti: vectratbo varmaan selas kans ne tuloslistat mitkä linkitin?selittäkääpä nyt mullekki miksi 3 mun ajamaa lähtöä on loppunopeus 197.88km/h-199.06km/h ja kuski ku vaihdetaan ni nopeudet on 193.30km/h-197.55km/h?tuo yks 181.88km/h lopun selittää tämä jolla ois loppuun ajettuna tullu paras aika mitä pudiksella on ajettu.
Kello huomas että sä ajat niin laitto sulle kovemman nopeuden? Kyllähän eri kuskeilla on eri ajotavat, vaihtokohat jne? Ja harva auto/kuski nyt pystyy joka kerta samaan loppunopeuteen? Minkä kokoiset on Asconan Hoosierit?
205/50/15 eli n.61cm halkasija 200km/h nopeudessa

aksu8225 kirjoitti: villelle vielä iha vinkkinä ni se mitä tapahtuu esim. vaihteenvaihdon aikana vaikuttaa suorituskykyyn huomattavasti.eli sua idolina pitäneenä ja sun videoita katselleena ihmetelly aina et miks vaihdat vaihteet niin rauhallisesti?laitan tuohon linkin sun videoon ja mun videoon samalla paineella.omia huomioita:
-mulla 0-100km/h n.6s kun taas sulla n.10s
-mulla 0-200km/h n.14s kun taas sulla n. 20s
-kiihdytettävä matka lyhenee 100km/h vauhdilla 36m/s ja 200km/h vauhdilla 72m/s
-sulla 5 ja 6-vaihteella kiihdyttämiseen jää n.300m lyhyempi matka mitä mulla!

pointti:
-pelkällä voimalla ei auto kulje välttämättä nopeiten/lujimmin
-kuskilla on suuri merkitys jos ajetaan kelloa tai tiettyä matkaa vastaan
-suuri voimamäärä-->huono kiihtyvyys ja pitkä viive
-huom. tuossa mun videossa on jo lähdössä paukun testauksen takia imulämpö 65astetta ja ajo on suoritettu ennen säädätystä(voin laittaa login tuosta jos joku epäilee)

No kun sillä lähdöllä ei vartillakaan ole suurta merkitystä loppunopeuteen niin sen merkitys on lähes olematon maililla. Pikkuvaihteilla auto liikkuu niin hitaasti vielä. Paukulla lähtö on kaikista tyhmin veto lähteä ajamaan mailia, ihan turhaan lämmittää moottoria sillä. Maililla ratkaisee lähestulkoon pelkkä voima, painolla ei ole suurta merkitystä koska ilmanvastus kasvaa paljon 200kmh jälkeen niinkuin tässä on jo moni todennut. Turboviiveelläkään ei ole merkitystä jos moottori ei tipu vetoalueelta vaihteen vaihdossa.
203 1,971 202,59 11,217s
203 2,034 213,01 11,219s
222 1,839 203,38 11,042s
222 1,972 209,39 10,985s
226 1,794 221,17 10,358s
226 1,867 227,73 10,439s
eli väität että lähtö ei vaikuta loppunopeuteen?
paukkulähtö oli kokeilu varttia(2-vaihteella lähdön vuoksi) varten koska sitä ei oltu koskaan kokeiltu.
ilmanvastushan ei kasva enää 270-300km/h välillä verrattuna esim.250-280km/h välillä(vulva juttuun viitaten)
ja painolla ei ole merkitystä?vulva on hyvä ja ottaa esim. 3 aikuista kyytiin ja ajaa mailin kerta sillä noin hienot vehkeet on.eli ensin yksin ja sit kyytiläisten kans ja samassa paikassa tietty.loppuu sit seki vatvominen täällä ja opimme onko painolla merkitystä maililla.
ihan vaa esimerkkinä n.800hpcorvette c6 z06 autonnro 106 http://www.taivalkoskenmoot-kerho.fi/Ti ... loksia.php
yksin 302.01km/h,302.10km/h,301.00km/h ja 100kg kyytiläisen kans 292.60km/h...ja tälle autolle kerran kennot teki milstaralle heittämäni jutun jolloin näytti 335.72km/h http://www.taivalkoskenmoot-kerho.fi/Vieraskirja.php
eli mielestäni laitteet on aika tarkat ja luotettavat!?
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
aksu8225
'Senator'
'Senator'
Viestit: 914
Liittynyt: 03 Kesä 2008, 20:52
Paikkakunta: Raahe

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

TobyR kirjoitti:
vectraTBO kirjoitti: No kun sillä lähdöllä ei vartillakaan ole suurta merkitystä loppunopeuteen niin sen merkitys on lähes olematon maililla. Pikkuvaihteilla auto liikkuu niin hitaasti vielä. Paukulla lähtö on kaikista tyhmin veto lähteä ajamaan mailia, ihan turhaan lämmittää moottoria sillä. Maililla ratkaisee lähestulkoon pelkkä voima, painolla ei ole suurta merkitystä koska ilmanvastus kasvaa paljon 200kmh jälkeen niinkuin tässä on jo moni todennut. Turboviiveelläkään ei ole merkitystä jos moottori ei tipu vetoalueelta vaihteen vaihdossa.
Tästä hyvä esimerkki on ajamani C36GET Senu Summerpartyillä. (Ahdot 0,3bar.)
-Taksikyltti katolla 2hlö. kuorma loppunopeus 220km/h
- Muuten kuin ensimmäisessä vedossa, mutta auto sammui puolivälissä n.400m matkan ajaksi. Loppunopeus 215km/h. (Ahdot yli 1,5bar.) :lollis:
- ilman taksikylttiä, 4 läskiä kyydissä loppunopeus 224km/h
- yksin ajettuna ilman taksikylttiä loppunopeus 227km/h

Mielestäni painolla oli melko pieni vaikutus loppunopeuteen, mutta suuri vaikutus jarrutusmatkaan.
todella hyvä esimerkki onki!
taidat olla ylpeä loppunopeuteen?paljonko on voimaa senussa?paljonko auto painaa?
en ymmärrä tuota ahtojen heittelyä?
meinaat että taksikyltin poisto nosti nopeutta 4km/h vaikka otit 2 kyytiläistä lisää?
4kyytiläistä pois eli n.360-400kg(?) ja sait nopeutta 3km/h lisää... :lollis:
en tunne sua enkä tiedä autoasi mutta täytyy jossain olla jotain pahasti vialla noiden tulosten pohjalta!
mistä johtu auton sammuminen ja miten ihmeessä se 400m rullas?esim. kytkin ylös->auto käyntii! 300km/h vauhdissa 4sekunnissa auto rullais 400m eli en ite keksi muuta ku sen et kaivoit tupakkatopan,käärit sätkän,sytytit sen,hehkutit,starttasit auton ja taas kiihdytys jatkui...
tiedän et esim. subaru joka ottaa 300km/h mailille takaspoilerin(subarun se iso spoileri)kans n.285km/h eli sillä on isommissa nopeuksissa jo merkitystä!
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Vastaa Viestiin