Astra F Sedan -93 (C18XE)
Astra F Sedan -93 (C18XE)
No niin, tässä se nyt sitten on. Nimittäin esittely mun Astrasta. Ostin Astran ensiautokseni vuoden -07 elokuussa. Korimalli on neliovinen sedan ja moottorina tuhisee yllättävän pirteä 1.8 -litrainen ja 16 -venttiilinen C18XE. Mittarilukema on tällä hetkellä 190tkm. Kesärenkaina tällä hekellä on 16" aluvanteet 205/45 -kumeilla. Talvella alla pyörii liian kapeat peltiset.
Puolisen vuotta sitten jo uhkailin tekeväni jonkinlaisen esittelyn, mutta silloinkin sanoin, että vasta sitten, kun on jotain saatu autoon tehtyäkin. Eipä sille vieläkään juuri mitään ole tehty, siis mitään ulospäin näkyvää. Tekniikka ja kulkupuoli on ollut etusijalla, koska auto on jokapäiväisessä käytössä ja ehdoton kulkuväline työmatkalla. Siispä laittamista on ollut enemmänkin liikkumiseen (ja pysähtymiseen) vaikuttavissa osissa. Nyt alkaa pikkuhiljaa olla kulkeminen taattu, joten voi jonkin verran enemmän keskittyä ulkonäköön ja muuhun hienosäätöön.
Astraan on tähän mennessä tekniikan/alustan puolelta vaihdettu jarrulevyt ja -palat joka nurkkaan, vasen vetonivel ja katkenneet kallistuksenvakaajan päät vaihdettu sekä uusittu takapönttö. Takapään jarrutyön teetätin liikkeessä viime elokuussa, kun piti saada auto katsastuksesta läpi eikä itselläni ollut armeijan vuoksi ylimääräistä aikaa. Etupään jarrut vaihdoin sitten itse pari kuukautta takaperin. Jonkin verran siinä sai aikaa menemään, kun ei koskaan ollut mitään autoille tehnyt. Kuitenkin olen tyytyväinen tulokseen ja siihen, että tein korjauksen kokonaan itse. Vetonivelen ja kallistuksenvakaajat jätin ammattilaisille. Taaskaan ei ollut tarpeeksi aikaa (eikä motivaatiota).
Moottorille ei ole tehty mitään lukuunottamatta öljynvaihtoja ja Forté Motor Flush -käsittelyä, joka sekään ei juuri auttanut venttiilien naputukseen.
Kosmeettisia muutoksia on tehty vasta muutama. Kaikki vanhat (tarra)ikkunakalvot revittiin irti ja liimajäämät puhdistettiin laseista. Väliaikaisesti laitoin takalasiin Bilteman kalvon. Kunnon tummennukset tulossa. Samaan aikaan huomattiin takalasin irronneen yhdestä kulmasta, joten sekin liimattiin kokonaan uudelleen. Edellinen omistaja luuli alustan kolisevan takapäästä, mutta äänen aiheutti siis tuo osittain irtonainen takalasi.
Ilmeisesti edellinen omistaja oli myös vaihtanut etuvilkut kirkkaisiin, joten mun oli vaihdettava sivuvilkut niihin sopiviksi. Vanhat ja rumat oranssit nännivilkut saivat lähteä. Tilalle sävelsin facelift F Astran savunharmaat vilkku-umpiot.
Sisälle on vaihdettu ainoastaan mittariston ja puhaltimen säätimien valot sinisiin ledeihin sekä uusi Pioneer DEH-50UB -soitin, jonka takaa auton päästä jouduin jonkin verran siistimään johdotuksia ja asentamaan uuden ISO-liittimen. Edellinen omistaja oli soveltanut jotain omaa ei-niin-siistiä ratkaisua. Myös moottorin vikavalon polttimo puuttui, joten sekin tuli sinne mittaristoon lisättyä.
Tulossa on uudet kesävanteet, alustasarja sekä parempi äänentoisto. Nämä olis tarkoitus yrittää toteuttaa vielä tämän vuoden puolella. Jos auto säilyy omistuksessani vielä pidempään, niin mahdollisesti jonkinlaisia korimuutoksia on luvassa. Ensihätään pitäisi kuitenkin hankkia/löytää/tehdä ehjä maski (mahdollisesti merkitön) ja ehkä vaihtaa etupuskuri parempikuntoiseen.
Ja tässä vielä kuvia menOPEListä
Puolisen vuotta sitten jo uhkailin tekeväni jonkinlaisen esittelyn, mutta silloinkin sanoin, että vasta sitten, kun on jotain saatu autoon tehtyäkin. Eipä sille vieläkään juuri mitään ole tehty, siis mitään ulospäin näkyvää. Tekniikka ja kulkupuoli on ollut etusijalla, koska auto on jokapäiväisessä käytössä ja ehdoton kulkuväline työmatkalla. Siispä laittamista on ollut enemmänkin liikkumiseen (ja pysähtymiseen) vaikuttavissa osissa. Nyt alkaa pikkuhiljaa olla kulkeminen taattu, joten voi jonkin verran enemmän keskittyä ulkonäköön ja muuhun hienosäätöön.
Astraan on tähän mennessä tekniikan/alustan puolelta vaihdettu jarrulevyt ja -palat joka nurkkaan, vasen vetonivel ja katkenneet kallistuksenvakaajan päät vaihdettu sekä uusittu takapönttö. Takapään jarrutyön teetätin liikkeessä viime elokuussa, kun piti saada auto katsastuksesta läpi eikä itselläni ollut armeijan vuoksi ylimääräistä aikaa. Etupään jarrut vaihdoin sitten itse pari kuukautta takaperin. Jonkin verran siinä sai aikaa menemään, kun ei koskaan ollut mitään autoille tehnyt. Kuitenkin olen tyytyväinen tulokseen ja siihen, että tein korjauksen kokonaan itse. Vetonivelen ja kallistuksenvakaajat jätin ammattilaisille. Taaskaan ei ollut tarpeeksi aikaa (eikä motivaatiota).
Moottorille ei ole tehty mitään lukuunottamatta öljynvaihtoja ja Forté Motor Flush -käsittelyä, joka sekään ei juuri auttanut venttiilien naputukseen.
Kosmeettisia muutoksia on tehty vasta muutama. Kaikki vanhat (tarra)ikkunakalvot revittiin irti ja liimajäämät puhdistettiin laseista. Väliaikaisesti laitoin takalasiin Bilteman kalvon. Kunnon tummennukset tulossa. Samaan aikaan huomattiin takalasin irronneen yhdestä kulmasta, joten sekin liimattiin kokonaan uudelleen. Edellinen omistaja luuli alustan kolisevan takapäästä, mutta äänen aiheutti siis tuo osittain irtonainen takalasi.
Ilmeisesti edellinen omistaja oli myös vaihtanut etuvilkut kirkkaisiin, joten mun oli vaihdettava sivuvilkut niihin sopiviksi. Vanhat ja rumat oranssit nännivilkut saivat lähteä. Tilalle sävelsin facelift F Astran savunharmaat vilkku-umpiot.
Sisälle on vaihdettu ainoastaan mittariston ja puhaltimen säätimien valot sinisiin ledeihin sekä uusi Pioneer DEH-50UB -soitin, jonka takaa auton päästä jouduin jonkin verran siistimään johdotuksia ja asentamaan uuden ISO-liittimen. Edellinen omistaja oli soveltanut jotain omaa ei-niin-siistiä ratkaisua. Myös moottorin vikavalon polttimo puuttui, joten sekin tuli sinne mittaristoon lisättyä.
Tulossa on uudet kesävanteet, alustasarja sekä parempi äänentoisto. Nämä olis tarkoitus yrittää toteuttaa vielä tämän vuoden puolella. Jos auto säilyy omistuksessani vielä pidempään, niin mahdollisesti jonkinlaisia korimuutoksia on luvassa. Ensihätään pitäisi kuitenkin hankkia/löytää/tehdä ehjä maski (mahdollisesti merkitön) ja ehkä vaihtaa etupuskuri parempikuntoiseen.
Ja tässä vielä kuvia menOPEListä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Astra F Sedan -93 (C18XE)
Kuvat ei näy =/ Mut eipä tuo mittää, tuun kattoo ton livenä sunnuntaina
Hyundai IONIQ Hybrid
Re: Astra F Sedan -93 (C18XE)
Laita kuvat vaikka photobucketiin tai tänne ihan sillä liiteteidosto ominaisuudella. Ei tosiaan näy mullekkaan nuo
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Astra F Sedan -93 (C18XE)
Nyt näkyy... Oli näköjään huono idea toi kuvaboxi. Täytyy nyt katsoa, kokeileeko seuraavaks Photobucketista, Flickristä vai Opel Galleriasta.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Astra F Sedan -93 (C18XE)
Suosittelen photobuckettia!
Re: Astra F Sedan -93 (C18XE)
Noniin nyt näkyy Sehän näyttäs olevan siistissä kunnossa ikäsekseen! Ja nuin vähän ajettukin
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Astra F Sedan -93 (C18XE)
Samaa mieltä . Tyylikkäät noi siniset mittarin valot .Wlle kirjoitti:Noniin nyt näkyy Sehän näyttäs olevan siistissä kunnossa ikäsekseen! Ja nuin vähän ajettukin
Golf GT ´06
Corsa D CDTI ´07
Ex. Corsa C ´01
Re: Astra F Sedan -93 (C18XE)
Kiitoksia. Tosiaan auto ollu mulla sen puolitoista vuotta ja sinä aikana mittariin on kertynyt asepalveluksesta huolimatta 22tkm. Joka päivä kuitenkin tulee lisää kilometrejä mittariin. Ja aina olen hyvää huolta pitänyt kaikesta omistamastani eikä auto ole todellakaan poikkeus listassa. Välillä tosin vähän laiskottaa eikä ehkä välttämättä ehkä tule säännöllisesti edes pestyä autoa. Tosin näillä nykyisillä etelän keleillä ei pesemisessä olekaan mitään järkeä, kun auto on takaisin kotipihassa yhtä kurainen kuin ennen pesua.niklas89 kirjoitti:Samaa mieltä . Tyylikkäät noi siniset mittarin valot .Wlle kirjoitti:Noniin nyt näkyy Sehän näyttäs olevan siistissä kunnossa ikäsekseen! Ja nuin vähän ajettukin
Kuvat siis otettu viime perjantaina heti pesun jälkeen ja sunnuntaina miittiin tulevat saavat todistaa auton likaisuusasteen...
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Astra F Sedan -93 (C18XE)
mittarinpohjat aivan stanan tyylikkäät
häikkäkö nuo pimeellä mitenkä?
häikkäkö nuo pimeellä mitenkä?
Opel Insignia 1.6T Sports Tourer -14
Ex. Opel Astra 1.4T Sports Tourer -11
Ex. Opel Vectra C z18xer -06
Ex. Opel Omega 2.6 -02
Ex.Opel Omega 2.2 -02
Ex:Opel Astra x16xel -95
Ex: Opel Vectra c20ne -94
Re: Astra F Sedan -93 (C18XE)
No voidaanhan se käydä ennen sitä pesemässä;)Nalen kirjoitti:sunnuntaina miittiin tulevat saavat todistaa auton likaisuusasteen...
Re: Astra F Sedan -93 (C18XE)
Ai että häikäseekö? Ei ainakaan minua ole häikässy, kun itsellä on astrassa samanmoiset, mutta vihreät ledit.. Ei toimi se himmennyt sydeemi nuilla, mutta ei ole tarviskaan. Kavereilla on sinisiä ja punasia ollu, eikä nekään ole häikässy..Jani_88 kirjoitti:mittarinpohjat aivan stanan tyylikkäät
häikkäkö nuo pimeellä mitenkä?
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Astra F Sedan -93 (C18XE)
Juu, ei häikäise. Eivät edes päivänvalossa juurikaan näy, mutta pimeällä ovat melko tyylikkäät. Laitoin vieläpä puhaltimen säätöpaneelin valotkin matchaamaan soittimen valojen väriin.Wlle kirjoitti:Ai että häikäseekö? Ei ainakaan minua ole häikässy, kun itsellä on astrassa samanmoiset, mutta vihreät ledit.. Ei toimi se himmennyt sydeemi nuilla, mutta ei ole tarviskaan. Kavereilla on sinisiä ja punasia ollu, eikä nekään ole häikässy..Jani_88 kirjoitti:mittarinpohjat aivan stanan tyylikkäät
häikkäkö nuo pimeellä mitenkä?
Tuossa huono kuva siitä. Niin, eipä mullakaan toimi tuo himmennin ledeillä. Lueskelin tosin jostain täältä foorumeilta, että jollakin toimii tuo himmennin ledien kanssa. Eihän se ole mahdollista?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Astra F Sedan -93 (C18XE)
Niin, totta, mutta multa loppu liuotin eikä Motonet taida olla auki sunnuntaina.G.T.S kirjoitti:No voidaanhan se käydä ennen sitä pesemässä;)Nalen kirjoitti:sunnuntaina miittiin tulevat saavat todistaa auton likaisuusasteen...
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Astra F Sedan -93 (C18XE)
aivan hemmetin tyylikkäät nuo ledit
niin mietin vaan että kun esim. itelllä pioneerin soittimen valot tuntuu pimeellä valaisevan koko auton
niin mietin vaan että kun esim. itelllä pioneerin soittimen valot tuntuu pimeellä valaisevan koko auton
Opel Insignia 1.6T Sports Tourer -14
Ex. Opel Astra 1.4T Sports Tourer -11
Ex. Opel Vectra C z18xer -06
Ex. Opel Omega 2.6 -02
Ex.Opel Omega 2.2 -02
Ex:Opel Astra x16xel -95
Ex: Opel Vectra c20ne -94
Re: Astra F Sedan -93 (C18XE)
Laita vaikka sitten aurinkolasit päähän Noei nyt sentään. Kyllä mullakin muistaakseni toi soitin hehkuu vähän kirkkaammin ku noi ledit.Jani_88 kirjoitti:aivan hemmetin tyylikkäät nuo ledit
niin mietin vaan että kun esim. itelllä pioneerin soittimen valot tuntuu pimeellä valaisevan koko auton
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.