Astra H 2.0T *SRi300*

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Astra H 2.0T *SRi300*

Viesti Kirjoittaja enne »

Terve vaan kaikille

Eli otsikon mukainen Z20LEL koneella varustettu viisi ovinen pappa-auto opel tuli hankittua vanhan Toyotan tilalle (2008) ja nyt on päästy takaisin opel menopelin haltijaksi.

Pieniä muutoksia autoon on jo tehty, mutta suhkot vakiona pitäisi pysyä. (edit. Ja näinhän tässä taas kävi (kesä 2008))

Toteutuksia ja suunnitelmia
Päivitetty 5.8.2014

Voimaa:
- KN filteri talvisin (Tehty 2008)
- Short intake muokkaus (Courtenay) (Tehty 2010)
- Kesäisin Apex vapaavirtaussuodatin +lämpösuoja (Tehty 2009)
- c vectran ilmanotto (Tehty 2008)
- Ohjelmointi (Tehty 2008, päivitetty 2010, päivitetty motorbitissä 2014)
- Intercooler (Asennettu 2010)
- Uusi turbo (leh) (Asennettu 2010)
- Katinkorvausputki/downpipe 2.75" (Asennettu 2009)
- Putkisto (2.5" cat-back asennettu 2010)
- 3” DB ja cat (Asennettu 2011)
- OPC vaimansiirto (vaihteisto, kytkin) (Asennettu 2008)
- Regal Kevennetty vauhtipyörä (Asennettu 2008)
- Forge bypass (Asennettu 2010)
- LEH bensakiskot ja suuttimet (Asennettu 2010)
- 80mm AFM (Asennettu 2010)
- Tasauspyörästönlukko (Asennettu 2011)
- Nokka (Asennetu 2011)
- EDS Imusarja (Asennettu 2011)
- Vaihdevälinlyhennin
- (Kolmas) Kytkin SASCH (Asennettu 2011)
- Parempi bensapumppu (Asennettu 2011)
- 12 rivinen öljyjäähy (Asennettu 2012)
- Tasapainoakselin poistokitti (2012)
- 3,5 bar pensapaineensäädin (Asennettu 2013)
- Ilmastointi poistettu käytöstä ja kevennetty hihnapyörä (Asennettu 2014) (s56)
- 3bar map anturi (Asennettu 2014)

Alusta ja jarrut:
- Zimmerman levyt ja EBC:n palat (Green asennettu 2008, vaihdettu Red stuffeihin 2009, vaihdettu 2011)
- Eibach Pro-Kit jouset (Asennettu 2009, vaihdettu coilovereihin 2011)
- Kadulle InterAction B9 18x9" (Falken 452 kumit) (Asennettu 2011)(Myyty 2013)
- Kadulle talvella TD ProRace 1.2 Closs Black 18x8” (Falken 452 kumit) (Asennettu 2008)(Ja vaihdettu talvivanteiksi 2012)
- Radalle TD ProRace 1.2 Closs Black 17x8” (TOYO R888 kumit) (Fiilistelty ja myyty renkaat eteenpäin 2011)
- Kadulle TD ProRace 1.2 Closs Black 17x8” (Yokohama Advan Neova AD08 kumit) (Asennettu 2013)
- Kallistuksenvakaaja taakse (Asennettu 2009)
- OPC DCorsan jarrujen ilmanohjaimet (Asennettu 2009)
- Poikkituki eteen (Asennettu 2010) (Myyty 2013)
- Poikkituki taakse (Odottaa asennusta)
- Moottorin etummainen tukipusla (Asennettu 2010, otettu pois 2011)
- Regal autosportin 330mm nelimäntäiset jarrut edessä (Asennettu 2011)
- OPC:n takajarrut uritetuin levyin (Asennettu 2014)
- Teräspunosletkut (Asennettu 2011)
- Bilstein B14 PSS coilover alusta (Asennettu 2011)

Kori:
- Merkkien poisto (Tehty 2008)
- Maski mustaksi (Tehty 2008)
- Irmscher maski (Asennettu 2011)(Poistettu 2014)
- Peilit mustaksi (Tehty 2008)
- OPC line paketti (Asennettu 2014)
- Irmscher Etulippa (Tehty 2009)(Poistettu 2014)
- Luomet (suunnitelmat muuttuneet, eivät tule)
- Lasien tummennukset (Tehty 2008, etulasit odottaa)(Poistettu 2013)
- Listat korin väriin (Tehty 2008)
- Facelift mallin takavalot tai muut tummemmat valot (Tehty 2011)
- Takalasinpyyhin pois (Tehty 2009)
- Tummat sivuvilkut (Asennettu 2009)
- Keltaiset sumarit (Tehty 2009) > Sumarit kokonaan pois (Tehty 2011)
- Roiskeläpät eteen ja taakse talveksi (Tehty 2009)
- Tuuliohjaimet (Asennettu 2010) (Poistettu 2012)
- OPC etupuskuri (Asennettu 2014)

Sisusta:
- Koiraverkko > koirahäkki (Tehty 2009 ja poistettu 2010)
- Ahtopainemittari (Asennettu 2008)
- Kangasmatot (Vaihdettu 2010)
- Jalkatila valaistus (Tehty 2010)
- 2din Soitin VXMII (Asennettu 2010)
- Subbari Pioneer (Asennettu 2011)
- Kaiuttimet Focal K2 Power (Asennettu 2011)
- Vahvistin JLAudio xD400 (Asennettu 2011) (Myyty 2012)
- Vahvistin JLAudio xD700/5 (Asennettu 2013)
- Etuovien vaimentaminen (Tehty 2011)
- Sparcon Penkit (Asennettu 2014)
- Sparcon vyöt (Asennettu 2014)
- Mittariteline keskikonsoliin (Asennettu 2012)
- Vedenlämpö- ,öljynlämpö- ja öljynpaine mittarit (Asennettu 2012)
- Takapenkit pois (2014)

Kiitokset seuraaville osatoimittajille:
- Courtenay Motorsport
- EDS
- LMF
- Doc-Power
- Motorbit
- Regal autosport
- Autostudio
- Juha Haverinen (asennukset)
- Antza ja BTR- (Koneremontti)
- Tomi Haverinen (huollot)

Muutama kuva pappa lookista

Kuva

Kuva

2009 kesä
Kuva

2014 kevät
Kuva
Miksu.
'Senator'
'Senator'
Viestit: 575
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hullula Hämeestä

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

Katsoppa viri juttuja www.hestec.fi , löytyy monenlaista kivaa tai valmis koko setti.
vectra 4x4i
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 14 Loka 2006, 21:56
Paikkakunta: Kotka

Re: Astra H 2.0T

Viesti Kirjoittaja vectra 4x4i »

enne kirjoitti:Terve vaan kaikille

Tällähetkellä kone tuottaa säälittävät 170hp/250N
Lääkkeeksi olen miettinyt BSR:n lastua (240hp/360N)
Pelkällä lastulla 70hp ja 110nm vääntöä :roll: :-?
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja enne »

Pelkällä lastulla 70hp ja 110nm vääntöä
Tästä en ala väittelee mutta, tälläisiä tuloksia ovat saaneet kyseisestä koneesta. 8) Konehan eroaa 200hp/260N tuottavasta Z20LER koneesta vain ohjalman osalta. Luultavasti tuo teho vaatii tosin, ilmanputsarin pientä parantelua, josta on mainintaa muualla foorumissa ja esim täällä tai muuten saatetaan jäädä kerrotuista.

Tuossa linkki BSR:n sivuille.

Tällä hetkellä kiinnostaisi tietää myös toimiiko tuo sport -nappula kaikissa noissa lastuissa samalla tavalla, kuin esim Linkin esimerkissä. Missä nappulaa painamalla vasta "kaikki teho" tulee irti. Tuo olisi erittäin käytännöllinen silloin vaimo ajelee. :)
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Itsekin harkitsin vakavasti tuon yksilön hankintaa. Sitten tosin selvis työmatkan pituus ja jouduin hankkimaan dieselin. Ihmettelin tuota takapuskuria (mustia listoja)...miksi mokomat? Vakionahan ne ei ole tuollaiset.
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja enne »

Veeksi kirjoitti:Itsekin harkitsin vakavasti tuon yksilön hankintaa. Sitten tosin selvis työmatkan pituus ja jouduin hankkimaan dieselin. Ihmettelin tuota takapuskuria (mustia listoja)...miksi mokomat? Vakionahan ne ei ole tuollaiset.
No parempi vaan... sopii tähän pappa lookkiin noi listat. Lisäksi tuossa ei ole kyljissä mitään listoja. Kuuluisiko olla? Tuleepahan sitten kerralla kunnon muutos kun maalaa ne ja laittaa korisarjaa seuraksi. :lol:
Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

enne kirjoitti:
Veeksi kirjoitti:Itsekin harkitsin vakavasti tuon yksilön hankintaa. Sitten tosin selvis työmatkan pituus ja jouduin hankkimaan dieselin. Ihmettelin tuota takapuskuria (mustia listoja)...miksi mokomat? Vakionahan ne ei ole tuollaiset.
No parempi vaan... sopii tähän pappa lookkiin noi listat. Lisäksi tuossa ei ole kyljissä mitään listoja. Kuuluisiko olla? Tuleepahan sitten kerralla kunnon muutos kun maalaa ne ja laittaa korisarjaa seuraksi. :lol:
Totta tosiaan. Kyllä kyljissäkin kuuluisi olla. Ja itseasiassa tuossa on näköjään etupuskuristakin ne revitty tai sitten maalattu mustaksi ("ilmanottoaukkojen" yläosassa olis aukon levyiset "listat", jotka on korinväriset). Ehkä aiempi omistaja on repinyt ne listat takapuskuristakin, mutta tajunnut että siitä tulee järkyttävän näköinen (varmaankin tilalle jäänyt syvennys) ja joutunut hakemaan varaosatiskiltä uudet listat...mutta ei ole raskinut maalauttaa kuitenkaan niitä.
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja enne »

Pientä edistystä...

C Vectran imuputket tilattu automuovista (osat: 5834828, 5836834) ja K&N:n filtteri AD:lta(33-2787). Hintaa näille tuli yhteensä n. 100€.

Saa nähdä huomaako mitään eroa missään (tuskin), mutta onpahan tullut jo jotakin tehtyä. Seuraavaksi catin korvausputkea ja moottori säätöihin :)
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja enne »

No nyt on kaiken maailman filtterit ja putket asennettu ja kai siitä jotain hyötyä oli.
Suurempi hyöty taitaa tosin tulla toivottavasti uudelleen ohjelmoinnista, mihin auton aamulla vein. "lastuttaja" soitti vaan juuri äsken ja kertoi, että heti kun hän muuttaa ohjelmaa ja tallentaa sen, niin auto ei enään lähde käyntiin.
Onko kenellekään vinkkejä tähän? (vakio ohjelmalla toimii moitteetta)
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
ossi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 412
Liittynyt: 31 Touko 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja ossi »

Saitteko auton käymään uudella sipsillä?
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja enne »

Ei saatu. :cry: Luultavasti ohjelmointi laitteessa on jokin vika, kun teki saman toisellekin autolle. No nyt tulee EDS:n lastua ja eiköhän se saada sisään IPF laitteen avulla.

Samalla lähti käyntiin toinen projekti auton suhteen, kun ajotietokone ilmoitti, että jarrupalat pitäisi vaihtaa. (kiva ominaisuus) 8) Eli etupään jarrut menee remonttiin. Eli mitähän sinne kannattaisi laittaa? OPC mallin jarrut kiinnostaisi tai sitten joku muu "isompi" jarru setti, mutta onko noista millainen hyöty hintaansa nähden ja mistä noita ruveta katselemaan. Onko kukaan vaihdellut esim. opc mallin jarruja? Vai pitäisikö tyytyä laittamaan vaikka vain jotain ferodon palaa ja vakio levyt.

Ja jotta ei auton pitäminen tuntuisi halvalta, sain todistaa lauantaina, kuinka koiran purukalusto raateli toisen niskatuen alle minuutissa pask***i. :cry: Eli semmoinen ostetaan jos jollain sattuu olemaan myynnissä.
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
makedeus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 671
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 18:20
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja makedeus »

Veeksi kirjoitti:
enne kirjoitti:
Veeksi kirjoitti:Itsekin harkitsin vakavasti tuon yksilön hankintaa. Sitten tosin selvis työmatkan pituus ja jouduin hankkimaan dieselin. Ihmettelin tuota takapuskuria (mustia listoja)...miksi mokomat? Vakionahan ne ei ole tuollaiset.
No parempi vaan... sopii tähän pappa lookkiin noi listat. Lisäksi tuossa ei ole kyljissä mitään listoja. Kuuluisiko olla? Tuleepahan sitten kerralla kunnon muutos kun maalaa ne ja laittaa korisarjaa seuraksi. :lol:
Totta tosiaan. Kyllä kyljissäkin kuuluisi olla. Ja itseasiassa tuossa on näköjään etupuskuristakin ne revitty tai sitten maalattu mustaksi ("ilmanottoaukkojen" yläosassa olis aukon levyiset "listat", jotka on korinväriset). Ehkä aiempi omistaja on repinyt ne listat takapuskuristakin, mutta tajunnut että siitä tulee järkyttävän näköinen (varmaankin tilalle jäänyt syvennys) ja joutunut hakemaan varaosatiskiltä uudet listat...mutta ei ole raskinut maalauttaa kuitenkaan niitä.
Nyt menee kyllä jo pilkun nussimiseks, mutta etupuskurin aukkojen listat taitaa olla korinväriset vasta uudemmissa malleissa, jos en väärin muista...
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja enne »

Sain maalattua etumaskin mustaksi ja koiraverkon asennettua (kuvat myöhemmn). Nyt on mukavasti sleeper näköä, kun sai ton "ihanan" koiraverkonkin. Jos vielä oppis pitämään auton aina likasena. -(z)- :roll:

Jarrupalojen varoitus kiusaa vaan edelleen näytöllä. Kukaan ei ole varmaan vaihdellut mitään tehokkaampia / tai isompia jarruja hastraan?
Ajattelin nyt kuitenkin pitäytyä vanhoissa jarruissa, mutta vaihtaa ebc:n palat ja mahdollisesti jotkut näyttävämmät levyt.

Onkohan tästä paketista mihinkään http://cgi.ebay.de/ZIMMERMANN-SPORT-BRE ... 18Q2el1247 Sisältää zimmerman levyt ja ebc greenstuff palat. Hinta kuluineen n. 250e.

...EDS:n phase2 odotellessa 8)
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja enne »

Tarina jatkuu...

Koiraverkko oli aika susi ja meidän koira repi sen jo rikki samalla kun uusi hieman muutenkin takakontin pintoja. :no:

Mutta projekti etenee ja jarruosia lähti päivitykseen. Eteen tulee zimmerman levyt ja ebc:n vihreät palat. Takaosa jää alkuun vakioksi ja katsellaan sitten tarvitseeko se päivitystä. Saa nähdä huomaako muutosta, mutta toivotaan parasta, että pääsee vihdoin radallekin. 8)

Intercooler tulee kanssa, heti kun löydän sopivan toimittajan ja sitten tämän kesän suunnitelmat ovatkin melkein toteutuneet (tummennukset laseihin vielä)
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Avatar
enne
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1334
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 09:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja enne »

Kädet syyhyää jo asentamaan, vaikka ikinä en oo edes jarruja avannut.

Kuva

Ja tässä vielä yksi huono kuva mustasta etumaskista

Kuva

Ja näin käy kun ei osta sitä koiraverkkoa...
Kuva
Kuva
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Vastaa Viestiin