Astra H 2.0T *SRi300*
2016 remppa
Nyt on aloitettu valmistautuminen kesään 2016. Tänä vuonna purettiin hiukka enemmän uuden tieltä, joten ihan parkkiksella ei hommaan lähetty tekemään. Apuvoimiksi valikoitu sama noheva asentelija kuin viimeksikin kun isosti remonttia tehtiin, eli foorumiltakin tuttu BTR-
Ihan hyvään aikaan otettiin kone työnalle, sillä kiertokankien laakerit hajos kuulemma käsiin...
Toinen harmittava takaisku oli sylintereistä löytyvät pystyrannut. Mistäköhän nuokin on tullut?
Kansikin olisi koneistajan ihmeitä vaille valmis ja sitten siihen voisikin niputtaa paikalleen jäykemmät venajouset ja dBilasin uudet nokat
Nyt sitten odotellaan koneistajan paluuta lomilta ja sitten tuomiota, mitä tehdään... mitä uusitaan jo suunniteltujen muutosten lisäksi.... No kunhan saisi nopeasti takaisin ajoon
Ihan hyvään aikaan otettiin kone työnalle, sillä kiertokankien laakerit hajos kuulemma käsiin...
Toinen harmittava takaisku oli sylintereistä löytyvät pystyrannut. Mistäköhän nuokin on tullut?
Kansikin olisi koneistajan ihmeitä vaille valmis ja sitten siihen voisikin niputtaa paikalleen jäykemmät venajouset ja dBilasin uudet nokat
Nyt sitten odotellaan koneistajan paluuta lomilta ja sitten tuomiota, mitä tehdään... mitä uusitaan jo suunniteltujen muutosten lisäksi.... No kunhan saisi nopeasti takaisin ajoon
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Astra H 2.0T *SRi300*
Kevät remppa alkaa olemaan paremmalla puolella jo, eli kone on nostettu keulille ja pääsee laittamaan kiinni myös apulaitteita.
Yllätysten tuloksena jouduttiin tekemään pieniä muutoksia ja männät vaihtui lennossa Wössnereihin ja kanget Eaglen mallistoon (kun sopivat löytyi varastosta)
Kannenpultit vaihdettiin ARP:n valikoimista ja laakerit on mallia ACL. Kannentiiviste vaihdettiin paksummaksi Athenan mallistosta
Ihan helppo ja halpa huolto tämäkään ei ole ollut, kun koneistuksessa löyty yhtä jos toista. No nyt on ainakin uusia pakoventtiilejä ja lähes kaikki muukin kuluva uusittu.
Varastosta paikalle pultattiin (tai pultataan) myös:
- dBilaksen nokat 268' (Inlet 10,3 / Outlet 10,0)
- Jäykemmät venajouset
- Alumiinisyyläri
- K04/06 hybridi turbo
- Turbosmartin hukkaportinkello
- Alumiiniset kelkanpuslat
- Moottorin tuet
Yllätysten tuloksena jouduttiin tekemään pieniä muutoksia ja männät vaihtui lennossa Wössnereihin ja kanget Eaglen mallistoon (kun sopivat löytyi varastosta)
Kannenpultit vaihdettiin ARP:n valikoimista ja laakerit on mallia ACL. Kannentiiviste vaihdettiin paksummaksi Athenan mallistosta
Ihan helppo ja halpa huolto tämäkään ei ole ollut, kun koneistuksessa löyty yhtä jos toista. No nyt on ainakin uusia pakoventtiilejä ja lähes kaikki muukin kuluva uusittu.
Varastosta paikalle pultattiin (tai pultataan) myös:
- dBilaksen nokat 268' (Inlet 10,3 / Outlet 10,0)
- Jäykemmät venajouset
- Alumiinisyyläri
- K04/06 hybridi turbo
- Turbosmartin hukkaportinkello
- Alumiiniset kelkanpuslat
- Moottorin tuet
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
- Miseline
- 'Senator'
- Viestit: 449
- Liittynyt: 27 Maalis 2005, 19:12
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Pyhäjoki
Re: Astra H 2.0T *SRi300*
Näyttää kuin kone olis käynyt kuumana ja meinannut lämpöleikata.
Kahdessa sylinterissä tummat alueet kanavan kohdalla ja kiinni leikkaus "raapimis" jäljet.
Mikä on seuraava teho tavoite? Joko laitetaan konetta äärirajoille? Niin ja hyvältä näyttää!
Kahdessa sylinterissä tummat alueet kanavan kohdalla ja kiinni leikkaus "raapimis" jäljet.
Mikä on seuraava teho tavoite? Joko laitetaan konetta äärirajoille? Niin ja hyvältä näyttää!
Astra 1.8i - 05
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Re: Astra H 2.0T *SRi300*
Nyt pitäis alkaa jo kestämään Odotan kokeuksia tuosta turbo vs nokka-akselien toimivuudesta yhdessä. Aika paljon asteita noissa vain, kun tuo turbo herää edelleen todella alhaalta, jaksaako pauhata sinne rajottajaan asti, vai alkaako ahistaa yläpäässä. Jos ne pelaa hyvin tässä niin uskaltaa sitten omaankin laittaa tuollaiset tilaukseen, omassa kuitenkin täyspaine vasta siellä ~4000rpm kohdilla Onkos öljypumpun kunto tarkistettu tästä, kun viimeksi kone oli purussa, erikoista nuo jäljet pytyissä ja laakerien kunto.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: Astra H 2.0T *SRi300*
Tuskin mihinkään äärirajoile ruvetaan ajamaan, mutta kokeillaan nyt vähäsen kepillä jäätä ainakin. Tosin ennen sitä pitää saada paska läjäänMiseline kirjoitti:Näyttää kuin kone olis käynyt kuumana ja meinannut lämpöleikata.
Kahdessa sylinterissä tummat alueet kanavan kohdalla ja kiinni leikkaus "raapimis" jäljet.
Mikä on seuraava teho tavoite? Joko laitetaan konetta äärirajoille? Niin ja hyvältä näyttää!
Lämpösenähän tuo on käynyt ja sen kyllä pystyi ihan kapiinistakin todentaa mittareista. Kun öljyn ja veden lämmöt hälytti radalla... Mutta ei nopeeta kierrosta voi vain lopettaa
Öljypumppu tarkastettiin ja se ei todellakaan ollut kunnossa. Sieltä lähti pientä metalli hilua rapsuttelemalla ja se "venttiili" joka vaihtelee öljynpainetta oli jumittunut. Olin sitäkin ihmetellyt, kun lämpimänä ei öljynpaineet laske tyhjäkäynnillä ollenkaan.Tubbe kirjoitti:Nyt pitäis alkaa jo kestämään Odotan kokeuksia tuosta turbo vs nokka-akselien toimivuudesta yhdessä. Aika paljon asteita noissa vain, kun tuo turbo herää edelleen todella alhaalta, jaksaako pauhata sinne rajottajaan asti, vai alkaako ahistaa yläpäässä. Jos ne pelaa hyvin tässä niin uskaltaa sitten omaankin laittaa tuollaiset tilaukseen, omassa kuitenkin täyspaine vasta siellä ~4000rpm kohdilla Onkos öljypumpun kunto tarkistettu tästä, kun viimeksi kone oli purussa, erikoista nuo jäljet pytyissä ja laakerien kunto.
Turbo-nokka yhdistelmä on täysi kysymysmerkki. Toivotaan parasta. Vanha yhdistelmä jaksoi ainakin työskennellä loppuun asti ja rajoittaja tuli vastaan turhan nopeasti. Rajottajaa ei silloin nostettu, koska paikoillaan oli vakio venajouset, nyt tilalla jäykemmät.
Viimeisimmät niputuksen esteet ovat olleet:
- sopimaton putkisto - joka on nyt muokattu ja paikoillaan
- Alu syyläri on tarkoitettu OPC malliin, jossa on erillaiset vesiputket. Kasataan vanhalla ja vaihdetaan syyläri myöhemmin
Tällä viikolla saatetaan päästä testaa käynnistystä ...painajaisia on nähty jo pari yötä. Niin paljon sattaa olla vit**llaan.
Siten sisäänajoa ja toivottavasti säätöihinkin saadaan tänä vuonna vielä
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Astra H 2.0T *SRi300*
Joo sama siis kun omassa oli kun ostin rikkinäisenä. Kangenlaakerit (ja vähän muutakin) oli kaput ja öljypumpun imusihti tukossa metallilastusta ja myös pumpusta löytyi tavaraa plus kauheat jäljet. Olikos tässä jotkut virinokat jo ennestään, nyt en millään muista. Omassa tällä hetkellä XEV imukeppi säädettävällä nokkapyörällä, väliaikaisratkaisuna. Jos tässä oli jo joku imukeppi niin mahtaako olla missä kunnossa ja mahdollisesti myynnissä?
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: Astra H 2.0T *SRi300*
Sehän käy ja kukku 20km ajeltu ja moottori pörisee nätisti. Mitään vetoja ei vielä tietenkään pääse ottamaan, kun ohjelma on tehty vanhalle kokoonpanolle.
Mutta perus ajossa pelittää näinkin.
Jotain virhettä antaa liittyen valojen automaatti kääntymiseen ja sitä kautta antaa virhettä myös luistonestosta.... pitänee tutkia. Vaatiiko jotain kalibrointia vai onko joku boksi paskana.
Uusi syyläri jäi asentamatta, kun se olisi vaatinut OPC:n vesiputket (lähdöt on erilaiset). Tilaillaan siis OPC:n putket ja asennellaan paikalleen myöhemmin ja kunhan tästä kevät huollon kustannuksista selviää, niin voi taas ruveta tuunaamaan
Mutta perus ajossa pelittää näinkin.
Jotain virhettä antaa liittyen valojen automaatti kääntymiseen ja sitä kautta antaa virhettä myös luistonestosta.... pitänee tutkia. Vaatiiko jotain kalibrointia vai onko joku boksi paskana.
Uusi syyläri jäi asentamatta, kun se olisi vaatinut OPC:n vesiputket (lähdöt on erilaiset). Tilaillaan siis OPC:n putket ja asennellaan paikalleen myöhemmin ja kunhan tästä kevät huollon kustannuksista selviää, niin voi taas ruveta tuunaamaan
Tässä oli Regalin imunokka joka vastaa kuulemma aika pitkälti tuota XEV:n nokkaa, mutta ei vaadi säädettäviä nokkapyöriä. Imukepin kunto hyvä ja on myynnissä.Tubbe kirjoitti:Joo sama siis kun omassa oli kun ostin rikkinäisenä. Kangenlaakerit (ja vähän muutakin) oli kaput ja öljypumpun imusihti tukossa metallilastusta ja myös pumpusta löytyi tavaraa plus kauheat jäljet. Olikos tässä jotkut virinokat jo ennestään, nyt en millään muista. Omassa tällä hetkellä XEV imukeppi säädettävällä nokkapyörällä, väliaikaisratkaisuna. Jos tässä oli jo joku imukeppi niin mahtaako olla missä kunnossa ja mahdollisesti myynnissä?
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Astra H 2.0T *SRi300*
Ensimmäinen 70km ajeltu ja ohjauskulmatkin säädetty. Automaattinen valojen säätö ei tykännyt hyvää, kun rattia käänneltiin kun auto oli työnalla. Nyt valittaa valojen säädöistä ja ESP herjaa kanssa. Bosch lukija kertoi, että jokin CAN -ongelma olisi kyseessä. Saa nähdä saako kotikonstein kuntoon, vai mitä pitää tehdä. Rattiakselin päällä on vissiin jokin anturi, mikä saattaa olla ottanut kipeää tai sitten se on vain ns. väärässä asennossa.
Kartturin puolen vetari tuntuu myös vuotavan stefasta (uusi vaihdettu). Se kyllä näyttääkin jotenkin oudolta
Pientä öljypisaraa näyttää tulevan myös öljynpaineanturin liitoksesta, vaikka sielläkin pitäs olla jotain tiiviste liimaa
Eli tulossa on öljyjen vaihtoa ja tiivistämistä ja uudestaan ohjauskulmien säätämistä. Sitten saattaa päästä uutta softaa tekemään
Mutta on se mukava ajella vaikka pintakaasulla joutuukin huristelemaan.
Kartturin puolen vetari tuntuu myös vuotavan stefasta (uusi vaihdettu). Se kyllä näyttääkin jotenkin oudolta
Pientä öljypisaraa näyttää tulevan myös öljynpaineanturin liitoksesta, vaikka sielläkin pitäs olla jotain tiiviste liimaa
Eli tulossa on öljyjen vaihtoa ja tiivistämistä ja uudestaan ohjauskulmien säätämistä. Sitten saattaa päästä uutta softaa tekemään
Mutta on se mukava ajella vaikka pintakaasulla joutuukin huristelemaan.
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Astra H 2.0T *SRi300*
Vaikuttaisi siltä että täällä alkaa olla vedot kohdillaan
Re: Astra H 2.0T *SRi300*
Tuli tuossa vietyä oma pallosalama ujostellen näytille Lahden Fittediin ja toivoin ettei nyt olisi ollut tapahtuman kauhein auto... Kaikki oli alkuun ihan fine ja auto näytti jopa ihan siedettävältä kunnes siihen viereiseen ruutuun sitten pamahti jotain kaunista..
Tässä nyt pari räpsyä tuosta kaunokaisesta, voin poistella kuvat jos ei ole okei. Olisin kyllä kysynyt lupaa kuvailla ja muutenkin autosta jos oltais törmailty.
Tässä nyt pari räpsyä tuosta kaunokaisesta, voin poistella kuvat jos ei ole okei. Olisin kyllä kysynyt lupaa kuvailla ja muutenkin autosta jos oltais törmailty.
Kaasulla korjataan
Re: Astra H 2.0T *SRi300*
Tuossahan siitä on juuri projekti esittely tehtySaimon kirjoitti:Tuli tuossa vietyä oma pallosalama ujostellen näytille Lahden Fittediin ja toivoin ettei nyt olisi ollut tapahtuman kauhein auto... Kaikki oli alkuun ihan fine ja auto näytti jopa ihan siedettävältä kunnes siihen viereiseen ruutuun sitten pamahti jotain kaunista..
Tässä nyt pari räpsyä tuosta kaunokaisesta, voin poistella kuvat jos ei ole okei. Olisin kyllä kysynyt lupaa kuvailla ja muutenkin autosta jos oltais törmailty.
Astra J sport tourer 2.0cdti A
Re: Astra H 2.0T *SRi300*
No on kyllä joo, mutta ite ihan tosissaan radalla kilpaa-ajelen niin olis ollu hauska keskustella esim alusta-ratkaisuista
Kaasulla korjataan
Re: Astra H 2.0T *SRi300*
Kiitos kehasusta. Saahan sitä kuvia ottaa, vaikka se nyt kuvissa likainen onkin Pikkusen meinasi vettä tulla matkalla Tuusulasta - Lahteen.
Autoa on nyt ajeltu hieman sisään (800km) ja punaiset sparcot on saatu myös asenneltua. Ite tykkään niistä erityisen kovasti ja seuraavaksi pitääkin sitten tilailla jonkinlainen mokkaratti. Säädätykseen autoa en ole vielä saanut ja näyttää siltä, että ihan heti ei saakaan. Aika huonosti meinaa olla aikoja tarjolla Motorbitilla. Pitäs vielä vaihtaa ennen sitä parempi syyläri paikoilleen, mutta sehän vaatii tietty myös uudemman mallin vesiletkut (2006+) , joten taas pitää tilailla osasia lisää.
- Bilsteinin korkeussäädettävä setti (matalimmalla säädöllä)
- Edessä kaikki puslat vaihdettu
- Moottorintuet vaihdettu
- Alumiiniset apurungon puslat
- Takana Wihiteline vakaaja
- 245/17 AD08R rengastus joka nurkassa
- Lukko
- Edessä camperia pitäs olla sen 3 astetta (nyt vain 0,5) ja takana on n. 3 astetta (joka on liikaa)
Kisailuun vielä liian mukavuuspainotteinen, mutta toimii yllättävän hyvin kuitenkin
Autoa on nyt ajeltu hieman sisään (800km) ja punaiset sparcot on saatu myös asenneltua. Ite tykkään niistä erityisen kovasti ja seuraavaksi pitääkin sitten tilailla jonkinlainen mokkaratti. Säädätykseen autoa en ole vielä saanut ja näyttää siltä, että ihan heti ei saakaan. Aika huonosti meinaa olla aikoja tarjolla Motorbitilla. Pitäs vielä vaihtaa ennen sitä parempi syyläri paikoilleen, mutta sehän vaatii tietty myös uudemman mallin vesiletkut (2006+) , joten taas pitää tilailla osasia lisää.
Alusta ratkaisut on aika yksinkertaisia.Saimon kirjoitti:No on kyllä joo, mutta ite ihan tosissaan radalla kilpaa-ajelen niin olis ollu hauska keskustella esim alusta-ratkaisuista
- Bilsteinin korkeussäädettävä setti (matalimmalla säädöllä)
- Edessä kaikki puslat vaihdettu
- Moottorintuet vaihdettu
- Alumiiniset apurungon puslat
- Takana Wihiteline vakaaja
- 245/17 AD08R rengastus joka nurkassa
- Lukko
- Edessä camperia pitäs olla sen 3 astetta (nyt vain 0,5) ja takana on n. 3 astetta (joka on liikaa)
Kisailuun vielä liian mukavuuspainotteinen, mutta toimii yllättävän hyvin kuitenkin
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Astra H 2.0T *SRi300*
Auto varmaan sama, mutta kuljettaja eri. Oli auto öljypohjan tiivisteiden vaihdossaRookeri kirjoitti:Ajoin sun perässäs tänää ennen viittä Käännyin kehä3 länteen kun jatkoit suoraan itäänpäin.
Ei tosin edelleenkään pysy öljyt sisällä ja ylemmän öljypohjan kohdalta näyttää tihuttavan nesteitä
Ei siinä mitään.... uudet tiivisteet tilaten Automuovilta ja vaihdetaan vielä kerran uutta tilalle.
Uskaltaisiko nyt heittää jo Redlinen moottoriöljyt sisään. Se on aina kuitenkin 100eur pelkät litkut, kun näitä vaihtelee
Pitäs saada tämä vain tehtyä jotta saisi auton ohjelmointiin lokakuussa ja sitten talviunille.
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: Astra H 2.0T *SRi300*
^Kyllä sen motin voi säätää ihan perus halvoilla markettiöljyilläkin.
Me ollaan tämä kesä kierretty ratapäivillä ad 5w-40 ja Mobil delvac 15W-40 rasvoilla,litrahinnat noissa jtn.3-4e
Me ollaan tämä kesä kierretty ratapäivillä ad 5w-40 ja Mobil delvac 15W-40 rasvoilla,litrahinnat noissa jtn.3-4e
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V