Calibra V6 -95 Pröject
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Kyllä mäkin sepänkadulla tosiaan viikoittain olen vieraillu. Ennen punaisella a vectralla ja tätä nykyä tuli ostettua takavedon tarpeeseen sierra(toivottavasti ei selkään tule kun tälläisiä täällä puhun). Mut nou hätä kun edelleen yli puolet autoista opeleita Enpä osannus yhdistää calibraa ja astraa samaan helkilöön vaikka vanteiden offset ja auton merkki olisi antanut vihjettä. Auto kannella ilmeisesti mennään?
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Siisti Calibra ja komeet vanteet saiskos vähän tietoja noista vanteista, merkki, koko, ym.
Opeleita, onhan noita
Re: Calibra V6 -95 Pröject
CaLiSin pitäis päivittää uudet vanteet tohon ekalle sivulle Mutta RH FA Funlinethan nuo ovat koossa 8x16 ja 9x16. Pahoittelut tänne huitomisestask-k kirjoitti:Siisti Calibra ja komeet vanteet saiskos vähän tietoja noista vanteista, merkki, koko, ym.
Ascona - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Oolrait Ei oo kyllä jääny mieleen kumpikaan kulkine.. Pitää bongailla nyt kun tietää. Joo, autokannella ja ekaa vuotta.jezze rs kirjoitti:Kyllä mäkin sepänkadulla tosiaan viikoittain olen vieraillu. Ennen punaisella a vectralla ja tätä nykyä tuli ostettua takavedon tarpeeseen sierra(toivottavasti ei selkään tule kun tälläisiä täällä puhun). Mut nou hätä kun edelleen yli puolet autoista opeleita Enpä osannus yhdistää calibraa ja astraa samaan helkilöön vaikka vanteiden offset ja auton merkki olisi antanut vihjettä. Auto kannella ilmeisesti mennään?
Hyvä et juge on skarppina tääl Joo, vois päivitellä tuota kyllä.. Ja tuossahan kaikki oleellinen sitte tulikin, rengaskoosta vielä senverran että edessä 205/40 ja taakse venytetty 215/40. Vaatii aika härskiä madallusta että näyttää miltään..Juge127 kirjoitti:CaLiSin pitäis päivittää uudet vanteet tohon ekalle sivulle Mutta RH FA Funlinethan nuo ovat koossa 8x16 ja 9x16. Pahoittelut tänne huitomisestask-k kirjoitti:Siisti Calibra ja komeet vanteet saiskos vähän tietoja noista vanteista, merkki, koko, ym.
Uusia kumeja tohon tarttis hankkia kun etupäässä olleet kumhot (yllätys yllätys) hajos käsiin.. Toinen kylläkin naulaan ajamisen seurauksena, toisesta taas runko petti omia aikojaan ja alko ratti vispaamaan hulluna.
Alustapäivitystä tohon pitäs myös touhuta jotta tuo näyttäs fiksummalta noilla kottikärrynpyörillä. Toine etuvaimennin alkanu kolisemaan ni senkin takia vois olla aika vaihtaa matalampaa settiä alle. Jos jollain on ehdottaa jotain hyvää ja kohtuuhintasta alustaa veekutoseen ni saa huudella. Edestä tarttes madaltaa noin luokkaa 60mm ja takaa vähemmän että jää perä ylemmäs. Noista nykysistä H&R:n jousista oon tykänny, riittävän jämäkkä ja kantaa kuormaa hienosti, toisin ku nuo ta-technicsit ku astraan laitoin. Ihan turhan löysät ja perä ei kanna yhtää
Jos sit samalla ku siellä alla riehuu sais viimein otettua taka-apurungon alas, hiekkapuhallettua, maalattua ja tehtyä ne kauan kaivatut säädöt ohjauskulmille. Cambereitahan tosta ei noilla pyörillä varmaan voi paljon pienentää mut jos edes aurauksen sais nollille niin rauhottuis tuo renkaiden kuluminen ainaki vähä.
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Jaa jaa itsellä menossa toinen vuosi kone puolella. Autosta sen verran että vähän se livenäkin nähtynä pudotusta kaipaa. Tosin ehkä yllättävänkin vähän. Enpä ole koskaan tajunnut sen tarkemmin katsoa että olis 6 kone ja kaiken maailman nahka herkut sisällä. Väriä olen kyllä ihastellut kun ei tainnut tulla toista samanlaista ikinä vastaan.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Nostellaas vähä kevään kunniaks. Tollaset kävin tänään noutamassa kotio. Jos vaikka saatas ajokorkeus johkin vähemmän typerän näköselle tasolle. 60/40 madaltava pitäs olla tuo jousisarja. Ei kyllä mitään tietoa mihin tuota madallusta verrataan. Jo vakiona 20mm matalamapaan V6 malliin vai perus karvalakki calibraan. Noh, ainakin on nyt nimenomaan veekutoseen tarkoitetut nuo jouset, lopputulos selviää kun saa nuo rakenneltua paikoilleen.
Melkolailla vitun lyhyen oloset nuo etupumput. En nyt muista paljonko noiden pitäis olla lyhyemmät alkuperäsiin verrattuna, täytyypi mittailla.
Noissa takaiskareissa näköjään onkin kyljessä tuo säätönuppi, toisin kuin koneissa joita säädetään yläpäästä..
Taka-akseliston ja BMW:n epäkeskopulttien yhteensovitus alkaa olemaan myöskin hiekkapuhallusta ja maalia vaille valmis. Jos nyt sitte sais takarenkaat kestämään kauemmin kuin yhden kesän.
Uudet etukumit on hommattu ja pitäs räjäyttää päälle jossain vaiheessa. 195/45 koossa olevat Birgestonen Potenzat siis nuo. XL merkinnällä vielä että saatiin kantavuus riittämään. Saapi nähdä miten nousee 8" leveelle vanteelle. Takarenkaat aattelin täksi kesäksi kääntää vaan kylmästi vanteilla ympäri ja ajaa tuon lähes ajamattoman ulkoreunanankin sitte sileeks
Melkolailla vitun lyhyen oloset nuo etupumput. En nyt muista paljonko noiden pitäis olla lyhyemmät alkuperäsiin verrattuna, täytyypi mittailla.
Noissa takaiskareissa näköjään onkin kyljessä tuo säätönuppi, toisin kuin koneissa joita säädetään yläpäästä..
Taka-akseliston ja BMW:n epäkeskopulttien yhteensovitus alkaa olemaan myöskin hiekkapuhallusta ja maalia vaille valmis. Jos nyt sitte sais takarenkaat kestämään kauemmin kuin yhden kesän.
Uudet etukumit on hommattu ja pitäs räjäyttää päälle jossain vaiheessa. 195/45 koossa olevat Birgestonen Potenzat siis nuo. XL merkinnällä vielä että saatiin kantavuus riittämään. Saapi nähdä miten nousee 8" leveelle vanteelle. Takarenkaat aattelin täksi kesäksi kääntää vaan kylmästi vanteilla ympäri ja ajaa tuon lähes ajamattoman ulkoreunanankin sitte sileeks
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Taas saatu hommaa vähä etiäpäin. Eli eli nyt on tuo akseliston taka-apurunko saatu neppailtua säätöjen osalta valmiiks ja hiekkapuhallettua. Jos tänää sais viel happomaalit päälle. Tossa jälempänä vähän kuvia operaatiosta suunnilleen järjestyksessä.
Koppa nostettu pos päältä
Tollane rytöläjä sieltä jäi lattialle..
Osien kuskailua tallien välillä
Siinä se oottelee ny maalia
Noihin sisempiin tukivarren kiinnitys korvakkeisiin joutu vähän muokkaamaan lisää tilaa
Aikani pähkäiltyä totesin parhaaksi vaihtoehdoksi että noista ulommista kiinnityksistä säätyy ainoastaan auraus ja sisemmistä camber
Koppa nostettu pos päältä
Tollane rytöläjä sieltä jäi lattialle..
Osien kuskailua tallien välillä
Siinä se oottelee ny maalia
Noihin sisempiin tukivarren kiinnitys korvakkeisiin joutu vähän muokkaamaan lisää tilaa
Aikani pähkäiltyä totesin parhaaksi vaihtoehdoksi että noista ulommista kiinnityksistä säätyy ainoastaan auraus ja sisemmistä camber
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
- kolkoti
- OCF Member 2024
- Viestit: 686
- Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
- Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Jep sisemmistä camberi ja ulommista auraus. Mulla kun loppu camberin säätö kesken niin sitä kompensoitiin vähän aurauksen säädöllä.
Mitä tulee tuohon rengasasiaan niin kyllähän tollanen 195/45 menee vielä kasituumaselle melkeen itestää
Mitä tulee tuohon rengasasiaan niin kyllähän tollanen 195/45 menee vielä kasituumaselle melkeen itestää
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Vectra Turbo 4x4
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Joo tuskin tossakaan saa camberia vielä lähellekään nollaa, mut sehän on suurta muotia nykyään muutenki et pyörät on poikittain alla Joo, pitäshän tuon 195 kumin noille nousta helposti, mut tiedä sit että minkä näköseks palloks menee tollane vahvistettu rengas? Aika jämäkän oloset rungot oli niissä meinaan..
Nyt on loputkin taka-akselin osat hiekkapuhallettu. Pitäs vaan jostai rumpujarrun korjaussarjasta saada niitä lukkolevyjä mitä lie että saa nuo surullisenkuuluisat jarrukilvet korjattua, kun en nyt tähän lähtöön raaskinu uusia kilpiä ja pyöränlaakereita investoida.
Nyt on loputkin taka-akselin osat hiekkapuhallettu. Pitäs vaan jostai rumpujarrun korjaussarjasta saada niitä lukkolevyjä mitä lie että saa nuo surullisenkuuluisat jarrukilvet korjattua, kun en nyt tähän lähtöön raaskinu uusia kilpiä ja pyöränlaakereita investoida.
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Kuvapäivitys tilanteesta
Tämän illan aikaansaannoksina sain nuo etutolpat purettua osiin. Toisessa tolpassa oli tuo patruunan paikallaan pitävä iso "kiristysmutteri" ruostunu nii pirun tiukkaan. Tunti naputtelua lämpöä, rostoffia ja isot putkipihdit metrin jatkovarrella ni antautuhan se lopulta. Noi on kyllä ihan perseestä. Onneks spaxien mukana tuli vähän paremman näköset joissa on ihan kunnollinen kanta jopa
Noista jarrukilvistä korjasin käsijarrukenkien sokkien reijät hitsaamalla E30 bemarin rumpujarrun asennussarjasta lukkolevyt kiinni kilpeen. Ei oo ikuinen korjaus mutta kestänee seuraavat 10 vuotta, tai ainakin niin kauan ku nuo pyöränlaakeritkin..
Vielä vähän etutolppien hiekkapuhallusta ja maalia päälle ni pääseekin kohta vaihteeks kokoamaan romuja takas autoon..
Tämän illan aikaansaannoksina sain nuo etutolpat purettua osiin. Toisessa tolpassa oli tuo patruunan paikallaan pitävä iso "kiristysmutteri" ruostunu nii pirun tiukkaan. Tunti naputtelua lämpöä, rostoffia ja isot putkipihdit metrin jatkovarrella ni antautuhan se lopulta. Noi on kyllä ihan perseestä. Onneks spaxien mukana tuli vähän paremman näköset joissa on ihan kunnollinen kanta jopa
Noista jarrukilvistä korjasin käsijarrukenkien sokkien reijät hitsaamalla E30 bemarin rumpujarrun asennussarjasta lukkolevyt kiinni kilpeen. Ei oo ikuinen korjaus mutta kestänee seuraavat 10 vuotta, tai ainakin niin kauan ku nuo pyöränlaakeritkin..
Vielä vähän etutolppien hiekkapuhallusta ja maalia päälle ni pääseekin kohta vaihteeks kokoamaan romuja takas autoon..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Ois kiva välil ajaakin tällä ni kummasti löytyy hetkittäin motivaatiota
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Nyt alkas olee kaikki osat maalissa ja saa alkaa ripustelemaan niitä takas autoon
Renkaat on myöskin väännetty. Ihan perus homma, mitään erikoisempaa kikkailua ei vaatinut. Nuo XL renkaat oli kyllä ihan helvetin jäykät vääntää..
Tossa vähä iskarien pituusvertailua. Noin 2,5cm pituuseroa
Ja paketti taas kasassa
Renkaat on myöskin väännetty. Ihan perus homma, mitään erikoisempaa kikkailua ei vaatinut. Nuo XL renkaat oli kyllä ihan helvetin jäykät vääntää..
Tossa vähä iskarien pituusvertailua. Noin 2,5cm pituuseroa
Ja paketti taas kasassa
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Itsekin tarvitsisi tehdä tuo sama camberpultin asennus operaatio endurance meseen. Hyvältä näyttää ja ompahan kiva sitten ajella ja korjata kun on siistiä osaa alustassa.
-Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm) -Opel ascona B 2.4 CIH -77
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
-Opel Rekord E 2.0 SEH -8x -Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
-Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300hp/330nm) -BMW 528 -97
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
Re: Calibra V6 -95 Pröject
Niin tai korjatessa on lähinnä tippa linssis jos joutuu vaikka alapalloa irroittaessa paukuttamaan vasaralla maalit paskaks Noh, ompahan nyt siistiä vaikkei sitä muut näekään kuin katsastusmies joka kuitenki vääntää sillä raudallaan jokasen gummipuslan vierestä maalit ruvelle
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93