Calibra V6 -95 Pröject

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja DEAD »

jos en väärin kattonut niin tässä raadossa ois tuollainen säiliö: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &sk=t&sd=a
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja CaLis »

DEAD kirjoitti:jos en väärin kattonut niin tässä raadossa ois tuollainen säiliö: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &sk=t&sd=a
Kas, nii näyttäs olevan. Kiitti vinkistä :)
Tossakin on näköjään käymässä ihan samoin kuin tolle mun säiliölle kävi. Noi messingin väriset putkenpätkät jostain syystä uivat ulospäin pois paikoiltaan, kunnes eivät enää tue noita karoja. Lopulta sitte tärinän vaikutuksesta napsahtavat juuresta poikki ja vesi lentää :x
http://kekewi.kuvat.fi/kuvat/Opel/2012-08-19-092.jpg

Selvännäkijä jos ois ollu ni tältäkin harmilta varmaan ois välttyny painamalla ne messinkiputket ajoissa takas paikoilleen :D
Wasu kirjoitti:Voin kattoa löytyykö tuota mallia, niitä muun mallisia löytyykin sitten kaksin kappalein..
Se ois melko jees jos jos löytyis :)
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Wasu
OCF Member 2019
Viestit: 2045
Liittynyt: 30 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Laitila

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja Wasu »

ei löydy sitä mallia säiliötä, tgai kyllä löytyy mut on omassa kiinni :D
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Okkei. No mut kiitos hyvästä yrityksestä kuitenkin :)
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Hmm, onkoha täst hävinny viestejä vai onko oikeesti noin pitkä aika edellisestä päivityksestä :o

No mut eipä tainnu viimekesänä kummempia tarinoita syntyä kertoiltavaksi. Liimailin sen paisuntasäiliön kasaan ja tuli senverran hyvä, etten vieläkään oo vaihtanu tilalle ehjempää, jonka käytettynä sain sitte hommattua :)


Nyt on sit alotettu tän kevään ropostelut, ja ekana hommana ny ainaki se vuotavan ilmastoinnin lauhduttimen vaihto, joka jäi viimekesänä tekemättä vaikka osa jo hommattiin. Loppu sillo järki ku ei tahtonu jäähdytin mahtua millään pois paikaltaan. Meinas nyttenki usko loppua, mut kyllä se sieltä sitte lopulta suostu tulemaan ilman että piti moottori poistaa tieltä :lol:

Jos joku joskus koittaa samaa, niin toimiva resepti pääpiirteissään oli: Moottorista sälää irti niin paljon että jakopään kopan sai irti, ohjaustehostimen pumpusta putket irti, flekti irti ja sitten ihan vitun varovasti sitä jäähdytintä pujottelemaan pois paikaltaan.

Saa tosissaan olla tarkkana ettei esim. öljytikun putki mee siitä syyläristä läpi. Tuota jäähdytintäkään ei ilmeisesti saa enää mistään, eli en suosittele ko. operaatiota heikkohermoisille tai krapula-aamuna suoritettavaksi :)

Itse ilmastoinnin lauduttimen vaihto olikin sitten ihan peruskauraa kun oli saanut syylärin pois edestä. Voin laitella muutaman kuvan operaatiosta myöhemmin.
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
Lindemann
'Senator'
'Senator'
Viestit: 812
Liittynyt: 27 Marras 2008, 19:41
Paikkakunta: Loppi

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja Lindemann »

Haha, tein itse vuosi sitten KAHDESTI tuon lauhduttimen vaihdon :D
Piti eka purkaa luovuttaja-autosta ehjä vähän käytetty irti, kasata takaisin kiesi ajokuntoon ja sitten asentaa se ehyt lauhdutin nykyiseen autoon. Automaatissa ärsyttävänä bonuksena laatikolta jäähdyttimeen tulevat öljyletkut.
Joku täysijärkinen olisi voinut kysyä itseltään onko reilun satasen säästö todella tämän vaivan väärti :lol:
CaLis kirjoitti:Hmm, onkoha täst hävinny viestejä vai onko oikeesti noin pitkä aika edellisestä päivityksestä :o

No mut eipä tainnu viimekesänä kummempia tarinoita syntyä kertoiltavaksi. Liimailin sen paisuntasäiliön kasaan ja tuli senverran hyvä, etten vieläkään oo vaihtanu tilalle ehjempää, jonka käytettynä sain sitte hommattua :)


Nyt on sit alotettu tän kevään ropostelut, ja ekana hommana ny ainaki se vuotavan ilmastoinnin lauhduttimen vaihto, joka jäi viimekesänä tekemättä vaikka osa jo hommattiin. Loppu sillo järki ku ei tahtonu jäähdytin mahtua millään pois paikaltaan. Meinas nyttenki usko loppua, mut kyllä se sieltä sitte lopulta suostu tulemaan ilman että piti moottori poistaa tieltä :lol:

Jos joku joskus koittaa samaa, niin toimiva resepti pääpiirteissään oli: Moottorista sälää irti niin paljon että jakopään kopan sai irti, ohjaustehostimen pumpusta putket irti, flekti irti ja sitten ihan vitun varovasti sitä jäähdytintä pujottelemaan pois paikaltaan.

Saa tosissaan olla tarkkana ettei esim. öljytikun putki mee siitä syyläristä läpi. Tuota jäähdytintäkään ei ilmeisesti saa enää mistään, eli en suosittele ko. operaatiota heikkohermoisille tai krapula-aamuna suoritettavaksi :)

Itse ilmastoinnin lauduttimen vaihto olikin sitten ihan peruskauraa kun oli saanut syylärin pois edestä. Voin laitella muutaman kuvan operaatiosta myöhemmin.
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Haha, toivottavasti mä selviän tästä kerralla :D Ja tosiaan ihan uus nissenssin valmistama osa sinne tuli kun eivät oo kalliita ja käytetyt on kaikki jo aikansa palvelleita. Tuo kennon läpi pultattu kuivaimen kiinnitys on vähä sellanen itsetuhoutuva rakenne.

Toi vanha näytti vuotaneen ainakin kolmesta kohtaa ja jonkin muinaisen keulamällin jäljiltä se oli ihan banaanina ja toisesta päästä koko kiinnikerauta irronnut. Ihmettelinkin että mikä siellä keulassa oikeen rämisee..

Josko ensimmäisen kerran mun omistusaikana tässä pelais ilmastointi koko kesän?
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
Lindemann
'Senator'
'Senator'
Viestit: 812
Liittynyt: 27 Marras 2008, 19:41
Paikkakunta: Loppi

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja Lindemann »

Tosi, TOSI tarkkana sitten että asettuu ne O-renkaat kunnolla paikalleen. Nimim. -Kolme-kertaa-yrittämässä-täytttöä-liikkeessä-

CaLis kirjoitti:Haha, toivottavasti mä selviän tästä kerralla :D Ja tosiaan ihan uus nissenssin valmistama osa sinne tuli kun eivät oo kalliita ja käytetyt on kaikki jo aikansa palvelleita. Tuo kennon läpi pultattu kuivaimen kiinnitys on vähä sellanen itsetuhoutuva rakenne.

Toi vanha näytti vuotaneen ainakin kolmesta kohtaa ja jonkin muinaisen keulamällin jäljiltä se oli ihan banaanina ja toisesta päästä koko kiinnikerauta irronnut. Ihmettelinkin että mikä siellä keulassa oikeen rämisee..

Josko ensimmäisen kerran mun omistusaikana tässä pelais ilmastointi koko kesän?
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Joo, ne kuivaimelle menevien putkien o-renkaat varsinkin oli tosi hankala saada uppoomaan paikalleen. Lauduttimen ja auton välinen liitos tuntu toimivan paremmin, mut siinä ei oikeen nää että menikö se kunnolla paikalleen vai mitä tapahtu.

Eipä sillä, täyttö on mulle ilmasta huvia ja tarttee typellä kumminkin koeponnistaa tuo systeemi vielä ensin ni näkee et vieläkö triihaa jostain..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Noi ei toi uuskaan ihan suora ole, mut paljo enemmän banaanilla se vanha kuitenki oli. Voihan se tietty olla et kuuluukin olla sellanen, mut siit oli toisen päädyn kannakerautakin kokonaan irti ja toinen oli enää vähän kiinni yläkulmasta :D

Edit. Voi toki olla että noita flektin kehyksiä onkin hitsailtu ihan vaan sen vuoksi, että joku joskus on vähä oikassu sen ilmastoinnin flektin vaihdossa. En tiedä mitä on touhuttu :D
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Nonii, jakohinan vaihto No.2 mun omistusaikanani suoritettu. Kilsoja hinalla takana noin 30 000 mut vuosia 5, joten aattelin et nyt ois hyvä hetki vaihtaa kun koppakin valmiiks on auki.

Olihan se näköjään korkee aikakin vaihtaa jo.. Alunperin ilmeisesti 30 mm levee hihna oli muuttunut pahimmillaan < 28 mm leveeksi ja yhdestä kohtaa alkanu hampaista lähtee kulmat. Tämä siis siksi, että jostain syystä tykkää tuo hihna kulkea hieman liian sisällä ja kuluttaa ittensä ohjainrullia vasten. Luultavasti tossa alapyörässä on jotain vikaa (kulumaa), pitänee vaihtaa nuo kaik rattaat seuraavaksi kun sattuu sellaset uudet olemaan hyllyssä.

Koitin ottaa kuvaakin siitä hihnasta, mut eipä tolla e7 nokialla otetuista kuvista mitään hihnan hampaita erota :D

Kokeilin nyt sitten samalla ihan internetin mututietophjalta aikaistaa noita nokkia sen puol hammasta jonka pitäs vastata 3.0 omegan imupuolen "G" nokkia. Pelkästään imunokkien aikaistaminen luultavasti olis ollut parempi vaihtoehto, jolla ois overlappia tullu lisää, mutta ilman Säädettäviä nokkapyöriä se ei vaan oo mahdollista. Eli nyt tuo setuppi siis vastaa aikalailla 4XG nokkaa, jota muutamat ovat myös kokeilleet imeisesti ihan hyvillä tuloksilla.

Tuskin persdynossa ainakaan huomaa mitään, mut katotaa. Huono ku tää tuli nyt rakennettua näin matalaks ni ei tuota koulun tehopenkkiin saa menemään oikeen mitenkään. Siel ois nyt muuten hyvä kokeilla kaikenlaista..

Ja edelleen, jos joku jolla olis niitä MV6 nokkia vois tehdä niistä ihan ajotuspiirroksen, tai edes senverran mitata että onko se puolen hampaan ero ajoituksessa "A" nokkaan verrattuna ees lähellä totuutta ni oisin ihan kiitollinen tiedosta? :)
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Tähänki saatiin eilen leima, eipä ollu mitään huomautettavaa. Vaikee vielä sanoa vaikuttiko tuo mun nokkien ajotus mihinkään, mutta jotenkin tuntuu että tehoalue siirty jonninverran ylöspäin. Tai sit se tuntuu vaan ku tuo talviauto on niin tasasen voimaton :D

Jotain pitäs vielä keksiä noihin ohjauskulmiin, kun edelleen häviää sisäkantti renkaista sekä edessä että takana. Aurauksen säädöistä on jo kokeiltu kaikki ohjearvojen ääripäät tuloksetta. Tällä hetkellä pitäs olla melkolailla nollilla sekä etu, että takapää. Etupään puslat on powerfleksit ja mitään väljää ei oo missään..

Kaks kesää ajettu renkailla, takaset menee ehkä tän kesän ennen ku on kankailla ja etummaiset on pakko kääntää ympäri nyt. Toi eturenkaiden kuluminen on kyllä mystistä, kun häviää ainoastaan sisempi olkapää.

Mihin muilla on reilusti madalletuissa säädetty etupään auraus? Siis sellasissa joissa on säädön jälkeen renkaat kestäny ees kymppitonnin :D

Pulttaan koht kameran kiinni tukivarteen ni näkee et mikä hitto sitä rengasta oikee nakertaa :D
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
kolkoti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 686
Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja kolkoti »

Paljonko on edessä camberia? Mulla oli vectrassa eessä n. 1.3 negatiivista. Auraukset ohjearvoihin. Jotain 7000km ajoin renkailla ja oli jo kyllä jonkin verran kulunu sisäsyrjästä. Harmi kun ei löydy kuvia kun myin vanteet renkaineen päivineen.

Takana camberit n. -2 astetta ja söi sitten aika paljon enemmän kun edessä. Takana vähän kompensoitiin aurauksella.
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja CaLis »

No tää on pientä kai. Ja sitä saa mitä tilaa kun pitää väkisin saada matalaa alustaa ja leveetä vannetta.. :)

En löytäny sitä lappua nyt mistään josta näkyis kaikki arvot, mut tossa on kuva etupään arvoista mihin tuon sillon pari vuotta sitte säädin. Saattaa olla että nyt on vähän enemmän haritusta, kun on jouset vähä painunu.

Kuva

Tos aamulla kävin kokeilemassa niin Bosch jarrudynon aurausmittari väitti että 4,3mm/m olis aurauksen puolella etupää. Tollasessa pika-aurausmittauksessa siis tulee otettua huomioon myös camberista johtuva sivuttaissiirtymä ym, joten ei oo suoraan vertailukelpoinen ohjauskulmien säädössä käytettävien mittalaitteiden kanssa nii kun tästä nyt helposti voi todeta.

Pitäsköhä sitä nyt sitten koittaa kääntää tuota sellaset 0,25 astetta lisää haritukselle jonka pitäs äkkiä laskeskeltuna nollata tuo 4,3mm/m auraus. Aika pieniä lukuja, eli tuskin se muuttuu kyllä mihinkään, mut kaikki toki mahdollista. Voi myös olla et menee vaan entistä hullummaks :P

Voihan se olla että nuo etupään ongelmat johtuu ihan siitä, että noissa renkaissa on kantavuus ihan rajoilla ja ne sit jotenki taittuu mutkassa alle.
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Calibra V6 -95 Pröject

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Hmm.. Bemaripojilla näköjään samanlaisia ongelmia ton bridgestonen renkaan kanssa. Noi mun ei kyllä oo run flatit mutta XL=vahvistetut kylläkin ja pienemmät toki. Nuo melkeen kaikki kuvat tuolla on ihan ku mun eturenkaista otettu :D

http://www.wheels-inmotion.co.uk/forum/ ... topic=4707

Kuva

Ehkä mä nyt vaan käännän ne ja ajan sen toisenki kantin tyytyväisenä sileeks ja ostan seuraavaks jotai muuta..
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Vastaa Viestiin