Ascona B(mw) ”sport”
Ascona B(mw) ”sport”
jooh tulipa ostettua taas uus ooppeli, autokuume vaivannu pitempään ja "sopiva" aihio sattu vahingossa löytyyn ja pakko oli saada vaikka rullaava oli...
Tekniikka ostaessa:
-Koneena 2.0 E kärjettömällä sytkällä,paineistetuilla dhla 45 lortoilla ja misabin imusarjoilla, alunperin mantasta (100kw moottorista penkitetty 2" putkistolla, ruiskunpakosarjalla ja nuilla tuplilla, vakionokalla)
-kansi avarrettu ja rempattu
-kevennetty vauhtipyörä
-myös ruisku tuli mukaan mut eihän tämmöseen vanhukseen semmosia
-2" putkisto
-Vaihteistona 5-vaihteinen pikku getrag
-Lukollinen mantan perä
-koneen mukana tuli vesijohtokäyristä tehty turbopakosarja t03 laipalla eli pakkohan se on hyödyntää ja kaasareille pitäs painekotelo tehdä
-saban t03 näillä näkymin tulee alkuun?!
-torvi dumppi löytyy,lambda ja seosmittari ja ahtopainemittari
-männistä tarkotus millipyyhkästä pois töissä ja ajella versio 1:llä tolla 2,0e alakerralla jos tuolla talven ajelis eli matalapaine turbona, toinen alakerta hakusella 2.2 tai 2.4 cih tai sitte siirryn tonne uudempaan tekniikkaan tuplamäärällä venttiilejä?!
2,5" putkisto yhdellä vaimentimella tulossa 3"
Sisusta:
-Recaron penkit jollai mustilla nahka päällisillä, hyvät punaset ovipahvit (tulee ehkä mustat katotaan), normimittaristo ja joku rinkimittari, löytyy myös parit erillaiset SR-mittaristot
nykyään bemun recarot edes.
-pakolliset lisämittarit pitäs jemmata johonki "piiloon"
Jarrut
vakiot just rempatut ainaki vielä?! taakse löytys vectra 2000:n levyt ja nissan bluebirdin satulat, etu jarruista ei tietoo vielä ku en tiiä mitkä tai siis minkä kokoset valssit laittas tähän jotku huulivanteet kyllä tulee ja 15" kuulostas hyvälle
Alusta
-40mm alusta paikallaan mut pitää kai se linttaan laittaa niin ku toi toinen
-eteen tuplavakaajat ja mersun pätkityt jouset tulos
-taakse ehkä myös jäykempää vakaajaa
Kori
-facelift mustilla muovipuskureilla ja 13" festari vanteilla muuten orgis vielä mut mitää tuhninkia ei oo tulossa tähän!
-kori maalattu ferrarin punasella tosin joutuu vähän uudestaan maalaan. kuskin ovi tökätty johonki ja takakyljessä valumia ja konepelti lommonen ym.
Laitetaanpa sen verran edittiä et taidan vetää kokonaan uudestaan värin enskesänä...
eli kyssärinä kumman laitan diesel pellin vai normaalin parilla ilmanpoistoaukolla (vanhasta conasta)?! ei osaa ite päättää...
tulossa
-Engelmann-peilit, Irmscherin etulippa puskurin alle ja Irmscherin takalippa tulee
-tummat etuvalot
-toinen bensalinja ja bensatankille pitäs kerääjä tehdä tai sitte ruiskuntankki tai diisselin saada
laitan kuvia ku jaksan ottaa
Tekniikka ostaessa:
-Koneena 2.0 E kärjettömällä sytkällä,paineistetuilla dhla 45 lortoilla ja misabin imusarjoilla, alunperin mantasta (100kw moottorista penkitetty 2" putkistolla, ruiskunpakosarjalla ja nuilla tuplilla, vakionokalla)
-kansi avarrettu ja rempattu
-kevennetty vauhtipyörä
-myös ruisku tuli mukaan mut eihän tämmöseen vanhukseen semmosia
-2" putkisto
-Vaihteistona 5-vaihteinen pikku getrag
-Lukollinen mantan perä
-koneen mukana tuli vesijohtokäyristä tehty turbopakosarja t03 laipalla eli pakkohan se on hyödyntää ja kaasareille pitäs painekotelo tehdä
-saban t03 näillä näkymin tulee alkuun?!
-torvi dumppi löytyy,lambda ja seosmittari ja ahtopainemittari
-männistä tarkotus millipyyhkästä pois töissä ja ajella versio 1:llä tolla 2,0e alakerralla jos tuolla talven ajelis eli matalapaine turbona, toinen alakerta hakusella 2.2 tai 2.4 cih tai sitte siirryn tonne uudempaan tekniikkaan tuplamäärällä venttiilejä?!
2,5" putkisto yhdellä vaimentimella tulossa 3"
Sisusta:
-Recaron penkit jollai mustilla nahka päällisillä, hyvät punaset ovipahvit (tulee ehkä mustat katotaan), normimittaristo ja joku rinkimittari, löytyy myös parit erillaiset SR-mittaristot
nykyään bemun recarot edes.
-pakolliset lisämittarit pitäs jemmata johonki "piiloon"
Jarrut
vakiot just rempatut ainaki vielä?! taakse löytys vectra 2000:n levyt ja nissan bluebirdin satulat, etu jarruista ei tietoo vielä ku en tiiä mitkä tai siis minkä kokoset valssit laittas tähän jotku huulivanteet kyllä tulee ja 15" kuulostas hyvälle
Alusta
-40mm alusta paikallaan mut pitää kai se linttaan laittaa niin ku toi toinen
-eteen tuplavakaajat ja mersun pätkityt jouset tulos
-taakse ehkä myös jäykempää vakaajaa
Kori
-facelift mustilla muovipuskureilla ja 13" festari vanteilla muuten orgis vielä mut mitää tuhninkia ei oo tulossa tähän!
-kori maalattu ferrarin punasella tosin joutuu vähän uudestaan maalaan. kuskin ovi tökätty johonki ja takakyljessä valumia ja konepelti lommonen ym.
Laitetaanpa sen verran edittiä et taidan vetää kokonaan uudestaan värin enskesänä...
eli kyssärinä kumman laitan diesel pellin vai normaalin parilla ilmanpoistoaukolla (vanhasta conasta)?! ei osaa ite päättää...
tulossa
-Engelmann-peilit, Irmscherin etulippa puskurin alle ja Irmscherin takalippa tulee
-tummat etuvalot
-toinen bensalinja ja bensatankille pitäs kerääjä tehdä tai sitte ruiskuntankki tai diisselin saada
laitan kuvia ku jaksan ottaa
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Jos tarkotat tällä dieselin konepellillä sitä mallia jossa on se "kyhmy" siinä keskellä, niin mun mielestä ehdottomasti sellanen tähän! Mutta ei mitään kovin härskiä tuuninkia varmaan kannata alkaa vääntään. Tämmöset vanhat helmet kannattaa säilyttää suht alkuperäisinä.
Ja mitäs tälle sun Smurffi-look Asconalle tapahtuu?
Ja mitäs tälle sun Smurffi-look Asconalle tapahtuu?
-Onnellisen Pojan Emäntä Lähti-
joo kumpu peltihän se diisselissä on jos maalais molemmat pellit vois vaihdella sit heh... ihan orgis look hengessä tää tehdään!Astvec kirjoitti:Jos tarkotat tällä dieselin konepellillä sitä mallia jossa on se "kyhmy" siinä keskellä, niin mun mielestä ehdottomasti sellanen tähän! Mutta ei mitään kovin härskiä tuuninkia varmaan kannata alkaa vääntään. Tämmöset vanhat helmet kannattaa säilyttää suht alkuperäisinä.
Ja mitäs tälle sun Smurffi-look Asconalle tapahtuu?
ei oikeen tiedä mitä smurffille tekee ohc tekniikka lähtee siitä tälläviikolla eikä oo aikaa sitä tehdä, jos puskis johki nurkalle tai myyn kaverille rullaavana... siinä olis cih kuutos aihio...
tossa muutama kuva motista
otan autosta kuvia ku saan alakerran nippuun... pikku g:hen vaihdan stefan ja laitan paikalleen alakerran kanssa!
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
entisen omistajan tekele toi eiköhän hoida kumminki asiansaSpikey kirjoitti:Dieselin pelti paikkaan.
Melko erikoinen pakosarja, ainakin mitoitukseltaan...?
Multa löytyis halvalla painekottero tuplille 30€
laitappa mulle kuvaa vaik mailiin siitä kotelosta?!
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
tommonen tuli eilen haettuu vielä ku sais sovitettuu paikalleen... ei mee ihan nakkaamalla toi paikalleen ylläri ylläri
pikku hiljaa osia kertyy, vielä tarvis painekotelon, tuplien paineensäätimen ja coolerin...
tuossa olis jollekki ratti? pitäs joku pikkunen ratti saada hankittuu...
pikku hiljaa osia kertyy, vielä tarvis painekotelon, tuplien paineensäätimen ja coolerin...
tuossa olis jollekki ratti? pitäs joku pikkunen ratti saada hankittuu...
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Mullahan on sulle kaikkea!
Painekottero
Joku voi vielä varmistaa, mutta muistaisin tämän olevan turbo käyttöön oleva tuplien b.paineensäädin
Muuten ehjä, mutta kiinnikerauta poikki.
Ja sitten lisäksi löytyy noita Luisin klassikko ratteja keskiöillä.
Kuulerikin voisi löytyä, mutta se on "hieman" reilun kokoinen henkilöautoon
Painekottero
Joku voi vielä varmistaa, mutta muistaisin tämän olevan turbo käyttöön oleva tuplien b.paineensäädin
Muuten ehjä, mutta kiinnikerauta poikki.
Ja sitten lisäksi löytyy noita Luisin klassikko ratteja keskiöillä.
Kuulerikin voisi löytyä, mutta se on "hieman" reilun kokoinen henkilöautoon
Spikey laitappa paketti hinta nii katotaan enstili menee kyl vectran korjaukseen
öljyn paluuta en oo vielä kattonu mulla on tuos valmis öljypohja paluulla, rupes jo itteeki huolestuttaan pitääpä kattoo ku seuraavan kerran talliskäyn...
öljyn paluuta en oo vielä kattonu mulla on tuos valmis öljypohja paluulla, rupes jo itteeki huolestuttaan pitääpä kattoo ku seuraavan kerran talliskäyn...
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW