Kadett B -72 *rokkiraketti*

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
GeneralO
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 19:42
Paikkakunta: Kiteen pontikkapitäjä

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* remonttia...

Viesti Kirjoittaja GeneralO »

Tuossa viikolla sairastellessa kun ei oikein jaksanut lähteä hallille asti rykimään pitemmäksi aikaa, niin kävin raketista purkamassa ovipahvit irti ja kiikutin ne tänne kämpille. Kangaskaupasta mustaa ja valkoista keinoeläimen nahkaa, ja eikun ompelemaan!

Tässä vaiheessa menossa: Kuva ja toinen.

Vasta ensimmäinen pahvi menossa, vienyt ihan v*tusti aikaa että saanut homman edes tuohon vaiheeseen. Toisaalta ihan mukava tehdä tällä tavalla etätyönä jotain, kun ei jaksa hallille asti mennä niin voi tehdä kotonakin jotain rottelon hyväksi (tai pahaksi, miten sen nyt ottaa)... :D

Oli nuo vanhat pahvit ryypätty ja laulettu niin huonoon kuntoon, että katsoin parhaaksi tehdä uudet. Kosteuden takia käynyt kovalevytkin kupruilemaan, pitää leikellä uudet. Vai tekiskö vanerista, tulis varmaan vähän tukevammat?
Avatar
teemuk
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1449
Liittynyt: 19 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* remonttia...

Viesti Kirjoittaja teemuk »

:thumbsup: hyvältä näyttää !

Varmaan ohut vaneri olis paras tai sitten vastaavaa paksua pahvia tms. mitä se alkuperäinenkin on. Sehän on helppo tehdä melkein mistä vaan kun on suora.....
-Mikä vittu saa ihmisen ostamaan aina vaan lisää opeleita
-Insignia 4x4 -11
-kadett sedan bee ja cee x7 :)
eety
OCF Member 2019
Viestit: 2820
Liittynyt: 12 Elo 2008, 12:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* remonttia...

Viesti Kirjoittaja eety »

Eikö vesivaneri ois paras? ois suht joustavaa ja helppo muokata mutta kovaa eikä kosteus paljoa haittais.
Avatar
GeneralO
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 19:42
Paikkakunta: Kiteen pontikkapitäjä

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* remonttia...

Viesti Kirjoittaja GeneralO »

Tämäkin sai leiman perjantaina, eli reippaasti ennen vappua! :D Ihan heittämällä ei kuitenkaan mennyt läpi, yläpallonivel oli väljä. Onneks sain pariin päivään paikallisen varaosapuljun kautta uuden (jossain tukussa oli vielä 2kpl, otin molemmat :D ). Mikään ei nimittäin vituta niin paljon kuin että ei pääse ajelemaan autolla jonkun puuttuvan osan takia, jota ei tunnu löytyvän edes ison kiven alta :-? Korjauskehotuksiakin oli: pohjaanlyöntikumit puuttui edestä, pyyhkijänsulat huonot ja toinen ajovalo suunnattu liian ylös. Nämäkin korjasin uusintatarkastukseen niin sai puhtaat paperit 8)

Edelliset 3 viikkoa on tullut asuttua melko tiiviisti hallilla, pohjasta ja pyöränkoteloista tuli raaputeltua vanhat kovettuneet massat pois ja käytyä läpi teräsharjalaikan kanssa. Lopuksi sitten epoksipohjaväri, musta työkoneväri ja alustamassa päälle. Vaihdekeppisysteemikin vaihtui erittäin pitkä -malliseen :lol:

Tulipeltiin liimailin paksuhkoa bitumimattoa, saattoi ehkä auttaakin hieman. Lattiaverhoiluakin rupesin tekemään, aihiona Honda Preluden lattiaverhoilu :) Ihan kivasti sopii kun vähän pienentelee, ja paksu äänieristys (jotain villaa) on preluden lattiaverhoilussa toisella puolella niin kivasti pudotti melutasoa sekin. Vielä pitäs laittaa vaikka superlonia tai vanhoja tyynyjä takapenkin alle niin saattas vähän perän ulinat vaimentua?

Alkuperäsen sisätilanlämmittimen moottorin nakkasin hevonhelevettiin (ensin irrotin siitä ropellin) ja taas lainailin vähän Preludesta osia, eli otin siitä lämppärin moottorin, pistin kadetin propellin siihen ja pikkupantentilla koko roska kadettiin kiinni. Nyt puhaltaa vähän paremmin :ruoska: Kennokin tulee Preludesta (sopii kivasti kadetin kopan sisälle), alkuperäinen kun kusi viime keväänä nesteet pihalle.

Oviverhoilut on nyt päässyt vähän unohtumaan kun tullut tehtyä kaikki tuo yllä mainittu ja vähän muutakin, mutta josko vaikka tänä iltana taas alottelis :-? Keulan madalluspalat pitäs tehä ku edelliset hävitin johonkin, tälle keäslle vois madaltaa vaikka semmoset 5cm, vaihtelun vuoksi jättää takapää vakiokorkeudelle ja ajella etukenossa.
Avatar
V-V
'Senator'
'Senator'
Viestit: 849
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* Ja taas ajellaan :)

Viesti Kirjoittaja V-V »

Mimmoset madalluspulikat tiet eteen? Onko mimmoset asentaa? itelläki on mietitännyt tuosta kiemenistä toi keulan pudotus. Jostain pitäs siihen saada kesäfillarit niin sais leimata.
Impala SS -62
Ford Model A 5W -31
Kadett C City -76 ja -77
Octavia vRS 4x4 -16 Vectra C OPC Wagon - 06
Avatar
GeneralO
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 19:42
Paikkakunta: Kiteen pontikkapitäjä

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* Ja taas ajellaan :)

Viesti Kirjoittaja GeneralO »

V-V kirjoitti:Mimmoset madalluspulikat tiet eteen? Onko mimmoset asentaa? itelläki on mietitännyt tuosta kiemenistä toi keulan pudotus. Jostain pitäs siihen saada kesäfillarit niin sais leimata.
Klikkaappas tästä ja Jullen laittama linkki. Toissa kesänä oli minulla tuollaset palat mutta 8cm, oli ihan hirveä ajettava :D Eturenkaita meni kaksi paria kesään kun camperia ei saanut kohdalleen, ja pikkusenkin vajaalla renkaalla otti tuo madalluspalikka hidastetöyssyyn kiinni... Eli siis tosi turvallinen jos rengas räjähtää vaikka 80km/h vauhdissa :lol: Aikalailla maksimi tuo 5cm että ei ota maahan kiinni kumin ollessa tyhjä (13" vanteella). Kun olen ajanut nykyiset 155/80/ 13 etukumit loppuun niin tilaan 155/65 tilalle niin tippuupahan silloinkin hieman.

Viime kesänä oli edessä pelkkä norra, olihan se matala mutta taas ihan hirveä ajettava... Jos ois vähän ylimäärästä rahaa tuhlattavana niin teettäs norran vähän jäykemmästä tavarasta ja vakiota suoremman. Mistähän autosta kävis suoraan tai pienellä vaivalla jäykät etuiskarit :roll: Nykyiset niin loppuunajetut että on kuin veneellä ajelis :D

Juu ja se jäi mainitsematta että hienosti on Kadetti toiminut muutaman päivän ajan mitä on tullut ajeltua, ainut vaan että etuvaloissa joku kosketushäikkä kun tahtoo vähän sammuilla välillä. Eikä ole vulgaaninen pölykään tukkinut ilmanputsaria :lol:
Avatar
GeneralO
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 19:42
Paikkakunta: Kiteen pontikkapitäjä

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* Ja taas ajellaan :)

Viesti Kirjoittaja GeneralO »

GeneralO kirjoitti:Juu ja se jäi mainitsematta että hienosti on Kadetti toiminut muutaman päivän ajan mitä on tullut ajeltua
Unohinpa sitten koputella puuta.

Eli ois taas tarvetta laatikolle!
Avatar
GeneralO
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 19:42
Paikkakunta: Kiteen pontikkapitäjä

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* Ja taas ajellaan :)

Viesti Kirjoittaja GeneralO »

Laatikko vaihdettu jo pitkä aika sitten, ja sen jälkeen kilometrejä taittunut ilman ongelmia oikein roppakaupalla. Muutapa ei oo oikeestaan tullut tehtyä kun laiteltua sisustaa parempaan kuntoon, mutta siinäkin vielä tekemistä reilusti.

Pari kuvaa loppuun: Ulkoa ja sisältä. Nii tuo helevetin mäntähäkkyrä on sitten vaihekeppi... :D
Avatar
Sami.L
OCF Member 2020
Viestit: 1493
Liittynyt: 22 Marras 2007, 17:38
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* Ja taas ajellaan :)

Viesti Kirjoittaja Sami.L »

ROKROK! :D
Opel Signum 2.0T -(z)-
eety
OCF Member 2019
Viestit: 2820
Liittynyt: 12 Elo 2008, 12:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* Ja taas ajellaan :)

Viesti Kirjoittaja eety »

Onse vaan hieno :thumbsup:
Avatar
GeneralO
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 19:42
Paikkakunta: Kiteen pontikkapitäjä

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* Ja taas ajellaan :)

Viesti Kirjoittaja GeneralO »

Rokrokpa hyvinkin :D

Ja taas on reippaasti tullut kilometrejä, päivittäisessä käytössä kun on ja minun ainut auto tällä hetkellä. Startti hajos tuossa pari viikkoa sitten, mutta onneksi löyty ihan omasta hyllystä toimiva tilalle. Niin ja vajaa kuukausi sitten joku mulukku murtautui rakettiin ja vei siitä rokkivehkeet :evil: Saatana... vei aurinkolasit ja volttimittarinkin, lämpömittarinkin yritti viedä mutta yritykseks jäi. Nyt sitten kuunnellaan musiikkia alkuperäsestä nännimankasta.

Kohta kierähtää mittarikin ympäri, jotain 99900km mittarissa nyt :D Lie monta kertaa pyörähtänyt jo ympäri, olisi jännä tietää. Tänään vaihdan tulpat ja bensansuodattimen. Lie tulpissa vikaa kun lähtee vähän heikösti lämpimänä käyntiin :roll: ei oo kovinkaan paljon ajettu noilla nykyisilläkään tulpilla, mutta siitähän sen näkee että korjaantuuko vika kun uudet tulupat pyörittelee paikalleen.

Kytkimessäkin taitaa olla jotain häikkää, ykkösellä kun lähtee liikkeelle niin lähtee liikkeelle hirmusesti nytkähdellen, ja tilanne vain pahenee mitä enemmän on porukkaa kyydissä. Muuten kytkin tuntuu toimivan hyvin, pitää kokeilla vaikka vaijerin kiristystä josko vaikka auttaisi.

Ois taas tarkotus lähteä joensuun rokkiliikenteeseen tuossa viikon päästä, jos hyvät ilmat sattuu :yawn:


On tämä kesäautoilu vaan hauska harrastus 8)
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* Ja taas ajellaan :)

Viesti Kirjoittaja Simo »

Lasittunut kytkinlevykin voi tehdä liikkeellelähtöön nytkähtelyä. Iso vaihde silmään, kaasua reilusti ja reilusti kytkintä luistattamalla polttaa lasittumat pois niin saattaa korjautua.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* Ja taas ajellaan :)

Viesti Kirjoittaja JaH »

Simo kirjoitti:Lasittunut kytkinlevykin voi tehdä liikkeellelähtöön nytkähtelyä. Iso vaihde silmään, kaasua reilusti ja reilusti kytkintä luistattamalla polttaa lasittumat pois niin saattaa korjautua.
Ai poltetun kytkimen saa korjattua lisää luistattamalla liikkeelle lähtiessä? Jotenkin en oikein jaksa uskoa tuohon konstiin!
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* Ja taas ajellaan :)

Viesti Kirjoittaja Simo »

JaH kirjoitti:
Simo kirjoitti:Lasittunut kytkinlevykin voi tehdä liikkeellelähtöön nytkähtelyä. Iso vaihde silmään, kaasua reilusti ja reilusti kytkintä luistattamalla polttaa lasittumat pois niin saattaa korjautua.
Ai poltetun kytkimen saa korjattua lisää luistattamalla liikkeelle lähtiessä? Jotenkin en oikein jaksa uskoa tuohon konstiin!
Poltetusta en puhunut. Lasittuu se muutenkin..
Kaverin 240 Volvossa usein ravisti kytkin liikkeellelähdössä ja se kyllä korjaantui aina joksikin aikaa kun levyä vähän kärytti em. konstilla. Pari kertaa vuodessa sai uusia "käsittelyn".
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Kadett B -72 *rokkiraketti* Ja taas ajellaan :)

Viesti Kirjoittaja omega16T »

GeneralO kirjoitti: Mistähän autosta kävis suoraan tai pienellä vaivalla jäykät etuiskarit :roll:
Ysisatasesta saabista, niistä 80-luvun malleista. Muistaakseni ne oli taka-iskarit mitkä omaan kadettiin joskus muinoin laitoin mutta en oo ihan satavarma enää. Ne on vieläpä aukimitaltaan muutaman sentin (oisko ollu 3cm) lyhkäsemmätkin kuin kadetin omat.
Todennäköisesti väärässä.
Vastaa Viestiin