Joo pitänee jotain keksiä. mahtaisko saada uretaanikannakkeita jostain? tollasesta b-vectran yhdestä kannakkeesta sais hyvän apuvälineen ainakin kun saisi esim. iskaritolppan kiinni http://media.mister-auto.com/febi-bilst ... 4050-1.jpgkolkoti kirjoitti:Tai sit tekee jostain taka-akselin puslista kokonaan uudet tukikumit ja koneen korvat, oon itekkin miettiny tota vaihtoehtoo ja onhan noita kovasti käytettykin.
Kadett D 2.0 16v tbo Hukkaportti ongelma...?
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Liian mieto pakonokka suhteessa imunokkaan aiheuttaa sen että maksimi väännön jälkeen yleensä käyrä alkaa rajusti laskeen.
Tässä tapauksessa kuitenkin epäilen että pakopaine on se joka käyrän yläpään tappaa koska kaverilla oli 480hv jälkeen toi vastaava ahdin volgan motissa tapissa.
Joten aluksi ahtopaineohjaus kuntoon ja tasainen ahtopaine ja sitten pakopaine mittaus. Yleensä kun pakopaine menee ahdon yli alkaa käyrä samalla tapaa tippuun.
Tässä tapauksessa kuitenkin epäilen että pakopaine on se joka käyrän yläpään tappaa koska kaverilla oli 480hv jälkeen toi vastaava ahdin volgan motissa tapissa.
Joten aluksi ahtopaineohjaus kuntoon ja tasainen ahtopaine ja sitten pakopaine mittaus. Yleensä kun pakopaine menee ahdon yli alkaa käyrä samalla tapaa tippuun.
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
corradosta otettu 520hv #9 pakopesällä ja mulla on #13.6 Ahtopaineet pysyy nyt hyvin kurissa uudella hukkaportilla. pitää jossain vaiheessa se nippa laittaa että saa niitä pakopaineita mittailla, onko sen pakko olla kollektorissa vai voisko esim. olla putkessa mikä haarautuu hukkaportille? olis vaan huomattavasti helpompi siihen laittaa... kaveri kun rakentelee volvoa niin puheli että volvoissa jostain syystä aina muita merkkejä isommat pakopesätVulvaS40T4 kirjoitti:Liian mieto pakonokka suhteessa imunokkaan aiheuttaa sen että maksimi väännön jälkeen yleensä käyrä alkaa rajusti laskeen.
Tässä tapauksessa kuitenkin epäilen että pakopaine on se joka käyrän yläpään tappaa koska kaverilla oli 480hv jälkeen toi vastaava ahdin volgan motissa tapissa.
Joten aluksi ahtopaineohjaus kuntoon ja tasainen ahtopaine ja sitten pakopaine mittaus. Yleensä kun pakopaine menee ahdon yli alkaa käyrä samalla tapaa tippuun.
edit. toi vääntökäyrä siirtyi nyt melkein 1000rpm ylemmäs koska hukkis ei pitänyt paineita ja luulen että nyt uudella hukkiksella putoaa alemmas taas
Viime vuotisessa käyrässä ei leikkaa niin pahasti maks väännön jälkeen vaikka putoaakin
http://aijaa.com/BikGiw
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Suurin osa Suomen alumiinikoneisista yli 500hv etuveto volvoista on rakennettu mailille ja tästä syystä tarkotuksella valittu väljät pakopuolet jolla inasen hävitään syttymisessä mutta koneen kestossa ja mailin kulussa voitetaan paljon. Eli mailin lopussa pakopaine on edelleen alle ahdon filosofialla ja vääntökäyrä haettu tarkotuksella tasaiseksi eikä haettu viimesiä vääntöjä keskelle.
Mut joo laita nippa niin sittenpähän tiedät mitä sun motissa se pakopaine on. Kollektorissa se paras paikka olisi mutta kaippa se toimii hukkiksen putkessakin lähellä kollektoria.
Nokkien ajoitusta kannattaa myös testailla. Imua kokeilisin sulla myöhäsemmälle jolla saa tippuvaa vääntökäyrää myös jatkettua.
Mut joo laita nippa niin sittenpähän tiedät mitä sun motissa se pakopaine on. Kollektorissa se paras paikka olisi mutta kaippa se toimii hukkiksen putkessakin lähellä kollektoria.
Nokkien ajoitusta kannattaa myös testailla. Imua kokeilisin sulla myöhäsemmälle jolla saa tippuvaa vääntökäyrää myös jatkettua.
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Ja ilmeisesti myös vinokone toimii paremmin jos pakopesä ei ahdista.
JEEEEEEEEEEEEE!
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Pääsis vaan penkkiin nyt uusiksi niin selviäis ehkä syy kun pääsee nokkia rullaamaan ja pakopaineita kattoo, kattelin tuon wv corradon käyriä ja vääntö siinäkin putoaa rajusti piikin jälkeen mutta hv kasvaa vielä... Herra Murola oli nokkien kannalla kun tiedustelin häneltä mielipidettä
Edit. 5.6 uusinta penkki. huomenna metsästämään hitsattavaa nippaa jarruputkelle pakopaineliitäntä varten
Edit. 5.6 uusinta penkki. huomenna metsästämään hitsattavaa nippaa jarruputkelle pakopaineliitäntä varten
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Nyt on pakopainenippa ja puoli metriä putkea osat maksoi alennuksien kanssa hurjat 6e mutta työtä oli muutama tunti kun koko etupää piti purkaa ja ahdin repiä irti
Nippa on nyt n.3cm päässä ahtimen laipasta hukkaportille haarautuvan putken juuressa, ei oikeen muualta olis päässyt ympäri hitsaamaan ja kun kollektoria ei ole vaan kaikki putken yhdistyy laipassa, toivotaan että toimii
Nippa on nyt n.3cm päässä ahtimen laipasta hukkaportille haarautuvan putken juuressa, ei oikeen muualta olis päässyt ympäri hitsaamaan ja kun kollektoria ei ole vaan kaikki putken yhdistyy laipassa, toivotaan että toimii
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Motorsporttia taas
Matkalla penkkiin tein pikatielle laskevalla rampilla pienen spurtin ja 3 vaihteella vetäessä auto tuntui puutuvan ja painoin kytkinta ja laitoin 4 vaihteen, kytkintä nostaessa kuului ihana venttiilien ja mäntien suudelmaääni ja matka jäi siihen
Purin vehkeet kotona ja mystisesti pakoventtiileistä 4 oli ottanut osumaa. 1syl. toinen, 2syl.molemmat, 3 syl. ei kumpikaan ja 4syl. toinen vaan osunut
Omituisesti pakoventtiilit vaaleat reunoilta olisiko ollut liikaa kuumuutta ja väsyttänyt venat
Edit. ainut mikä kuulostaisi "järkevältä" olis että ohjurit nalkannut jostain syystä....
Matkalla penkkiin tein pikatielle laskevalla rampilla pienen spurtin ja 3 vaihteella vetäessä auto tuntui puutuvan ja painoin kytkinta ja laitoin 4 vaihteen, kytkintä nostaessa kuului ihana venttiilien ja mäntien suudelmaääni ja matka jäi siihen
Purin vehkeet kotona ja mystisesti pakoventtiileistä 4 oli ottanut osumaa. 1syl. toinen, 2syl.molemmat, 3 syl. ei kumpikaan ja 4syl. toinen vaan osunut
Omituisesti pakoventtiilit vaaleat reunoilta olisiko ollut liikaa kuumuutta ja väsyttänyt venat
Edit. ainut mikä kuulostaisi "järkevältä" olis että ohjurit nalkannut jostain syystä....
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Kyllä näyttäis että kaikki pakoset on ottanut mäntiin kiinni, siitä nuo vaaleat jäljet tulee kun on tullu osumaa. Onko säädettävät nokkapyörät? onko pakonokka päässy pyörähtämään? Tai onko pakonokkapyörän tappi katkennu?
Motorsporttia joo, paska homma. Vielä kerkee rauman karkeloihin kun nopsaan korjaa
Motorsporttia joo, paska homma. Vielä kerkee rauman karkeloihin kun nopsaan korjaa
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
vectraTBO kirjoitti:Kyllä näyttäis että kaikki pakoset on ottanut mäntiin kiinni, siitä nuo vaaleat jäljet tulee kun on tullu osumaa. Onko säädettävät nokkapyörät? onko pakonokka päässy pyörähtämään? Tai onko pakonokkapyörän tappi katkennu?
Motorsporttia joo, paska homma. Vielä kerkee rauman karkeloihin kun nopsaan korjaa
Ei ainakaan oo männissä jälkiä muissa kuin noissa vääntyneissä tai sitten ollut vaan niin hento kosketus että ei isoa jälkeä ole ollut. säädettävät pyörät on ja nollassa oli, jako oli kohdallaan ja tappikin oli ehjä kun otin nokkapyörän pois
kummasti vielä kun ei kumminkaan ollut kuin 4 osunut ja 3 pytyssä ei lainkaan
Huomenna kansi koneistamolle ja kyllä se Rauman kisoihin kasaan laitetaan ja jos hyvin käy niin penkissäkin ennen
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Tuonnehan kannattaa nyt sitten samalla vaihtaa ihan toisenlaiset ohjaimet muutenkin, ts. valuteräksiset pois ja parempaa tilalle. Tai sitten k-linerit vakioihin ja välykset pienemmälle mitä vakiolla.
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Kaikki 8 venttiiliä vinossa ja 4 ohjuria halki
Alkaa olemaan aika vaikea löytää suomenmaalta venttiileitä. kaikki varaosaliikkeet myi eioota, paitsi motonet sai tilattua niitä lisää hyllyyn
Vieläkö syyn löytäisi miksi näin kävi... Ei muuta enäää tuu mieleen kuin että joku lentänyt hihnan väliin ja aihettanut ton, mutta luulis että jako olis samalla pompannut pois..
Alkaa olemaan aika vaikea löytää suomenmaalta venttiileitä. kaikki varaosaliikkeet myi eioota, paitsi motonet sai tilattua niitä lisää hyllyyn
Vieläkö syyn löytäisi miksi näin kävi... Ei muuta enäää tuu mieleen kuin että joku lentänyt hihnan väliin ja aihettanut ton, mutta luulis että jako olis samalla pompannut pois..
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
kampiakselin hihnapyörästä menny kiila rikki?
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Kiila on ehjä ja ei edes pientä klappia ole hihnapyörässä. kiristin oli piukassa ja ei klappaa samoin ohjurirulla. nokat kohdillaan ja nokkapyörässä ei pitäisi olla edes säätövaraa niin paljon että ottaa kiinni vakionokalla...mulkkari kirjoitti:kampiakselin hihnapyörästä menny kiila rikki?
Koittanut pohtia tuossa et mikä se puutuminen oli ennen hajoamista. omituisesti puutui ja sammui kun laittoi kytkimen pohjaan ja sitten ropisi... jos nokka olisi jumittanut tms niin olisi kyllä varmaan jako pielessä tai hampaita puuttuu hihnasta.
Edit. Flashback iski... kantta purkaessa huomasin että jakopään taustapelti ei ollut kuin yhdellä kiinni kannessa, imusarjan puoleinen pikku torxpultti puuttui...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....