Kadett D 2.0 16v tbo Hukkaportti ongelma...?

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

imuna rissen 272 mutta pakona xe vakio kun silloin kun risset oli hyllyssä odottelemassa asennusta pari vuotta sitten niin pakonokka oli pudonnut betonilattialle ja meni poikki :bonk:
Ei oo pakopaineita mitattu, pakopesä on #13.6 et en uskois et heti ahdistaa, mutta voishan sitä vaikka paineilmalla kattoo vanhasta hukkiksesta missä paineessa antautuu et vaatiiko yli 1.5bar niin tietäis ehkä arviolta onko enempi pako vai ahtopaineita :D
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Mulla xe nokilla ainakin loppu hengitys aikalailla tohon 490hv, itseasiassa 493hv oli. Vaikka painetta laittoi lisää niin ei vaikuttanut mitään. Tiedä sitten miten toi rissen imunokka sulla tohon pakettiin vaikuttaa?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

vectraTBO kirjoitti:Mulla xe nokilla ainakin loppu hengitys aikalailla tohon 490hv, itseasiassa 493hv oli. Vaikka painetta laittoi lisää niin ei vaikuttanut mitään. Tiedä sitten miten toi rissen imunokka sulla tohon pakettiin vaikuttaa?
Tarttee kysyy jos risseltä sais pelkän pakonokan tai jos virtasen mauri hiois samoilla spekseillä olevan nokan... kumminkin tos noita xe ja let nokkia lojuu hyllyssä :)


Googlailin nokkia niin esim. piper cams myy paketti missä imu 280 ja pako 268... ja useita erilaisia variaatioita.
Rissen valikoimissa ei 272 enää ollut, 268 ja 276 löytyis...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Kuva



Uusi hukkis saapui :thumbsup: Melkoinen ero jousipaineessa, uudessa on 1,3bar jousi eikä käsin saa liikkumaan ja vanhan sai työnnettyä auki :D
Melko positiivinen asennus oli kun jopa screampipe meni suoraan paikalle :worship:

Koeajoa vaille valmis ja sit testailemaan penkkiin :food:
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

onko aito ja alkuperäinen turbosmartti? jos on niin on kyllä loistava kapine :peukku:
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

mulkkari kirjoitti:onko aito ja alkuperäinen turbosmartti? jos on niin on kyllä loistava kapine :peukku:
Äää, kopiohan tuo on :) maksoi vaan 1/3 hinnan alkuperäisestä :D
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

kopio on sitte aivan paska. Itellä oli tuo sama corsassa ahtoja.comista ostettuna ja ihmettelin kun ahdot ei nouse ja sitte sitä ku ahdot vaelsi. Venttiilinohjuri oli niin horokolo että vuoti ohjurin ja venttiilin välistä ohjauspaineen veke. laitoin sitte alkuperäsen niin rupes rokkaa ja tyhjäkäyntikin parani kun ei ollu imuvuotoa portissa enää. Ja tosisaan kopion jousi löystyy todella nopeasti. No, tässä mä tätä kirjoittelen vaikka itelläkin on taas omegassa kopiohukkis, mutta alkuperäisellä jousella varustettuna ja hukkis ei sentään uutena vielä vuotanu läpi.
opel astra K sportstourer business matrix
instagram @mikkotapanivirtanen
instagram @joutsgarage
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

mulkkari kirjoitti:kopio on sitte aivan paska. Itellä oli tuo sama corsassa ahtoja.comista ostettuna ja ihmettelin kun ahdot ei nouse ja sitte sitä ku ahdot vaelsi. Venttiilinohjuri oli niin horokolo että vuoti ohjurin ja venttiilin välistä ohjauspaineen veke. laitoin sitte alkuperäsen niin rupes rokkaa ja tyhjäkäyntikin parani kun ei ollu imuvuotoa portissa enää. Ja tosisaan kopion jousi löystyy todella nopeasti. No, tässä mä tätä kirjoittelen vaikka itelläkin on taas omegassa kopiohukkis, mutta alkuperäisellä jousella varustettuna ja hukkis ei sentään uutena vielä vuotanu läpi.
No perse... ei ainakaan eilen vuotanut kun paineilmaa sinne laitoin kun testasin mutta voi sitten olla edessä :(

edit. kävin testiajelulla ja hyvin kerää paineet 1.5bar ja bleedillä 1.7-1.8 väliin mitä ehti kattoo ja haltech katkaisi menon kun turvaraja 1.725bar tällä hetkellä :)
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Tuo nokka-akseli homma nyt mietityttää... Voiko olla siitä kiinni että pako on miedompi... moni valmistaja kumminkin myy paketteja joissa pakonokka miedompi koska pakokaasut poistuu paineella.. kyselin jo tarjousta Janicolilta newman camsin nokista ja siellä olisi valikoimissa

PHASE 2 Rally - 270°, Nosto imu/pako: 10.66/10.66mm

PHASE 4 Sprint - 288°, Nosto imu/pako: 11.17/11.17mm

Onko 288 liian raju nostoltaan vakio välyksellä ettei vaan kosketa mäntään?
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Kattelin vanhoja pankkilappuja ja edellis vuonna moottori kuoli samanlailla mutta syyksi täälläkin epäiltiin liian rajuja nokkia ja liian pientä ahdinta, ahdin vaihtoon ja imusarja ja pakosarja uutta sen jälkeen ja sama ongelma jatkuu :what: enää syy ei voi olla kuin se pakonokka tai ajoitus.. kai :)
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Eipä tullut penkissä mieleen että olisi voinut koittaa pakonokkaa aikaistaa niin olis nähnyt vaikuttaako huuhteluun... sitä seuraavaksi koittamaan ja jos sais pakopaineille nipan laitettua myös ennen sitä niin selviäis sekin :)
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

Ärsyttävä ongelma tossa kadetissa kun ei ole tehtaalla kunnon koneen/vaihteiston kiinnityksiä niin välillä liikkeelle lähdössä tärrää niin että tuntuu että koko kone irtoo paikoiltaan :o kaikki kumit joskus pari vuotta sitte uusisin ja nyt vielä tungin kaikki täyteen sikaa ettei ole liikevaraa niin paljon mutta silti esim. penkissä kun auto kävi vaihde päälle tyhjäkäyntiä niin kone keinui aika reilusti puolelta toiselle :cry:
Pitäis olla apurunko että sais lisäkiinnikkeen sinne... jotenkin sellainen muistikuva ettei silti aina olisi noin tehnyt :roll:
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Jos on samanlaiset ne tyynyt kuin calibrassa niin ite pilkoin sinne väliin vielä jääkiekon suikaleita ja sitten sikamassalla täytin loput kolot. Rallimiehet survovat jotai tuulilasiliimaa joka on kovempaa kuin tuo sikamassa ja ovat sitten tyytyväisiä
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

DEAD kirjoitti:Jos on samanlaiset ne tyynyt kuin calibrassa niin ite pilkoin sinne väliin vielä jääkiekon suikaleita ja sitten sikamassalla täytin loput kolot. Rallimiehet survovat jotai tuulilasiliimaa joka on kovempaa kuin tuo sikamassa ja ovat sitten tyytyväisiä
Mulla on vanha jakopään puoleinen kiinneke tallessa vielä ja muistaakseni sen kanssa ei tehnyt tuota, ei kyllä mitään muistikuvaa mitä sinne olen joskus väliin tunkenut :)

noissa on 3 eri koloa ja pari senttiä ainakin liikkumisvaraa pultinkiinnikkeiden ympärillä..

toi aika samanlainen http://static1.motonet.fi/img/1/182151/150/182151.jpg
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
kolkoti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 686
Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala

Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->

Viesti Kirjoittaja kolkoti »

Tai sit tekee jostain taka-akselin puslista kokonaan uudet tukikumit ja koneen korvat, oon itekkin miettiny tota vaihtoehtoo ja onhan noita kovasti käytettykin.
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
Vastaa Viestiin