Kadett D 2.0 16v tbo Hukkaportti ongelma...?
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Ohhoh, ompas tämän päivitys ollut puutteellista Tuo koneen lisäkorva hommakin tehty 2 eri otteeseen ja 2 eri paikkaan kun ensimmäinen ei oikein toiminut. Nyt alatukivarren kiinnitys korvakkeesta tehty lohkoon tuota samaa vectran kumia hyödyntäen. Entisen omistajan toimesta se kaukalo mikä on tuulilasin alapuolella oli vuorattu lasikuidulla ilmeisesti parin pienen reiän takia kun kuidun alta paljastui parista kohtaa jeesusteippiä, no viime keväänä huomasin että autoa pestessä sieltä hieman valui vettä sisänn ja päätin poistaa koko lasikuitukaukalon... 10v ainakin saanut siellä vesi yms muhia, niin peltiä ol ehkä 5% jäljellä alkuperäisestä Sitä sai hetken parsia kasaan ja paikkanakin melkoisen ahdas, nyt on taas vedenpitävä kun lotrasin ruosteenestomaalia ensin sisä ja ulkopuolelta huolella ja sen jälkeen pensselöisin päälle bitumikattojen korjaukseen tarkoitettua massaa Leima tuli eilen haettua ja 3" putkisto on autoon rakennettu. Alustasarja vaihtui, ehkä oli aikakin kun takana oli +10v vanhat weitecit mitkä pohjaan painettaessa ei palautunut pitkäksi enään Penkitysaikaa alustavasti sovittu tähän parin viikon sisään
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Kesällä kun tuo tykkää huudattaa flektiä herkästi niin tilasin tuohon ja samalla coupen molempii 82 asteiset termostaatit ja 88/83 asteiset flektin anturit. Madallusta oli sarjassa -40mm, mutta pudotin edestä tolppaa olkavarresta vielä -25mm. Takapää saa jäädä hieman ylemmäs painojakauman vuoksi jos se auttaisi hieman etupään pitoon kiihdytyksessä
Auto olisi tarkoitus jossain vaiheessa saada mahdollisimman alkuperäisen ja vakion näköiseksi, mikä tarkoittaa coolerin piilottamista. Suunnitelmissa olisi vesi/ilmajäähyn asentaminen rengaskoteloon ja pienempi alumiinin syyläri keulalle että viereen mahtuu coolerin veden jäähdytyskenno
Eteen vaihdoon led h4 polttimot kun sain kaverilta, aika selkeä ero
Auto olisi tarkoitus jossain vaiheessa saada mahdollisimman alkuperäisen ja vakion näköiseksi, mikä tarkoittaa coolerin piilottamista. Suunnitelmissa olisi vesi/ilmajäähyn asentaminen rengaskoteloon ja pienempi alumiinin syyläri keulalle että viereen mahtuu coolerin veden jäähdytyskenno
Eteen vaihdoon led h4 polttimot kun sain kaverilta, aika selkeä ero
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Pientä päivitystä lookkiin Maalasin vanteet pikaisesti uusiksi kun alkoi tuo kermanvalkoinen kyllästyttämään ja etuvanteissa kolhuja yms. Pikainen pesu liuotinpesuaineella ja pienellä epäkeskolla mitä sai ja vähän pienempiä nurkkiä käsin ja ja puhdistus ja teipit päälle. Väriksi valikoitui edellispäivän huviajelureissulla kun käväisin kadetilla Porin motonetissa, niin sieltä metalinharmaa vannemaali, ajattelin että ei olisi ihan niin räikeän hopeinen kun vannehopea, mahtoiko olla 6,90e purkki Niitä pari ja lakkapurkki myös.
Lipat kiilloitin nopeasti Mothersin metallinkiilloitusaineella ja akkuporaan kiinni lumppulaikka ja lopuksi maalauksen jälkeen vedin vielä käsin vanteet läpi.
Keskiöt maalasin mustaksi, mutta omaan silmään pomppaa liikaa ja näyttää karsealta kun tulee heti mieleen että itse maalattu ja kaikki korjauspellit on mustia ja niistä tulee heti mieleen kolariauto Ainut mitä eilen yöllä tuli mieleen että mustan voi jättää, on jos löytää jostain punaisia tarrakirjaimia ja laittaa jokaiseen 16v tekstit
Kaverilta sain ihka uudet kuraläpät, niitä tuossa sovittelin ja miettisin että taitaa läppien hinta olla enempi kuin keskiverto dee kadetti maksaa
Lipat kiilloitin nopeasti Mothersin metallinkiilloitusaineella ja akkuporaan kiinni lumppulaikka ja lopuksi maalauksen jälkeen vedin vielä käsin vanteet läpi.
Keskiöt maalasin mustaksi, mutta omaan silmään pomppaa liikaa ja näyttää karsealta kun tulee heti mieleen että itse maalattu ja kaikki korjauspellit on mustia ja niistä tulee heti mieleen kolariauto Ainut mitä eilen yöllä tuli mieleen että mustan voi jättää, on jos löytää jostain punaisia tarrakirjaimia ja laittaa jokaiseen 16v tekstit
Kaverilta sain ihka uudet kuraläpät, niitä tuossa sovittelin ja miettisin että taitaa läppien hinta olla enempi kuin keskiverto dee kadetti maksaa
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Huenosti sopii.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Tuossa kun nyt repisin downpipen ja alkukäyrän irti että saa nostaa putkea ylemmäs kun alkanut rapisemaan vähän hidastetöyssyihin, niin tuli mieleen jos samalla kun sen uusii ja nostaa ylemmäs, niin tekisin sen 3,5" kun nyt on 3" koko matkan. Mittailin niin, noin 70cm tulisi 3,5" ja loput sit olisi 3". Onko merkittävää hyötyä puolen tuuman lisäyksestä...? Kaikki pienetkin avut otetaan nyt käyttöön ettei ahdistaisi mistään kun mennään penkkiin hakemaan sitä virallista 500hv lukemaa Ilmanputsarin vaihdan lyhyeksi 100mm kauluksella olevaksi että saa suoraan ahtimeen kiinni, kun tilanahtauden vuoksi nyt 75mm kurkkuputkella vedetty pyöränkoteloon
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
ei muutaku niin isoa vaan ku löytyy, turhaa kai niitä hevosia putkeen hukkaa
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Ei kyllä tarvi mitään 3,5" ränniä 500hv tehoille. Mulla 3" koko matkan ja +600hv eikä pakopaine ylitä ahtoa edes maililla. Ennen tulee sulla varmaan pakopesän rajat vastaan kuin 3" putken rajat. Tietty jos haluaa askarrella voi sinne tunkea vaikka 5"
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
#13,6 pakopesä. Noita virallisia pakoputkikokosuosituksia ku katsoo niin pitäisi olla jo nyt vähintään 3,5" kokomatkan Jos sit askartelen sen downpipen tuosta 3" putkesta kun ne osat tuossa valmiina jo löytyy Onhan tässä kylillä noita japanin ihmeitä ja ei niissäkään yli 3" ränniä ole ja kaakeleita 600hv molemminpuolin. Sama tuo pakopesävänkääminen, välillä väitetään että esim. #8 pakopesällä ei pääse ku 400hv lukemiin ja silti esim. tolla ahtimella mikä mun coupeen tulee missä on #9 pakopesä on penkattu 512hv corradosta Sama ahdin on deessäkin mutta tolla isommalla pesällä.Onhan mulla nippa pakopaineen mittauksia varten että voi penkissä katsoa mutta tuskin niistä pakoputkiston vastapaine näkyy suoranaisesti ku pakosarjassa on nippa...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Juu ei se pakopaine ennen ahdinta tietty kerro koko totuutta putkesta. Mullakin tuli sinkku #8 motorsport pesällä parhaillaan 482hv. Silloin oli 3" putki taka-akselille josta haarautu 2x2,5". Itse taistelin hetken että pääsi 500hv ylitse ja jossain kohtaa mietin kanssa putken kokoa mutta totesin ettei voi olla siitä kiinni.
#14 pesällä ja 3" alusta loppuun rännillä tuli mulla 544hv bensalla.
#14 pesällä ja 3" alusta loppuun rännillä tuli mulla 544hv bensalla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Juuh,eikös sulla ollut vielä silloin vakioimusarja? Huomenna naputtelen uuden tai muokkaan vanhaa downpipea ja laitan tolla 3" millä ollutkin niin saa enempi sitä maavaraakin käyttöön etupäässä. Tää odottanut pari vuotta sinne penkkiin pääsyä Viimeksi heti ton uuden hukkiksen vaihdoin kun vanha falskasi ja ei saatu paineita ylös, mutta muistaakseni surullisenkuuluisa alakiila murtui matkalla penkkiin ja se jäi sitten tekemättä loppukesänä vaikka kone korjattiin. Sitten viime kesänä en jaksanut edes leimata autoa ja ajelin muutamat ajot vaan. Nyt taas leimattu yms niin saa sen pikku asian pois päiväjärjestyksestä, eiköhän se 5 raja mee rikki kun -10hv jäi viimeksi paskalla vuotavalla hukkiksella vajaaksivectraTBO kirjoitti: ↑29 Touko 2018, 21:44 Juu ei se pakopaine ennen ahdinta tietty kerro koko totuutta putkesta. Mullakin tuli sinkku #8 motorsport pesällä parhaillaan 482hv. Silloin oli 3" putki taka-akselille josta haarautu 2x2,5". Itse taistelin hetken että pääsi 500hv ylitse ja jossain kohtaa mietin kanssa putken kokoa mutta totesin ettei voi olla siitä kiinni.
#14 pesällä ja 3" alusta loppuun rännillä tuli mulla 544hv bensalla.
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Juu oli vakio imari. Kyllä pitäs sulla 500hv tulla kun toi AMW kotelokin. Jos vaan kaikki toimii.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Eikös tuo putken vaikutus mene aikalailla prosentteina, eli periaatteessa ei voida sanoa, että 3' putki ei ahista, vaan sillä on pieni vastus, mutta vaikuttaa kuitenkin.
Itselläni on 2.3' -> 3' metrin matkalta ja loput 2.5'. Ratkaisin tuon loppupätkän asentamalla downpipen alaosaan 3' läpän, joka päästää rojut katua vasten, kun paineet ylittyy 0.5. Tuolla pääsisi helpommalla, ettei tarvitsisi koko putkistoa lähteä uusimaan ja lattioita leikkeleen.
Itselläni on 2.3' -> 3' metrin matkalta ja loput 2.5'. Ratkaisin tuon loppupätkän asentamalla downpipen alaosaan 3' läpän, joka päästää rojut katua vasten, kun paineet ylittyy 0.5. Tuolla pääsisi helpommalla, ettei tarvitsisi koko putkistoa lähteä uusimaan ja lattioita leikkeleen.
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Sulla oli muistaakseni reilu 200hv tuolla 2,5" putkistolla? En usko että mitenkään on ahdistanut kun itelläkin oli 3" ekat vajaa pari metriä ja loput 2,5" ja sillä penkattiin 490hv, nyt vasta muuttui 3" koko matkan....TR81 kirjoitti: ↑30 Touko 2018, 12:31 Eikös tuo putken vaikutus mene aikalailla prosentteina, eli periaatteessa ei voida sanoa, että 3' putki ei ahista, vaan sillä on pieni vastus, mutta vaikuttaa kuitenkin.
Itselläni on 2.3' -> 3' metrin matkalta ja loput 2.5'. Ratkaisin tuon loppupätkän asentamalla downpipen alaosaan 3' läpän, joka päästää rojut katua vasten, kun paineet ylittyy 0.5. Tuolla pääsisi helpommalla, ettei tarvitsisi koko putkistoa lähteä uusimaan ja lattioita leikkeleen.
Loppua kohtihan putken pitäisi pienentyä että oikea pakovastus pysyy koko ajan kun pakokaasu jäähtynyt, niin ei tarvi samaa tilaa kuin kuumana, alussahan se tarvisi olla tietyn matkaa suurempaa, mutta en jaksa alkaa päätä vaivaamaan sellaisilla laskukaavoilla ja jos marteliukselta menee sitä kysymään, niin putkisto melko varmuudella olisi isompaa. Voihan sitä laittaa jonkun nipan downpipeen mistä voi mittailla pakovastusta, mutta mikä se teoreettinen ihanne sitten kuuluu olla?
Minkähän kokoinen putkisto exportin mantassa on? En muista onko topicissa mitään juttua siitä ollut...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Mun 2.5 loppuputkistossa on 4 x 45 ast ja akselinylitys 90 ast mutka. Panhardin kohdalta jouduttu hakkaamaan 2' lyttyyn, sekä pitkä loppuvaimennin. Penkissä kytkin luisti 230 hp / 310 Nm ja luistaminen alkoi 4400 kohdalla. Kadulla tätä on kierrätetty n 8500 rpm 1.5 bar. Tuon läppämuutoksen jälkeen putki tulee suoraan 3 tuumasena metrin matkalta ulkoilmaan. En ole sinänsä pitänyt tuota putkistoa tukkosena, mutta jos kaikki pienetkin keinot otetaan käyttöön, niin onhan tuo läppä varmaan ihan kätevä ratkaisu, jolla voi muutaman hepan saada aikaan.
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
Re: Kadett D 2.0 16v tbo 490hv--->
Sehän tulee suoraan etulokarista ulos niin on lyhyt pätkä ja vähän mutkia ahistamassa
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08