Opel Omega mv6 twin turbo -96
Re: Omega mv6 -96
Onks tää pistetty palasiks? Näin nimittäin tässä autossa olleen kilven jossain Subaru Foresterissa... GGG-666 vai muistanko väärin?
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Omega mv6 -96
Kyllä tää on vielä mulla. Muistit kilven väärin.
Tällä hetkellä omassa tallissa ja moottori irti. Ohivuodon mittasin ja kone kunnossa. Tähän on varattuna 2 turboa tai eatonin m112 remmi.
Ehkä talvella pääsee rakentelemaan..
Tällä hetkellä omassa tallissa ja moottori irti. Ohivuodon mittasin ja kone kunnossa. Tähän on varattuna 2 turboa tai eatonin m112 remmi.
Ehkä talvella pääsee rakentelemaan..
Re: Omega mv6 -96
Molemmat.
Autot eivät omia aikojaan lähde luistelemaan, vaan sivuluisu liikenteessä on aina ajovirheen seuraus. -Liikenneturva.fi
Re: Omega mv6 -96
Menikö ees lähelle arvaus? Muistelin et joku tollanen kilpi se oli...Stuke kirjoitti:Kyllä tää on vielä mulla. Muistit kilven väärin.
Tällä hetkellä omassa tallissa ja moottori irti. Ohivuodon mittasin ja kone kunnossa. Tähän on varattuna 2 turboa tai eatonin m112 remmi.
Ehkä talvella pääsee rakentelemaan..
Ja hyvä kuulla, että on vielä tallessa ja hyvät suunnitelmat tulevaisuudelle
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Re: Omega mv6 -96
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: Omega mv6 -96
hemmetin hyvältä näyttää
Re: Omega mv6 -96
Kylläpä vaan kaikessa kestää kun tuplana saa tehdä. Saattaa valmistuminen venyä syksyn puolelle.
Enää kesken lambdat downpipeihin, turbojen imu ja paineputket osittain, muutama sähköjuttu ja paisarin teline.
Enää kesken lambdat downpipeihin, turbojen imu ja paineputket osittain, muutama sähköjuttu ja paisarin teline.
Re: Omega mv6 -96
Edistyy, enää tekemättä pakoputken kiinnikkeet, toisen lambdan sähköt, kaikkien osien pesu ja paikalleen kasaus. Saumat ei oo ihan parasta, alotin tiggi hitsauksen tän projektin kanssa ja 3 kaasupullo vasta menossa.
Imusarjasta ja imuputkesta hitsasin tyhjäkäyntimoottorin paikat vielä umpeen, ei siis näy näissä kuvissa. Tyhjäkäynnin säätö tulee jatkossa kaasuläpällä ja sytkäennakolla.
Imusarjasta ja imuputkesta hitsasin tyhjäkäyntimoottorin paikat vielä umpeen, ei siis näy näissä kuvissa. Tyhjäkäynnin säätö tulee jatkossa kaasuläpällä ja sytkäennakolla.
Re: Omega mv6 -96
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Omega mv6tt -96
Jonkin verran on tullut edistystä ja laite on suunnilleen ajokunnossa. Seisonnan aikana tästä hajosi laturi ja jakopää yksi rullista. Varsinki laturi temppuili mielenkiintoisesti ja päästi kunnon savut kierroksilla.
Selvisi syykin miksei moottori ollut luovuttanut ihan kaikkia viimeisiä tehoja vaparina. Ooppelin v6 on vähän erikoinen ja jotain aavistelinkin oudosta sytytysjärjestyksestä. Tässähän pitää sytytyksen ja ruiskutuksen välit olla 0-114-240-354-480-594 asteina ja mulla oli ennen 0-120-360-480-600. Toi johtuu ihan sylinterien välisestä kulmasta. Ecun päivitys ja oikeet arvot niin rupesi käyntikin olemaan erilaista.
Siirtoluvalla on käynyt vähän säätämässä kahdesti, ensimmäinen kerta loppui lyhyeen jakopään takia. Kävi aika tuuri ettei hajonnut. Toisella kerralla sain suht hyvät säädöt noin 0.4 barin ahdoille jolla varmaan saa katsastukseen sopivan tehonmittauslapun. Moottorin luonne oli positiivinen ja ajattelinkin että tulee alhaalta heräävä, ahdon puolella ollaan noin 2500 kierroksella ja 3500 on 0.4 baria.
Ahtopaineen säätö pitää tehdä, tavoitepaine on jossain 0.9-1.0 bar mikä on varmaan aika sopiva tähän. Tässähän on saabin turbov6 alakerta. Polttoainepuolen joutuu sitä ennen tekemään uusiksi, suuttimien aukiolo on pikkupaineilla 84% prosenttia ja vaatinee myös uudet linjat, pumpun ja suuttimet.
Äänethän tästä hävisi turbojen jälkeen ja nykyisessä putkistossa on sekaisin rosteria ja sinkittyä putkea. X-putken jätin pois. Äänet on pettymys ja niille täytyy kehitellä jotain. Teen kaikki osat turbosta taakse päin jossain vaiheessa rosterista ja laitan myös x-putken.
Seuraavaksi korin osien kiinnitys, johtosarjan siistiminen, pakoputken ja downpipen säätö muutamasta kohdasta, dynotus ja leima.
https://www.instagram.com/p/B8BXe9xpV8g ... _copy_link
Selvisi syykin miksei moottori ollut luovuttanut ihan kaikkia viimeisiä tehoja vaparina. Ooppelin v6 on vähän erikoinen ja jotain aavistelinkin oudosta sytytysjärjestyksestä. Tässähän pitää sytytyksen ja ruiskutuksen välit olla 0-114-240-354-480-594 asteina ja mulla oli ennen 0-120-360-480-600. Toi johtuu ihan sylinterien välisestä kulmasta. Ecun päivitys ja oikeet arvot niin rupesi käyntikin olemaan erilaista.
Siirtoluvalla on käynyt vähän säätämässä kahdesti, ensimmäinen kerta loppui lyhyeen jakopään takia. Kävi aika tuuri ettei hajonnut. Toisella kerralla sain suht hyvät säädöt noin 0.4 barin ahdoille jolla varmaan saa katsastukseen sopivan tehonmittauslapun. Moottorin luonne oli positiivinen ja ajattelinkin että tulee alhaalta heräävä, ahdon puolella ollaan noin 2500 kierroksella ja 3500 on 0.4 baria.
Ahtopaineen säätö pitää tehdä, tavoitepaine on jossain 0.9-1.0 bar mikä on varmaan aika sopiva tähän. Tässähän on saabin turbov6 alakerta. Polttoainepuolen joutuu sitä ennen tekemään uusiksi, suuttimien aukiolo on pikkupaineilla 84% prosenttia ja vaatinee myös uudet linjat, pumpun ja suuttimet.
Äänethän tästä hävisi turbojen jälkeen ja nykyisessä putkistossa on sekaisin rosteria ja sinkittyä putkea. X-putken jätin pois. Äänet on pettymys ja niille täytyy kehitellä jotain. Teen kaikki osat turbosta taakse päin jossain vaiheessa rosterista ja laitan myös x-putken.
Seuraavaksi korin osien kiinnitys, johtosarjan siistiminen, pakoputken ja downpipen säätö muutamasta kohdasta, dynotus ja leima.
https://www.instagram.com/p/B8BXe9xpV8g ... _copy_link
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13555
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Omega mv6tt -96
Hienoa. Mutta aika paljon on tavaraa on edessä jos jakopäätä tekee? Tuo imusarjaan tuleva ahtoputken toteutus on kyllä hieno
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Omega mv6tt -96
Aika vähä näitä ahdettuja v6:a.. fb:ssä yhden liettualaisen kans kirjotellu ja sillä tuo saabin pannu omegassa, takokellari yläkerta vakio, 630hp 787nm hx40:llä.. oli ahtimen tuotto alkanu loppuu, 700 aiko ottaa irti
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Re: Omega mv6tt -96
Onko tämä ihan varma asia? Mun mielestä kampiakselilla kiertokankien kauloissa on tuo 54 asteen lohkokulma huomioitu niin, että vastakkaisten pyttyjen kaulat on 66 astetta eri linjoissa. Eli suomeksi sanottuna yläkuolokohdat olisi tasan 120 asteen jaolla. Nyt ei ikävä kyllä ole valmiiksi koottua alakertaa, että voisi asian varmistaa.Stuke kirjoitti: ↑19 Helmi 2020, 20:43 Selvisi syykin miksei moottori ollut luovuttanut ihan kaikkia viimeisiä tehoja vaparina. Ooppelin v6 on vähän erikoinen ja jotain aavistelinkin oudosta sytytysjärjestyksestä. Tässähän pitää sytytyksen ja ruiskutuksen välit olla 0-114-240-354-480-594 asteina ja mulla oli ennen 0-120-360-480-600. Toi johtuu ihan sylinterien välisestä kulmasta. Ecun päivitys ja oikeet arvot niin rupesi käyntikin olemaan erilaista.
Voisiko olla että koneessa olisi ollut toisen puolen nokkapyörät hampaan pielessä? Tai nokat menneet sekaisin, että toisessa kannessa molemmat imunokkia ja toisessa pakonokkia, ja siksi syttyvälien muutos auttanut? (edit: jos siis tuo minun aiempi mutuilu pitää paikkaansa)
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89