Omega Evo-500
Omega Evo-500
No niin tämä nyt ei mikään projekti ole, mutta ajattelin autoa himan esitellä ja jos jotakin projektia pukkaa niin ne tulee tänne myös.
Eli kyseessä on Heinäkuun lopussa suomeen saapunut evo-500 omega, jonka historia on seuraava.
Auto on ollut ensimmäiset vuotensa opelin näyttely autona ja vuonna -94 rekisteröity saksalaiselle yksityishenkilölle, joka on paikallinen opeli harrastaja. Auto on ollut hänellä aina tähän asti, ja nyt sitten minä sen ostin suomeen. Evon suomeen järjesti ABC-impex niminen firma, ja homma toimi hienosti, tämän firman kaveri etsi auton, ja tehtyämme päätöksen auton ostamisesta hoiti kaiken suomeen tuonnin vaatimat toimenpiteet. Itselleni jää enään tullaaminen ja katsastaminen.
Omega on kaikin puolin äärimmäisen hyvässä kunnossa, tosin pieni kämmi oli käynyt matkalla, akku oli tyhjentynyt ja apuvirralla käynnistämisen jälkeen jäi vikavalo palamaan. Auto kylläkin toimii ihan oikeen, mutta vikavalolle täytyy keksiä syy, ja laittaa vika kuntoon. Toinen homma on että säätyvä takaspoileri jumittaa se täytyy purkaa ja huoltaa.
Tulevaisuudessa pidän auton vain ja ainoastaan kesäautona ja puhtaasti harraste pelinä. Omega tulee myöskin säilymään täysin originaalina, korkeintaa alkuperäisiä lisävarusteita tullaan asentamaan. Siinäpä tärkeimmät, jos tosiaan jotakin autolle joutuu tekemään normi huoltojen lisäksi niin niistä kirjoittelen tänne. Tässä alla vielä muutama saksalaisen omistajan ottama kuva. Parempia vaihtelen tilalle kunhan saan auton pestyä ja vahattua
Ensimmäisen kerran evo on nähtävänä tulevana viikonloppuna kalajoella, siellä käydään myöskin kiihdyttelemässä.
Ok nyt on sitten ihan omassapihassa otettuja kuvia...
Eli kyseessä on Heinäkuun lopussa suomeen saapunut evo-500 omega, jonka historia on seuraava.
Auto on ollut ensimmäiset vuotensa opelin näyttely autona ja vuonna -94 rekisteröity saksalaiselle yksityishenkilölle, joka on paikallinen opeli harrastaja. Auto on ollut hänellä aina tähän asti, ja nyt sitten minä sen ostin suomeen. Evon suomeen järjesti ABC-impex niminen firma, ja homma toimi hienosti, tämän firman kaveri etsi auton, ja tehtyämme päätöksen auton ostamisesta hoiti kaiken suomeen tuonnin vaatimat toimenpiteet. Itselleni jää enään tullaaminen ja katsastaminen.
Omega on kaikin puolin äärimmäisen hyvässä kunnossa, tosin pieni kämmi oli käynyt matkalla, akku oli tyhjentynyt ja apuvirralla käynnistämisen jälkeen jäi vikavalo palamaan. Auto kylläkin toimii ihan oikeen, mutta vikavalolle täytyy keksiä syy, ja laittaa vika kuntoon. Toinen homma on että säätyvä takaspoileri jumittaa se täytyy purkaa ja huoltaa.
Tulevaisuudessa pidän auton vain ja ainoastaan kesäautona ja puhtaasti harraste pelinä. Omega tulee myöskin säilymään täysin originaalina, korkeintaa alkuperäisiä lisävarusteita tullaan asentamaan. Siinäpä tärkeimmät, jos tosiaan jotakin autolle joutuu tekemään normi huoltojen lisäksi niin niistä kirjoittelen tänne. Tässä alla vielä muutama saksalaisen omistajan ottama kuva. Parempia vaihtelen tilalle kunhan saan auton pestyä ja vahattua
Ensimmäisen kerran evo on nähtävänä tulevana viikonloppuna kalajoella, siellä käydään myöskin kiihdyttelemässä.
Ok nyt on sitten ihan omassapihassa otettuja kuvia...
-
- 'Admiral'
- Viestit: 167
- Liittynyt: 22 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Aura
JJ kirjoitti:ihan jees perus-evo. konehuone vaatii suht paljon fiksaatiota ja lisää hevosia, ulkokuori ei varmaan vaadi kuin pesuainetta, vettä ja vahaa.
Juu niin on, tuossa konehuoneessa menee yksi lämppärinletkukin väärässä välissä. No pannuhuone laitetaan ojennukseen ensitalven aikana. Lisää hevosia tuskin tulee...