Opel Manta SR/E

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja telwin »

?! kirjoitti:^^Kiitos.Aika paljon oli tietoa,nopeasti selattuna taitaa noissa olla käytetty lehtijousia,kaippa sekin jtn. tuossa "tekee" tai ainakin johonkin vaikuttaa?
Lehtijousi on tuolla vain täyttämässä määritelmän alkuperäisen jousituksen tyyppi ei saa muuttua tjsp, en muista sanamuotoa tarkasti.
Eli se lehti on lähinnä koristeena.
_tomsse_
OCF Member 2021
Viestit: 299
Liittynyt: 06 Joulu 2008, 11:58
Paikkakunta: klaukkala

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja _tomsse_ »

Tuli soviteltua pikkupuskuria taakse.

Kuva

Kuva

Tuli myös takaa runkoaisoja vähä muutettua ja takapyörille tehty lisää tilaa. Nyt pitäisi mahtua jo jonkinmoiset kiihdytys renkaat. Ensi kerralla tarkotus laittaa nelilinkit paikoilleen.
Huomena jos muistaisi ottaa vähän lisää kuvia. :wink:
Manta SR/E
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja ?! »

Toi pikku puskuri olisi pitänyt laitaa jo reilu 10v sitten,niin paljon "keventää" takapäätä.
Laitas pari kuvaa "mätä"korjauksista.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
_tomsse_
OCF Member 2021
Viestit: 299
Liittynyt: 06 Joulu 2008, 11:58
Paikkakunta: klaukkala

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja _tomsse_ »

Kuva



Kuva


Kokeilin vähä kiihdytys läskejä, kokonsapuolesta mahtuu hyvinkin mutta vanteessa liian pieni et.

No täs viel pari
Kuva

Kuva.

Jos jotain kiinnostaa takarunkoaisojen pätkät niin saa noutaa ilmaseksi. Tosin ovat kolmessa osassa.
Manta SR/E
-tatu-
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 84
Liittynyt: 10 Helmi 2013, 14:45

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja -tatu- »

Kiihytys kumit on semi härskit ja uus puskuri kans hyvä :worship: IMO suomen makein Manta!
Omega -93 3000
Omega -88 2.0
jama78
'Senator'
'Senator'
Viestit: 557
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:36

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja jama78 »

Tuli myös takaa runkoaisoja vähä muutettua ja takapyörille tehty lisää tilaa.

Juu VÄHÄN on aisoja muuteltu :lollis: :lollis: :lol:
Astra j 1.4t sport tourer. Ex:Vectra C 2.2 gts ,Kadett c 1.2 , ascona c 1.6 , Omega A 2.0I , Astra GSI , Omega B 2.5 v6, Omega b2 3.0v6 stw sport.
pläsäri
OCF Member 2016
Viestit: 1486
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja pläsäri »

en tiedä muista mutta tulee smokey and the bandit fiilinki päälle tästä :D komiaa!
Tasapainoilu autoharrastuksen ja jääkaapin sisällön kanssa on välillä hankalaa
_tomsse_
OCF Member 2021
Viestit: 299
Liittynyt: 06 Joulu 2008, 11:58
Paikkakunta: klaukkala

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja _tomsse_ »

Nyt ois linkit heppailtu kiinni autoon.
Putkien pituudet aikalailla kopioitu volvosta.


Kuva

Kuva
Kuva
Kuva

Mitään ei vielä ole lopullisesti hitsattu kiinni joten oman näkemyksen voi esittää.
Manta SR/E
Gerhard
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Joulu 2006, 00:08
Paikkakunta: Pori

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja Gerhard »

:o näyttää melko suuri töiseltä/radikaalilta muutokselta tuo taka-akselin muutos, verrattain omaan erillisjousitetun akselin sovitukseen mantaan.
onkos nelilinkissä sitten niin paljon etuja :roll:
tsemiä rakenteluun :peukku:
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Kai tässä on se ideana että saa pommin varman kestävyyden ja katsastusta ajatellen rakenne säilyy samana. Ja jos ei halua koria levittää niin ei montaa erillisjousitettua perää taida löytyä joilla mahtuu alle muitakin kuin etuvetovanteita
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1463
Liittynyt: 20 Elo 2007, 22:15
Paikkakunta: Lieto

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Tällä oli ilmeisesti tarkotus jotain kiihdytellä, niin eipä tollasella omega/bmw tyyppisellä vinoheiluriakselistolla tee siinä touhussa "mitään". https://www.youtube.com/watch?v=iaDIFI5Hwxg tuossa on aika hyvä opetusvideo aiheesta :D

Nelilinkkituennan saa rakennettua myös sellaiseksi, että vääntömomentti päinvastoin nostaa perää ylöspäin, eli parantaa vetopitoa.
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Gerhard
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Joulu 2006, 00:08
Paikkakunta: Pori

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja Gerhard »

Juzzi kirjoitti: katsastusta ajatellen rakenne säilyy samana. Ja jos ei halua koria levittää niin ei montaa erillisjousitettua perää taida löytyä joilla mahtuu alle muitakin kuin etuvetovanteita
tuo katsastus asiakin vähän arvelutti/hirvitti, kuitenkin niin paljon korin kantavia rakenteita muuteltu.
käsittääkseni akseli asioidenkin muutoskatsastukset muuttumassa trafin uusissa säännöissä:
http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... =1&t=52237 Mutta turha vängätä vielä enempää leima asioista, rakennetaan ensin, katsastetaan jos jaksetaan :lol:

400 levike sarjaa tai voi sitä jotkut kauniit etuveto ET vanteet maailmasta löytyä...
Gerhard
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Joulu 2006, 00:08
Paikkakunta: Pori

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja Gerhard »

CaLis kirjoitti:Tällä oli ilmeisesti tarkotus jotain kiihdytellä, niin eipä tollasella omega/bmw tyyppisellä vinoheiluriakselistolla tee siinä touhussa "mitään".
?! kirjoitti:nelilinkkien rakennus eli saa antaa rata-ajoon toimivia yleispäteviä ohjeita kiitos!
niin no en oikein tajunnut mihin hommaan haluttiin optimoida :oops:
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Tässähän on tämä akseli ollut jo pidempään eli nyt tekeillä vaan uudet tuennat. Ei tässä kohtaa kannata paljon enään akselirakennetta muuttaa kerran järeät palikat jo olemassa.

Ja palkki muutokset tehty sen takia koska akseli kapeampi kuin vakio ja näin ollen autoon mahtuu leveät pyörät vakio korin sisään.

Ja jos tukivarsien pituudet natsaa kohdilleen niin tuommoinen kottikärryn akseli on hyvä kompromissa joka touhuun, ja pitoa pystyy säätämään tukivarsien kulmaa muuttamalla.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Re: Opel Manta SR/E

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Gerhard kirjoitti::o näyttää melko suuri töiseltä/radikaalilta muutokselta tuo taka-akselin muutos, verrattain omaan erillisjousitetun akselin sovitukseen mantaan.
onkos nelilinkissä sitten niin paljon etuja :roll:
tsemiä rakenteluun :peukku:
No harvemmin noin paljon kyllä ruvetaan peltejä sämppäämään asennuksessa. Ja toisekseen nuo perus retkuakselit on melko onnettomia kilvan-ajossa sellaisenaan. Suurin osa koko Pohjoismaiden bmw kalustostakin joilla ajetaan sprinttiä/jäärataa,crossia on jäykällä akselilla!
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Vastaa Viestiin