?! kirjoitti:^^Kiitos.Aika paljon oli tietoa,nopeasti selattuna taitaa noissa olla käytetty lehtijousia,kaippa sekin jtn. tuossa "tekee" tai ainakin johonkin vaikuttaa?
Lehtijousi on tuolla vain täyttämässä määritelmän alkuperäisen jousituksen tyyppi ei saa muuttua tjsp, en muista sanamuotoa tarkasti.
Eli se lehti on lähinnä koristeena.
Tuli myös takaa runkoaisoja vähä muutettua ja takapyörille tehty lisää tilaa. Nyt pitäisi mahtua jo jonkinmoiset kiihdytys renkaat. Ensi kerralla tarkotus laittaa nelilinkit paikoilleen.
Huomena jos muistaisi ottaa vähän lisää kuvia.
näyttää melko suuri töiseltä/radikaalilta muutokselta tuo taka-akselin muutos, verrattain omaan erillisjousitetun akselin sovitukseen mantaan.
onkos nelilinkissä sitten niin paljon etuja
tsemiä rakenteluun
Kai tässä on se ideana että saa pommin varman kestävyyden ja katsastusta ajatellen rakenne säilyy samana. Ja jos ei halua koria levittää niin ei montaa erillisjousitettua perää taida löytyä joilla mahtuu alle muitakin kuin etuvetovanteita
Tällä oli ilmeisesti tarkotus jotain kiihdytellä, niin eipä tollasella omega/bmw tyyppisellä vinoheiluriakselistolla tee siinä touhussa "mitään". https://www.youtube.com/watch?v=iaDIFI5Hwxg tuossa on aika hyvä opetusvideo aiheesta
Nelilinkkituennan saa rakennettua myös sellaiseksi, että vääntömomentti päinvastoin nostaa perää ylöspäin, eli parantaa vetopitoa.
Juzzi kirjoitti: katsastusta ajatellen rakenne säilyy samana. Ja jos ei halua koria levittää niin ei montaa erillisjousitettua perää taida löytyä joilla mahtuu alle muitakin kuin etuvetovanteita
tuo katsastus asiakin vähän arvelutti/hirvitti, kuitenkin niin paljon korin kantavia rakenteita muuteltu.
käsittääkseni akseli asioidenkin muutoskatsastukset muuttumassa trafin uusissa säännöissä: http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... =1&t=52237 Mutta turha vängätä vielä enempää leima asioista, rakennetaan ensin, katsastetaan jos jaksetaan
400 levike sarjaa tai voi sitä jotkut kauniit etuveto ET vanteet maailmasta löytyä...
CaLis kirjoitti:Tällä oli ilmeisesti tarkotus jotain kiihdytellä, niin eipä tollasella omega/bmw tyyppisellä vinoheiluriakselistolla tee siinä touhussa "mitään".
?! kirjoitti:nelilinkkien rakennus eli saa antaa rata-ajoon toimivia yleispäteviä ohjeita kiitos!
niin no en oikein tajunnut mihin hommaan haluttiin optimoida
Tässähän on tämä akseli ollut jo pidempään eli nyt tekeillä vaan uudet tuennat. Ei tässä kohtaa kannata paljon enään akselirakennetta muuttaa kerran järeät palikat jo olemassa.
Ja palkki muutokset tehty sen takia koska akseli kapeampi kuin vakio ja näin ollen autoon mahtuu leveät pyörät vakio korin sisään.
Ja jos tukivarsien pituudet natsaa kohdilleen niin tuommoinen kottikärryn akseli on hyvä kompromissa joka touhuun, ja pitoa pystyy säätämään tukivarsien kulmaa muuttamalla.
Gerhard kirjoitti: näyttää melko suuri töiseltä/radikaalilta muutokselta tuo taka-akselin muutos, verrattain omaan erillisjousitetun akselin sovitukseen mantaan.
onkos nelilinkissä sitten niin paljon etuja
tsemiä rakenteluun
No harvemmin noin paljon kyllä ruvetaan peltejä sämppäämään asennuksessa. Ja toisekseen nuo perus retkuakselit on melko onnettomia kilvan-ajossa sellaisenaan. Suurin osa koko Pohjoismaiden bmw kalustostakin joilla ajetaan sprinttiä/jäärataa,crossia on jäykällä akselilla!
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.