Onko mielekästä poistaa vanhoja myynti-ilmoituksia?

OCF keskustelufoorumiin ja nettisivustoon liittyvä palaute, asiat, ideat, tiedotteet ym.
deore
'Senator'
'Senator'
Viestit: 324
Liittynyt: 01 Joulu 2003, 02:00

Onko mielekästä poistaa vanhoja myynti-ilmoituksia?

Viesti Kirjoittaja deore »

Foorumilla poistetaan vanhat myynti-ilmoitukset, kun myyjä on ilmoittanut tavaran myydyksi. Samalla katoaa hyvä ilmoitusten arkisto, joka olisi osoituksena käyvästä hintatasosta.

Miksi vanhat myynti-ilmoitukset pitäisi poistaa? Nehän valuvat listoilla alas omia aikojaan olematta kenenkään tiellä, ja kunhan ilmossa on "myyty"-merkintä, ei tule epäselvyyttä siitä onko tavara enää saatavilla.
all love is unrequited
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3723
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

Itse haluan ainakin että myyntiilmoitukseni poistetaan ja yleensä vielä itse muokkaan viestit tavaran myytyäni niin että siinä ei enää hintoja näy...
deore
'Senator'
'Senator'
Viestit: 324
Liittynyt: 01 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja deore »

Pinohiiri kirjoitti:Itse haluan ainakin että myyntiilmoitukseni poistetaan ja yleensä vielä itse muokkaan viestit tavaran myytyäni niin että siinä ei enää hintoja näy...
Jep ja sehän on ihan ok jos myyjä itse haluaa editoida tiedot pois. Se mahdollisuus myyjällä on joka tapauksessa. Mut onko sen lisäksi tarvetta modejen puolesta poistaa kaikkia viestejä, myös niitä joita myyjä itse ei koe tarpeelliseksi poistaa.
all love is unrequited
Riisikippo
Minut on bannattu!
Viestit: 5386
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

harvassa ilmossa on edes myyntihintaa, niin miks niitä pitäs säilytellä? ja monessa missä hinta on niin on vähän tinkivaraakin vielä, niin ei noista mitään tilastoa voi pitää... entäs ilmotukset tyyliin omega a osina, mitä sellasella tekis tuolla? kun jokainen osa hinnotellaan kuitenkin puhelimessa yyveellä tai mailitse.. :-?
Avatar
A_Manta_1972
'Senator'
'Senator'
Viestit: 846
Liittynyt: 14 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja A_Manta_1972 »

Pois vaan, jos myyjä ilmoittaa myydyksi. Vievät turhaan tilaa, hakuihin osuu vanhoja ilmoituksia, hidastavat foorumia, jne. Eikä niistä kuitenkaan mitään arkistoa hinnoista saa edellisissä viesteissä mainituista syistä. Sitä paitsi jos hinta oli x vuotta sitten jotain, niin mitä tekoa sillä on tämän päivän kanssa?
aki (piste) lahtinen (at) dnainternet (piste) net
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

A_Manta_1972 kirjoitti: Vievät turhaan tilaa, hakuihin osuu vanhoja ilmoituksia, hidastavat foorumia, jne.
Juuri tämän takia en ymmärrä että miksi noita puutteellisia tai muuten virheellisiä ilmoituksia ei poisteta vaan ne vain lukitaan :roll: .
Todennäköisesti väärässä.
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

^ Jotta itse kukanenkin oppisi miten ei tehdä ilmoitusta. :roll:

Muutenhan asiasta tulisi armotonta mussutusta tänne palaute osioon... :D
Avatar
MantaGsi
OCF Member 2015
Viestit: 4014
Liittynyt: 05 Elo 2007, 22:35
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

Nyt en tiedä oikeen, että mitä tähänkin sanois.

Ihan hyvä idea, mutta inflaatio syö hintoja, ja myös ruoste tekee tehtävänsä. (vrt. omegan ohj. tehostimen pumppu maksoi -06 50e. nyt se maksais sit jo 55e, koska inflaatio rokottaa. MUTTA myyjä pyytää siitä nyt enään 50e, koska se on jo ruosteessa.)

Opel6070´s Clubin puolella myynti-ilmotukset jää sinne vaan oleskelemaan. (onhan se tietenkin pienempi foorumikin) :roll:
Riisikippo
Minut on bannattu!
Viestit: 5386
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 02:00

Viesti Kirjoittaja Riisikippo »

omega16T kirjoitti:
A_Manta_1972 kirjoitti: Vievät turhaan tilaa, hakuihin osuu vanhoja ilmoituksia, hidastavat foorumia, jne.
Juuri tämän takia en ymmärrä että miksi noita puutteellisia tai muuten virheellisiä ilmoituksia ei poisteta vaan ne vain lukitaan :roll: .
ja nekin poistetaan ajan saatossa.. :wink:
Avatar
unique
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6619
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja unique »

Pinohiiri kirjoitti:Itse haluan ainakin että myyntiilmoitukseni poistetaan ja yleensä vielä itse muokkaan viestit tavaran myytyäni niin että siinä ei enää hintoja näy...
Miksi ihmeessä?
Vaihdetaan H1 xenon-sarja, H7 sarjaan.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=15&t=239737
-jarkko-
'Senator'
'Senator'
Viestit: 395
Liittynyt: 01 Tammi 2007, 20:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja -jarkko- »

No miksi ne pitäisi jättää ja esim lukita?? Selasin tuossa rengas/vannepalstaa ja 10 sivua näyttää löytyvän joista loppupään monet ilmoitukset lukittu ja monessa muussakin ilmoituksessa oleva linkki nettivaraosaan tuottaa "myyty nettivaraosan kautta" -tuloksen joten mun mielestä 1kk myyntiaika jonka jälkeen ilmoitus poistuisi automaattisesti kun jotkut ei nitä osaa poistaa.
Muuten nuo kauppapalstat paisuu niin sekavaksi että hankala lukea.
Vastaa Viestiin