Vectra C GTS 2.2 cruisen vika

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Avatar
pki
'Senator'
'Senator'
Viestit: 584
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vectra C GTS 2.2 cruisen vika

Viesti Kirjoittaja pki »

Mulla myös tuo cruise hyppii pois päältä ja nyt on sormet verillä yritetty paksulla paperiklemmarilla saada viikseä irti.. ei kyllä prkle irtoa mitenkään.
Kyllähän ohjeen mukainen ura löytyi, hyvin sinne hulahtaa ~1mm paksuinen suoraksi taivutettu paperiklemmarikin.. mutta ilman voimaa tai voiman kanssa, ei koloon ronkkimisella viiksi irtoa mihinkään.

Edit: Kävin jopa huollossa näyttämässä, eikä saatu viikseä irti. Toiselta puolelta viiksi tosin irtosi melko helposti.
Opel Astra Caravan Sport 1.8i vm. 94 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Avatar
Teppo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 452
Liittynyt: 02 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: Vectra C GTS 2.2 cruisen vika

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Minulla ei auttanut kontaktien putsaaminen eikä viiksen vaihto vaan aina rupesi uudestan temppuilemaan niin purin cim moduulin ja putsasin sen sisältä ja nyt tuntuisi toimivan ainakin ensimmäisten koe ajojen perusteella. Tosin oli pieniä ongelmia airbagin kanssa kun kasasin cimmin ja ratin asento anturi näyttää väärin mutta se pitäisi tulla kalibroimalla kuntoon kun saan ensi security koodin tuohon autoon.
papuwokki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:00

Re: Vectra C GTS 2.2 cruisen vika

Viesti Kirjoittaja papuwokki »

Pari vuotta sitten tuli tehtyä täällä olevien ohjeiden mukainen viiksen putsaus. Tämän jälkeen cruise taas toimi hyvin, mutta toiminta taas huononi ajan myötä.

Nyt tuli muutama viikko sitten tehtyä uudelleen ohjeen mukainen putsaus joka paransi toimivuutta jonkin verran. Ongelmia on nyt pari:
1. moottoritiellä ajettaessa kuopasta tms töyssystä saattaa cruise mennä pois päältä ja tämän jälkeen ei enään mene päälle.
2. välillä autolle tulee huono päivä ja ei vaan pysy cruise päällä, valo vilahtaa mittaristossa nappia painaessa, mutta ei vaan pysy päällä.

Jotenkin omalla järjenjuoksulla tämä vaikuttaisi siltä, että ongelma olisi jossain kytkimen tai jarrun anturissa joka ottaa cruisen pois päältä poljinta painettaessa. Vai olenko ihan mettässä?
Missä nämä anturit sijaitsee?
Avatar
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6872
Liittynyt: 26 Syys 2006, 23:06
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Vectra C GTS 2.2 cruisen vika

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

juu samaa vikaa mullakin oli mutta mutta ei kuopissa heitä päältä pois, joskus ja varsinki talvella pakkasilla jos ei ollu auton sisälämmitin päällä niin teki sen aika varmasti, en vain jaksa purkailla kun ei oo ihan tarpeellinen. siellähän ne anturit polkimien varressa yläpuolella on, kytkimen ja jarruanturi, samassa paikassa missä kun on jarruvalokytkinkin vai oliko jarruvalokytkimessä samassa paketissa kun se cruisenanturi, kykinpolkimessa oli erillinen tietysti, mutta säätää nekin pitää jos käyttää irti.
ja kosteus tai pakkanen tai yhdessä ne mulla sen tekee varmasti, tarvin kerran kuukaudessa joten olkoon pelaamatta jos haluaa, onhan mun autossa kaasupoljinkin
opel vectra c 2,2 gts
Tromso
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 27 Heinä 2016, 11:27

Re: Vectra C GTS 2.2 cruisen vika

Viesti Kirjoittaja Tromso »

Minulla on Astra H v. 2005 jossa kanssa vakkari ongelma. Op-com:ssa ei tapahdu mitää kun painelee vakkarin nappeja (Cruise control tip switch pysyy inactive tilassa kun virrat päällä ja tilassa 0 (off) kun kytkee virrat pois).. Viiksen kontaktipinnat putsattu, mutten laittanut lisä rasvaa sinne. Tämäkään ei vaikuttanut.

Voiko olla kytkin/jarrupolkimen kytkimistä. Kytkinpolkimen kytkimessä on vika, koska tila ei muutu vasta kun vetää poljinta ylös. Jarropolkimen kytkimet on inactive. Toinen muuttuu hieman aikaisemmin active tilaan kun taas toinen.

Mutta voiko noi kytkimet vaikuttaa siihe että Op-com:ssa ei vakkarin tilatiedot muutu vai onko CIM vielä puhdistettava?
621
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Elo 2013, 17:40
Paikkakunta: Lahti

Re: Vectra C GTS 2.2 cruisen vika

Viesti Kirjoittaja 621 »

Jos kytkinpoljinta nostaa jalalla ja silloin tieto muuttuu, niin olisko vika polkimen kytkimestä tai lähinnä säädöissä? Antaako laittaa cruisen päälle, jos kytkinpoljinta pitää jalalla ylhäällä?
Vectra C 2004 Z22YH
Tromso
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 27 Heinä 2016, 11:27

Re: Vectra C GTS 2.2 cruisen vika

Viesti Kirjoittaja Tromso »

Kävin testaamassa ajamalla autoa ja op-com kiinni autossa. Kun kytkimen kytkin oli inactive tilassa niin ei lähtenyt päälle.

Katsoin samalla jarrupolkimen kytkimen tilatiedot. Brake 1 ja brake 2 ovat molemmat inactive tilassa. Kun hieman painaa jarrua toinen muuttuu activetilaan.

Edelleenkään op-com ei edes tunnista vakkari viiksen painalluksia...
kermiitti
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Kesä 2018, 08:14

Re: Vectra C GTS 2.2 cruisen vika

Viesti Kirjoittaja kermiitti »

lassilj kirjoitti: 04 Joulu 2010, 18:02 Pätki täälläkin, ainakin vikakoodi herjasi katkaisiasta (Signum -03), mutta ei pätki enään ainakaan vähään aikaan, koska eilen irroitin & putsasin viiksen ja homma meni suunnilleen näin, jos joku haluaa tehdä saman operaation:

1. Irroita rattiakselin ylempi suojamuovi (ei pakko, mutta helpottaa huomattavasti), joka on kahdella ruuvilla kiinni. Ruuvit löytyvät rattia pyörittelemällä rattiakselin suuntaisesti muovisten suojanappuloiden alta. Suoja lähtee nostamalla muoviklipsien varasta (ja pakkashommiahan nämä eivät ole). Samalla tietenkin haitarikumet kannattaa irroittaa ylemmästä suojamuovista.

2. Vilkkuviiksen saat irti, kun työnnät vilkkuviiksen alapinnalla olevaan n. 2 mm uraan esim. ohuen kuusiokoloavaimen (siis vilkkuviiksen runko rattiakselin päästä on neliskanttinen ja ura sijaisee alapinnalla vilkkuviiksen suuntaisesti) ja samalla kun painat kevyesti kuusiokoloavainta rattiakselia päin, vedät viiksen irti, Mulla ainakin lähti helposti ilman voiman käyttöä.

3. Nyt sulla on viiksi kädessä ja pujota haitarikumi pois. Puhdistin itse viiksen rattiakselin pään kontaktipinnat hiomalla ne vesihiontapaperilla (2000) ja voitelin pinnat voitelevalla kontaktisprayllä.

4. Rattiakselin luona olevat vastinpinnat puhdistin pumpulitupolla käyttäen samaa kontaktispraytä. Lisäksi otin ohutta yksisäikeistä eristettyä piuhaa, johon tein pienen lenkin toiseen päähän ja pujotin lenkin vastinpinnan liuskan alle ja varovaisesti vedin piuhalla yksitellen neljää kontaktia niin, että kontaktipinnan jännitys kasvaa (ehkä n. 1 mm), kun viiksen laittaa paikoilleen.

5. Kasataan sitten päinvastaisessa järjestyksessä, kuusiokoloavainta ei tarvita, vaan lukittuu ihan itsestään työntäessä viiksi paikoilleen.

6. Jos joku haluaa purkaa viiksen katkaisinpään se tapahtuu pienellä meisselillä kampeamalla takakansi irti (siis mittaristoa päittäin oleva). Itse laitoin kontaktispaytä myös kiihdytys-/hiljennys katkaisijoihin ja pois päältä katkaisiaan.
Näillä ohjeilla alkoi vn-säädin pelittämään täälläkin. Kiitos ohjeesta!
Vastaa Viestiin