Mites se nyt menikään... Joko auton tai radion johtosarjan heräte ja jatkuva virta ( kel + pun ) oli yhdistetty ja liitetty suoraan radion tai auton jatkuvaan virtaan. Eli mankka oli koko ajan päällä. Lisäsä soittimen cd-puoli oli tiltissä. Pihtimittaus näytti noin 5A lukemia.dukenuke kirjoitti: ↑06 Heinä 2020, 23:09Katsotaan jos huomenna kerkeää tutkia vähän paremmin. Keksin kokoajan parempaa tekemistä
Miten radio on voitu kytkeä noin väärin, ilman, että se kuitenkaan polttaa mitään sulaketta ja toimii? Itselläni autoon ei ole tehty mitään muutoksia omana aikanani mutta helppohan nuo on joka tapauksessa tarkistaa ennen radikaalimpeja toimenpiteitä
Astra G syö akun tyhjäksi
Re: Astra G syö akun tyhjäksi
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Astra G syö akun tyhjäksi
Joo kyllä olen tullut siihen johtotulokseen, että tuo laturi on rikki. Otin viime yönä pois konehuoneesta kaikki sulakkeet ja auton sisällä en saanut mitään päälle eli myös sisällä olevalle sulakerasialle tulee syöttö konehuoneen sulakerasiasta ja oli taas akku tyhjä.
Outoa tässä on, että välistä en ole saanut mitään virrankulutuslukemaa mutta on erittäin varma olo, että laturin vaihtamalla vika korjaantuu.
Näyttäisi olevan saatavilla 70A ja 100A. Noilla ei varmaan ole mitään käytännön eroa paitsi pienempi mahtuu helpommin paikoilleen?
Outoa tässä on, että välistä en ole saanut mitään virrankulutuslukemaa mutta on erittäin varma olo, että laturin vaihtamalla vika korjaantuu.
Näyttäisi olevan saatavilla 70A ja 100A. Noilla ei varmaan ole mitään käytännön eroa paitsi pienempi mahtuu helpommin paikoilleen?
Re: Astra G syö akun tyhjäksi
Noniin, aamulla kävin hakemassa uuden 100A laturin ja juuri sain sen paikoilleen. Ei ihan helpoimmasta päästä vaihto tässä autossa sijainnista johtuen (puhumattakaan noista torx-pulteita) mutta onneksi olin ostanut joskus sarjan noita hylsyjä. En muuten ole tainnut noita missään muualla käyttää kuin Opelissa.
Kun sain auton käyntiin niin latausjännite oli siinä 14.5V hujakoilla kun aikaisemmin oli 13.9. Huomasin myös, että kun paikallaan käänsin rattia niin ei kuulunut mitään ääntä. Aikaisemmin ohjaustehostimen pumppu kuulosti kuin vetelisi viimeisiään. Ajattelin vain johtuvan kuluneesta pumpusta mutta nähtävästi syynä olikin laturi.
Nyt on akku latauksessa ja täytyy illalla ottaa se irti ja toivoa huomenna että akku on vielä täynnä tai muuten lähtee hermot
En jaksanut edes koeajolle lähteä, sen verran tuli liattua itsensä tuossa touhussa. Ties vaikka autoon olisi tullut samalla 20hp lisää
Kun sain auton käyntiin niin latausjännite oli siinä 14.5V hujakoilla kun aikaisemmin oli 13.9. Huomasin myös, että kun paikallaan käänsin rattia niin ei kuulunut mitään ääntä. Aikaisemmin ohjaustehostimen pumppu kuulosti kuin vetelisi viimeisiään. Ajattelin vain johtuvan kuluneesta pumpusta mutta nähtävästi syynä olikin laturi.
Nyt on akku latauksessa ja täytyy illalla ottaa se irti ja toivoa huomenna että akku on vielä täynnä tai muuten lähtee hermot
En jaksanut edes koeajolle lähteä, sen verran tuli liattua itsensä tuossa touhussa. Ties vaikka autoon olisi tullut samalla 20hp lisää
Re: Astra G syö akun tyhjäksi
Siltä varalta, että jotain kiinnostaa niin vika on korjaantunut. Mittasin tuon vanhan laturin niin ainakin yksi diodi siinä päästi virtaa väärään suuntaan.
Eipä ole tätä vikaa vielä ennen omalle kohdalle tapahtunutkaan
Eipä ole tätä vikaa vielä ennen omalle kohdalle tapahtunutkaan
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Astra G syö akun tyhjäksi
Hyvä että vika selvisi.