Uusi autonhoito topikki.

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Avatar
Jomppara
'Senator'
'Senator'
Viestit: 412
Liittynyt: 07 Marras 2010, 15:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja Jomppara »

lapin-ukko kirjoitti: 12 Huhti 2020, 15:20 Joo sama homma mulla. Aikoinaan innostuin hommasta kun SRT Dodgea puunasin. Silloin piti tilata briteistä. Nyt on Suomessakin hyvin tarjontaa autonhoitokauppa.fi ja tuo autodude. Joskus aikoinaan oli Zainon vahat parasta ja niitä laitettiin kymmeniä kerroksia. Muut tuotteet meni ohi ja tais koko Zainon tarjontakin loppua.

Nyt on itsellä olleet Gyenonin lisäksi Chemical Guys, Dodo Juice ja sitten optimum ONR ja vielä parempi vedetön pesu tuo Ultima-merkkinen. Chemical Guysin vedetön pesu oli aika surkea mitä tuossa testailin. Pitää itsekin muutama kuva laittaa lisää aijaahan tuosta nykyisestä pinnasta.

Detailingworldissa oli aikoinaan kunnon äijä laittamassa Vauxhallia. 53 kerrosta zainoa, pesi jollain pullovedellä ja päälle 10k€ Royal vaha yms. Löytyy vielä tuo lanka mutta kuvia ei valitettavasti kaikkia enää. Tuossa proggiksessa mukana myös Paul Dalton.

https://www.detailingworld.co.uk/forum/ ... hp?t=81391
Itellä tää lähti oikeastaan silloisesta b omegasta joka oli kauheessa kunnossa. Siitä lähdin harjoitteleen aplarinpoistoa, naarmujen häivytystä, naarmujen täyttämistä kynällä ja kynäruiskulla ym. Siinä ei ollu mitäön menetettävää.

Älä unohda Shineldin Anttia. Mä en oo enää moneen vuoteen Dudelta mitään tilaillu, menny maku tuogon niitten tyyliin markkinoida. Ite oon tykästyny Autoglanziin, Nanolexiin, Gyeoniin ja toki monella muulla kans hyviä tuotteita. Koitetaan itekki kokeilla kokoajan eri brändejä mitä ei suomesta vielä löydy ja niitä koittaa tuoda maahan, mutta tää koronahomma nyt haittaa tätä hommaa suuresti.

Muistan kans tuon Zaino homman. Ehkä meni pikkusen överiksi, mutta toisaalta olihan se hauska lukea koko homma läpi. :lol:
-(z)- Automaalit
-(z)- Teollisuusmaalit
-(z)- Autonhoitotuotteet
-(z)- Nahkamaalit ja nahanhoitotuotteet

-(z)- https://automaalikauppa.fi
lapin-ukko
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 86
Liittynyt: 12 Syys 2019, 19:41

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja lapin-ukko »

Jomppara kirjoitti: 12 Huhti 2020, 15:53
Itellä tää lähti oikeastaan silloisesta b omegasta joka oli kauheessa kunnossa. Siitä lähdin harjoitteleen aplarinpoistoa, naarmujen häivytystä, naarmujen täyttämistä kynällä ja kynäruiskulla ym. Siinä ei ollu mitäön menetettävää.

Älä unohda Shineldin Anttia. Mä en oo enää moneen vuoteen Dudelta mitään tilaillu, menny maku tuogon niitten tyyliin markkinoida. Ite oon tykästyny Autoglanziin, Nanolexiin, Gyeoniin ja toki monella muulla kans hyviä tuotteita. Koitetaan itekki kokeilla kokoajan eri brändejä mitä ei suomesta vielä löydy ja niitä koittaa tuoda maahan, mutta tää koronahomma nyt haittaa tätä hommaa suuresti.

Muistan kans tuon Zaino homman. Ehkä meni pikkusen överiksi, mutta toisaalta olihan se hauska lukea koko homma läpi. :lol:
Joo Antilla kans homma toimii kuten autonhoitokaupassa. Dude tosiaan vähän semmoinen hätävara. En ole sähköpostilistolle liittynyt niin en tiedä noiden mainostuksesta. Olen käynyt tuossa liikkeessä jos sattunut kulmilla pyörimään ja tarvinnut heti jotain. Aika suppea valikoima ja silloinen myyjä ei oikein ollut perehtynyt noihin tuotteisiin.

Viimeisin testi oli Autoglanzin nahan hoitoaine joka ei kyllä vakuuttanut. Samaa tasoa mielestäni markettikaman kanssa.
Samoin pettymys oli joku motonetin olikohan Sonaxin savi kun vertaa vähänkin laadukkaampiin.

Nanolexin tuotteista ei kokemusta mutta vois testata joskus. Mikäs olis hyvä? Mistä olet ulkomailta viimeksi tilannut?

Joskus kattelin noita hintoja että ei ollut enää wöörttiä tilata kun suomesta sai CG Jetsealit sun muut peruskamat about samaan hintaan. Noissa vielä se että talvella ei tiedä jäätyykö kuljetuksen aikana jos tilaa ulkomailta. Mutta erikoisempaahan noista tilaillaankin.

Ammo NYC litkuja ei vissiin saa Suomesta vieläkään? Outo homma tuo kun ei ole ottanut maahantuontiin tännepäin vaikka kysyntää olis. Itse myy omassa kaupassa vain.
Tuosta lueskelin että Ammon raudanpoistoaine ihan normi halpakaman oloista jos ei jopa olekin ihan samaa. Ne omat pesuaineet sun muut ihan laadukkaita mutta onko sitten hintaeron arvoisia muihin halvempiin merkkiaineisiin verrattuna.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Kaverin kanssa tehtiin mun käyttis-Poloon vähän maalipinnan hoitoa.

Eka jotain G7 puhdistusvaahtoa, jolla liat pois.
Sen jälkeen Autoglymin Gold pintaan.
Lopuksi hangattiin WD-40 pintaan ja tulipa kiiltävä!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Jomppara
'Senator'
'Senator'
Viestit: 412
Liittynyt: 07 Marras 2010, 15:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja Jomppara »

lapin-ukko kirjoitti: 12 Huhti 2020, 16:08
Jomppara kirjoitti: 12 Huhti 2020, 15:53
Itellä tää lähti oikeastaan silloisesta b omegasta joka oli kauheessa kunnossa. Siitä lähdin harjoitteleen aplarinpoistoa, naarmujen häivytystä, naarmujen täyttämistä kynällä ja kynäruiskulla ym. Siinä ei ollu mitäön menetettävää.

Älä unohda Shineldin Anttia. Mä en oo enää moneen vuoteen Dudelta mitään tilaillu, menny maku tuogon niitten tyyliin markkinoida. Ite oon tykästyny Autoglanziin, Nanolexiin, Gyeoniin ja toki monella muulla kans hyviä tuotteita. Koitetaan itekki kokeilla kokoajan eri brändejä mitä ei suomesta vielä löydy ja niitä koittaa tuoda maahan, mutta tää koronahomma nyt haittaa tätä hommaa suuresti.

Muistan kans tuon Zaino homman. Ehkä meni pikkusen överiksi, mutta toisaalta olihan se hauska lukea koko homma läpi. :lol:
Joo Antilla kans homma toimii kuten autonhoitokaupassa. Dude tosiaan vähän semmoinen hätävara. En ole sähköpostilistolle liittynyt niin en tiedä noiden mainostuksesta. Olen käynyt tuossa liikkeessä jos sattunut kulmilla pyörimään ja tarvinnut heti jotain. Aika suppea valikoima ja silloinen myyjä ei oikein ollut perehtynyt noihin tuotteisiin.

Viimeisin testi oli Autoglanzin nahan hoitoaine joka ei kyllä vakuuttanut. Samaa tasoa mielestäni markettikaman kanssa.
Samoin pettymys oli joku motonetin olikohan Sonaxin savi kun vertaa vähänkin laadukkaampiin.

Nanolexin tuotteista ei kokemusta mutta vois testata joskus. Mikäs olis hyvä? Mistä olet ulkomailta viimeksi tilannut?

Joskus kattelin noita hintoja että ei ollut enää wöörttiä tilata kun suomesta sai CG Jetsealit sun muut peruskamat about samaan hintaan. Noissa vielä se että talvella ei tiedä jäätyykö kuljetuksen aikana jos tilaa ulkomailta. Mutta erikoisempaahan noista tilaillaankin.

Ammo NYC litkuja ei vissiin saa Suomesta vieläkään? Outo homma tuo kun ei ole ottanut maahantuontiin tännepäin vaikka kysyntää olis. Itse myy omassa kaupassa vain.
Tuosta lueskelin että Ammon raudanpoistoaine ihan normi halpakaman oloista jos ei jopa olekin ihan samaa. Ne omat pesuaineet sun muut ihan laadukkaita mutta onko sitten hintaeron arvoisia muihin halvempiin merkkiaineisiin verrattuna.

Shineld ja Automhoitokauppa oli itellä ennen vakipaikat, nykyään mennään omilla kamoilla ja otetaan Pojilta sitte, jos tarttee. :yes:

Kyllähän se vaan Fakta on, että yhdeltä merkiltä et kaikkia parhaimpia tuotteita löydä. Kokeilitko Autoglanzin OEM maintainia? Nahan puhdistusaine ja suoja-aine Hide Seal on ainaki toimivia, toki ei varmastikkaan kaikkein parhaimpia. Pitäis nahkaosille tilata Leather repair companyn tuotteita, niitä ei vielä Suomessa olekkaan kellään tietääkseni. :food: Autoglanzin qd:t/pikavahat on ollu suosittuja ja ite oon kans tykästyny niihin.

Nanolexiltä tykkään washcoatista, verhoilun, ajovalojen ja maalipinnan pinnoitteista esimerkiksi. Nuo nyt tuli nopeeta mieleen. Nyt tulossa SiSplash. Tuo pitää kokeilla kans.

Ulkomailta en tilaile, jos tuotetta saa Suomesta järki hintaan. Tämä ihan periaate syistä. Ammoa ei mahda saada jälleenmyyntiin.
-(z)- Automaalit
-(z)- Teollisuusmaalit
-(z)- Autonhoitotuotteet
-(z)- Nahkamaalit ja nahanhoitotuotteet

-(z)- https://automaalikauppa.fi
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja Masi »

Varmaan suurimmalla osalla tiedossa, mutta laitampas linkin kuitenkin: www.pesukinnas.com

Aika paljon juttua pesuista ja puunauksista...
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2720
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 22:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

Nyt päästään lempiaiheen pariin. 8) Omassa käytössäni parhaaksi on osoittautunut 1-step kiillotus Meguiars Ultimate Compoundilla. Riittävän hyvää jälkeä syntyy nopeasti ja helposti. Koneena minulla on käytössä Tokya OP5 epäkesko. Vahana käytän pääsääntöisesti mustaa Fussoa. Myös Collinite 476s on ollut kovassa käytössä.

Tässä mielestäni paras lopputulos kyseisillä välineillä:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ylläpitopesuun parhaaksi aineeksi on osoittautunut Sonaxin vahashampoo, jota saa mm. Prismasta sekä Innon Easy shine wash wax Kiiltopisteen verkkokaupasta. Erittäin likaiseen autoon Solmasterin AS40 tai Polarin liuotinpesuainetta Puuilosta. Vaahdottimen kanssa olen käyttänyt ValetPROn Combo 2:sta.
lapin-ukko
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 86
Liittynyt: 12 Syys 2019, 19:41

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja lapin-ukko »

Timonen kirjoitti: 12 Huhti 2020, 18:26 Kaverin kanssa tehtiin mun käyttis-Poloon vähän maalipinnan hoitoa.

Eka jotain G7 puhdistusvaahtoa, jolla liat pois.
Sen jälkeen Autoglymin Gold pintaan.
Lopuksi hangattiin WD-40 pintaan ja tulipa kiiltävä!
Siis mitä? WD-40 auton pintaan vai :o En ole kyllä moista ennen kuullutkaan. Tuohan käsittääkseni liuottaa teidän hyvät vahat pois kokonaan.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja Timonen »

lapin-ukko kirjoitti: 14 Huhti 2020, 22:06
Timonen kirjoitti: 12 Huhti 2020, 18:26 Kaverin kanssa tehtiin mun käyttis-Poloon vähän maalipinnan hoitoa.

Eka jotain G7 puhdistusvaahtoa, jolla liat pois.
Sen jälkeen Autoglymin Gold pintaan.
Lopuksi hangattiin WD-40 pintaan ja tulipa kiiltävä!
Siis mitä? WD-40 auton pintaan vai :o En ole kyllä moista ennen kuullutkaan. Tuohan käsittääkseni liuottaa teidän hyvät vahat pois kokonaan.
No en ollu minäkään ennen kuullut! Mutta yhtä kaikki, kiilto on säilynyt konepellissä ja katossa, oviin on kuivanut rapaa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja ?! »

Wd 40 on tosi monikäyttöistä näimmä :lol: .
Oon mäkin sillä putsannut rosteripakoputken,en kyllä maalipintaan jättäisi,ainakaan viimeistelevänä tuotteena :lollis:

Sama kuin laittaisi rengaskiillot maalipinnalle,hetken kyllä kiiltää.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9265
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Myyntikuvia varten WD40:llä saa hyvän kiillon mustiin muovipuskureihin.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
Janza1985
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 921
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 09:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja Janza1985 »

Hohhoijjakkata, tiiä enää mitä sanos 😳
Insignia Hatchback A20DTE
Avatar
faasti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 166
Liittynyt: 10 Helmi 2006, 18:28
Paikkakunta: Salo

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja faasti »

Nilemma kirjoitti: 14 Huhti 2020, 12:50 Nyt päästään lempiaiheen pariin. 8) Omassa käytössäni parhaaksi on osoittautunut 1-step kiillotus Meguiars Ultimate Compoundilla. Riittävän hyvää jälkeä syntyy nopeasti ja helposti. Koneena minulla on käytössä Tokya OP5 epäkesko. Vahana käytän pääsääntöisesti mustaa Fussoa. Myös Collinite 476s on ollut kovassa käytössä.
Millasta laikkaa olet käyttänyt tuon Meguiarsin kanssa?
Avatar
Janza1985
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 921
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 09:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja Janza1985 »

Rookeri kirjoitti: 16 Huhti 2020, 18:18
Janza1985 kirjoitti: 16 Huhti 2020, 18:11 Hohhoijjakkata, tiiä enää mitä sanos 😳
Ei ihan ekana tulis tota edes kokeilumieles laitettua.
No joo ei todellakaan :lol: :lollis:
Insignia Hatchback A20DTE
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2720
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 22:00
Paikkakunta: Raahe

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

faasti kirjoitti: 17 Huhti 2020, 15:53 Millasta laikkaa olet käyttänyt tuon Meguiarsin kanssa?
Tämän paketin mukana tulleita laikkoja. https://www.autodude.fi/tuote/epakesko_ ... e_premium/
Heavy cut tai soft cut laikkaa enimmäkseen. Aloitan aineen levittämisen koneen 1-teholla, sen jälkeen nostan tehon kolmoselle ja lopuksi ajan aineen loppuun 5-teholla tai täydellä teholla tilanteesta riippuen. Epäkeskokoneella ei voi suurta vahinkoa saada tällä aineella aikaan. Suoravetokoneella ja villalaikalla en ole edes uskaltanut kokeilla.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13467
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi autonhoito topikki.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Itellä myös tokyan epäkesko. Polarshine 10 ja badboys laikkasarja varma valinta. Tuntuu vaan ettei enään lähde esim p2000 veshiottu naarmupois niin miten nuo laikat kestää kulutusta kun ei enään leikkaa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin