Opel Corsa cdti- Turvavyön varoitusvalo

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
j00ppis
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 12:05
Paikkakunta: kaarina

Opel Corsa cdti- Turvavyön varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja j00ppis »

Terve.

Opel corsa cdti 2009

Kuskin turvavyön lukitus oireilee, turvavyö menee lukkoon mutta ajoittain kun ajelee / kallistelee niin turvavyön valo sekä ääni piipahtelee esiin.
Selvästi joku kosketushäiriö, mietin että voisiko kyse olla kaapeleiden kontakteissa vai onko lukitusmekanismissa jokin tunnistin eli edellyttää koko turvavyö lukon vaihtoa?

Uskaltaako vetää videon mukaisesti piuhan irti, sanooko katsastus mies mitään asiaan?
Viimeksi muokannut 1,2sorsa, 08 Maalis 2020, 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Cdti ei tdci
j00ppis
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 12:05
Paikkakunta: kaarina

Re: Opel Corsa cdti- Turvavyön varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja j00ppis »

Neuvoja keltään?
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 676
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Opel Corsa cdti- Turvavyön varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja imaC »

Mä huomasin kerran et insigniassa irvistää turvavyönlukon kuoret.. oli halki syystä tai toisesta.. mut sitä tuhratessani kasaan niin huomasin yhden johdon mikä oli poikki niin teippasin pään ja napsautin kuoret kiinni niin sen jälkeen ei ole kuskinpenkin turvavyöstä valittanut ja piipitellyt.. ja katsastanutkin olen mut taitaa olla katsurista kiinni tuo...
j00ppis
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 12:05
Paikkakunta: kaarina

Re: Opel Corsa cdti- Turvavyön varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja j00ppis »

imaC kirjoitti: 13 Touko 2020, 21:16 Mä huomasin kerran et insigniassa irvistää turvavyönlukon kuoret.. oli halki syystä tai toisesta.. mut sitä tuhratessani kasaan niin huomasin yhden johdon mikä oli poikki niin teippasin pään ja napsautin kuoret kiinni niin sen jälkeen ei ole kuskinpenkin turvavyöstä valittanut ja piipitellyt.. ja katsastanutkin olen mut taitaa olla katsurista kiinni tuo...
voisin vilkaista jos sen saa helposti " halkaistua " ja katsottua sisälle lukitusmekanismiin. Olen yrittänyt laittaa elektroniikka puhdistusainetta mutta tuloksetta. On kyl tosi metka vika tuo mikä itellä on, vähän ku liikuttaa lukitusta niin piippaus loppuu, edes takas veivaamista.

mitähän katsuri sanoo lukitusvalosta jos se sattumalta juuri koeajo hetkellä vilkkuu?

juuri sain korjattua opelista polttoainetankin luukun lukituksen, kirjoitan siitä kuvien kera myöhemmin.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9278
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Opel Corsa cdti- Turvavyön varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Ei ole mitään merkitystä lukitusvalolla katsastuksessa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
j00ppis
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 06 Maalis 2017, 12:05
Paikkakunta: kaarina

Re: Opel Corsa cdti- Turvavyön varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja j00ppis »

Polttoaine tankin lukitusvaijeri sijaitsee takaluukun alareunassa oikeassa kulmassa. Vähän paneelia purkamalla pääsee käsiksi.
Kuva
Vastaa Viestiin