Kostea jalkatila

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Shahab
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Touko 2019, 19:12

Kostea jalkatila

Viesti Kirjoittaja Shahab »

Moikka!

Elikkäs mulla on Opel Vectra C Wagon 2004.

Oon nyt paripäivää kattelut ja kokeillut, että repsikan ja kuskin jalkatilan kumimaton alus on aivan märkä. En tiedä mistä johtuu?

Kiitos avusta etukäteen.
kallek505
'Senator'
'Senator'
Viestit: 996
Liittynyt: 25 Marras 2014, 21:29

Re: Kostea jalkatila

Viesti Kirjoittaja kallek505 »

Ilmastoinnin kondenssiveden poistoputki oli mulla tukossa ja tuuppas vedet jalkatilaan. Samoin jos tuulilasin alusen vedenpoistoreiät on tukossa saattaa sekin ajaa vettä sisälle. Nämä nyt ekana tuli mieleen
Käyttis: Peugeot 3008
Kesämopo: Solifer 10 1969 M48 Anker Laura
Reissukulkine: Mercedes Benz Ajokki Victor 1988(Tilaa Riittävästi)
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13544
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Kostea jalkatila

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Joo eli konepelti auki ja raottelet tuulilasin muoveja. Pitäisi olla keskellä rintapeltiä semmoinen kumi kärsä ja katso samalla raikkarin kunto.

Ja kuivata. Matot pois ja näin kesähelteillä jätät sisätilan lämmittimen sinne lattialle käymään pari päivää kun saat lattia mattoa vähän raotettua
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
petrisa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Elo 2010, 12:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kostea jalkatila

Viesti Kirjoittaja petrisa »

1,2sorsa kirjoitti: 11 Kesä 2019, 07:28 Joo eli konepelti auki ja raottelet tuulilasin muoveja. Pitäisi olla keskellä rintapeltiä semmoinen kumi kärsä ja katso samalla raikkarin kunto.
Ei ole keskellä rintapeltiä vaan molemmilla sivuilla.

Ne "kaukalon" vedenpoistoreiät kannattaa avata ja putsata. Lisäksi on syytä tarkistaa samalla raitisilmasuodatttimen kotelon tiiviys rintapeltiä vasten. Mikäli tiiviste on hapertunut sieltä välistä pääsee vettä sisään.
Vuoto voi tosin tulla ilmastoinnin kondenssivedestäkin, kuten mainittiin.

Tuo etukaukalon nyt ensin, koska se on "tyyppivika" ja muutenkin sinne kertyy mönjää.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Shahab
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Touko 2019, 19:12

Re: Kostea jalkatila

Viesti Kirjoittaja Shahab »

Kurkkasin etukaukaloon, jossa enemmän roskaa kun... Putsasin sen ja kuivailen vielä.


Kiitos auttajille taas.
hynni
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 28 Touko 2013, 13:10

Re: Kostea jalkatila

Viesti Kirjoittaja hynni »

Mulla vuoti aikanaan sisälämppärin läpiviennistä joka oli huonosti tehty. Se kaukalon ränni vuoti suoraan piuhan päälle ja siitä lorisi sisään.
Vastaa Viestiin