Opelin ruostuminen
Re: Opelin ruostuminen
Muovit lähtee aika helposti irti ja saa vielä nätisti takaisinkin, tais olla vaan muovinastoilla kiinni. Olisko päädyissä pari nastaa, pohjassa lisää ja yläpuolella tiivistekumin alla kans jokunen. Ne nastojen keskiosat joutuu vaan irrottaessa painamaan läpi sinne kotelon sisälle, että kannattaa varata uusia kiinnikkeitä varulta. Voihan niitä koittaa vaikka paineilmalla puhallella jos sattuis tulemaan pois sieltä.
Vectra C GTS Z20NET -06 'JC'
Re: Opelin ruostuminen
Ruostumiseen ja ruostevaurioiden korjaamiseen kun liittyy tietysti myös maalaaminen niin mielenkiinnosta kysyn, että onko joku saanut oman autonsa, Opelin tai muun merkin, värikoodilla täysin saman väristä maalia kuin autossa nyt on? Itse en ole. En värikoodin avulla, enkä myöskään maaliliikkeen laitteella, jolla jotenkin optisesti "luetaan" auton väri sen korista. Sillä meni väri kyllä reilusti metsään. Kyseessä hopeanharmaa väri. Sama juttu nykyisessä C Vectrassa. Sama hopeanharmaa väri, mutta pieni kynsilakkapurkin kokoinen pullo pensselineen, jätti kyllä toivomisen varaa mitä tulee samankaltaisuuteen alkuperäisen värin kanssa. Ymmärrän, että aurinko muuttaa auton väriä vuosien saatossa ja mitä tummempi väri, sitä enemmän uv-säteily vaalentaa maalipintaa. Vaalean harmaa on kuitenkin sieltä väriskaalan vaaleimmasta päästä mutta siihenkin oli jo värimuutosta tullut enemmän kuin kuvittelin. Onneksi paikat mihin paikkamaalia tarvitsin, ainakin toistaiseksi, on takaluukun rekisterikilven syvennyksessä ja takalokasuojien kaarien alapuolella. Ei siis kovin näkyvillä paikoilla. Jos ruostetta alkaa esiintymään enenevissä määrin korin eri osissa, voi olla vaikeaa löytää täysin saman väristä maalia paikkaukseen, tai näin ainakin aikaisempien kokemusteni pohjalta pelkään.
Re: Opelin ruostuminen
Kyllähän maalaukset tehdään häivyttämällä "samanvärisiksi".
Eli jos vaikka etuovi pitää maalata niin samalla ruiskutetaan värimassaa hiukan etulokariin ja takaoveen sekä lakataan sitten tietysti kokonaan.Ei niitä muuten saa natsaamaan millään
Eli jos vaikka etuovi pitää maalata niin samalla ruiskutetaan värimassaa hiukan etulokariin ja takaoveen sekä lakataan sitten tietysti kokonaan.Ei niitä muuten saa natsaamaan millään
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Opelin ruostuminen
Ja näin se on jo uusissakin autoissa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Opelin ruostuminen
Se nyt taas johtuu siitä kun ne maalataan erikseen
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Opelin ruostuminen
Onko C-Vectra farkulle tyypillistä, että takaluukussa rekisterikilven yläpuolelta alkaa ruostetta pukkaamaan? Maalin alla pikkasen kupruilee, viime kesänä yritin sitä pikkasen Rost Offilla nk.pelkistää ja hetken näytti siltä, että ruostuminen pysähtyi, mutta nyt alkanut taas pikkuhiljaa leviämään.
Re: Opelin ruostuminen
Ei taida olla harvinaista, siinä on kaksi peltiä taitettu toisiaan vasten ja sieltä välistä se alkaa.TurbotOn kirjoitti: ↑27 Maalis 2019, 21:35 Onko C-Vectra farkulle tyypillistä, että takaluukussa rekisterikilven yläpuolelta alkaa ruostetta pukkaamaan? Maalin alla pikkasen kupruilee, viime kesänä yritin sitä pikkasen Rost Offilla nk.pelkistää ja hetken näytti siltä, että ruostuminen pysähtyi, mutta nyt alkanut taas pikkuhiljaa leviämään.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ