Moi,
Vm. 2011 Inkkuni (2.0 cdti 4x4) mittaristovalot ovat diskoilleet jo kotvan aikaa. Vaiva kuulemma on yleinen. Liekö täällä kohtalotovereita jotka ovat vaivaan törmänneet ja sen menestyksellisesti ratkaisseet?
Kierroslukumittarista ja nopeusmittarista sammuu ja syttyy segmenttejä säännöllisen epäsäännöllisesti. Myös lämpömittarin ja polttonestemittarin valkoinen taustavalaistus sammuu jossain vaiheessa. Neulojen valot kyllä palavat ainakin toistaiseksi vaikka mittarit muuten pimenisivätkin... Sporttinappulan punaisella valaistuksella kaikki valot kuitenkin palavat.
Tietääkö kukaan miten punaisen valaistuksen saisi ohjelmoitua jatkuvasti päälle - siis ilman että muut sporttiasetukset kytkeytyvät päälle.
Toinen vaihtoehto joka käynyt mielessä on vaihtaa mittaristo purkuautosta. Kukaan Opelin virallinen tai vähemmän virallinen edustaja ei vaan ole osannut sanoa onko mittaristot sillä tapaaa koodattuja että eivät suostu toimimaan vieraassa autossa. Tietääkö joku foorumilainen (Robertx..?) vastauksen?
Onko kukaan remontoidut/teettänyt mittaristolleen huoltoa jossakin asiaan erikoistuneessa pajassa?
Ja vielä yksi teemaan liittyvä kysymys: jos mittariston irrottaa huoltopajalle lähettämistä varten, meneekö mittariston mukana jokin auton toiminnalle kriittinen osa ”aivoja” matkassa? Eli suostuuko auto toimimaan ilman mittaristoaan lainkaan?
Cheers!
Insignia (A) mittaristovalo-ongelma
Re: Insignia (A) mittaristovalo-ongelma
Vaiva on suht yleinen ainakin Saksassa ja Englannissa.
Jotkut ovat korjanneet itse... juottamalla liittimen uudestaan tai jopa kaikki ledit.
http://www.astra-g-anleitungen.de/insig ... ignia.html
Esimerkki:
https://www.ebay.co.uk/itm/BNIB-GENUINE ... SwvHRa1Mdo
Purkuauton mittariston pitää olla samanlaisesta autosta (sama osakoodi ja samat toiminnot) , ja paritus purettu kaiketi.
Merkkiliike tosin pystyy sovittamaan(ohjelmoimaan) erilaisenkin mittariston sopimaan, mutta onko osaamista ja halua siihen.
Virallinen ohje sanoo , että pitää seurata GM TISsin ohjeistusta...
Op-comin jollain versiolla pystyy purkamaan parituksen ja parittamaan ja toki joillakin muillakin diagnostiikkaohjelmilla
Jotkut ovat korjanneet itse... juottamalla liittimen uudestaan tai jopa kaikki ledit.
http://www.astra-g-anleitungen.de/insig ... ignia.html
Esimerkki:
https://www.ebay.co.uk/itm/BNIB-GENUINE ... SwvHRa1Mdo
Purkuauton mittariston pitää olla samanlaisesta autosta (sama osakoodi ja samat toiminnot) , ja paritus purettu kaiketi.
Merkkiliike tosin pystyy sovittamaan(ohjelmoimaan) erilaisenkin mittariston sopimaan, mutta onko osaamista ja halua siihen.
Virallinen ohje sanoo , että pitää seurata GM TISsin ohjeistusta...
Op-comin jollain versiolla pystyy purkamaan parituksen ja parittamaan ja toki joillakin muillakin diagnostiikkaohjelmilla
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia (A) mittaristovalo-ongelma
Kiitti näkemyksestä ja vinkeistä Robertx,
Sen verran kädettömäksi tunnustaudun, että kolvaamiset saa jäädä, mutta täytyypä selvittää eksakti osanumero ja surffailla Saksan eBayn ja vastaavien sivuilla haravoimassa jospa vaikka tärppäisi. Jos siis on käytössä aito Opel diagnostiikkaohjelmisto, mahdolliset paritusten purut ja uudelleenparitukset pitäisi siis onnistua? Ja jonkun verran osaamista ja viitseliäisyyttä. Kaikki kohdat täyttyvät hovihankkijapajallani Jyskälässä.
Sen verran kädettömäksi tunnustaudun, että kolvaamiset saa jäädä, mutta täytyypä selvittää eksakti osanumero ja surffailla Saksan eBayn ja vastaavien sivuilla haravoimassa jospa vaikka tärppäisi. Jos siis on käytössä aito Opel diagnostiikkaohjelmisto, mahdolliset paritusten purut ja uudelleenparitukset pitäisi siis onnistua? Ja jonkun verran osaamista ja viitseliäisyyttä. Kaikki kohdat täyttyvät hovihankkijapajallani Jyskälässä.
Re: Insignia (A) mittaristovalo-ongelma
Ole hyvä.
Tuolta sivulta saattaa auton VIN - numeron perusteella löytyä mittaristolle oikea osanumero.
https://opel.7zap.com/en/car/
Tuo epc toimii myös Insignian osien suhteen.
Mittaristoja on jonkin verran myynnissä... sekä uusia , että käytettyjä. Oletettavasti löytyy oikea.
Ei tarvitse olla edes aito diagnostiikkaohjelmisto... jollaikin Op-comin kiinan kloonilla onnistuu myös... tosin en tiedä , millä versiolla. Varman päälle ennemmin tietysti aito ohjelmisto. Pritus ymmärtääkseni pitää olla jo purettu. Ihan selkeää ohjetta tai mielipidettä parituksen purusta tai parittamisesta en löytänyt ... muutama tekstimaininta saksankielisellä sivulla. Jokatapauksessa parittaminen onnistuu aidolla ohjelmistolla , joka tunnistaa Insignian. Erilaiseen mittaristoon pitäisi saada juuri sen mittariston konfiguraatiokoodi Opelilta ja niitä on ilmeisen vaikea saada.
Tuolta sivulta saattaa auton VIN - numeron perusteella löytyä mittaristolle oikea osanumero.
https://opel.7zap.com/en/car/
Tuo epc toimii myös Insignian osien suhteen.
Mittaristoja on jonkin verran myynnissä... sekä uusia , että käytettyjä. Oletettavasti löytyy oikea.
Ei tarvitse olla edes aito diagnostiikkaohjelmisto... jollaikin Op-comin kiinan kloonilla onnistuu myös... tosin en tiedä , millä versiolla. Varman päälle ennemmin tietysti aito ohjelmisto. Pritus ymmärtääkseni pitää olla jo purettu. Ihan selkeää ohjetta tai mielipidettä parituksen purusta tai parittamisesta en löytänyt ... muutama tekstimaininta saksankielisellä sivulla. Jokatapauksessa parittaminen onnistuu aidolla ohjelmistolla , joka tunnistaa Insignian. Erilaiseen mittaristoon pitäisi saada juuri sen mittariston konfiguraatiokoodi Opelilta ja niitä on ilmeisen vaikea saada.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Insignia (A) mittaristovalo-ongelma
Tulevia Insignian mittaristovalo-ongelmaan törmääviä fooruminkäyttäjiä ajatellen pieni infopala. Mittaristovalovaiva kun on ilmeisen yleinen ja uusi mittaristo pirun kallis.
Sain omaan ongelmaani ratkaisun Voltit Autoelektroniikka -nimisen rovaniemeläisyrityksen avustuksella. Mittariston taustavalojen diskoilu on nyt muisto vain. Murheiden määrä tuntuu kumminkin olevan vakio. Kun on yksi asia saatu kuntoon, on jo toinen vaiva tilalla...
Voin suositella Voltitia, vaikka omalla kohdallani tarvittiin harjoituskierros oikeiden ledispeksien löytymiseen.
Sain omaan ongelmaani ratkaisun Voltit Autoelektroniikka -nimisen rovaniemeläisyrityksen avustuksella. Mittariston taustavalojen diskoilu on nyt muisto vain. Murheiden määrä tuntuu kumminkin olevan vakio. Kun on yksi asia saatu kuntoon, on jo toinen vaiva tilalla...
Voin suositella Voltitia, vaikka omalla kohdallani tarvittiin harjoituskierros oikeiden ledispeksien löytymiseen.