Talouden kakkosauto, meillä nyt toista vuotta oleva sedan-mallinen Omega B vm. 1997 on oireillut jo kesällä lukoista siten,
että ovia kaukosäädöstä lukkoon laittaessa ne ovat menneet lukkoon keskimäärin vasta toisella yrittämällä.
Nyt ongelma eskaloitui ja mitä inhottavimmalla tavalla.
Ulkona on 5 astetta pakkasta ja auto on kuin kassakaappi, johon ei ole lukkokoodeja.
Vaikka keskuslukon solenoidi "avaa" lukot, eivät ovet aukea.
Avainta kuskin ovessa käyttäen samoin keskuslukko pelaa ja oven "nappi" nousee hieman, muttei tarpeeksi.
Kahvasta ovea ei saa auki vaikka se tuntuukin toimivan normaalisti, kuin ovi olisi lukossa.
Sisätilanlämppäri suhisemaan ja 2 tunnin päästä kuskin ovi aukeaa avaimella, muiden pysyessä lukittuna.
Kun oven jättää lukitsematta ja läiskäisee sen kiinni ja puhallin ei ole päällä, puolen tunnin kuluttua ollaan taas lähtöruudussa, eli ovi ei aukea kahvasta. Tiivisteet eivät ole jäässä.
Ei oikein viitti lähteä töihin tuolla, saati kaupassa käymään. Voipi jäädä kotimatka bussilla suoritettavaksi..
Mitäs sieltä oven sisältä pitäisi tarkistaa ja rasvata, jotta homman saa pelaamaan?
Onko jossain sopivasti toimintakaaviota sähköikkunapaneelilla varustetun oven verhoiluiden irroittamiseen?
Omega B 1997 sedan, lukkomekanismien jäätyminen - HELP
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Omega B 1997 sedan, lukkomekanismien jäätyminen - HELP
Punaset nuolet, ruuvit on noiden lätkien alla. Pahvi lähtee irti nostamalla suoraan ylöspäin. Se on yläreunastaan listassa kiinni, joten älä kampea alhaalta paljoa ulospäin. Lätäkkövalo kans irti.
Se on varmaan se salpamekanismi jäässä/jumissa.
http://www.omegaowners.com/forum/index. ... ic=90543.0
prööt