Omegan sulakkeet 7 & 12

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
daa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 429
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Omegan sulakkeet 7 & 12

Viesti Kirjoittaja daa »

Pari viikkoa sitten mitattu vuotovirta n.600mA yhteensä. Sulakkeen 12kautta oli 400mA ja sulakkeen 7kautta 200mA.
Toissapäivänä mittasin uudelleen laittamalla yleismittarin akun ja akunkaapelin väliin. Mittasin sulake 7 niin vuotovirta jäi 200mA, eli sulake 7 kautta hukkaa virtaa. ja sulakkeen 12kautta oli 0mA.

Sulake 12 takana oleva laite siis satunnaisesti vie virtaa sen 400mA, en tiedä mitä kaikkea siellä on, mutta radio ja radion näyttö ainakin.

Sulake 7:n kautta on sisävalaistus. On katsottu hansikaslokeron valo, "meikkipeilien" valot ja katossa ja ovissa olevat valot. Farkkumallin auto, joten peräkontin valokaan ei ole. Mikään edellään mainituista ei jää palamaan. Onko vielä muita valoja piilossa, mikä vois viedä virtaa?

Onko kellään antaa virtakaavioita, josta näkis, että mitä kaikkea noiden sulakkeiden takana on? Meneekö sisätilan valaistus releen kautta ja missä rele sijaitsee?

Ongelmana on ollut, että akku tyhjä jos seisoo päivän pari.
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Avatar
daa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 429
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omegan sulakkeet 7 & 12

Viesti Kirjoittaja daa »

Repäsin radion irti, niin virrankulutus tippui normaaliin. Eli, voiko nyt olettaa, että radio on jollain tavalla syyllinen vai voiko radiosta lähtee vielä piuha eteenpäin laitteeseen, joka aiheuttaa virtahukan.

Onko noissa radioissa ollut tuommosia ongelmia. Philipsin ccr2006(e) radio kyseessä.
Oisko jollain samanlaista radiota uudellamaalla, että vois sillä kokeilla, että nouseeko virrankulutus.

Kuva
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Omegan sulakkeet 7 & 12

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Vuosimallin 2001 kytkentäkaavio löytyy tuolta:
http://www.vectra16v.com/slp/slp_omega_b_mj01.pdf
Pätee aika hyvin myös vuosimalliin 2002.
Radiolta eteenpäin menee johtimia kaiuttimille, antennivahvistimelle ja infonäytölle ainakin.
Vähemmän noissa alkuperäissoittimissa on ollut ongelmia, mutta ei toki mahdotonta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
daa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 429
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omegan sulakkeet 7 & 12

Viesti Kirjoittaja daa »

Infonäytössä on pikseleitä ainakin pimeenä ja voi toki olla muutakin siinä. Jos infonäytölle menevän piuhan ottais irti, niin radion koodia on hankala syöttää ilman näyttöä. Sillähän se toki selviäis.

Tässä vuosimallissa on kai jonkunsortin lisälaiterele sulakerasian takana? Mikä releen funktio on?
Miten pääsee sulakerasian takana olevaan relehommeliin käsiks? alakautta vai saako tuon sulakerasian jotenkin pois edestä niin paljon, että sen kautta pystyy releet katsoo läpi?
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7423
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Omegan sulakkeet 7 & 12

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Lieneekö tuolla?
Kuva
Kuva
Kannattaa ottaa koko teline irti.
prööt
Sepi79
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 221
Liittynyt: 05 Helmi 2016, 22:32
Paikkakunta: nokia

Re: Omegan sulakkeet 7 & 12

Viesti Kirjoittaja Sepi79 »

Voiko tuon valosummeri/pimpelipomin napata pois ihan noin vaan vai meneekö jotain sekasin? Alkaa tympimään liiluuliiluuliiluu kun pitää jostain syystä käyttää valoja ilman että auto käy.
Avatar
daa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 429
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omegan sulakkeet 7 & 12

Viesti Kirjoittaja daa »

Sepi79 kirjoitti: 01 Joulu 2017, 13:31 Voiko tuon valosummeri/pimpelipomin napata pois ihan noin vaan vai meneekö jotain sekasin? Alkaa tympimään liiluuliiluuliiluu kun pitää jostain syystä käyttää valoja ilman että auto käy.
Kokeile ottaa, että vaikuttaako sen pois ottaminen muuhunkin kuin tilulilutteluun.
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Avatar
daa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 429
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omegan sulakkeet 7 & 12

Viesti Kirjoittaja daa »

Jos haluan vaihtaa radion toiseen, niin pitääkö radiokin parittaa auton järjestelmään? Onnistuuko op-com china clone:lla?
vai riittääkö vaan, kun tietää sen radio code:n? Jos onnistuu niin pitää alkaa etsimään toista radioo kokeiltavaksi.
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
mandula
'Senator'
'Senator'
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Syys 2014, 13:12

Re: Omegan sulakkeet 7 & 12

Viesti Kirjoittaja mandula »

Eikös sen vaihtoradion code pidä vaan olla tiedossa.
Opel Omega B, Caravan
2.2i (Z22XE)
2003, Manual
Avatar
daa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 429
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omegan sulakkeet 7 & 12

Viesti Kirjoittaja daa »

Radio vaihdettu ja 400mA vuotovirta pysyy. Mitähän seuraavaksi keksis? Eli radio irti niin vuoto loppuu. Hetkenpäästä tilanne sama, mutta ei heti kun radion tökkää kiinni. Radionnäyttöä ihmettelemään vai mitä?
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Avatar
daa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 429
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omegan sulakkeet 7 & 12

Viesti Kirjoittaja daa »

Kun B2 karvalakkimalli ompun ovet pistää lukkoon, niin pitäiskö valojen vilkahtaa lukitessa ja avatessa?
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Avatar
daa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 429
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omegan sulakkeet 7 & 12

Viesti Kirjoittaja daa »

daa kirjoitti: 28 Syys 2018, 07:39 Kun B2 karvalakkimalli ompun ovet pistää lukkoon, niin pitäiskö valojen vilkahtaa lukitessa ja avatessa?
ilmeisesti pitäis, kun aiemmin olikin kuva releestä... ei vilku ei. Pitää kokeilla vaihtaa rele, jos sillä sais edes toisen sulakkeen kautta menevän vuotovirtaongelman ratkaistua.
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Avatar
daa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 429
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omegan sulakkeet 7 & 12

Viesti Kirjoittaja daa »

Ilmeisesti sulakkeen 7(sisävalaistus yms.) virtavuoto loppuu tyyliin 30minuutin päästä, siinä kai ei ole sitten ongelmaa. Jostain luin, että ajastinreleen toiminta loppuis 2min päästä kun ovet laittaa sisään, mutta taisin saada väärää tietoa. Seuraan tilannetta.

Missä sijaitsee X1 liitin?

Minulla ei vilkut välähdä jos ovet laittaa lukkoon. Pitäisikö karvalakkimallin B2:ssa välähtää? Voiko tuon ohjeimoida pois, että ei välähtäiskää?
Olen vaihtanut ne kolme relettä toisiin käytettyihin sieltä sulakerasian takaa. Ei vaikutusta.

Mikä on sulaketaulussa se hyppylanka, millä voi valita jotain? Sen voi laittaa kahteen eri asentoon.
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Omegan sulakkeet 7 & 12

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

X1 on kuljettajan jalkatilassa a-pilarin juuressa paneelin takana.
Tuo hyppylanka liitty muistaakseni jotenkin rekkarikilven valojen toimintaan.
Vastaa Viestiin