Monitoiminäyttö Omega 2000v. 2.5

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
vikkenilo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 13:37

Monitoiminäyttö Omega 2000v. 2.5

Viesti Kirjoittaja vikkenilo »

Autoni on Omega 2.5 vuosimallia 2000, ajettu 315.000.
Monitoiminäytössä päivämäärä näyttää 1.1 1997 ja kello nollautui. Mitään varoittelematta kone vain ei meinannut lähteä parkkipaikalla käyntiin. Tuntui kuin akusta olisi loppunut tehot, joutui hiukan ”hinkkaamaan”.
Olin juuri hiukan aiemmin ajanut auton parkkipaikalle.

Voisiko vika johtua siitä, että olin paria päivää aikaisemmin antanut kaapeleilla virtaa toiseen autoon? Vai johtuuko se siitä, että monitoiminäyttö kehottaa tarkistamaan jäähdytysnesteen tason, tämä on jo toinen kerta? Olen täyttänyt sen ensimmäisellä kerralla.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9275
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Monitoiminäyttö Omega 2000v. 2.5

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Virta vähissä, ja siksi myös monitoiminäyttö nollautui. Tarkista latausjännite, jos ei kerro mitään, niin lähimmällä huoltamolla tsekkaavat sen hetkessä.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
vikkenilo
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 13:37

Re: Monitoiminäyttö Omega 2000v. 2.5

Viesti Kirjoittaja vikkenilo »

Kertooko latausjännitteen heikkous akun huonosta kunnosta vai laturiviasta, ehkä kummastakin?
Voiko päivämäärän ja ajan palauttaa monitoiminäyttöön?

Kiitos jo näistä tiedoista!
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9275
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Monitoiminäyttö Omega 2000v. 2.5

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Latausjännite kannattaa katsoa ensiksi, jos laturi ei lataa kunnolla, uusikaan akku ei kestä pitkään vaan tyhjenee. Jos lataus on kunnossa (n.+14v), niin silloin akku voi olla uusimista vailla. Jos akkua ei ole uusittu viiteen vuoteen, alkaa se olla käyttöikänsä päässä.

Monitoiminäyttöön saat oikeat tiedot, kun painat ensiksi pitkään jompaa kumpaa näytön yläreunassa olevaa nappia. (En muista kumpaa, kokeile) Ja sitten toisella napilla saat näppäiltyä oikeat tiedot.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Vastaa Viestiin