Astra vm.2007 Twintop 1.8 140hp Katto ei toimi

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Investor
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Syys 2017, 17:52

Astra vm.2007 Twintop 1.8 140hp Katto ei toimi

Viesti Kirjoittaja Investor »

Moi,

Olen nyt Espanjassa ja täällä minulla on autona avo-ooppeli. Kattoon tuli mystinen vika, eli se jäi puoleen väliin auki eikä mennyt kiinni eikä auki. Vika löytyi johtasarjasta ja se vaihdettiin. Autoa käytetään harvoin ja se toimi hyvin kuukauden. Sen jälkeen auto oli 2vko parkissa ja katto ei enää noussut. Paikalliset korjaajat sanoivat että tuota he eivät lähde korjaamaan. Vein auton lähi ooppeli huoltoon ja he sanoivat, että ainoastaan yksi huolto voi tehdä tuolle jotain. Vein auton sinne ja tänään sain vastauksen että remontti maksaa 2400e tai sitten se osa maksoi sen verran. Paha sanoa, koska puhuvat huonoa englantia ja mä en puhu espanjaa. Hydrauliikka pumppu taisi olla vikana heidän mielestään.

Menen hakemaan auton pois huollosta heti kun ehdin ja koitan saada heiltä lausunnon missä vika ja mieluiten osanro:n. Saas nähdä paljonko lasku vian etsimisestä kun en antanut heidän korjata sitä.

Mutta itse kysymys. Onko kenelläkään vastaavaa vikaa ja jos on ollut niin missä vika ja mikä osa voisi olla kyseessä? Mitä maksaa suomessa tuollainen remppa niin tiedän täällä hiukan vaatia oikeaa hintaa.
Investor
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Syys 2017, 17:52

Re: Astra vm.2007 Twintop 1.8 140hp Katto ei toimi

Viesti Kirjoittaja Investor »

Noniin. Sain tarjouksen mitä maksaa Hydraulipumpun vaihto. Pelkkä pumppu maksaa 1800e osa nro 93188177. Ja kokonaishinta 2433,38e. Eli nyt pitäisi löytää tuo pumppu halvalla jostain ja viedä muualle korjattavaksi tai sitten tuonne viralliselle ooppeli huollolle.

Vian tutkiminen ei maksanut mitään joten jotain positiivista tässä tapauksessa.
Investor
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Syys 2017, 17:52

Re: Astra vm.2007 Twintop 1.8 140hp Katto ei toimi

Viesti Kirjoittaja Investor »

Investor
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Syys 2017, 17:52

Re: Astra vm.2007 Twintop 1.8 140hp Katto ei toimi

Viesti Kirjoittaja Investor »

Ei ole vielä tullut vastausta puolasta. Mietittiin kaverin kanssa että voiskohan sen osan vaihtaa itse kun ei nyt tuossa räjäytyskuvassa mitään outoa näkynyt: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/28/9/72/
Juhsep
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Maalis 2022, 18:36

Re: Astra vm.2007 Twintop 1.8 140hp Katto ei toimi

Viesti Kirjoittaja Juhsep »

Mulla sama vika välillä, mutta aukeaa kun rynkyttää avaa sulje nappia riittävän kauan.
Vastaa Viestiin