Astra K - Parkkitutkat

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Sipak
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Marras 2016, 22:01

Astra K - Parkkitutkat

Viesti Kirjoittaja Sipak »

Hei foorumilaiset, Olen tuore farkku Opelin omistaja vasta reilun 3000 km kokemuksella. Onko kellään tietoa pystyykö noille järjettömille parkkitutkille tekemään mitään, että eivät olisi jatkuvasti aktiivisina. Tai saako edes ääntä pois muuten kun väkivalloin. Se nappi keskikonsolissa ei tuo kun hetkellisen ilon. Ja valikosta pois kytkentäkin kestää aina vain seuraavaan käynnistykseen saakka. Onkohan Kuopion seudulla ketään jolla olisi tietoa/taitoa Opelin sielun elämän tutkimiseen ja tarvittavat laitteet ( testeri jolla voi myös tehdä järjestelmään muutoksia ). Voisi luulla että sitä kautta olisi mahdollista löytää apu tähän ärsyttävään ongelmaan. Muuten hyvä auto saa välillä ( usein ) sapen kiehumaan turhan piipityksen takia. Olisin valmis vaikka hieman maksamaan ongelman ratkasusta.
wikke67
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Helmi 2020, 08:27

Re: Astra K - Parkkitutkat

Viesti Kirjoittaja wikke67 »

Tämä on vanha juttu jo, mutta kirjoittelen silti. Eli et ole ainoa joka painii ja hikoilee saman ongelman kanssa. Tietääkseni kukaan ei ole vielä saanut tutkia toimimaan järkevällä tavalla ja ainoaksi vaihtoehdoksi on jäänyt joko korvatulpat tai kaiutinjohdot irti. Tutkien äänihän tulee etu- ja takakaiuttimista. Itse olen ottanut radion antennijohdot irti jotta ei tarvitse kuunnella TMC kautta tulevia "Huomio, hidas liikenne" varoituksia joka risteyksessä. Lisäksi irroitin etukaiuttimien johdot "silver box" yksiköstä ja sillä sai etututkat hiljaiseksi. Sen jälkeen laitoin radioyksiköstä asetuksen niin että perävaunu on kytkettynä. Pelkästään siitä ei takatutkat vielä hiljene, vaan laitoin sokean virtaliittimen peräkoukun kytkinrasiaan niin että radio luulee että perävaunu on todella kytketty kiinni. Nyt on myös takatutkat hiljaa ja voi ajella ja peruutella rauhassa. On todella sääli että näin ala-arvoista tuotekehitystä on Opelin insinööreillä eikä kiinnostusta ole juurikaan kuunnella asiakaspalautetta. Kysehän ei ole mistään muusta kuin softabugista ja ohjelmistopäivityksestä. Auto itsessään ei ole mikään huono.
Vastaa Viestiin