CIM modulin reset. ja vakionopeussäätimen korjaus
CIM modulin reset. ja vakionopeussäätimen korjaus
OP-Comissa on tuollainen resetointi mahdollisuus,mitä se tekee?
Palauttaako alkuperäiseen tilaan vai nollaako kaiken jonka jälkeen pitää uudelleen ohjelmoida?
Jos se nollaa sen niin pystyikö tuolla OP-Comilla ohjelmoimaan sen?
Mistä löytää sen kirjainsarjan joka kertoo mikä CIM sopii tilalle?
OP-Com antaa jonkun listan mutta, en ole varma mikä se näistä mahdollisesti on.
Identifier: 0x0015
VIN: W0L0ZCF3561079642
Part Number:13204146
Software version number: 12244872_
Hardware key number: *82GXBX
System description: DELPH0400
Alpha code:
Manufacturing date: 060102
Code Index and version: 008 02
Mulla on vakkari ongelma joka johtunee CIM-moduulista ja ajattelin nyt kokeilla tätä,
viiksen vaihdoin jo eikä auttanut.
Vectra -C
Palauttaako alkuperäiseen tilaan vai nollaako kaiken jonka jälkeen pitää uudelleen ohjelmoida?
Jos se nollaa sen niin pystyikö tuolla OP-Comilla ohjelmoimaan sen?
Mistä löytää sen kirjainsarjan joka kertoo mikä CIM sopii tilalle?
OP-Com antaa jonkun listan mutta, en ole varma mikä se näistä mahdollisesti on.
Identifier: 0x0015
VIN: W0L0ZCF3561079642
Part Number:13204146
Software version number: 12244872_
Hardware key number: *82GXBX
System description: DELPH0400
Alpha code:
Manufacturing date: 060102
Code Index and version: 008 02
Mulla on vakkari ongelma joka johtunee CIM-moduulista ja ajattelin nyt kokeilla tätä,
viiksen vaihdoin jo eikä auttanut.
Vectra -C
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: CIM modulin resetointi
tollasen antoi tolla varaosanumerolla,se kirjain yhdistelmä on siinä cimin kuoressa vilkkuviiksen paikan vieressä noin sentin korkuisilla kirjaimilla.
http://www.autonvaraosa.fi/sahkoinen-yk ... 31764.html
http://www.autonvaraosa.fi/sahkoinen-yk ... 31764.html
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: CIM modulin resetointi
Ihanan kallista
Eli ton kirjainkoodin näkee vain jos irroittaa ratin?
Mites toi resetointi?
Eli ton kirjainkoodin näkee vain jos irroittaa ratin?
Mites toi resetointi?
Re: CIM modulin resetointi
ei tarvii rattia ottaa irti riittää kun irrottaa/raottaa niitä muoveja siitä ratin takaa.
op-comista ei itellä kokemusta.
op-comista ei itellä kokemusta.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
- e0101296
- 'Diplomat'
- Viestit: 1264
- Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
- Viesti:
Re: CIM modulin resetointi
Pitäisi onnistua CIM modulin vikakoodien luku, tyhjääminen ja uudelleen ohjelmointi OP-COM versiosta 080 704 lähtien ainakin Vectra C / Signum, Astra-H, Zafira-B
Kokemusta asiasta ei ole joten en enempää osaa neuvoa.
KATSO VERSIOHISTORIA: http://dl.dropbox.com/u/18938741/Sekala ... ersiot.pdf
Oliko siellä vikakoodeja ?
Kokemusta asiasta ei ole joten en enempää osaa neuvoa.
KATSO VERSIOHISTORIA: http://dl.dropbox.com/u/18938741/Sekala ... ersiot.pdf
Oliko siellä vikakoodeja ?
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Re: CIM modulin resetointi
Vikakoodeja on ollut ja niitä on kuittailtu menestyksellä.
Resetointiinkin on mahdollisuus ja siksi siitä kyselenkin.
Mielelläni kuuntelisin jonkun mahdollisia kokemuksia aiheesta: resetointi ja tilanteen palauttaminen.
Käytetyissä CIM-moduleissa tulee avaimet mukana,marmoritiskiltä ostetussa ei tule lukkopesää.
Tarviiko siis käytettyyn vaihtaa lukkopesä ja ajonestosirut vanhoihin avaimiin ja uuteen vain siirtää lukkopesä.
Resetointiinkin on mahdollisuus ja siksi siitä kyselenkin.
Mielelläni kuuntelisin jonkun mahdollisia kokemuksia aiheesta: resetointi ja tilanteen palauttaminen.
Käytetyissä CIM-moduleissa tulee avaimet mukana,marmoritiskiltä ostetussa ei tule lukkopesää.
Tarviiko siis käytettyyn vaihtaa lukkopesä ja ajonestosirut vanhoihin avaimiin ja uuteen vain siirtää lukkopesä.
Re: CIM modulin resetointi
se lukee myös valmistenumerot yms.se purkuauton cim pitäisi olla nollattu siinä autossa mistä se on lähtöisin,muuten käyttökelvoton.
eli nollattu cim tai uusi.siihen sitten vanha virtalukko paikalleen ja ohjelmointi.
eli nollattu cim tai uusi.siihen sitten vanha virtalukko paikalleen ja ohjelmointi.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: CIM modulin resetointi
onkos tässä tapauksessa jo vikaa löytyny ja vakkari lähteny pelittämään?
Re: CIM modulin resetointi
Yllättäen vakkari toimi koko syksyn moitteetta, nyt taas vähemmän...
Olen pohdiskeluissani tullut siihen tulokseen että, kyseessä on kylmäjuotokset.Kuulemma lyijytön tina ei jousta ja siksi irtoaa/murtuu helpommin.
Toisaalla tällä palstalla joku kertoi korjanneensa jo neljä CIM-moduulia kys. vian vuoksi.
Kelien lämmettyä ja kunhan aikaa on, aion ottaa riskin ja ja purkaa modulin ja juottaa sen ehjäksi tai ainakin yrittää
EDIT: Lisätään tähän kuva.
Myös näiden viiksien vastinpintojen puhdistus on tarpeen:
Olen pohdiskeluissani tullut siihen tulokseen että, kyseessä on kylmäjuotokset.Kuulemma lyijytön tina ei jousta ja siksi irtoaa/murtuu helpommin.
Toisaalla tällä palstalla joku kertoi korjanneensa jo neljä CIM-moduulia kys. vian vuoksi.
Kelien lämmettyä ja kunhan aikaa on, aion ottaa riskin ja ja purkaa modulin ja juottaa sen ehjäksi tai ainakin yrittää
EDIT: Lisätään tähän kuva.
Myös näiden viiksien vastinpintojen puhdistus on tarpeen:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: CIM moduli ja vakionopeussäätimen korjaus
No niin, avasin ja korjasin (toiminut loistavasti jo kolme kk.Edit: Toista vuotta!!)
kärryni CIM:n samalla kun päivitin ratin.
Mielestäni tämä ei ole heikkohermoisen hommaa vaikka kolmannella kerralla uudelleen asentaessa homma sujuikin kuin tanssi...
Eli mieti toisenkin kerran.
Noh, maajohto akusta irti, bägi pois,ratti pois ja sitten CIM.
Sen pultit löysätään ylhäältä ja alhaalta ja sitten avaimet virtalukkoon, rattilukko auki ja Cim tulee syliisi.
CIM kotelo on kiinni aika oudoilla ruuvinkannan omaavilla ruuveilla, torx kyllä sopi mutta...Se ei ole oikea ruuvinkanta.
Näiden pinnien vastakappaleissa saattaa se ongelma olla ja korjaantua kolvaamalla ne uudelleen:
Eli toimenpiteinä:
-Vastakappaleiden kolvaus
-Taitoin myös kaikki pinnejä jotta ottavat varmemmin kiinni
-Vilkunviiksen kaikkien kontaktipintojen puhdistus
Jos rikot jotain, se ei ole minun syyni.
kärryni CIM:n samalla kun päivitin ratin.
Mielestäni tämä ei ole heikkohermoisen hommaa vaikka kolmannella kerralla uudelleen asentaessa homma sujuikin kuin tanssi...
Eli mieti toisenkin kerran.
Noh, maajohto akusta irti, bägi pois,ratti pois ja sitten CIM.
Sen pultit löysätään ylhäältä ja alhaalta ja sitten avaimet virtalukkoon, rattilukko auki ja Cim tulee syliisi.
CIM kotelo on kiinni aika oudoilla ruuvinkannan omaavilla ruuveilla, torx kyllä sopi mutta...Se ei ole oikea ruuvinkanta.
Näiden pinnien vastakappaleissa saattaa se ongelma olla ja korjaantua kolvaamalla ne uudelleen:
Eli toimenpiteinä:
-Vastakappaleiden kolvaus
-Taitoin myös kaikki pinnejä jotta ottavat varmemmin kiinni
-Vilkunviiksen kaikkien kontaktipintojen puhdistus
Jos rikot jotain, se ei ole minun syyni.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: CIM modulin reset. ja vakionopeussäätimen korjaus
Tuossa olis varmaan riittäny, kun olis putsannu vain viiksen vastakappaleen. Nuo vastakappaleet on ilmeisesti identtiset, jolloin hajonneesta CIM:istä sais varaosan vähemmän käytetystä vastakappaleesta ja ainakin joskus kääntökulma-anturista. Pahimmassa tapauksessa on sitten piirilevy hajalla, mutta niitäkin näkee joskus kaupattavan edullisesti. Yleensä riittää, kun ostaa käytetyn ja tarvittaessa yhdistelee vanhan kanssa sopivasti.
CIM:in resetointi pitäs kyllä onnistua ammatti-laitteilla/ohjelmilla (MDI/Tis2Web) ilman koodiakin, mutta en tiedä kuka niitä tekis. Eli opcomilla toimittaessa on hyvä varmistaa, että on resetoitu.
CIM:in resetointi pitäs kyllä onnistua ammatti-laitteilla/ohjelmilla (MDI/Tis2Web) ilman koodiakin, mutta en tiedä kuka niitä tekis. Eli opcomilla toimittaessa on hyvä varmistaa, että on resetoitu.
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 687
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: CIM modulin reset. ja vakionopeussäätimen korjaus
Piti katsoa tuolla VIN-koodilla minkälaista autoa tässä ruuvataan? Nykyisen allekirjoituksen mukaista, kauppakassia vai kenties jotain noista ex-autoista?
Näköjään kyseessä Vectra-C -06 Z18XER-koneella ...
Näköjään kyseessä Vectra-C -06 Z18XER-koneella ...
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: CIM modulin reset. ja vakionopeussäätimen korjaus
Kellään kokemusta tästä? Mulla on Elekman iCarScan http://www.elekma.com/icarscan-android-adapteri# ja se ainakin tarjoaa mahdollisuutta resetointiin, liekkö oikeasti tekee mitään? Olenko ymmärtänyt oikein, että resetoituun osaan tämän jälkeen vain asetetaan auton VIN ja homma kunnossa?ovc2z22yh kirjoitti:CIM:in resetointi pitäs kyllä onnistua ammatti-laitteilla/ohjelmilla (MDI/Tis2Web) ilman koodiakin, mutta en tiedä kuka niitä tekis. Eli opcomilla toimittaessa on hyvä varmistaa, että on resetoitu.
Re: CIM modulin reset. ja vakionopeussäätimen korjaus
Mahdollisesti.ovc2z22yh kirjoitti:Tuossa olis varmaan riittäny, kun olis putsannu vain viiksen vastakappaleen.
Pinnien kolvausta en silti jättäisi tuossa vaiheessa tekemättä, se on (melko)helppo tehdä samalla, kts. pinnien läpivienti.
Sepä se.PolarSeaBlue kirjoitti:Piti katsoa tuolla VIN-koodilla minkälaista autoa tässä ruuvataan? Nykyisen allekirjoituksen mukaista, kauppakassia vai kenties jotain noista ex-autoista?
Näköjään kyseessä Vectra-C -06 Z18XER-koneella ...
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7424
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: CIM modulin reset. ja vakionopeussäätimen korjaus
Ei kokemusta, mutta op-comin ohjeista luettuna:JukeN kirjoitti:Kellään kokemusta tästä? Mulla on Elekman iCarScan http://www.elekma.com/icarscan-android-adapteri# ja se ainakin tarjoaa mahdollisuutta resetointiin, liekkö oikeasti tekee mitään? Olenko ymmärtänyt oikein, että resetoituun osaan tämän jälkeen vain asetetaan auton VIN ja homma kunnossa?ovc2z22yh kirjoitti:CIM:in resetointi pitäs kyllä onnistua ammatti-laitteilla/ohjelmilla (MDI/Tis2Web) ilman koodiakin, mutta en tiedä kuka niitä tekis. Eli opcomilla toimittaessa on hyvä varmistaa, että on resetoitu.
Ohjelmoida ajonesto, laittaa variantit (lisävarusteet), avaimen numero, CAN väylä konffata (hi, mid, low).
Resetoida asennuksen jälkeen IPC, REC, BCM, PDM, DDM ja laittaa security koodi niihin (+variantit?) ja kalibroida ohjauskulma-anturi.
prööt