CIM modulin reset. ja vakionopeussäätimen korjaus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2205
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

CIM modulin reset. ja vakionopeussäätimen korjaus

Viesti Kirjoittaja Iro »

OP-Comissa on tuollainen resetointi mahdollisuus,mitä se tekee?
Palauttaako alkuperäiseen tilaan vai nollaako kaiken jonka jälkeen pitää uudelleen ohjelmoida?
Jos se nollaa sen niin pystyikö tuolla OP-Comilla ohjelmoimaan sen?
Mistä löytää sen kirjainsarjan joka kertoo mikä CIM sopii tilalle?
OP-Com antaa jonkun listan mutta, en ole varma mikä se näistä mahdollisesti on.

Identifier: 0x0015
VIN: W0L0ZCF3561079642
Part Number:13204146
Software version number: 12244872_
Hardware key number: *82GXBX
System description: DELPH0400
Alpha code:
Manufacturing date: 060102
Code Index and version: 008 02


Mulla on vakkari ongelma joka johtunee CIM-moduulista ja ajattelin nyt kokeilla tätä,
viiksen vaihdoin jo eikä auttanut.

Vectra -C
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: CIM modulin resetointi

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

tollasen antoi tolla varaosanumerolla,se kirjain yhdistelmä on siinä cimin kuoressa vilkkuviiksen paikan vieressä noin sentin korkuisilla kirjaimilla.

http://www.autonvaraosa.fi/sahkoinen-yk ... 31764.html
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2205
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: CIM modulin resetointi

Viesti Kirjoittaja Iro »

Ihanan kallista :x

Eli ton kirjainkoodin näkee vain jos irroittaa ratin?

Mites toi resetointi?
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: CIM modulin resetointi

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

ei tarvii rattia ottaa irti riittää kun irrottaa/raottaa niitä muoveja siitä ratin takaa.

op-comista ei itellä kokemusta.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
e0101296
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1264
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Viesti:

Re: CIM modulin resetointi

Viesti Kirjoittaja e0101296 »

Pitäisi onnistua CIM modulin vikakoodien luku, tyhjääminen ja uudelleen ohjelmointi OP-COM versiosta 080 704 lähtien ainakin Vectra C / Signum, Astra-H, Zafira-B

Kokemusta asiasta ei ole joten en enempää osaa neuvoa.
KATSO VERSIOHISTORIA: http://dl.dropbox.com/u/18938741/Sekala ... ersiot.pdf

Oliko siellä vikakoodeja ?
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2205
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: CIM modulin resetointi

Viesti Kirjoittaja Iro »

Vikakoodeja on ollut ja niitä on kuittailtu menestyksellä.
Resetointiinkin on mahdollisuus ja siksi siitä kyselenkin.
Mielelläni kuuntelisin jonkun mahdollisia kokemuksia aiheesta: resetointi ja tilanteen palauttaminen.

Käytetyissä CIM-moduleissa tulee avaimet mukana,marmoritiskiltä ostetussa ei tule lukkopesää.
Tarviiko siis käytettyyn vaihtaa lukkopesä ja ajonestosirut vanhoihin avaimiin ja uuteen vain siirtää lukkopesä.
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: CIM modulin resetointi

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

se lukee myös valmistenumerot yms.se purkuauton cim pitäisi olla nollattu siinä autossa mistä se on lähtöisin,muuten käyttökelvoton.

eli nollattu cim tai uusi.siihen sitten vanha virtalukko paikalleen ja ohjelmointi.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
pekedk
'Senator'
'Senator'
Viestit: 388
Liittynyt: 17 Loka 2011, 09:11
Paikkakunta: Riihimäki

Re: CIM modulin resetointi

Viesti Kirjoittaja pekedk »

onkos tässä tapauksessa jo vikaa löytyny ja vakkari lähteny pelittämään?
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2205
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: CIM modulin resetointi

Viesti Kirjoittaja Iro »

Yllättäen vakkari toimi koko syksyn moitteetta, nyt taas vähemmän...
Olen pohdiskeluissani tullut siihen tulokseen että, kyseessä on kylmäjuotokset.Kuulemma lyijytön tina ei jousta ja siksi irtoaa/murtuu helpommin.
Toisaalla tällä palstalla joku kertoi korjanneensa jo neljä CIM-moduulia kys. vian vuoksi.
Kelien lämmettyä ja kunhan aikaa on, aion ottaa riskin ja ja purkaa modulin ja juottaa sen ehjäksi tai ainakin yrittää :oops:

EDIT: Lisätään tähän kuva.

Myös näiden viiksien vastinpintojen puhdistus on tarpeen:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2205
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: CIM moduli ja vakionopeussäätimen korjaus

Viesti Kirjoittaja Iro »

No niin, avasin ja korjasin (toiminut loistavasti jo kolme kk.Edit: Toista vuotta!!)
kärryni CIM:n samalla kun päivitin ratin.

Mielestäni tämä ei ole heikkohermoisen hommaa vaikka kolmannella kerralla uudelleen asentaessa homma sujuikin kuin tanssi...
Eli mieti toisenkin kerran.

Noh, maajohto akusta irti, bägi pois,ratti pois ja sitten CIM.
Sen pultit löysätään ylhäältä ja alhaalta ja sitten avaimet virtalukkoon, rattilukko auki ja Cim tulee syliisi.
CIM kotelo on kiinni aika oudoilla ruuvinkannan omaavilla ruuveilla, torx kyllä sopi mutta...Se ei ole oikea ruuvinkanta.

Näiden pinnien vastakappaleissa saattaa se ongelma olla ja korjaantua kolvaamalla ne uudelleen:
IMAG0180_zpsac9f28d0.JPG
IMAG0187_zpsc324588a.JPG
IMAG0186_zps156dc144.JPG

Eli toimenpiteinä:
-Vastakappaleiden kolvaus
-Taitoin myös kaikki pinnejä jotta ottavat varmemmin kiinni
-Vilkunviiksen kaikkien kontaktipintojen puhdistus

Jos rikot jotain, se ei ole minun syyni. :ruoska:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1049
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: CIM modulin reset. ja vakionopeussäätimen korjaus

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

Tuossa olis varmaan riittäny, kun olis putsannu vain viiksen vastakappaleen. Nuo vastakappaleet on ilmeisesti identtiset, jolloin hajonneesta CIM:istä sais varaosan vähemmän käytetystä vastakappaleesta ja ainakin joskus kääntökulma-anturista. Pahimmassa tapauksessa on sitten piirilevy hajalla, mutta niitäkin näkee joskus kaupattavan edullisesti. Yleensä riittää, kun ostaa käytetyn ja tarvittaessa yhdistelee vanhan kanssa sopivasti.

CIM:in resetointi pitäs kyllä onnistua ammatti-laitteilla/ohjelmilla (MDI/Tis2Web) ilman koodiakin, mutta en tiedä kuka niitä tekis. Eli opcomilla toimittaessa on hyvä varmistaa, että on resetoitu.
Avatar
PolarSeaBlue
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 687
Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
Paikkakunta: Siuntio

Re: CIM modulin reset. ja vakionopeussäätimen korjaus

Viesti Kirjoittaja PolarSeaBlue »

Piti katsoa tuolla VIN-koodilla minkälaista autoa tässä ruuvataan? Nykyisen allekirjoituksen mukaista, kauppakassia vai kenties jotain noista ex-autoista?
Näköjään kyseessä Vectra-C -06 Z18XER-koneella ...
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: CIM modulin reset. ja vakionopeussäätimen korjaus

Viesti Kirjoittaja JukeN »

ovc2z22yh kirjoitti:CIM:in resetointi pitäs kyllä onnistua ammatti-laitteilla/ohjelmilla (MDI/Tis2Web) ilman koodiakin, mutta en tiedä kuka niitä tekis. Eli opcomilla toimittaessa on hyvä varmistaa, että on resetoitu.
Kellään kokemusta tästä? Mulla on Elekman iCarScan http://www.elekma.com/icarscan-android-adapteri# ja se ainakin tarjoaa mahdollisuutta resetointiin, liekkö oikeasti tekee mitään? Olenko ymmärtänyt oikein, että resetoituun osaan tämän jälkeen vain asetetaan auton VIN ja homma kunnossa?
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2205
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: CIM modulin reset. ja vakionopeussäätimen korjaus

Viesti Kirjoittaja Iro »

ovc2z22yh kirjoitti:Tuossa olis varmaan riittäny, kun olis putsannu vain viiksen vastakappaleen.
Mahdollisesti.
Pinnien kolvausta en silti jättäisi tuossa vaiheessa tekemättä, se on (melko)helppo tehdä samalla, kts. pinnien läpivienti.
PolarSeaBlue kirjoitti:Piti katsoa tuolla VIN-koodilla minkälaista autoa tässä ruuvataan? Nykyisen allekirjoituksen mukaista, kauppakassia vai kenties jotain noista ex-autoista?
Näköjään kyseessä Vectra-C -06 Z18XER-koneella ...
:oops: Sepä se.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7424
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: CIM modulin reset. ja vakionopeussäätimen korjaus

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

JukeN kirjoitti:
ovc2z22yh kirjoitti:CIM:in resetointi pitäs kyllä onnistua ammatti-laitteilla/ohjelmilla (MDI/Tis2Web) ilman koodiakin, mutta en tiedä kuka niitä tekis. Eli opcomilla toimittaessa on hyvä varmistaa, että on resetoitu.
Kellään kokemusta tästä? Mulla on Elekman iCarScan http://www.elekma.com/icarscan-android-adapteri# ja se ainakin tarjoaa mahdollisuutta resetointiin, liekkö oikeasti tekee mitään? Olenko ymmärtänyt oikein, että resetoituun osaan tämän jälkeen vain asetetaan auton VIN ja homma kunnossa?
Ei kokemusta, mutta op-comin ohjeista luettuna:
Ohjelmoida ajonesto, laittaa variantit (lisävarusteet), avaimen numero, CAN väylä konffata (hi, mid, low).
Resetoida asennuksen jälkeen IPC, REC, BCM, PDM, DDM ja laittaa security koodi niihin (+variantit?) ja kalibroida ohjauskulma-anturi.
prööt
Vastaa Viestiin