Op-Com vikakoodinlukija

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
SeppoLa
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 17:15

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja SeppoLa »

Kauan odotettu op-com dx.com:sta saapui mutta ohjelmalevyke tietenkin halki. Mistäs tähän löytäisi softan?

Reklamoin toki dx:lle mutta jos sieltä uuden levyn laittavat niin se on taas kuukauden jännääminen tuleeko ehjänä perille.

Astra 1.9dcti -08 kyseessä.
Avatar
Teppo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 452
Liittynyt: 02 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Rookeri kirjoitti: 10 Helmi 2021, 17:08 Onko kukaan koskaan saanu ehjää pikku cd:tä? Täälläkin useat kirjoittanut että levy ollu halki. Mulla itellä ollu 2 op-com kapulaa ja molemmissa oli levy halki.
Mulle on tullut joskus aikoinaan olisko ollut 2012 kun ekan tilasin 😁
Ajossa: Vectra OPC-07, Astra K CNG -18, Astra H TwinTop -07, Kadett B -66, GT -70
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
SeppoLa
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 17:15

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja SeppoLa »

Ok. Kokemukseni ei selvästikään ole ainutlaatuinen. Mutta mistäs ohjelmisto? Kiinalaisilta (dx) tuli oitis vastaus, siellä vietetään nyt kevätjuhlaa eikä ehditä vastailemaan reklamaatioihin tai muihin toissijaisiin asioihin.
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 451
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

SeppoLa kirjoitti: 10 Helmi 2021, 17:44 Ok. Kokemukseni ei selvästikään ole ainutlaatuinen. Mutta mistäs ohjelmisto? Kiinalaisilta (dx) tuli oitis vastaus, siellä vietetään nyt kevätjuhlaa eikä ehditä vastailemaan reklamaatioihin tai muihin toissijaisiin asioihin.
Yks vaihtoehto on, ilmainen ja ilman aktivointeja toimiva VAUX-COM_120309a eli googlaa tuolla ja penkoo niin löytyy linkki, tosin kalikka piti muuttaa firmwaren osalta 1.45:een.

Toinen vaihtoehto ja ehkä parempi, että laittaa ihan opcomin professional softan:
Tuosta linkistä latasin omani, tuo tosin vaatii aktivoinnin, mutta siihen löytyy eväät toiselta foorumilta :wink:
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
SeppoLa
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 17:15

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja SeppoLa »

Ei onnistu ei. Sain ladattua xp-läppärille parikin versiota vaux-com, ei toimi ocflash ei vaux ei op eikä ajuriakaan saa asentumaan. Ihan liian hankalaa- Pitää etsiä täältä Iisalmesta jokujolla vehkeet toimii. Tai palata toiseen saksalaiseen joka alkaa v:llä tai a:lla. Tuota professionaalia en kokeillut.
SeppoLa
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 17:15

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja SeppoLa »

Ei onnistu ei. Sain ladattua xp-läppärille parikin versiota vaux-com, ei toimi ocflash ei vaux ei op eikä ajuriakaan saa asentumaan. Ihan liian hankalaa- Pitää etsiä täältä Iisalmesta jokujolla vehkeet toimii. Tai palata toiseen saksalaiseen joka alkaa v:llä tai a:lla. Tuota professionaalia en kokeillut.
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 451
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

SeppoLa kirjoitti: 12 Helmi 2021, 17:38 Ei onnistu ei. Sain ladattua xp-läppärille parikin versiota vaux-com, ei toimi ocflash ei vaux ei op eikä ajuriakaan saa asentumaan. Ihan liian hankalaa- Pitää etsiä täältä Iisalmesta jokujolla vehkeet toimii. Tai palata toiseen saksalaiseen joka alkaa v:llä tai a:lla. Tuota professionaalia en kokeillut.
Mä sain ainakin hyvät asennusohjeet nimim. kadett90, laita vaikka hänelle privaa :) Itse oon vielä Iisalmessa autopuolella opiskelijana, ja mulla on läppärillä opcom 2018, periaatteessa ammattikoulun hallilla voisin lukea/kokeilla, toki löytyy sieltä yleismallin testerikin bossilainen ja autocomi.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
SeppoLa
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 17:15

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja SeppoLa »

Oho! Onpas maailma pieni! Mulla on suunnitelma käyttää jakohihnan vaihdossa siellä koululla. Tässä joskus. Vaikka kyrsii niin periksi ei tahdo antaa, pitää kysyä kadetiltakin vielä.
Avatar
Motonetisti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 451
Liittynyt: 19 Elo 2014, 10:18

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja Motonetisti »

SeppoLa kirjoitti: 12 Helmi 2021, 18:30 Oho! Onpas maailma pieni! Mulla on suunnitelma käyttää jakohihnan vaihdossa siellä koululla. Tässä joskus. Vaikka kyrsii niin periksi ei tahdo antaa, pitää kysyä kadetiltakin vielä.
Jep :D Itse oon vielä alustavasti tämän kuun koululla, pitäisi kuulemma valmistua tässä piahkoin.. Jakohihnan vaihto on ainakin edullista koululla, mutta kannattaa varmistaa opettajilta (Jari tai Harri) että minkä vuosikurssin opiskelijoille sen antaa ja painottaa että homma kiirellinen, sillon yleensä ohjaavat jonkun kokeneemman siihen. Autoala on nykyään Pemolla eli Peltosalmella.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Oliskohan tollanen suomen kielinen Op-com mitään... :yawn:

kaihakki1000
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 207
Liittynyt: 16 Kesä 2018, 10:31

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja kaihakki1000 »

Auto on Astra 1.4 turbo vm 2011. Tänään tuli Kiinasta Opcom 1.95. Asensin Windows XP läppäriin. Hyvin lähti toimimaan. Löysi auton ja luki sen kaikki tiedot ihan ok. Mutta ei saanut yhteyttä ECUun. Luki kuitenkin vikakoodeja eri puolilta muutaman, muttei kertonut niistä tarkemmin. Olen aiemmin tilannut Kiinasta Opcom v. 1.7 ja 1.99. Kumpikaan niistä ei myöskään toimi. Elikkä läppärin ja Opcomin yhteys on kunnossa, mutta Opcom ei saa yhteyttä ECUun. Onko mitään keinoja saada pelittämään?
Edellisessä H-Astrassa v 1.7 toimi täydellisesti samalla läppärillä.
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Mikä op-com versio millä yritit?
kaihakki1000
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 207
Liittynyt: 16 Kesä 2018, 10:31

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja kaihakki1000 »

Versio on 1.95
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Ei kun sen ohjelman versio,ei palikan.
kaihakki1000
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 207
Liittynyt: 16 Kesä 2018, 10:31

Re: Op-Com vikakoodinlukija

Viesti Kirjoittaja kaihakki1000 »

Ohjelmaversio on VAUX-COM 120309a
Copyright 2002-2011
Vastaa Viestiin