Uudenlainen rattilukko-ongelma, B-omega

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
JariG_
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Loka 2010, 17:45

Uudenlainen rattilukko-ongelma, B-omega

Viesti Kirjoittaja JariG_ »

Eli auto on 94 X20XEV farmari omppu.

Katsastuksessa tuli korjaukskehoitus rattilukosta: virtalukko toimii takeltelematta mutta kun sammutat virrat ja käännät avaimen 0-asentoon, menee rattilukko päälle jos rattia kääntelee. Katsari sanoi että rattilukko saa mennä päälle vasta kun avain on kokonaan poistettu lukosta.

En ole itse kiinnittänyt huomiota ollenkaan asiaan kun lukko muuten pelaa hyvin (uusittu virtalukko about 6 vuotta sitten) joten voi olla että on ollut pitkäänkin vikana. Onko kyseessä siis oikea vika vai onko omppu jotenkin poikkeava :D Onko ideoita vian laadusta, pakko kai se on rattiakselin ympärysmuovit alkaa riipimään pois ja virtalukko irroittaa mutta jos jollain on vastaava ongelma ollut niin vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!
ville kinnunen
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Maalis 2010, 12:22
Paikkakunta: tampere

Re: Uudenlainen rattilukko-ongelma, B-omega

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

mulla menee rattilukko päälle sillä kohtaa kun avainta vähän vetää ulos päin nolla asennossa,en kyllä osaa itse ongelmaan auttaa :roll:
omega caravan 97 2.0i,8 tappi automaatti(saksan tuonti 04)
astra f 94 1.8 16v

omega caravan 98 2.0,8 tappi (ajossa)
jomppa84
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Tammi 2018, 11:25

Re: Uudenlainen rattilukko-ongelma, B-omega

Viesti Kirjoittaja jomppa84 »

Hei, Löytyikö ratkaisua?

Minulla on vastaavainenlainen ongelma nyt päällä ja korjauskehotus napsahti. Toimii molemmilla avaimilla samoin, eli menee moottoria sammuttaessa rattilukko päälle ennen kuin ehtii vetää avaimen ulos. Mikä tähän avuksi?
Astra J Sports Tourer 2013 A16XER
Vastaa Viestiin