Rämisevä katto.

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7429
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Rämisevä katto.

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Normaali ongelma, eli katto rämisee. Pitäisi nyt keväämmällä ottaa verhoilu irti ja liimata pellit takaisin kiinni.
Mitä liimaa kannattaisi käyttää, että varmasti pysyy. Ihan possuliimaa vai jotain pahempaa myrkkyä?
Onko A-Vectran (5ovi) katon verhoilussa jotain, mitä pitäisi huomioida purkaessa?
(paitsi, että ei saa rikkoa...)

Vähän ajattelin samalla lyödä muutakin vaimennusta kattoon, kun alkoi taas soittovehkeet kiinnostamaan, mutta siitä tarkemmin joskus toisten...
prööt
Avatar
RV
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1193
Liittynyt: 08 Elo 2005, 23:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja RV »

Itellä olis sama operaatio omaan Vectraan jossain vaiheessa + oville kans täytyy tehdä jotain.
Ilkeetä ajaa hämeenkatua kun ovet ja katto resonoi ja pärrää ihan s****nasti.
Honda Civic 1,6 vtec -01
Mercedes-Benz W210 -01
Avatar
bdding
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 11:55
Paikkakunta: TRE

Viesti Kirjoittaja bdding »

Itse laitoin jotain ihme harsoa, mitä sattu löytymään kotoa, sinne tukipeltien väliin :P

Ei mulla ainakaan oo sen jälkeen yhtään rämissy :)

Ainoo paska juttu on se irrottaminen ja takasin laitto varsinkin :-?


Söörtsillä löytyy aika hyvin asiasta muistaakseni tietoa
Ingman.. saa maidon maistumaan
Opel... saa muovin ruostumaan..
Avatar
Opve
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 913
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 20:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Opve »

Jooo... Samaa vikaa... Aikamoinen rallatus ja pärinä kun päästää hämeenkadun mukulakivillä... :evil: Jos ottais kesälomilla projektiksi purkaa sen kattoverhoilun...
Mutta tosiaan, mitä liimaa sinne kannattaa laittaa? Joku nopeesti kuivuva vois olla varmaan hyvää? Ettei tarvis istua iltaa autossa kädet pystyssä painamassa verhoilua... :roll:
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1943
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 20:10
Paikkakunta: heinola

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

ihan perus possua tai soudalia

eikä sotke ku laitatte vain kattopellin ja ja niiden tukirautojen saumoihin...
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7429
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Opve kirjoitti:Joku nopeesti kuivuva vois olla varmaan hyvää? Ettei tarvis istua iltaa autossa kädet pystyssä painamassa verhoilua... :roll:
Pullotunkilla ja pätkällä parrua ajattelin itse tukea tuon kuivumisen ajaksi. :)
Sellanen kevyt tukeminen vaan, ettei nosta kattoa lommolle.
prööt
Avatar
joonaspaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 132
Liittynyt: 15 Kesä 2007, 13:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja joonaspaa »

Omassa b2 vectrassa liimattiin korjaamolla se jollain "lasiliimalla"

Nyt kun siitä korjauksesta alkaa olla 2 vuotta niin takaluukusta kun raottelee vähän muoveja niin kattoverhoilun päältä ropisee jotain mustia kokkareita.
Avatar
bdding
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 11:55
Paikkakunta: TRE

Viesti Kirjoittaja bdding »

Mulle tuli samalla tavalla "mustat kokkareet" silmille kun avas verhoilut. Siis irronnutta vanhaa liimaa?
Ingman.. saa maidon maistumaan
Opel... saa muovin ruostumaan..
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7429
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Onko muuten kukaan mitannut sen lällää antennin reiän halkaisijaa?
Ajattelin samalla ottaa sen nännin pois ja lyödä jonkun peiton päälle.
prööt
Avatar
palehti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 508
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 20:23
Paikkakunta: Kalakutta

Viesti Kirjoittaja palehti »

joonaspaa kirjoitti:Omassa b2 vectrassa liimattiin korjaamolla se jollain "lasiliimalla"

Nyt kun siitä korjauksesta alkaa olla 2 vuotta niin takaluukusta kun raottelee vähän muoveja niin kattoverhoilun päältä ropisee jotain mustia kokkareita.
Ne mustat kokkareet ovat sitä alkuperäistä liimaa.
Itse possutin ja hyvin toimii, mutta hassua että opelin tehtaalla onnistuivat tämänkin jutun tekemään vituiksi vuodesta toiseen.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
Avatar
samsa87
OCF Member 2015
Viestit: 3228
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 10:31
Paikkakunta: 03

Viesti Kirjoittaja samsa87 »

Kahteen ooppeliin on tullut vedettyä ihan vaan wurthin liima/tiivistemassa tukirautojen ja pellin väliin, se kyllä kestää kun ei kuivu ihan kovaksi vaan se on elastinen. Ois kyllä pitänyt vaimentaa koko katto jollain vibroplastilla, kun kovempaa popittaessa kattopelti rämisee..
Kuva
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2387
Liittynyt: 08 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Lurttinen kirjoitti:
Opve kirjoitti:Joku nopeesti kuivuva vois olla varmaan hyvää? Ettei tarvis istua iltaa autossa kädet pystyssä painamassa verhoilua... :roll:
Pullotunkilla ja pätkällä parrua ajattelin itse tukea tuon kuivumisen ajaksi. :)
Sellanen kevyt tukeminen vaan, ettei nosta kattoa lommolle.
Jätkät hei, sisäverhousta ei ole tarvis eikä tarkoitus liimata kattopeltiin kiinni. Ääni ei tule sisäkaton hytkymisestä :no: Pintapelti on irronnut poikittaisista tukikaarista ja sitä uretaaniliimaa sörkitään kaaren ja pintapellin väliin. Kannatustylttäystä ei tarvihe suunnitella liiman kuivumisen ajaksi :lollis:
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7429
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

rgs1 kirjoitti:
Lurttinen kirjoitti:
Opve kirjoitti:Joku nopeesti kuivuva vois olla varmaan hyvää? Ettei tarvis istua iltaa autossa kädet pystyssä painamassa verhoilua... :roll:
Pullotunkilla ja pätkällä parrua ajattelin itse tukea tuon kuivumisen ajaksi. :)
Sellanen kevyt tukeminen vaan, ettei nosta kattoa lommolle.
Jätkät hei, sisäverhousta ei ole tarvis eikä tarkoitus liimata kattopeltiin kiinni. Ääni ei tule sisäkaton hytkymisestä :no: Pintapelti on irronnut poikittaisista tukikaarista ja sitä uretaaniliimaa sörkitään kaaren ja pintapellin väliin. Kannatustylttäystä ei tarvihe suunnitella liiman kuivumisen ajaksi :lollis:
Lue mun viestit uudelleen, niin huomaat, että peltejä tässä liimataan. :)
prööt
deore
'Senator'
'Senator'
Viestit: 324
Liittynyt: 01 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja deore »

Ihan joku Sikaflex tai vastaava liimamassa käy. Ne ovat justiinsa sen verran elastisia ettei hommaa tarvitse toiste tehdä auton elinaikana, kun sen noilla kerran tekee kunnolla.
all love is unrequited
Vastaa Viestiin