Mitenkä se musta liitin on siinä sulakelaatassa kiinni? Ja miten sen saa irti? Olin sen kimpussa tänään, mutta en saanut irti sitä. Kyllä olet oikeassa että liikoja tiloja ei oo siellä luukun takanaryynanen kirjoitti:itekki mietiskelin tota johtohommelia pitkään, ku sen liittimen ottaa irti ja aukasee sen kannen siitä päältä paljastuu kaks kokopunaista. Eikä kumpikaan niistä oo se oikea. Aika pitkään piti siinä koittaa tirkistellä, kunnes tajusin et siinä päällä on niitä paksumpia johtoja jotka tulee siihen liittimen etureunaan, ja niiden alla on pienempien johtojen nippu jotka menee liittimen takareunaan. Sieltä siis löytyy se oikea kokopunainen. Ei ainkaan astrassa liikaa tilaa pyöritellä tota liitintä. Virtakynällä homman varmistin ja naps..ja mikä ihana hiljaisuus!!palehti kirjoitti:Piti oikein kytkentäkaaviosta tarkistaa, niin tuolle multitimerille tulee kaksi kokopunaista johtoa. Toinen tulee suoraan sulakkeelta ja oireista päätellen olet/olit katkaissut tämän. Eli kannattaa tosiaan virtakynällä tarkistaa johdon oikeellisuus. Oikea johto on 0,5mm² ja siinä pienempien johtojen nipussa. Väärä johto on 0,75mm².sollu kirjoitti:Juupa juu... Katkaisin sen punaisen johdon 97 vectrasta. Ei huuda summeri enää, mutta eipä toimi vilkutkaan... onneks riitti johtojen päät yhteen, ni sai tinattua takas.
Tuolla multitimerin johdon katkaisulla autoni on toiminut täysin normaalisti (opelin normaalisti) jo vuoden. Kaikki systeemit toimii, mm. valojen päälle jäämisestä muistuttava summeri (tämä ei voi toimia oikein jos johdon katkaisee ovikatkaisijalta, koska auto ei tiedä oven olevan auki...), soittimen sammuminen ja tuplalukitus.
Myös vilkun päällejäämisestä (eli virrat pois ja vilkku jompaankumpaan asentoon saa jätettyä senpuolen vilkut palamaan) summeri jaksaa huutaa kuskinoven ollessa auki.
Pikkujuttuja, mutta isoveljen autossa (jossa oli ennenmuinoin ovikatkaisijalta johto irti) akku tyhjeni monta kertaa valojen päälle jäämisestä, kun autolla ajeli sellaiset jotka sillä ei normaalisti ajele...saman efektin voisi olettaa tapahtuvan tuon vilkkuviiksen jäädessä vahingossa sellaiseen asentoon että vilkku jää palamaan.
btw. pirunmoinen sekasotku tämä thredi tätänykyä
tota oven juuressa olevaa painikettakin tarkastelin ja ainakin sellanen juttu siinä on et se summeri ottaa maita sen ruuvin kautta jolla se nipukka on kiinni. ruuvin ku ruuvaa auki ni loppuu ininä, mut sammuu sisävalokin.. mut mitäpä tätä kikkaileen ku onnistuu edellä mainitulla tavalla ainaskin.
Avainsummerin ääni poistettu *nyt ohjeet poistamiseen*
Tänään juuri postin pikkusiskon G-Astrasta summerin, niin on "tuoreessa muistissa".Jan-E kirjoitti:Mitenkä se musta liitin on siinä sulakelaatassa kiinni? Ja miten sen saa irti? Olin sen kimpussa tänään, mutta en saanut irti sitä. Kyllä olet oikeassa että liikoja tiloja ei oo siellä luukun takana
Liittimen saa nypättyä irti pihdeillä, joissa on siirrettävät leuat (boxtongit/kikkapihdit/papukaijat....) ja niillä puristaa siinä suunnilleen liittimen keskellä olevia korvia, joilla saa lukituksen avattua. Samalla otteella sitten saa vedettyä (ja pitääkin vetää, että ne lukitusjutskat pysyvät auki) liittimenkin irti.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
Kiitoksia vinkistäpalehti kirjoitti:Tänään juuri postin pikkusiskon G-Astrasta summerin, niin on "tuoreessa muistissa".Jan-E kirjoitti:Mitenkä se musta liitin on siinä sulakelaatassa kiinni? Ja miten sen saa irti? Olin sen kimpussa tänään, mutta en saanut irti sitä. Kyllä olet oikeassa että liikoja tiloja ei oo siellä luukun takana
Liittimen saa nypättyä irti pihdeillä, joissa on siirrettävät leuat (boxtongit/kikkapihdit/papukaijat....) ja niillä puristaa siinä suunnilleen liittimen keskellä olevia korvia, joilla saa lukituksen avattua. Samalla otteella sitten saa vedettyä (ja pitääkin vetää, että ne lukitusjutskat pysyvät auki) liittimenkin irti.
Eiköhän tuo mokoma huomenna irtoa ja sitten ihana hiljaisuus
mä nypläilin pikkusella ruuvimeisselillä, yks kerrallaan niitä nastoja..kyllä se siitä.Jan-E kirjoitti:Kiitoksia vinkistäpalehti kirjoitti:Tänään juuri postin pikkusiskon G-Astrasta summerin, niin on "tuoreessa muistissa".Jan-E kirjoitti:Mitenkä se musta liitin on siinä sulakelaatassa kiinni? Ja miten sen saa irti? Olin sen kimpussa tänään, mutta en saanut irti sitä. Kyllä olet oikeassa että liikoja tiloja ei oo siellä luukun takana
Liittimen saa nypättyä irti pihdeillä, joissa on siirrettävät leuat (boxtongit/kikkapihdit/papukaijat....) ja niillä puristaa siinä suunnilleen liittimen keskellä olevia korvia, joilla saa lukituksen avattua. Samalla otteella sitten saa vedettyä (ja pitääkin vetää, että ne lukitusjutskat pysyvät auki) liittimenkin irti.
Eiköhän tuo mokoma huomenna irtoa ja sitten ihana hiljaisuus
Re: Avainsummerin ääni poistettu *nyt ohjeet poistamiseen*
Tervehdys!
Suoritin tuon summerin vaimentamisen ja suureksi ilokseni ilmamassamittarin vikakoodi(0100) syttyi tauluun. Voiko tuolla olla mitenkään missään tapauksessa mitään tekemistä tuon piuhan katkaisemisen kanssa? Lyhyen koeajon aikana en huomannut oireita moottorissa. Ja voiko tuolle mittarille tehdä mitään itse? Kyseessä siis vectra b 2.0 sport -99.
Suoritin tuon summerin vaimentamisen ja suureksi ilokseni ilmamassamittarin vikakoodi(0100) syttyi tauluun. Voiko tuolla olla mitenkään missään tapauksessa mitään tekemistä tuon piuhan katkaisemisen kanssa? Lyhyen koeajon aikana en huomannut oireita moottorissa. Ja voiko tuolle mittarille tehdä mitään itse? Kyseessä siis vectra b 2.0 sport -99.
Vectra C 2.2 Direct -06
Re: Avainsummerin ääni poistettu *nyt ohjeet poistamiseen*
Vaikea on kuvitella että vikavalo olisi tuon johdon katkaisemisen vuoksi syttynyt. Kaikkihan on mahdollista, mutta kukaan muu ei oo vastaavasta raportoinut.
Lopettiko summeri vinkumisensa, eli katkaisitko varmasti oikean johdon ?
Jostain aataminaikaisista ilmamassamittareista on niitä lankoja putsailtu/huuhdeltu tinnerillä summuilla myrkyillä. Mutta nämä taitaa olla niin uusia ja herkkiä antureita, että taitaa olla viimeinen voitelu jos sinne jotain myrkkyä lykkää.
Jos olisi omalla kohdalla tuo tilanne, niin ajelisin autolla vielä vähän aikaa...jos vaikka valo sattuisi sammumaan
Lopettiko summeri vinkumisensa, eli katkaisitko varmasti oikean johdon ?
Jostain aataminaikaisista ilmamassamittareista on niitä lankoja putsailtu/huuhdeltu tinnerillä summuilla myrkyillä. Mutta nämä taitaa olla niin uusia ja herkkiä antureita, että taitaa olla viimeinen voitelu jos sinne jotain myrkkyä lykkää.
Jos olisi omalla kohdalla tuo tilanne, niin ajelisin autolla vielä vähän aikaa...jos vaikka valo sattuisi sammumaan
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
Re: Avainsummerin ääni poistettu *nyt ohjeet poistamiseen*
Summeri lopetti vinkumisen ja kaikki muutkin laitteet toimii täydellisesti, tai ainakaan en huomannut että mitään muutoksia olisi tapahtunut. Yhdistin myös piuhan päät kiinni, summeri heräsi taas eloon ja vikavalo paloi myös. En itekkään kovin herkästi usko että tuo vikavalo vois liittyä tuohon summeriin mutta halusin vaan varmistaa että eihän siellä nyt vaan voi jotain olla....Mutta saapahan nyt rauhassa ihmetellä tuota valoa, vaikka ovi auki ja mankka päälläpalehti kirjoitti:Vaikea on kuvitella että vikavalo olisi tuon johdon katkaisemisen vuoksi syttynyt. Kaikkihan on mahdollista, mutta kukaan muu ei oo vastaavasta raportoinut.
Lopettiko summeri vinkumisensa, eli katkaisitko varmasti oikean johdon ?
Jostain aataminaikaisista ilmamassamittareista on niitä lankoja putsailtu/huuhdeltu tinnerillä summuilla myrkyillä. Mutta nämä taitaa olla niin uusia ja herkkiä antureita, että taitaa olla viimeinen voitelu jos sinne jotain myrkkyä lykkää.
Jos olisi omalla kohdalla tuo tilanne, niin ajelisin autolla vielä vähän aikaa...jos vaikka valo sattuisi sammumaan
Niin joo, hyvät ja selkeän esimerkilliset ohjeet kuvineen kaikkineen, kiitosta.
Vectra C 2.2 Direct -06
Re: Avainsummerin ääni poistettu *nyt ohjeet poistamiseen*
Nykimistä ja muuta oireilua alko siinä määrin esiintymään että päätin vaihtaa koko ilmamassamittarin. Vikavalo hävis samantien ja auto toimii moitteettomasti, eli täysin sattumaa tais olla vikavalon syttyminen tuon piuhan katkaisemisen jälkeen. Muutenkin kaikki toimii moitteettomasti vaikka avainsummeri ei enää käytössä ole.
Vectra C 2.2 Direct -06
Valosummeri, onko näitä erilaisia?
Voisiko joku viisaampi kertoa onko valojen varoitussummereita eri jalkajärjestyksellä?
laatikossa pyöri F astran valosummeri (kolme jalkaa) ja koitin sitä corsa B valosummerin paikalle, ei tapahdu mitään vaikka valot on päällä, avaimet pois virtalukosta ja avaan kuskin oven.
( sisävalot pelaa kyllä)
Pitääkö tähän joku sulake laittaa vielä?
Luulin että kytkentä on niin yksinkertanen että valoviiksestä ja ovikytkimestä valosummerille ja siitä maihin?
laatikossa pyöri F astran valosummeri (kolme jalkaa) ja koitin sitä corsa B valosummerin paikalle, ei tapahdu mitään vaikka valot on päällä, avaimet pois virtalukosta ja avaan kuskin oven.
( sisävalot pelaa kyllä)
Pitääkö tähän joku sulake laittaa vielä?
Luulin että kytkentä on niin yksinkertanen että valoviiksestä ja ovikytkimestä valosummerille ja siitä maihin?
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 1943
- Liittynyt: 19 Maalis 2006, 20:10
- Paikkakunta: heinola
Re: Valosummeri, onko näitä erilaisia?
virratpäällähän toi ei huuda, tai näin ainakin vectra a ja calihojaleht kirjoitti:Voisiko joku viisaampi kertoa onko valojen varoitussummereita eri jalkajärjestyksellä?
laatikossa pyöri F astran valosummeri (kolme jalkaa) ja koitin sitä corsa B valosummerin paikalle, ei tapahdu mitään vaikka valot on päällä, avaimet pois virtalukosta ja avaan kuskin oven.
( sisävalot pelaa kyllä)
Pitääkö tähän joku sulake laittaa vielä?
Luulin että kytkentä on niin yksinkertanen että valoviiksestä ja ovikytkimestä valosummerille ja siitä maihin?
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition