Vakionopeudensäädin vain viiksi uusimalla???

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
jonni13
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 24 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jonni13 »

Mummot torilla puhuivat että osassa Astroista olisi vakionopeudensäätimen tekniikka valmiina ja ainoa mitä tarvitsee tehdä on vaihtaa vilkkuviiksi sellaiseen josta löytyy numiskat säätimelle niin johan lähtee homma puikkimaan. Eli vakionopeudensäädin Astraan tulee siis maksamaan jotakuinkin 50 ekiä. Olivatko mummot oikeassa?
tommyt
'Senator'
'Senator'
Viestit: 766
Liittynyt: 04 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Täällä on mainittu forumissa että C-Vectraan saa säätimen viikseä vaihtamalla. En ole sitten varma näistä G-Astroista, vaatiiko se sähköisen kaasupolkimen eli ei ole kaasuvaijeria. Omassa sportissa vakionopeussäädin oli vakiona.
Karppa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 114
Liittynyt: 24 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Karppa »

Astroissa joissa on sähköinen kaasupoljin (2001->) voi saada vakionopeudensäätimen pelkällä viiksen vaihdolla ja asentamalla anturin (kytkimen) kytkinpolkimeen, jos on johdotuksen valmiina. Joissakin autoissa puuttuu molemmat johdot ja joissakin vain toinen. Ja sitten vielä voi puuttua konehuoneesta viisi johtoa johtosarjasta, kuten minulla :sad:. Tiedän kyllä johtojen paikat, eli kahden moninapaliittimen välillä pitäisi olla viisi johtoa, ne olis helppo vetää, mut niissä ei ole nastoja valmiina mihin johdot pitäisi kytkeä. Niitä nastoja tuskin saa mistään. Omalta kohdalta projekti on vähän jäissä...
Astroissa joissa on kaasuvaijeri, niihin tulee vielä akun viereen joku mokkula ja siihenkin pitäis johdot olla...
Volvo V50 2.4 Geartronic
veku
'Senator'
'Senator'
Viestit: 410
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja veku »

Jos on diesel malli (astra g ja vectra b)niin siihen rittää se 50ekee,koska niissä on softa valmiina..
Janzu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 09 Tammi 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janzu »

Diesel G-Astrassa on valmiit johdotukset ja se sähköinen kaasupoljin joten siihen saa vakionopeussäätimen viikseä vaihtamalla. Vm. -98 -> onnistuu, eli ilmeisesti kaikissa diesel-Astroissa.
vEctrA bEE
'Senator'
'Senator'
Viestit: 598
Liittynyt: 02 Joulu 2002, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vEctrA bEE »

bensakone vectrassa ei softa ole valmiina vai? ainoastaan dieselissä?
Zafira -06
jonni13
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 24 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jonni13 »

Itselläni on Astra 1.8 Caravan Sport. Mistä tiedän saako tähän helposti/halvalla tuon vakionopeudensäätimen?

Vääntäkää pliis rautalangasta, olen aika onneton tuon tekniikan suhteen... :wink:
GAstra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja GAstra »

On 2003-02-25 08:28, jonni13 wrote:
Itselläni on Astra 1.8 Caravan Sport. Mistä tiedän saako tähän helposti/halvalla tuon vakionopeudensäätimen?

Vääntäkää pliis rautalangasta, olen aika onneton tuon tekniikan suhteen... :wink:
Jos sulla on Z18XE moottori, niin siinä ainakin on sähköinen kaasupoljin. Piuhojen olemassaolo selviää käymällä Opel huollossa. Eli jos piuhat löytyy, niin laitetaan vain viiksi + anturi kytkinpolkimeen + softa päivitys. Maksanee noin 100-150e.
--
GAstra
Karppa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 114
Liittynyt: 24 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Karppa »

100-150 euroa? aika paljon. No ehkä jos ne asentaa sen siellä liikkeessä. Itse ostin viiksen ja kytkimen ja vaihdoin itse. 49+16 euroa muistaakseni... Riitti kun kävin vaan aktivoimassa softapuolen. Tosin ei pelaa vieläkään kun puuttuu ne fakin johdot. Z18xe kone.
Volvo V50 2.4 Geartronic
jonni13
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 24 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jonni13 »

Kävin tänään näyttämässä autoa Opel -huollossa, ja kaveri tutki auton. Johdot näytti löytyvän, joten viiksi ja kytkinpolkimen kytkin asennettiin ja lopuksi ohjelmoitiin uudestaan.

Vakionopeudensäädintä ei kuitenkaan saatu toimimaan! Tietokone tunnisti uuden viiksen ja tunnisti jarrupolkimen painamisen, mutta ei reagoinut kytkimeen. Osaako joku teistä arvata tai kertoa syytä? Huoltomies ei osannut! Nyt homma jäi vähän vaiheeseen, ja huoltomies lupasi pohtia syytä toimimattomuuten viikonlopun yli.


<font size=-1>[ This Message was edited by: jonni13 on 2003-02-28 09:50 ]</font>
jonni13
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 24 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jonni13 »

Vika löytyi, joku johto sieltä konehuoneesta taisi sittenkin puuttua... eli jäi sitten vakionopeudensäädin laittamatta! HARMI!
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1331
Liittynyt: 28 Joulu 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja »

Älä suotta harmittele..mulla on omassa vakiona se värkki..enkä oo kyllä keksiny mitä iloa siitä olis?!
Polttoainettakin kuluu enemmän vakionopeudensäätimellä ajaessa kuin ilman.
Mielestäni se on aivan turha värkki..mutta makuasiahan se kai on tämäkin.
tommyt
'Senator'
'Senator'
Viestit: 766
Liittynyt: 04 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Minä olen säästänyt monet sakkorahat säätimellä. 40 km/h nopeus on niin hankala että ilman säädintä tahtoo aina vauhti karata. Nyt vaan napinpainallus eikä tarvi murehtia ratsioista, joita täällä Kirkkonummella pidetään kohtalaisen usein 40 km rajoitusalueella. Ainoa ongelma on että missä sitä kaasujalkaa voi pitää niin ettei se ole jarrupolkimen takana.
Avatar
Eagle
OCF Member 2016
Viestit: 252
Liittynyt: 17 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Eagle »

veku kirjoitti:Jos on diesel malli (astra g ja vectra b)niin siihen rittää se 50ekee,koska niissä on softa valmiina..
Eli kun omistaa -98 vuoden 2.0DTI farkku vectran, riittää kun haalii jostain vakionopeudensäädin napukoilla varustetun viiksen ja pistää paikoilleen ja siinä se??

Minkälainen liitin/johto sieltä ohjauspylvään kuorien sisältä pitäs löytyä, johonka vakionopeusviiksen saa liitettyä?
Vivaro 1.9 DI(F9Q 762) -04

Ex: Zafira A 2.2 DTI(Y22DTR) -04
Ex2: Vectra B 2.0 16V DTI(X20DTH) -98
Ex3: Vectra A 1.6sv 8V -90
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9264
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Eagle kirjoitti:
veku kirjoitti:Jos on diesel malli (astra g ja vectra b)niin siihen rittää se 50ekee,koska niissä on softa valmiina..
Eli kun omistaa -98 vuoden 2.0DTI farkku vectran, riittää kun haalii jostain vakionopeudensäädin napukoilla varustetun viiksen ja pistää paikoilleen ja siinä se??

Minkälainen liitin/johto sieltä ohjauspylvään kuorien sisältä pitäs löytyä, johonka vakionopeusviiksen saa liitettyä?
Toimii viiksen vaihdolla, vahvistan asian :)
Liitin on yksinkertaisinta mallia, mitä voi olla. Helppo löytää, näkyy heti muovien irroituksen jälkeen. Mitään irtoliittimiä ei siis ole, sama yksi liitin mikä tulee vakioon vilkkuviikseenkin. Viiksen vaihto ei ole homma eikä mikään, ruuvit pois ohjausakselin suojamuoveista, suojamuovit irti, liitin irti, viiksi irti, ja uutta tilalle.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Vastaa Viestiin