Omega B hukkaa jännitettä
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Oletko jo löytänyt ratkaisua.
Itellä menee virtaa 0,11A ja kun sulake F12 irroitetaan nin putoaa 0,04A:iin.
Akku muutamassa päivässä tyhjä eikä jaksa lähtee käymään ilman apuvirtaa.
Itellä menee virtaa 0,11A ja kun sulake F12 irroitetaan nin putoaa 0,04A:iin.
Akku muutamassa päivässä tyhjä eikä jaksa lähtee käymään ilman apuvirtaa.
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Sorry ei ole tullut luettua palstaa vähään aikaan. Mutta ilmastoinnin piirilevy ollut jonkun aikaa hankittuna.kadett90 kirjoitti:Oletko jo löytänyt ratkaisua.
Itellä menee virtaa 0,11A ja kun sulake F12 irroitetaan nin putoaa 0,04A:iin.
Akku muutamassa päivässä tyhjä eikä jaksa lähtee käymään ilman apuvirtaa.
Ratkaisua etsitty tänään.
1. Vaihdoin autom.ilmastoinnin piirilevyn. Ei vaikutusta. (Mutta se aikaisempi vika lämmönsäädön katoamisesta pysähtymisen jälkeen vaikuttais korjaantuneen. Eli tässä puhallin ei pysähdy (seisonta)lämmön vaikutuksesta))
2. Jos irrottaa piirilevyn takaa pistokkeet (keltainen tai musta isompi), niin ei vaikutusta vuotovirtaan.
3. Testasin myös ilman valokytkintä, koska mittarivalon polttimoilla (ehjien määrällä) näyttäis olevan vaikutusta. Kulutus sama myös ilman valokytkintä.
Eli hankalaa tuntuu olevan vian löytyminen. Joulun pyhinä auto seisoi muutaman päivän, eikä sitten enää startannut.
Mulla toi virta sulakkeen F12 kanssa on 0,17 A, ja yksi nopeusmittarin lampuista on pimeenä.
E: mittaukset tehty F12 sulakkeen yli, ei siis akulta.
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Vieläkö se lämppärin puhallin pyörähtää, kun laitat sulakkeen F12 takaisin paikalleen ?? Jos pyörähtää, niin kokeile ottaa lämppärin puhaltimen transistorisäätimen liitin irti, ja mittaa sitten se vuotovirta.
Onko autossa alkuperäinen soitin ??
Onko autossa alkuperäinen soitin ??
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Eikös sen kuulukkin pyörähtää?
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Hyvä kysymys. Miksi sen kuuluisi pyörähtää... tarkoitan tilannetta, jossa ei ole sytytysjännite päällä.
TISsin kytkentäkaaviostripin perusteella ilmastoinnin ohjainlaitteelle tulee jatkuva jännite sulakkeiden 12 ja 14 takaa ja sytytysjännite sulakkeelta 15 ja virtalukolta.
TISsin kytkentäkaaviostripin perusteella ilmastoinnin ohjainlaitteelle tulee jatkuva jännite sulakkeiden 12 ja 14 takaa ja sytytysjännite sulakkeelta 15 ja virtalukolta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Joo kyllä pyörähtää. Mutta jos se musta liitin siitä ilm.paneelin takaa on irti, niin ei pyörähdä.Robertx kirjoitti:Vieläkö se lämppärin puhallin pyörähtää, kun laitat sulakkeen F12 takaisin paikalleen ?? Jos pyörähtää, niin kokeile ottaa lämppärin puhaltimen transistorisäätimen liitin irti, ja mittaa sitten se vuotovirta.
Onko autossa alkuperäinen soitin ??
Vuotovirtaan liittimellä ei ollut vaikutusta.
Joo soitin alkuperäinen Philips ja takakontissa CD-makasiini. Näitä kokeiltu irti, ei vaikutusta.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Jos ecc-paneelin takaa iroitat liittimen ja laitat takaisin niin puhallin pyörähtää riippumatta onko virrat päällä tai ei.
Sama juttu ton sulakkeen F12 kanssa.
Sitä en tiedä miksi se pyörähtää mutta minusta se on ihan normaalia.
Sama juttu ton sulakkeen F12 kanssa.
Sitä en tiedä miksi se pyörähtää mutta minusta se on ihan normaalia.
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Mullakin tekee just noin, lienee normaalia?kadett90 kirjoitti:Jos ecc-paneelin takaa iroitat liittimen ja laitat takaisin niin puhallin pyörähtää riippumatta onko virrat päällä tai ei.
Sama juttu ton sulakkeen F12 kanssa.
Sitä en tiedä miksi se pyörähtää mutta minusta se on ihan normaalia.
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Eiköhän tuo ihan normaalia sitten ole , ja toisaalta ongelman kannalta merkityksetöntä. Näyttääkö ajotietokone ulkolämpötilan oikein ?? Ajatus tässä, että virta vuotaisi vastusanturin jälkeen maihin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Ei taida vikaa olla löytynyt?
Itsellä kanssa -96 omega jossa lepovirta 0,5A ja 0,08A F12 sulake irti
Pitää itekkin ruveta tutkimaan kun yksi aamu oli vetänyt akun tyhjäksi
Ja kyllä se puhallin pyörähtää kun laittaa sulakkeen paikoilleen
Itsellä kanssa -96 omega jossa lepovirta 0,5A ja 0,08A F12 sulake irti
Pitää itekkin ruveta tutkimaan kun yksi aamu oli vetänyt akun tyhjäksi
Ja kyllä se puhallin pyörähtää kun laittaa sulakkeen paikoilleen
Re: Omega B hukkaa jännitettä
No juu eihän näissä mitää ongelmia oo, ku hetken aatteli
Eli 0,5A näyttää juu mittari lepovirraksi kun mittasin suoraan akun kenkä irti ja laitoin mittaria välii
Siksi 0,5A koska ajotietokoneen näyttö menee päälle kun pistää mittarin kiinni samanlailla kun laittaa kengän takasi paikoillee, eli pistin ajotietokoneen pois päältä niin rupes olee oikeissa lepovirroissa, eli 0,04A
Samanlailla kun otin F12 sulakkeen irti ja mittasin niin näytti jotain 0,04A koska ajotietokoneen näyttö ei mene päälle
Akun tyhjeneminen siis johtuu jostain muusta mystisestä syystä eikä ainakaan itsellä liity F12 sulakkeen takana oleviin laitteisiin millään tapaa
Eli 0,5A näyttää juu mittari lepovirraksi kun mittasin suoraan akun kenkä irti ja laitoin mittaria välii
Siksi 0,5A koska ajotietokoneen näyttö menee päälle kun pistää mittarin kiinni samanlailla kun laittaa kengän takasi paikoillee, eli pistin ajotietokoneen pois päältä niin rupes olee oikeissa lepovirroissa, eli 0,04A
Samanlailla kun otin F12 sulakkeen irti ja mittasin niin näytti jotain 0,04A koska ajotietokoneen näyttö ei mene päälle
Akun tyhjeneminen siis johtuu jostain muusta mystisestä syystä eikä ainakaan itsellä liity F12 sulakkeen takana oleviin laitteisiin millään tapaa
Re: Omega B hukkaa jännitettä
minäkin taas liityn tähän keskustelun aiheeseen. autona -95 mv6 farmari. mitä kaikkea on sulakkeen 27 takana eli ilmeisesti tasonsäätö? kun sulake on paikoillaan ja ajotietokone yms. sammuksissa menee 0.44A sitten kun ottaa sulakkeen pois niin virran kulutus oli 0.04A kun sulakkeen laittoi takaisin mitään muutosta ei heti tapahtunut kunnes joidenkin kymmenien sekuntien päästä nousi taas 0.44A
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Sulakkeen 27 takana on juurikin tasonsäätö.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Missä noita tasonsääsön osia on? Mielestäni tasonsäätö ei toimi koska korkeusanturin vipu on rikki. Eikös sen tasosäädön pitäisi olla virtalukon takana, vai ottaako vain ohjauksen.
Edit. Toisaalta tuo tasonsäätökin lopettaa virran kulutuksen muutaman minuutin kuluttua. Pitäisi olla kippuraa piirtävä mittari niin näkisi milloin virran kulutus alkaa. Joku on sanonut että virran kulutus johtuu startista, mutta tässä on alle vuosi sitten huollettu startti.
Edit. Toisaalta tuo tasonsäätökin lopettaa virran kulutuksen muutaman minuutin kuluttua. Pitäisi olla kippuraa piirtävä mittari niin näkisi milloin virran kulutus alkaa. Joku on sanonut että virran kulutus johtuu startista, mutta tässä on alle vuosi sitten huollettu startti.
Re: Omega B hukkaa jännitettä
Tasonsäädön korkeusanturilla ja magneettiventtiilillä on jatkuva jännite sen sulakkeen 27 takaa. Kompressorilla on erikseen ohjaus virtalukon ja releen K19 takaa. Magneettiventtiilin ohjaus tulee korkeusanturilta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i